Pariskunta rakennutti harvinaisen rivitalon Helsinkiin Nyt alue seisoo tyhjänä
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009798745.html
En ikävä kyllä ihmettele miksi asunnot eivät mene kaupaksi, katsokaa nyt näitä pohjapiirroksia ja keittiötä?!
Nuo menis heti jos olis pikkusen panostettu näihin kodin tärkeimpiin osiin; keittiöön ja kylppäriin.
Todella sääli, etteivät tajunneet tehdä näitä kunnolla.
Vuokramökkinä menisivät, siltikin nuo keittiöt ihan kauheita, ei olkkaria vaan alakerta ihan sumpussa.
https://www.etuovi.com/kohde/21445244?haku=M2017679758
Kommentit (3303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli miljoonaa kolmiosta? 🤣😂 Tarttis kunnon rempan, että sais toimivan keittiön ja välikaton, että sais lisää koppihuoneita. Ei kiitos.
Luin jostain, kun useaa kiinteistövälittäjää oli haastateltu, että keittiöt on nykyään olemattomia, koska ihmiset eivät enää tee ruokaa itse.
Järkytti. Onko tosiaan noin? Vai elänkö mä niin tiiviisti kuplassani?
Mun tuntemat perheet, lähipiiri, duunissa, harrastuksissa, kouluissa jne. Ei ole perhettä, jossa ei tehtäis itse ruokaa. Toki on yksi kaveri, joka ei osaa, mutta miehensä harrastaa ruuantekemistä jne.
Helsingistä myös.
Vaikka ei tekisikään ruokaa niin jos ostan noin kalliin asunnon niin halua, että siinä olisi silti siihen mahdollisuus! Tosi harvassa on ne ihmiset jotka ei IKINÄ tee itse ruokaa. Vaikka tekisin vain kerran viikossa niin silti haluaisin tehdä kunnollisessa keittiössä.
Eikä keittiö ole tuon asunnon ainoa ongelma. Miksi tyytyä jos samalla rahalla saa parempia asuntoja? Siitä tämä pohjimmiltaan on kyse. Myynnissä olevat asunnot kilpailee keskenään hinnassa ja laadussa. Jokainen valitsee sillä rahalla mitä itsellä on käytössä parhaan mahdollisen vaihtoehdon. Miksi kukaan tyytyisi siihen vähemmän hyvään? Mielummin ostaa sen fiksusti suunnitellun asunnon.
Mä taas ostaisin mielummin sen hirsisen ja käyttäisin omaa päätäni sisuatamiseen kuin sen, jossa on mahdollisimman helppo laatikkopohja, jota ei tarvitse sisustaa. Mutta enpä ole ostamassa, tuskin säkään? Mistä tulee tarve haukkua ihan randomisti ja syyttä suotta jotain asuntoa?
No kerropa miten sinä sisustaisit tämän ruman hirsikappelin toimivaksi?
No jos nyt sit pikaisesti. Ruokailutila keittiöön, takan viereen, sohva selkänoja portaisiin päin ja kaksi nojatuolia olkkariin. Taso ikkunan alle. Ulko-oven viereen astiakaappi, portaiden alle säilytystilaa ja piano.
No ei mahdu millään.
Miksei mahdu? Oletko koskaan sisustanut mitään?
Olen ja rakentanut+remontoinut ja siksi huomaan että sinulla ei ole kokemusta asiasta kun tuollaisia ehdotelmia teet.
Kerro ihmeessä miksei tohon mahdu tolla suunnitelmalla nuo kamat. Kun ihan ammattilaisena esiinnyt. Muistutan maallikkona että on muitakin kuin pirtinpöytiä.
En ole ammattilainen, mutta kaksi taloa rakennuttanut ja suunnitellut, yhden remontoinut. Ihan vertaamalla olemassaolevia kalusteita tuon pohjan kokoon näkee että ei tule mahtumaan nojatuolit tms. Jo tuon pienen 3 hengen pöydän siirto keskilattialle keittiön eteen tukkii tilan niin että sohvan asettelu ehdottamallasi tavalla ei toimisi.
No kun katsoo tuota yläviistosta otettua kuvaa, huomaa että todellakin mahtuisi. Ei tarvitse kuin ajatuksissa kääntää tuo kuvan sohva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0% korko vs. 15% vertailuissa taitaa lainasummissa olla hiukkasen eroa.
En edelleen tajua kenellä on varaa tuollaisiin puolen miljoonan asuntoihin ja jos olisi varaa, niin luulisi sillä rahalla saavan jotain mielekkäämpää kuin kerrostalokaksioita tai hirsirivaria.
Niinku mitä mielekkäämpää? Kaikki ei halua omakotitaloa. Meillä esim. on kerrostaloasunto, hintalappu on lähemmäs miljoonan.
Ihmiset on erilaisia, omakotitaloon saisi kirveelläkään.
Vaikea kyllä tajuta, miksi kukaan tyytyisi ostamaan tuolla hintaa noin ahtaan ja epäkäytännöllisen rivariasunnon, jossa kuitenkin on kaikenhuipuksi iso vastike. Todellakin jostain kerrostalosta kannattaa ennemmin se kolmio hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta ja maalaisromantiikan yhdistelmä rajaa asiakaskuntaa aikalailla. Kohdeyleisö löytynee vanhoista pariskunnista, jotka haluavat vaihtaa omistusasuntonta toiseen. Nuori lapsiperhe tuskin on kiinnostunut moisesta hirvityksestä.
Silti myyjä on stailannut sinne lastenhuoneen ja aulaankin lasten kalusteet. Pitäisi miettiä selkeästi, kenelle myy.
Eläkeläiset useammin kyllä tykkää kokkailla eikä halua jyrkkiä portaita - ja haluaa saunoa.
Perheasuntohan tuo on. Joo, joillakin lapsiarki on kauheeta ja perunoita keitetään kahdeksi viikkoa kerralla ja portaita ei osata käyttää jne., mutta todellisuudessa lapset suurimmalla osalla hoituu ilman stressiä ja kaaosta.
Tuo ei ole perheasunto koska
- makuuhuoneita on vain kaksi, ja nekin eri kerroksissa
- vanhempien makuuhuoneeseen ei mahdu pinnasänkyä
- säilytystiloja ei ole ollenkaan
- pyykkihuolto? missä se on?
- portaat todella vaaralliset lapsille
- missä perhe ruokailee? ei ole tilaa kunnolliselle ruokapöydälle paitsi jos poistaa olohuoneen
- missä perhe oleskelee jos haluaa ruokapöydän?
- keittiö on todella hankala vaarallinen, koska jääkaapin ovi ja hella heti makuuhuoneen oven suussa
Joopa joo. Sanoo hän 370 neliössään. Tuo on varsin sopivan kokoinen lapsiperheelle. Pienemmissäkin asutaan. Sulla nyt vaan on tarve dissata kaikki.
Minä olen asunut lapsiperheenä saman kokoisessa rivarikolmiossa, mutta siinä oli järkevä pohjaratkaisu toisin kuin tuossa.
Tuo sopii lapsettomalle pariskunnalle tai perheelle jossa on yksi vähän isompi lapsi. Ei pikkulapsiperheelle, ei vauvaperheelle, eikä isommalle perheelle, kun säilytystilat on niin onnettomat ja makuuhuoneet pienet.
Jaa, me asuttiin vauvan ja taaperon kanssa 55 neliöisessä kaksiossa ihan ilman ongelmia. Ja nyt kahden lapsen kanssa 150 neliössä ja hyvin vähäisellä käytöllä on lähes sata neliötä. Silloin kun perhe toimii yhdessä, ne aktiiviset neliöt on aika vähissä. Meidän lapset esim. eivät vieläkään halua omia huoneita, meillä on sit heillä yhteinen huone ja kaksi leikkihuonetta. Silti ne lelut kasautuu olkkariin.
Pienten lasten kanssa ajatus, että vanhempien makkariin ei mahdu pinnasänkyä ja että kaksi makuuhuonetta on eri kerrokisissa ei toimi.
EIkä lapsiperhe todellakaan pärjää ilman säilytystilaa.
Pinnasänkykö ei mahdu tohon missä tuo naulakko on? Iso baby sulla.
No sinälläänhän tuo voi sopia pariskunnalle, joka haaveilee perheenlisäyksestä "ehkä joskus". Voivat sitten rakentaa/rakennuttaa sen kunnon yläkerran jos tarvetta tulee. Olohuonettahan tuossa ei varsinaisesti ole, mutta saa tuohon alakertaan ihan kivan tuvan tehtyä, vähän lisää keittiökaappeja, kunnon ruokapöytä ja pari nojatuolia mahtuu. Tv-huone sit vaikka tuohon alakerran makkariin, makuuhuone ylös ja yläkerran aulasta saa rakennettua vaatehuoneen. Pihasta voi tulla ihan kiva pikkupiha, tosin ihmettelen miten sinne saunalle on tarkoitus kulkea, toisten pihojen poikki vai etukautta? Ei oikein kiva ratkaisu kumpikaan.
Tuo vois olla ihan jees pariskunnalle, jolla ei lapsia tai on yksi isompi lapsi. Tai vaikka yh-vanhemmalle vähän jo isomman lapsen kanssa.
Yhtenäinen kokkailu-seurustelu -tila vieraiden viihdyttämiseen, viihtyisä sauna. Vähän tuollainen mökki kaupungissa. Omalla porukalla voi sit vetäytyä tuijottelemaan omaa ruutua makkariin, ei tarvitse erillistä telkkaria. Tai voihan makkarin seinään laittaa ja katsella sängyltä. Jos tuolla asuis vain pariskunta, kummallekin olisi oma työtila/ etätyötila.
Hirsirakenne, aurinkopaneelit, ilmalämpöpumppu. Tuolla on kyllä paljon kivoja juttuja cityvihreälle, jotka mahdollisti syö usein ravintoloissa, matkustelee ym., ja ovat usein poissa kotoa.
En tiedä tuota pariskuntaa, mutta voisin kuvitella, että ovat jotain yllä mainittua ja ovat rakentaneet oman unelmiensa kodin x 7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli miljoonaa kolmiosta? 🤣😂 Tarttis kunnon rempan, että sais toimivan keittiön ja välikaton, että sais lisää koppihuoneita. Ei kiitos.
Luin jostain, kun useaa kiinteistövälittäjää oli haastateltu, että keittiöt on nykyään olemattomia, koska ihmiset eivät enää tee ruokaa itse.
Mun tuntemat perheet, lähipiiri, duunissa, harrastuksissa, kouluissa jne. Ei ole perhettä, jossa ei tehtäis itse ruokaa. Toki on yksi kaveri, joka ei osaa, mutta miehensä harrastaa ruuantekemistä jne.
Helsingistä myös.
Vaikka ei tekisikään ruokaa niin jos ostan noin kalliin asunnon niin halua, että siinä olisi silti siihen mahdollisuus! Tosi harvassa on ne ihmiset jotka ei IKINÄ tee itse ruokaa. Vaikka tekisin vain kerran viikossa niin silti haluaisin tehdä kunnollisessa keittiössä.
Eikä keittiö ole tuon asunnon ainoa ongelma. Miksi tyytyä jos samalla rahalla saa parempia asuntoja? Siitä tämä pohjimmiltaan on kyse. Myynnissä olevat asunnot kilpailee keskenään hinnassa ja laadussa. Jokainen valitsee sillä rahalla mitä itsellä on käytössä parhaan mahdollisen vaihtoehdon. Miksi kukaan tyytyisi siihen vähemmän hyvään? Mielummin ostaa sen fiksusti suunnitellun asunnon.
Mä taas ostaisin mielummin sen hirsisen ja käyttäisin omaa päätäni sisuatamiseen kuin sen, jossa on mahdollisimman helppo laatikkopohja, jota ei tarvitse sisustaa. Mutta enpä ole ostamassa, tuskin säkään? Mistä tulee tarve haukkua ihan randomisti ja syyttä suotta jotain asuntoa?
No jos nyt sit pikaisesti. Ruokailutila keittiöön, takan viereen, sohva selkänoja portaisiin päin ja kaksi nojatuolia olkkariin. Taso ikkunan alle. Ulko-oven viereen astiakaappi, portaiden alle säilytystilaa ja piano.
No ei mahdu millään.
Olen ja rakentanut+remontoinut ja siksi huomaan että sinulla ei ole kokemusta asiasta kun tuollaisia ehdotelmia teet.
Kerro ihmeessä miksei tohon mahdu tolla suunnitelmalla nuo kamat. Kun ihan ammattilaisena esiinnyt. Muistutan maallikkona että on muitakin kuin pirtinpöytiä.
En ole ammattilainen, mutta kaksi taloa rakennuttanut ja suunnitellut, yhden remontoinut. Ihan vertaamalla olemassaolevia kalusteita tuon pohjan kokoon näkee että ei tule mahtumaan nojatuolit tms. Jo tuon pienen 3 hengen pöydän siirto keskilattialle keittiön eteen tukkii tilan niin että sohvan asettelu ehdottamallasi tavalla ei toimisi.
No kun katsoo tuota yläviistosta otettua kuvaa, huomaa että todellakin mahtuisi. Ei tarvitse kuin ajatuksissa kääntää tuo kuvan sohva.
Se tulee joko liian lähelle takkaa tai tukkii kulun portaisiin, jos sen laittaa toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä myös.
No ei mahdu millään.
Sohva toisin päin tekee kulkureiteistä ahtaat ja edelleen sen tvn sijoittaminen on ongelma. Ruokapöytää ei saa sittenkään mihinkään järkevästi Terassin ovi olisi ehkä parempi lähempänä portaita, jolloin saisi keittiökalusteet fiksummin sijoitettua mikäli makuuhuoneen ovi olisi lähempänä takkaa. Tosin takankin pitäisi olla jossain muualla kuin tarkoituksettomasti keskellä tilaa tiellä.
Ostat puolenmillin talon VUOKRATONTILTA. Haloo. Ihankuin asuisit ilman päällä. Ei ikinä. Jos on varaa tuo summa laittaa taloon, niin pitää ehdottomasti olla ikioma tontti myös. Henkinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä myös.
No ei mahdu millään.
Ei mahdu. Sinulla on nyt jokin merkillinen käsitys, että huonekalujen mahtumiseen riittää, että ne saa survottua sinne just ja just.
Jos sulla on keittiö, siellä keittiössä yksin jo pitää olla myös lattia-alaa tyhjänä, että siellä mahtuu tekemään mitään turvallisesti. Tuohon keittiöön on sitäpaitsi pakko laittaa vähintään jonkinlainen apuvaunu/saareke, jotta siellä pystyy edes tekemään mitään.
Jos sulla on kulkuväylä (kuten tässä on, makkarista pitää päästä myös yölläkin esimerkiksi vessaan), et voi sulloa sitä kulkuväylää täyteen
Jos sulla on ruokapöytä, siihen pöytää pitää mahtua menemään ja siitä nousemaan
Ja jos sulla on sohva, myös sen ympärillä pitää olla liikkumatilaa niin, ettei sinen menemiseen tarvitse ensin nostaa niitä ruokapöydän tuoleja pois tieltä
JA JOS TUOHON OIKEAST MAHTUISI NE HUONEKALUT NOIN KUIN VÄITÄT, MIKSI IHMEESSÄ NIITÄ EI OLE JO LAITETTU NIIN, SEN SIJAAN ETTÄ ESIMERKIKSI SE TV-TASO ON PORTAIDEN ALLA?
Siksi kun ne ei mahdu niin.
Tossa olisi ensimmäisenä kannattanut vaikka jättää alakerran makkari pois ja tehdä siihen kunnon keittiö. Tuo aula yläkerrassa ihan joutavan päivänen. Yläkertaan ois saanut kaksi makkaria. Silloin kämpät olisi mennyt kaupaksi ehkä sinkuille, pariskunnille tai yhden lapsen vanhemmille. Teinikin mahtuisi lisäksi jos majoittaisi aittaan (jos talviasuttava) tai sitten aitta olisi kiva vierashuone.
On hankala kuvitella mitä arkkitehtipariskunta on tässä ajatellut. Helpompi kuvitella, että tuskin ajattelivat mitään konkreettista vaan heillä oli unelma.
Miksei terassin ovea ole tehty tuonne portaiden päätyyn? Silloin kaikki kulku olisi siellä ja ns. keittiön sisustamienn helpottaisi huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vois olla ihan jees pariskunnalle, jolla ei lapsia tai on yksi isompi lapsi. Tai vaikka yh-vanhemmalle vähän jo isomman lapsen kanssa.
Yhtenäinen kokkailu-seurustelu -tila vieraiden viihdyttämiseen, viihtyisä sauna. Vähän tuollainen mökki kaupungissa. Omalla porukalla voi sit vetäytyä tuijottelemaan omaa ruutua makkariin, ei tarvitse erillistä telkkaria. Tai voihan makkarin seinään laittaa ja katsella sängyltä. Jos tuolla asuis vain pariskunta, kummallekin olisi oma työtila/ etätyötila.
Hirsirakenne, aurinkopaneelit, ilmalämpöpumppu. Tuolla on kyllä paljon kivoja juttuja cityvihreälle, jotka mahdollisti syö usein ravintoloissa, matkustelee ym., ja ovat usein poissa kotoa.
En tiedä tuota pariskuntaa, mutta voisin kuvitella, että ovat jotain yllä mainittua ja ovat rakentaneet oman unelmiensa kodin x 7.
Kokkailet olemattomassa keittiössä ja viihdytät vieraita joille on yksi ruokapöydän tuoli ja jotka saavat katsella selkääsi siinä sohvalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivitalo ihanan näköinen ulkoa. Hirsiseinä sisällä myös hieno. Mutta. Tässä on joko loppunut täysin rahat, tai rakennuttaja ei ole ymmärtänyt rakentamisesta mitään.
pohja. Haloo, missä käytännöllisyys? Missä syödään? Pyykkihuolto? Missä ruoka valmistetaan, missä keittiön ja muiden tilojen asiat säilytetään? Talon neliöt mahdollistaisivat ihan perheenkin asumisen. Tuolla pohjalla ja kiinteillä kalusteilla tuossa voi asua maksimissaan kaksi.
Jos ei rakenna täyttä kahta kerrosta, niin tuo korkeus on aivan liioiteltu. Jos rakentaja ei halua rakentaa koko yläkertaa rahasyistä valmiiksi, niin oisi jättänyt sen ullakoksi tai muuten helposti asuintiloiksi muunneltavaksi. Kuka ostaa ja alkaa tuossa valmiudessa olevaa rakentamaan lupien hakuineen kaikkineen kahteen kerrokseen?
Harmi. Olisin kiinnostunut vastaavista ratkaisuista - eri sijainnilla toki, mutta tuo pohja on käyttökelvoton meidän perheen tarpeisiin, joten ei mitään potentiaalia.
Asunnot on tehty idealismi mielessä eli pikkuperheelle tai pariskunnalle, joka omistaa tyyliin vain päällään olevat vaatteet, korkeintaan lämmittää valmisruokaa "keittiössään" ja elää hyvin minimalistista elämää. Kämpät soveltuvat lähinnä lyhytaikaiseen AirBnB käyttöön muttei vakituiseen asumiseen. Kodinhoitohuoneen/tilan puute on erittäin pitkä miinus, kuka viitsii kuljetella jatkuvasti pyykkejään itsepalvelupesulaan?? Tai jynssätä niitä käsin kylppärissä. Puhumattakaan totaalisesta säilytysratkaisujen puutteesta eli vaatekaapistoista. Arkielämälle vihamielistä suunnittelua jos jotakin.
Keittiössä ei ole tilaa mikrolle...
Ruokaa voi lämmittää myös uunissa, kattilassa ja paistinpannulla...
Nyt ei eletä 50-luvulla.
Ei tuo ole mikään koti vaan tukikohta, jossa käydään pikaisesti kääntymässä ennen kuin lähdetään taas uudestaan reissaamaan tai mökille pidemmäksi aikaa. Kuka muuten haluaa kaupunkiasuntonsa näyttävän hirsineen mökki kakkoselta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivitalo ihanan näköinen ulkoa. Hirsiseinä sisällä myös hieno. Mutta. Tässä on joko loppunut täysin rahat, tai rakennuttaja ei ole ymmärtänyt rakentamisesta mitään.
pohja. Haloo, missä käytännöllisyys? Missä syödään? Pyykkihuolto? Missä ruoka valmistetaan, missä keittiön ja muiden tilojen asiat säilytetään? Talon neliöt mahdollistaisivat ihan perheenkin asumisen. Tuolla pohjalla ja kiinteillä kalusteilla tuossa voi asua maksimissaan kaksi.
Jos ei rakenna täyttä kahta kerrosta, niin tuo korkeus on aivan liioiteltu. Jos rakentaja ei halua rakentaa koko yläkertaa rahasyistä valmiiksi, niin oisi jättänyt sen ullakoksi tai muuten helposti asuintiloiksi muunneltavaksi. Kuka ostaa ja alkaa tuossa valmiudessa olevaa rakentamaan lupien hakuineen kaikkineen kahteen kerrokseen?
Harmi. Olisin kiinnostunut vastaavista ratkaisuista - eri sijainnilla toki, mutta tuo pohja on käyttökelvoton meidän perheen tarpeisiin, joten ei mitään potentiaalia.
Asunnot on tehty idealismi mielessä eli pikkuperheelle tai pariskunnalle, joka omistaa tyyliin vain päällään olevat vaatteet, korkeintaan lämmittää valmisruokaa "keittiössään" ja elää hyvin minimalistista elämää. Kämpät soveltuvat lähinnä lyhytaikaiseen AirBnB käyttöön muttei vakituiseen asumiseen. Kodinhoitohuoneen/tilan puute on erittäin pitkä miinus, kuka viitsii kuljetella jatkuvasti pyykkejään itsepalvelupesulaan?? Tai jynssätä niitä käsin kylppärissä. Puhumattakaan totaalisesta säilytysratkaisujen puutteesta eli vaatekaapistoista. Arkielämälle vihamielistä suunnittelua jos jotakin.
Nyt ei eletä 50-luvulla.
Kuka typerys tai laiskimus syö pelkkiä epäterveellisiä mikroaterioita?? Liedellä ja uunissa voi sentään kokata kunnon ruokaa kunnon aineksista.
Vierailija kirjoitti:
Tossa olisi ensimmäisenä kannattanut vaikka jättää alakerran makkari pois ja tehdä siihen kunnon keittiö. Tuo aula yläkerrassa ihan joutavan päivänen. Yläkertaan ois saanut kaksi makkaria. Silloin kämpät olisi mennyt kaupaksi ehkä sinkuille, pariskunnille tai yhden lapsen vanhemmille. Teinikin mahtuisi lisäksi jos majoittaisi aittaan (jos talviasuttava) tai sitten aitta olisi kiva vierashuone.
On hankala kuvitella mitä arkkitehtipariskunta on tässä ajatellut. Helpompi kuvitella, että tuskin ajattelivat mitään konkreettista vaan heillä oli unelma.
Ja sittenkin osa ongelmista, kuten lämmön karkaaminen ylös, pysyisi. Ja ihminen tarvitsee vaatehuoneen. Joten yläkerta olisi kannattanut rakentaa kokonaiseksi eli 3 makuuhuonetta ja vaatehuone. Eteiseen olisi tarvinnut kaapit myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä myös.
No ei mahdu millään.
Jotta mahtuisi toimimaan keittiössä, olisi pöydän tuoleineen oltava suunnilleen siinä kohtaa missä valkoinen rahi on. Se tulisi siis käytännössä sohvan viereen ja tuolejakin olisi vielä mahduttava liikuttamaan. Tuon kokoinen sohva ylettyisi toisin päin ollessaan suunnilleen tuohon sohvapöydän alempaan (keittiönpuoleiseen) reunaan asti, sohvan etureuna olisi sohvapöydän puolessavälissä. Paljon taaemmas, lähemmäs rappuja sohvaa ei voisi työntää että mahtuu kulkemaan rapuissa.
VAROITUS!
HALOO! Eikö hälytyskellot soi jo täysillä?
Katsokaa kuka on isännöintifirma?
Isännöitsijän yhteystiedot
Kiinteistötahkola / Talotili Oy, Timo Uimonen, timo.uimonen@kiinteistotahkola.fi.
Huolto
Kiinteistöpalvelu Räsänen Oy
Älkää ikinä sotkeutuko tämän porukan kanssa mihinkään ja jos taloyhtiössä on tämä porukka niin irtisanokaa asap. Aivan kriminaalia touhua tällä l e s t a jengillä.
Tuo kämppäkin on todellakin suunniteltu p ä i n persettä eli ei minkään alan asiantuntija kun keittiö päin he le v e ttiä ja olohuonetta ei nimeksikään, kaikki neliöt käytetty niin huonosti.
Ja kun kämpässä ei ole edes telkkarille paikkaa niin l e s s u kat h a n ne tulee ensimmäisenä mieleen.
Tämä L-porukka tuppaa ujuttamaan taloyhtiön hallitukseen niitä omia l e ss u koita ja ja sitten onkin jo kohta niiden uskon eikun sopimuskumppaneita hääräämässä ja hallinnoimassa taloyhtiössä. Paljon rikostutkintoja menossa tästä porukasta.
Isännöitsijä käy kukkarollasi | MOT | Yle Areena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei eletä 50-luvulla.
Kuka typerys tai laiskimus syö pelkkiä epäterveellisiä mikroaterioita?? Liedellä ja uunissa voi sentään kokata kunnon ruokaa kunnon aineksista.
Ei tuossa keittiössä. Siellä ei ole kunnon tiskikonetta, ei tiskiallasta, ei laskutilaa, liesi on hengenvaarallisesti, jääkaappi aukeaa makkariin, eikä mitään tiloja säilyttää astioita tai ruoanlaittovälineitä.
Pienten lasten kanssa ajatus, että vanhempien makkariin ei mahdu pinnasänkyä ja että kaksi makuuhuonetta on eri kerrokisissa ei toimi.
EIkä lapsiperhe todellakaan pärjää ilman säilytystilaa.