Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa minua, olen niiiiiin epätoivoinen tämän sokerikoukun takia! :( Miten ihmeessä voin lopettaa sokerin syömisen, kun jo kahden tunnin yrittämisen jälkeen olo on hirveä ja päänsärky sumentaa näön?!!?!

XXL-muija
23.08.2023 |

Uskallan tunnustaa, että olen ihan itse lihottanut itseäni viime vuosien aikana 55 kiloa. Ylipaino on aiheuttanut minulle jatkuvaa nälkää jota olen lääkinnyt sokerilla ja nyt olen aivan hitonmoisessa sokerikoukussa. :(

Tänään yritin TAAS aloittaa sokerilakkoa, mutta kahden tunnin jälkeen oli pakko tuhota iso karkkipussi ja huuhtoa se alas sokerilimulla, koska meinasin kuolla siihen sokerittomaan oloon. Nyt olo helpottaa, mutta masennus pukkaa päälle... :(

Miten ihmiset ovat päässeet sokerikoukusta irti? Vai onko tämä loppuelämän piina?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on ap päivä sujunut? Oletko kokeillut neuvoja?

Vierailija
42/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua todennäköisesti huimaa koska et ole syönyt siinä välissä mitään, mikä pitäisi verensokerin tasaisena pitkään. Älä yritä olla syömättä vaan syö paljon kuitua sisältäviä ruokia kuten kasviksia ja täysjyvää, proteiinia ja maltilla rasvaa. Kun verensokeri on tasainen niin mielitekoja ei tule niin paljon, mutta sokerikoukusta pois pyristely kestää hetken. Säännölliset ruoka-ajat ja syöt tarpeeksi tuota hyvää ruokaa.

Kiitos vinkeistä mutta noi leipä ja kasvisjutut ei auta vaan mulle tulee huono olo ja päänsärky porautuu aivoihin. Ainoa mikä taas auttoi oli kunnon sokeriannos. Mulla on vaan annoskoko kasvanut masentavan suureksi... :( Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on välillä liiallista makeanhimoa. Sen taltuttaminen vaatii vähän vaivaa.

Mun reseptini on:

1. Kunnollinen syöminen

2. Liikunta

3. Illalla ajoissa nukkumaan

4. Candida forte ja Gefilus-kapselit

(5. Jonkun mainitsema laihduttaminen auttaa minullakin.)

Kohta 4 on helppo toteuttaa, mutta se ei yksin riitä. Kohdat 2 - 3 vaativat vaivaa, päättäväisyyttä, motivaatiota vähän enemmän.

Vierailija
44/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on välillä liiallista makeanhimoa. Sen taltuttaminen vaatii vähän vaivaa.

Mun reseptini on:

1. Kunnollinen syöminen

2. Liikunta

3. Illalla ajoissa nukkumaan

4. Candida forte ja Gefilus-kapselit

(5. Jonkun mainitsema laihduttaminen auttaa minullakin.)

Kohta 4 on helppo toteuttaa, mutta se ei yksin riitä. Kohdat 2 - 3 vaativat vaivaa, päättäväisyyttä, motivaatiota vähän enemmän.

Jos lipsun kohdista 2 - 3, niin viikon sisään makeanhimo alkaa ottamaan vallan.

Vierailija
45/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua todennäköisesti huimaa koska et ole syönyt siinä välissä mitään, mikä pitäisi verensokerin tasaisena pitkään. Älä yritä olla syömättä vaan syö paljon kuitua sisältäviä ruokia kuten kasviksia ja täysjyvää, proteiinia ja maltilla rasvaa. Kun verensokeri on tasainen niin mielitekoja ei tule niin paljon, mutta sokerikoukusta pois pyristely kestää hetken. Säännölliset ruoka-ajat ja syöt tarpeeksi tuota hyvää ruokaa.

Kiitos vinkeistä mutta noi leipä ja kasvisjutut ei auta vaan mulle tulee huono olo ja päänsärky porautuu aivoihin. Ainoa mikä taas auttoi oli kunnon sokeriannos. Mulla on vaan annoskoko kasvanut masentavan suureksi... :( Ap

No ei kai se autakaan päänsärkyyn kerralla jos sulla on jokin hirveä sokeririippuvuus. Mutta kai sinä nyt ymmärrät että kun pistät ruokavalion kuntoon niin homma hoituu itsestään. Jos senkin jälkeen on kuvotusta ja päänsärkyä niin sinulla on jokin hoitoa vaativa sairaus.

Vierailija
46/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kun rimpuilin irti väkisin kahvikoukusta. Pari viikkoa masensi, teki mieli kahvia, päätä särki ja väsytti mutta lopulta meni ohi enkä oo sen jälkeen kahvia juonut. Tsemppiä.

Vierailija
47/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää vaan sisulla vierottaa itsesi niinkuin narkkari, alkoholisti tai nikotinisti tekee. Luuletko, ettei ne meinaa kuolla niihin vieroitusoireisiin? Kaksi viikkoa niin helpottaa! Syö paljon proteiinipitoista ruokaa ja rasvaa alkuun, niin ei tule niitä hiilarinousuja ja -laskuja. Tsemppiä vaaditaan, oletko valmis siihen?

Juurikin näin. Vierotat itsesi sokerista TOTAALISESTI. Älä syö valmisruokia,niissä on sokeria. VHH dieetti. Ja sen jälkeen vain "hyviä hiilihydraatteja", eli esim puuroa , ei valkoista leipää,pastaa,perunaa.

Vierailija
48/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruispalat (pitkävaikutteinen hiilihydraatti) tasaavat sokeria ja lantrinkimehu. Vähennä nameja ja limuja. Jälkiruokana voi joskus ottaa muutakin? Sokerilimu ja karkki on nopea hiilihydraatti, verensokeri nousee äkkiä korkealle ja laskee äkkiä alas. Jossain vaiheessa. Kunnon ruoka olisi hyvä ja välipalat, vitamiinit. Älä osta kaupasta kotiin, ettei tule vedettyä. Vain ne mitä saa syödä.

Vierailija
49/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kaakaota aamulla ja päivällä. Ehkä riittävästi lepoa, ei stressiä. On vaihtoehtoja runsaasti mitä voi ottaa karkin sijaan, kun vähentää ne. Eri asia jos raha lopussa, silloin usea ottaa sen halvemman vaihtoehdon.

Vierailija
50/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko se jos syö herkkujen sijaan, tai niitä ennen, jotakin energiatiheydeltään kohtuullista ruokaa, esim. keittoja. Broilerisalaattikaan ei liene pahimmista päästä, esim. broileri, riisi/ohra, kiinankaali, kurkku, paprika, tomaatti ja herne. Tai vaikka keitettyjä kananmunia.

Kunhan on jotain terveellisempää vaihtoehtoa valmiina odottamassa, niin ei nouse kynnykseksi niiden valmistumisen odottelu.

Vierailija
51/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo himo. Itse olen ylipainoinen, mutta ei mulle ole mikään ongelma syödä vain yksi suklaapala kerralla, seuraava ehkä viikon päästä, tai kahden.

Itse olen normaalipainoinen, mutta aika ajoin jään pahaan sokerikoukkuun.  Se ei periaatteessa vaadi kuin yhden karkin ja sen jälkeen ostelet karkkia pari kuukautta putkeen.  Joulu on aina paha kun tulee niitä konvehteja.  Vasta joskus helmikuun lopussa saa itsensä vieroitettua siitä sokerikoukusta.  

Aina se lopulta loppuu, en osaa edes sanoa miten.  Ehkä se alkaa jossain kohtaa ällöttämään ja hampaat menee paskaksi. Viimeistään sitten kun hampaisiin tulee jotain vihlontaa niin on pakko lopettaa.

Vierailija
52/52 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vatsan biomin sokeriin tottuminen on tosiaan ikävä tosiasia. Tästä aiheutuvaa huonoa oloa voi vähentää mm. lääkehiihellä, joka imee itseensä huonojen bakteerien kuollessa vapauttavat myrkyt.

Myös hyvien bakteerien ruokkiminen kuiduilla ja hapatetuilla tuotteilla helpottaa oloa.

Pätkäpaasto näihin yhdistettynä nopeasti helpottaa oloa. Aluksi vaikka vain 12h ilman ruokaa ja energiaa sisältäviä julmia ja sitten turkkilaista jugurttia Chian siemenillä, psylliumilla ja mustikoilla. Päälle 0,5l vettä.

Toinen tapa on vaihtaa herkkuja terveellisempään. Karkin sijaan juustoa, marjoja. Limsan sijaan vihreää jääteetä (oma tekemä ilman sokeria), kaakaota, makuvichyä.