Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä kertoa omista vahvuuksista työhaastattelussa, kun niitä vahvuuksia ei ole

Vierailija
23.08.2023 |

Ongelma on siinä, että minulla ei ole mitään erityisiä vahvuuksia. Työni osaan tehdä, ja käsittääkseni ihan hyvin, mutta en minulla ole kertoa mitään mistään erityisvahvuuksista ja antaa esimerkkejä siitä, miten kyseinen piirre on tullut esille työelämässä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä tuo narsistisesti näin: Sano että vahvuutesi on siinä, että olet tasaisen, hyvin, vakuuttavan ja hämmentävän vahva kaikessa, minkä vuoksi on äärettömän vaikea osoittaa minkään asian nousevan yhtään enää vahvemmin esiin.

Vierailija
2/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valehtelet tietenkin ja sanot että olet periksiantamaton tyyppi joka tekee työn aina loppuun ja kannustaa muitakin. Lisäksi sanot että tule toimeen kaikkien kanssa ja olet johtaja ainesta ja haluat johtaa ja näyttää esimerkkiä muille. Noin minä aina sanon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit jotain. Ei sitä enää kukaan muista kun olet saanut työn. Niin ne kaikki muutkin tekee.

Vierailija
4/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaatimaton. Ehkä luotettavakin. Ne ovat jo hyviä piirteitä.

Vierailija
5/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla vahvuuksia!

Ehkä ammattitaito ja luotettavuus, jos kerran työsi olet aina saanut hyvin tehtyä?

Rauhallisuus ja asiallisuus, uskot että työn jälki puhuu puolestaan etkä pidä itsestäsi turhaa meteliä?

Ehkä hyvät tiimityötaidot?

Kysy joltakulta joka tuntee sinut.

Vierailija
6/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että on aivan typerää kysellä tuollaisia. Haet työtä, jotta saisit tekemistä ja rahaa ja että kyllä ne rekrytoijatkin sisimmässään tietävät, että paskaa tuollaiset kysymykset ovat. Koeajallahan he sitten näkevät, osaatko työn vai et. Ei  kai kukaan palkkaa sen perusteella, että joku toope osaa valehdella jotain ulkoaopeteltua haastattelussa?

Vierailija
7/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon aina, että ei minulla ole muita vahvuuksia, kuin puutarhanhoito. Aina saanut työpaikan. T. Lähihoitaja.

Vierailija
8/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä tuo narsistisesti näin: Sano että vahvuutesi on siinä, että olet tasaisen, hyvin, vakuuttavan ja hämmentävän vahva kaikessa, minkä vuoksi on äärettömän vaikea osoittaa minkään asian nousevan yhtään enää vahvemmin esiin.

Ja saat tästä vastauksesta pitkän miinuksen muistiinpanoihin.

Vierailija
9/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

No valehtelet tietenkin ja sanot että olet periksiantamaton tyyppi joka tekee työn aina loppuun ja kannustaa muitakin. Lisäksi sanot että tule toimeen kaikkien kanssa ja olet johtaja ainesta ja haluat johtaa ja näyttää esimerkkiä muille. Noin minä aina sanon.

Aina? Taidat hakea usein töitä? Ei kannata sanoa että tulee toimeen kaikkien kanssa. Kaikki sanovat niin, se ei ole vahvuus.

Vierailija
10/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa haastattelutilanteissa on melkein tärkeämpää se miten sanoo, kuin mitä. Jos kerrot avoimesti ja itsevarmasti muutaman vahvuuden, se riittää, oli ne suunnilleen mitä tahansa. Ei niiden tarvitse olla mitään erityislahjoja, vaan omia hyviä puoliasi, tottahan sinussa niitä on.

Vierailija
11/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit itse yhden tosi hyvän asian, osaat tehdä työsi. Olet varmaan myös kehityskykyinen. Oletko yhteistyökykyinen, sitä arvostetaan. Arvostat toisten työpanosta. Sopeudut työyhteisöön....

Vierailija
12/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin ihan rehellisesti että ainut asia jossa olen hyvä on PVP FFXIV pelissä :'D, katsoivat mua vähän pitkään sen jälkeen keksimättä mitä sanoa.

Vierailija
13/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin ihan rehellisesti että ainut asia jossa olen hyvä on PVP FFXIV pelissä :'D, katsoivat mua vähän pitkään sen jälkeen keksimättä mitä sanoa.

Mutta mitä sen jälkeen tapahtui? Kyllä sitä välillä kannattaakin olla tuommoinen fiksu se ehkä tajuu toinen ei ja loukkaantuu. Tosin en minäkään tiedä mistä puhut???? Saitko töitä ja työnantajan respektin? Ihan kunnioituksella kysyn. Joillekin se minä määrään on vähän arka asia. Mutta voi saada sen respektinkin.

Vierailija
14/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä sen jälkeen tapahtui? Kyllä sitä välillä kannattaakin olla tuommoinen fiksu se ehkä tajuu toinen ei ja loukkaantuu. Tosin en minäkään tiedä mistä puhut???? Saitko töitä ja työnantajan respektin? Ihan kunnioituksella kysyn. Joillekin se minä määrään on vähän arka asia. Mutta voi saada sen respektinkin.

Ehkei edes halunnut tuota nimenomaista paikkaa. Mulle kävi kerran, kun olin vaihtamassa työpaikkaa, niin haastattelussa tuleva esimies osoittautui pikkusieluiseksi saivartelijaksi. Into hommaan kuoli siihen. Jatkoin tyytyväisenä entisessä paikassa.

Vierailija
15/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että vahvuuteni on se, että olen rehellinen ja että muita vahvuuksia ei ole.

Vierailija
16/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yhteistyökykyinen, rehellinen ja pitkäjänteinen. Jotain tuommoista on omassa puppusanageneraattorissani valmiina.

Vierailija
17/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavun täsmällisesti töihin ajoissa, rauhallinen ja rehellinen.esim.tän tyyppinen kuvailu on ihan ok haastattelussa.

Vierailija
18/29 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedät rutiineja hyvin, olet lojaali ja teet mitä lupaat, olet proaktiivinen ja teet asiat etukenossa, olet rauhallinen ja tiimin tasapainottava voima, kyky sovitella ristiriitoja työkavereiden kesken.

Jos esim tuollaiset asiat pitävät paikkansa, niin varmasti osaat antaa asimerkin.

Vierailija
19/29 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin maalaisjärki ja jalat maassa -asenne.

Riippuu sitten työpaikasta, ovatko ne vahvuuksia. Mutta ehkä et olekaan tässä hakemassa markkinointityötä.

Rauhallinen luonne voi olla avuksi joissain töissä, että ei hötkyile vaikka tapahtuisi jotakin yllättävää.

Oletko mahdollisesti hyvä hahmottamaan kokonaisuuksia tai syy-seuraussuhteita?

Ehkäpä myös olet ystävällinen ja auttavainen työtovereitasi kohtaan ja näin luot hyvää työilmapiiriä?

Minkä tyyppistä työtä olet hakemassa? Vahvuudet joita siellä halutaan, riippuvat siitä. Kannattaa huomioida, että suurin osa ihmisistä valehtelee jossain määrin työhaastattelussa, mutta toisaalta et varmaankaan halua olla sellaisessa työpaikassa, missä sinulta odotetaan sellaista luonnetta mitä et ole. Sen takia itse kannustan rehellisyyteen. Mutta olen silti varma, että sinussa on enemmän vahvuuksia kuin mitä itse tajuat.

Vierailija
20/29 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Sanot noin aina? Eli tuolla ei saa työpaikkaa, vaan joutuu käymään haastatteluissa paljon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi