Täälläkin on kova uho että rikollisuus kasvaa tukien leikkausten/poistojen jälkeen...
Luuleeko joku että rikollisuus kasvaa yhtään sen enempää vaikka tuet evättäisiin/lopetettaisiin?
Ihmiset sopeutuvat uuteen normiin ja tekevät tarvittaessa useampaa työtä, tukien varassa ilmaiseksi töitä ja tyhmimmät itsemurhan.
Tilastoissa rikollisuuden kasvu ei tule näkymään. Loppujen lopuksi suurimalla osalla on jotain menetettävää. Ja aina kaikki muutokset aiheuttavat samankaltaisen reaktion: shokkivaihe, reaktiovaihe, käsittelyvaihe ja sopeutusmisvaihe.
Kommentit (246)
Kunhan nyt yrittää kaataa politiikkaa, joka ei sovi (liikalihavalle) tukivartalolle!
Menkää töihin!
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä mä melkein haluaisin nähdä, kun työtön 56v Seppo Ilomantsista aloittaa mafia-uransa ja alkaa ryöstelemään ihmisiä Lieksan torilla. Ajaa sinne joka aamu, jättää Corollansa parkkiin ja heiluttelee sitten sitä partiopuukkoaan huudellen että rahat tänne.
Itse asun kerrostalossa. Naisena en haluaisi nukkua yksin omakotitalossa öisin tai kävellä pimeällä töihin.
Mä varastin juustoa viime viikolla Prismasta. Eikä edes hävetä.
Hallitus ainakin pelkää tulevan politiikkansa seurauksia, kun ovat tiukentaneet turvatoimiaan. Esim. ministeriöihin ei enää mennä ilman turvatarkastusta. Tai voihan olla, että jo nyt on yritetty poliittista iskua, siitähän ei tietenkään uutisoida. Kyllä täällä verta kerjätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä mä melkein haluaisin nähdä, kun työtön 56v Seppo Ilomantsista aloittaa mafia-uransa ja alkaa ryöstelemään ihmisiä Lieksan torilla. Ajaa sinne joka aamu, jättää Corollansa parkkiin ja heiluttelee sitten sitä partiopuukkoaan huudellen että rahat tänne.
Itse asun kerrostalossa. Naisena en haluaisi nukkua yksin omakotitalossa öisin tai kävellä pimeällä töihin.
Ei mulla ole paljoa mitä voi viedä. Mutta tietysti älykännykkä mulla on.
Vierailija kirjoitti:
Ei 90-luvun lamankaan aikana rikollisuus kasvanut, vaikka tietysti näyttäviä pankkiryöstöjä, mafiahommia ja ilpolarhoja esiintyi.
Ihmiset vain kärsivät ja menevät soppajonoon.[/quote
tai töihin
Taas tulee syksy ja pimeää. Onneksi olen menossa päivätöihin ja liukuva työaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vaan trollailee. Jos ei ole rikollinen ennen muutosta, niin ei sellaiseksi muututa tuosta vain. Vaatii tietynlaisen luonteen ja huonon lapsuuden sekä kasvatuksen.
Tilastoissa, kuten ap sanoit, se ei tule näkymään.
Olet väärässä.
Nälkä, köyhyys ja katkeruus muuttaa monet ihmiset rikollisiksi.
Mutta tämä oli niiin suunniteltua kaikki.Eka porukka tuhlaa ensin kaiken, sitten toka porukka ottaa kaikki tuhlatut köyhiltä.
Mahtoi Marinin hallituksella olla kivaa, kun saivat tuhlata ja mällätä mielin määrin oikein luvan kanssa.
Mutta ei kyllä säälitä tämä köyhien köyhdytysporukka yhtään. Tehtävästä kun olisi voinut kieltäytyä.
Vaan kun ne hillotolpat ja tunnin juna kotiin Turkuun.
"Kivaa" oli maailmanlaajuinen pandemia ja naapurimaan hyökkäyssota.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois niin lähtevät muihin maihin nostelemaan tukia.
missä maassa on tälläne täyshoito et maksetaa asuminen ja kaikki vuodesta toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 90-luvun lamankaan aikana rikollisuus kasvanut, vaikka tietysti näyttäviä pankkiryöstöjä, mafiahommia ja ilpolarhoja esiintyi.
Ihmiset vain kärsivät ja menevät soppajonoon.[/quote
tai töihin
Soppajonoista loppuu soppa kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikollisuuden nousu nyt vaan on tilastollinen fakta. Katso vaikka yhdysvaltoja tai muita köyhiä maita. Jos sosiaaliturvaa ei ole tai se on heikko rupeavat ihmiset etsimään vaihtoehtoja ja varmasti osa päätyy epämääräiselle polulle, oli se sitten työnteko pimeänä joka aiheuttaa enemmän veronkiertoa tai sitten varastaminen ja huijaaminen. :/ Ei sitä ole niin vaikeaa käsittää. Kuten sanoit asiasta tulee normi joten hyväksy se että ihmisten epämiellyttävästä tavoista elää elämäänsä selviytyäkseen tulee myös osa sinun elämääsi. :) Se vaan on tosiasia. Mutta voitte sitä täällä arvuutella ja sitten itkeä myöhemmin kun ei uskalla enään mennä ulos, kaupoissa pyörii enemmän epämääräistä väkeä, pyörät, laukut sun muut varastetaan sitäkin helpommin.
Kummallinen ajatus. Miksi tukien vaihtoehto on rikollisuus, miksei vaihtoehto voi olla työnteko?
Suomessa työkyvyttömyyseläkkeelle on erittäin vaikea päästä, vaikka olisi useampi erikoislääkärilausunto. Niinpä meillä on kortistossa paljon ihmisiä joilla ei ole työkykyä. Kokoomuksen idea on siivota tilastot tappamalla heidät nälkään.
Kannattaa sitten valita ne ryöstökohteenne hyvin tarkoin. Kaikista kohteista ei välttämättä poistu toimivien raajojen kanssa, ja rosvoroopeilu vaihtuu perunasoseen imemiseen pillillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä varastin juustoa viime viikolla Prismasta. Eikä edes hävetä.
Tämänkin juuston maksavat kuuliaiset kansalaiset, kun kauppiaan on pakko nostaa kompensaationa hintoja. Että kiitosta vaan tästäkin. Kyllä minä sinuna häpeäisin. Et ruokajakeluista ole kuullut?
AP taitaa olla vähän tyhmä.
On itsestään selvää että mitä suuremmat tuloerot ovat, sitä enemmän epätoivoisempia köyhiä ihmisiä on yhteiskunnassa. Epätoivoisia tekoja tekevät epätoivoiset ihmiset ja rikokset ovat epätoivoisia tekoja.
Tai ehkä tämä on vain provo.
Rikolliset on rikollisia oli tukia tai ei. Järkevät ihmiset yrittävät etsiä töitä tai sopeuttaa menonsa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Sepolla on vaihtoehtoina kuolla nälkään tai rikollisuus, niin saatkin nähdä. Ja vieläpä monta Seppoa!
Uho on kova. Jos vielä teot olisi samalla tasolla. Todennäköisemmin Seppo menee pelaamaan petankkia Hannun ja Toivon kanssa. Jää ne puukkohippastelut ehkä todellisuudessa vähemmälle.
Briteissä justiinsa laskettiin asumistukea ja kyllä, levottomuus, rikollisuus, syrjäytyneisyys ja asunnottomuus lisääntyi. Mutta ei anneta faktojen pilata hyvää ö y h ö y h
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitten valita ne ryöstökohteenne hyvin tarkoin. Kaikista kohteista ei välttämättä poistu toimivien raajojen kanssa, ja rosvoroopeilu vaihtuu perunasoseen imemiseen pillillä.
Alkoiko pelottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät sopeudu pahuuteen. Moni kuolisi nälkään tai kylmään.
Ikää on?
Tarvitsee sitä kokemusta jotta voi sanoa noin ja sitä saa vain elämällä riittävän pitkään. Itse olen 84v, hyvässä kunnossa ikäiseksekseni.
Tosiasia on että elämä on julmaa eikä koskaan rikollisuus ole kasvanut sen ihmeellisesti vaikka tilanne on ollut kuinka kurja tahansa. Ihmiset sopeutuvat ja siksi ihmiskunta on selviytynyt tähän päivään saakka.
Sopii toivoa. Pitää kuitenkin ymmärtää, että maailma ei ole enää samanlainen kuin se oli esimerkiksi 90-luvulla.
Maailma on nykyisin paljon hullumpi kuin 90-luvulla, saa nähdä mitä kaikkea nousee pintaan kun ajat kovenee.
Jos Sepolla on vaihtoehtoina kuolla nälkään tai rikollisuus, niin saatkin nähdä. Ja vieläpä monta Seppoa!