Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkijan mukaan oululaispoliitikon kirjoitus on selkeän rasistinen kirjoittaja itse kiistää: Ei siinä ole mitään sanaa, siinä on tähtimerkkejä

Vierailija
23.08.2023 |

https://yle.fi/a/74-20046453

Persulta taas kerran täydellinen servaus!

Kommentit (400)

Vierailija
221/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään muuta kuin että ******* ******* ************ tai vähintäänkin ******** ***************. Voisiko joku ***** mahdollisimman pian **********?

Vierailija
222/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuohon mitään tutkijaa tarvita toteamaan selvää rasismia. Muija myös blokannut somestaan kaikki hänen kirjoituksiaan arvostelevat, vain ylistävät saavat jäädä. Todella heikko esitys.

Mitä ihmisryhmää siinä sinun mielestäsi syrjitään?

Älä edes jaksa, just tuota väsynyttä persujen kaksoisviestintää joka ei huijaa ketään.

Jos itse uskot tietäväsi mistä ihmisryhmästä siinä puhutaan, niin mistä se johtuu? Tiedätkö omasta kokemuksestasi jonkun ihmisryhmän, joka käyttäytyy kuvatunlaisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Anna on kyllä todellinen ***** ja *******.

Anna on myös perso imemään ***** ja jakamaan ********.

Vierailija
224/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu. Peukku Annalle 👍

Ei tarvitse pyydellä anteeksi jos sanoo asiat just niin kuin ne oikeasti on.

Just niinhän se ei tee vaan alkaa haastattelussa selitellä miten "hyppii siellä tietysti muitakin..." Tyypillinen kiero persu ja umpirasistinen kanttura, eihän tuohon ole kahta sanaa.

Juu saattaisin minäkin hyppiä mutta en näytä käsimerkkejä enkä pakota autoja pysähtymään jos ei ole oikea paikka siihen. Vieraiden ylimielisyydestä ja vaaran aiheuttamisesta oli kysymys. 

Suurin osa minunkin lähelläpiti -tilanteista on ollut ihan muiden kuin minkään vieraiden aikaansaannosta. Koskela ihan tarkoituksella nostaa esiin yhden ihmisryhmän ja olipa tosi ylläri että minkä. Mutta sellaisia ne rasistiakat on.

Kommentistasi tuli mieleen yksi tilanne liikenteessä, jonka näin yli kuukausi takaperin.

Siinä kaksi teini-ikäistä poikaa ajoi vieretysten sähköpotkulaudalla asianmukaisesti jalankulkijoille tarkoitetulla väylällä. Hetken kuluttua toinen pojista, joka oli tummaihoinen, lähti yllättäen ylittämään autoilijoiden ajotietä. Hänen täytyi ajaa neljän ajokaistan läpi ja lopuksi lievästi loivan nurmikkopenkereen läpi päästäkseen tien toisella puolella olevalle jalankulkijoiden väylälle. Toinen pojista, joka oli valkoihoinen, jatkoi rauhallisesti matkaansa eteenpäin sillä tien toisella puolella olevalla jalankulkijoiden väylällä. Hän hidasti vauhtiansa vasta suojatien kohdalla ja ylitti ne neljä ajokaistaa suojatietä käyttäen - niin kuin normaali liikennesäännöt ja käytöstavat omaava Suomen kansalainen tekee.

Olen myös tehnyt sellaisen havainnon liikenteessä, että ulkomaalaistaustaiselta vaikuttava henkilö kävelee herkemmin punaisia päin kuin valkoihoinen suomalainen.

Vierailija
225/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alemman tason "tutkijan" mukaan Suomeen muuttaneiden ulkomaalaisten tai heidän jälkeläisten ei kuulu käyttäytyä Suomessa yleisesti hyväksyttyjen tapojen mukaan. Just joo. Kuka tuollaista hyödyllistä idioottia muka kuuntelee ja jaksaa ottaa tosissaan.

"Heitä ei lueta mukaan suomalaisiin tai paikallisiin asukkaisiin, vaan heistä puhutaan ikään kuin muukalaisina, joiden pitäisi käyttäytyä kuin oletettavasti suomalaiset käyttäytyvät. Vaikka eihän Koskelalla voi olla tietoa, minkä maan kansalaisia nämä ihmiset ovat."

Ei Suomessa syntynyt ja suomalaiseen kulttuuriin kasvatettu henkilö näytä keskisormea autoilijoille ylittäessään katua maleksien.

Missä siellä oikeasti sanotaan, että nämä tulokkaat ovat näyttäneet kansainvälistä käsimerkkiä autoilijoille? Onko se jossain poliitikon seinällä jatkuvassa keskustelussa?

Jossain muualla on ihan tavallista, että aie ylittää tie osoitetaan viittoilemalla (ei keskarilla!). Etelä-Euroopassa minun piti opetella tämä paikallisten tapa saadakseni ylitysvuoron suojatiellä ja sitten alkoi sujua. Kukaan ei uhkaillut päälleajamisella, vaikka liikenne oli todella vilkasta, ihmisillä oli tavat. En tietenkään tarkoita, että Suomessa pitää noudattaa jonkun muun maan liikennekulttuuria, kun kuitenkin joku kiirehtii väärinymmärtämään.

Jos aikomuksena on ylittää suomalainen liikennöity tie keskeltä ajorataa, se ylitys tehdään ripeästi jopa juosten, ei hitaasti maleksien. Muukalainen ei ole mikään pyhä lehmä, jonka takia kaiken muun liikenteen pitäisi pysähtyä.

Vierailija
226/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitus on selkeän rasistinen ja sellaiseksi tarkoitettu. Rasistinen siksi, että huono käytös on pistetty etnisen taustan eikä yksilön ominaisuuksien piikkiin.

Jos ajattelet, että alikehittyneistä kulttuureista puhuminen tällaisessa yhteyksissä on jepa, olet rasisti.

Itse olen sillä tavoin avarakatseinen, että valkoinen väri tai kantakansalaisuus ei silmissäni tee parempaa ihmistä. Idiootti on idiootti, ihonväriin tai kulttuuriin katsomatta.

Jos ja kun suomalainen käytäytyy paheksuttavasti ulkomailla niin minkä piikkiin se laitetaan? Suomalaisuuden. Jokaisella kansalla on jopa oma maineensa, enemmän tai vähemmän tosi, tai leikillinen.  Kehitysyhteistyössä puhutaan reilusti alikehittyneistä maista, verrataan siis kehittyneempiin. Tällä hetkellä maahan muttajat luovat omaa mainettaan eikä vaikuta kovin  hääviltä. Pitää olla intohimoinen vieraan suojelija jotta kieltäytyy näkemästä tosiasioita. 

Tosiasia on myös se, että monilla on ulkomaalaistaustaisista ihmisistä vain hyviä kokemuksia. Niin minullakin. Hyvää seuraa, hyviä työtovereita, hyviä asiakaspalvelijoita, kivoja ihmisiä. Ei mulla ole sen kummempaa valittamista heistä kuin kantasuomalaisistakaan.

Mulla on valittamista. Somaleista alkaen.

Heilläkin saattaa olla sinusta 🤷.

Vierailija
227/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitus on selkeän rasistinen ja sellaiseksi tarkoitettu. Rasistinen siksi, että huono käytös on pistetty etnisen taustan eikä yksilön ominaisuuksien piikkiin.

Jos ajattelet, että alikehittyneistä kulttuureista puhuminen tällaisessa yhteyksissä on jepa, olet rasisti.

Itse olen sillä tavoin avarakatseinen, että valkoinen väri tai kantakansalaisuus ei silmissäni tee parempaa ihmistä. Idiootti on idiootti, ihonväriin tai kulttuuriin katsomatta.

Jos ja kun suomalainen käytäytyy paheksuttavasti ulkomailla niin minkä piikkiin se laitetaan? Suomalaisuuden. Jokaisella kansalla on jopa oma maineensa, enemmän tai vähemmän tosi, tai leikillinen.  Kehitysyhteistyössä puhutaan reilusti alikehittyneistä maista, verrataan siis kehittyneempiin. Tällä hetkellä maahan muttajat luovat omaa mainettaan eikä vaikuta kovin  hääviltä. Pitää olla intohimoinen vieraan suojelija jotta kieltäytyy näkemästä tosiasioita. 

Tosiasia on myös se, että monilla on ulkomaalaistaustaisista ihmisistä vain hyviä kokemuksia. Niin minullakin. Hyvää seuraa, hyviä työtovereita, hyviä asiakaspalvelijoita, kivoja ihmisiä. Ei mulla ole sen kummempaa valittamista heistä kuin kantasuomalaisistakaan.

Somaleilla on täysi vapaus ostaa menolippu takaisin omaan kotimaahansa, jos ei tykkää täällä olla ja sopeutua. En usko, että kansalaiset tai viranomaiset ovat sitä estämässä tai vastustamassa millään tavoin.

Vierailija
228/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se puhtaasti rasistinen ja nimenomaan sellaiseksi myös tarkoitettu. Oulusssa on todella fanaattisia persuja. Muistan kun yksi hekumoi joskus tv-ohjelmassa sisällissodan aloittamisella m--muuton takia. Tämä oli joskus vuoden 2015 kieppeillä.

Kyllä se tulee, älä yhtään epäile!

Katso vaikka Ruotsiin, Ranskaan, Englantiin, Saksaan...

Mistä tuntee monikulttuurisen yhteiskunnan?

- No kun siellä on kaduilla aseistettuja partioita!

Vierailija
229/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Tämä on Suomi!

Vierailija
230/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Anna on kyllä todellinen ***** ja *******.

Anna on myös perso imemään ***** ja jakamaan ********.

Ja myös todella ****, ***** ja ******. Toivottavasti ** ******.

Vierailija
231/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitus on rasistinen. Piste. Sen nyt ymmärtää se Pihtiputaan mummokin tai sokea lapsi.

Joku "suojatien konsepti" on pelkkää murrosikäistä viisastelua. Samoin se, että merkit ovat " tähtiä".

Samaa tasoa kuin kuulutukset Anu Saukolle. Koettakaa kasvaa ja sivistyä. Liikennekulttuurista voi puhua halventamatta maita ja ihmisiä ja uhkailemalla päälle ajamisella!

Alikehittyneistä maista tunkee maahamme alikehittyneitä miehiä, jotka edustavat alikehittynyttä liikennekulttuuria.

Tämähän on selviö! Ei tämän toteamisessa ole mitää rasistista!

Vierailija
232/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on yksi v**** ****n ***r*, ja sille pitäisi ****s* ***l** *****n.

Vierailija
233/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää Persut on kyllä täynnä vihaa. Ja mä täynnä Persu-vihaa. En vaan halua mun Suomesta mitään Unkaria tai Venäjää.

Vierailija
234/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Anna kuulostaa tosi mahtavalta naiselta, arvostan myös sitä, että ei lähtenyt anteeksipyytelemään ja nöyristelemään!

No eipä uskaltanut sanoa, mitä ajatteli, vaan korvasi sanan tähdillä.

Oli oppinut läksynsä, eikä sekään kelvannut. Väärä määrä tähtiä!

Vierailija
235/400 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitus on rasistinen. Piste. Sen nyt ymmärtää se Pihtiputaan mummokin tai sokea lapsi.

Joku "suojatien konsepti" on pelkkää murrosikäistä viisastelua. Samoin se, että merkit ovat " tähtiä".

Samaa tasoa kuin kuulutukset Anu Saukolle. Koettakaa kasvaa ja sivistyä. Liikennekulttuurista voi puhua halventamatta maita ja ihmisiä ja uhkailemalla päälle ajamisella!

Alikehittyneistä maista tunkee maahamme alikehittyneitä miehiä, jotka edustavat alikehittynyttä liikennekulttuuria.

Tämähän on selviö! Ei tämän toteamisessa ole mitää rasistista!

Tasa-arvo on sitä, että kaikkien kulttuurien on oltava yhtä alikehittyneitä. Muu on syrjintää.

Vierailija
236/400 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää Persut on kyllä täynnä vihaa. Ja mä täynnä Persu-vihaa. En vaan halua mun Suomesta mitään Unkaria tai Venäjää.

Et ilmiselvästi ymmärrä mitä on viha ja mitä taas on realiteetit ja faktat.

Vihaa on juuri kaltaistesi äärikommunistien omaa kansaa tuhoavat toimet ja mielipuoliset unelmat kun taas realismia ja faktoja on niiden vastustaminen.

Mutta tämä on jo liian monimutkaista edellisen ymmärtääksesi.

Vierailija
237/400 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on helppo ratkaisu. Ylen toimittaja ja asiantuntija voivat muuttaa Afrikkaan. Kaikki ovat onnellisia.

Vierailija
238/400 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaa on juuri kaltaistesi äärikommunistien omaa kansaa tuhoavat toimet ja mielipuoliset unelmat kun taas realismia ja faktoja on niiden vastustaminen.

Realiteetteja ja faktoja on uhata ajaa ihmisten päälle? 

Ja näin pitkän linjan maisterisyrittäjänä on aina hauska lukea näitä kommari sulla ei äly riitä -juttuja. Pinnistele, pinnistele ettei lopu argumentit.

Vierailija
239/400 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei haluttu niitä tänne eikä me haluta niitä enää lisää.

Kun ei koskaan kysytä kansalta mitä se haluaa. Siksi me äänestettiin persuja. Ne eivät ole vielä ihan hillotolppien ja vallan turmelemia.

Vierailija
240/400 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Realiteetteja ja faktoja on uhata ajaa ihmisten päälle? 

Ja näin pitkän linjan maisterisyrittäjänä on aina hauska lukea näitä kommari sulla ei äly riitä -juttuja. Pinnistele, pinnistele ettei lopu argumentit.

Kuten jo kirjoitin ja etukäteen tiesinkin; järkesi ei riittänyt ymmärtämään aiempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi