Pariskunta rakennutti harvinaisen rivitalon Helsinkiin Nyt alue seisoo tyhjänä
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009798745.html
En ikävä kyllä ihmettele miksi asunnot eivät mene kaupaksi, katsokaa nyt näitä pohjapiirroksia ja keittiötä?!
Nuo menis heti jos olis pikkusen panostettu näihin kodin tärkeimpiin osiin; keittiöön ja kylppäriin.
Todella sääli, etteivät tajunneet tehdä näitä kunnolla.
Vuokramökkinä menisivät, siltikin nuo keittiöt ihan kauheita, ei olkkaria vaan alakerta ihan sumpussa.
https://www.etuovi.com/kohde/21445244?haku=M2017679758
Kommentit (3303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas poikkeuksellisen huono pohja talossa! Kiva istua sohvalla ja tuijottaa keittiön sotkuja... koska normi elämässä keittiö on harvoin täysin siisti. En yhtään ihmettele, että ei ole myynyt. Huono suunnittelu johtaa juuri tähän. Jäi myös hieman epäselväksi mitä siinä pihavarastossa on tai miksi sitä hehkutetaan niin paljon.
Ihan kiva idea heillä on ollut mutta suunnitelu on päin mäntyä.
En mäkään sohvaa tohon laittaisi. Mitä pienemmät tilat, sitä siistimpänä ne pitää pitää. Tuo ei ole suuri asunto, vain keskikokoinen.
Mä käyttäisin sitä talousrakennusta vierastalona.
Mäkin vähän luulen että ihmiset vertaa tota isompiin taloihin. Yläkaapit keittiössä tekisi siitä ihan mahdottoman, avohyllyt toki olisivat lamppuja fiksummat. Aamiaiskaapin mä tohon hankkisin lisäksi.
Eikä vertaa. Me asuttiin lasten ollessa pieniä kaksikerroksisessa 56-neliöisessä asunnossa ja arki rullasi oikein hyvin. Meillä tosin olikin erillinen keittiö yläkaapeilla ja makuuhuoneet samassa kerroksessa vierekkäin.
Siis jos miettii että tuossa keittiössä tuohon lieden alle tulee kattilat ja tarjoiluastiat, sen vieressä on pesukone ja sitten roskis- ja siivouskaappi, niin tuossa jää yksi kaappi muille astioille ja yksi kaappi ruoalle. Meille tuo ei riittäisi missään tapauksessa, olisi ihan mahdotonta.
Ja sitten ainakin minulla on astioita ja pannuja, joita ei sovi pestä apk:ssa, vaan käsin, eli kyllä sitä kuivauskaappiakin tai vähintään -telinettä pakosti kaipaa.
Jos keittiössä on astianpesukone, ei sitä kuivauskaappia tarvitse mihinkään. Suurimmalla osalla se kaappi on täynnä jotain purkkeja, joita ei jaksa laittaa paikalleen. Ei ole järkevää, että pannulle on kuivauspaikka ja säilytyspaikka erikseen. Pannun ja kipon voi kuivata pyyheellä 15 sekunnissa ja laittaa paikalleen. Olen ollut 15 vuotta ilman kuivauskaappia enkä halua sellaista enää ikinä.
Tuon epäkeittiön tiskikone ei ole normaalin kokoinen vaan miniversio.
Eikä tuolla ole paikkaa niille sun kipoille ja pannuillesi. Eikä niitä 15 sekunnissa kiikuttele sinne aittaankaan.
Hoet tuota tiskikoneen koko viestistä toiseen. Meidän kolmehenkinen perhe pärjäisi sillä mainiosti. Meillä on yksi kattila ja yksi pannu. Ne pesen käsin ja kuivaan pyyhkeellä.
Kaikkia ei kiinnosta tehdä erikoisia kokkailuja. Syömme ne ravintoloissa.
Nyt löytyi ihminen, jolle tuo asunto sopii. Se siis sopii yöpymispaikaksi ihmisille, jotka eivät itseasiassa tee kotonaan mitään. Yön ajan haistelevat ihanaa hirsistä ilmaa ja muulla ei ole väliä. Ikinä ei käy vieraita. Eikä myöskään katsota tvtä. Kolme jakkaraa riittää sisustukseksi.
😂😂 juu, joku rämmönen tapaus tuohon "kämppään" sopis
On niiiiinn pitkä ketju, onkohan kukaan muu miettimään nyt että onko tuossa keittiössä uuni ja liesi eri paikoissa? Siis liesi vasemmalla ja uuni oikealla ja tiskipöytä oikealla? Välissä tiskiallas?
Vierailija kirjoitti:
On niiiiinn pitkä ketju, onkohan kukaan muu miettimään nyt että onko tuossa keittiössä uuni ja liesi eri paikoissa? Siis liesi vasemmalla ja uuni oikealla ja tiskipöytä oikealla? Välissä tiskiallas?
Oli sitäkin joku jo ehtinyt pohdiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sitäkin joku jo ehtinyt pohdiskelemaan.
Ok, kiitos tiedosta. Eli en siis nähnyt väärin...
Jos nuo asunnot ovat NIIIN upeita, miksi niitä on mainostettu niin ihmettelen:
Miksi arkkitehtiparuskunta ei ole muuttanut yhteenkään (tyhjänä olevaan!) taloon, kun nehän ovat unelmakohteita?
Siis samalla voisivat Hesarissa näyttö, miten ITSE sitten sisustaisivat sen OMAN kämppänssä ja kertoa miten toimiva asunto onkaan.
Vai eikö arkkitehtipariskunnalle itse suunniteltu asunto sittenkään kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
On. Ilmeisesti sitä hellalevyä ei saa sijoittaa tuolla lailla oven viereen. Typerän näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Haluuko joku asua noin et voi sanoa käsipäivää aina naapurille?
Hyi saakeli, poistattaa...
Luulen, että tämä on ollut se vihoviimeinen syy miksi eivät saa noita myytyä.
Eli paikan päällä nähty asuntojen epäkäytännöllisyys sisältä ja ulkotilojen puutteet.
Mm oma piha puuttuu, naapurit kulkevat saunaan sen alueen takaa ikkunan alta, jossa pitäisi olla pihasi ja naapurit ovat lähellä.
Ihan liian lähellä, hyi.
Ei mitään yksityisyyttä, eikä omia rajoja ole tuolla.
Miettikää mikä mahdollisuus tuolla on kyylätä naapureitaan?
Todennäköisesti ihmiset käy työssä tai tekee etätöitä. Saahan ikkunoihin sälekaihtimet, verhot, rullaverhot. Aina voi vähän kyylätä.
Alakerran makuuhuoneessa ovi on liukuovi, jossa on vain ikkunalasia.
Ylhäällä ei makkarissa ole ovea ollenkaan.
Näköjään ei suunnitelmiin kuuluu se, että kenelläkään olisi tuossa perheessä yksityisyyttä?
En ymmärrä hirsivimmaa. Täynnä rakoja ja halkeamia, ai että miten kivoja biotooppiasuntoje ne on hämähäkeille ja näille uusille vekkuleille pahvitoukille. En pystyisi päivääkään elämään, ettenkö ajattelisi mitä kaikkea tuonne vielä pesiytyykään.
Takka vie ihan hirveästi tilaa. näen jo silmissäni nokitussahduksen, joka sieltä pelmahtaa, kun luukun avaa.... Tässähän on vaikka ja mitä herkkuja, mutta kai yli 400 000 asunnossa pitää ollakin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi arkkitehtiparuskunta ei ole muuttanut yhteenkään (tyhjänä olevaan!) taloon, kun nehän ovat unelmakohteita?
Siis samalla voisivat Hesarissa näyttö, miten ITSE sitten sisustaisivat sen OMAN kämppänssä ja kertoa miten toimiva asunto onkaan.
Tämä! Miettikää, että pariskunta ei itsekään halua muuttaa tuonne.😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoet tuota tiskikoneen kokoa viestistä toiseen. Meidän kolmehenkinen perhe pärjäisi sillä mainiosti. Meillä on yksi kattila ja yksi pannu. Ne pesen käsin ja kuivaan pyyhkeellä.
Kaikkia ei kiinnosta tehdä erikoisia kokkailuja. Syömme ne ravintoloissa.
Nyt löytyi ihminen, jolle tuo asunto sopii. Se siis sopii yöpymispaikaksi ihmisille, jotka eivät itseasiassa tee kotonaan mitään. Yön ajan haistelevat ihanaa hirsistä ilmaa ja muulla ei ole väliä. Ikinä ei käy vieraita. Eikä myöskään katsota tvtä. Kolme jakkaraa riittää sisustukseksi.
Ei sovi meillekään. Monestakaan syystä. Mutta tiskikoneen koko ja keittiön kaappien määrä olisi ihan sopiva.
Vietämme paljonkin aikaa kotona ihan jo etätöiden takia, mutta vieraita käy tosiaan vähän. Siksi asumme kantakaupungissa jossa kavereita voi nähdä helposti kodin ulkopuolella.
Onko tämä lapsiperheen koti? Kenelle se on tehty? Yksi makkarin on lastenhuoneeksi sisustettu, mutta ei tuo lasten kanssa toimi
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä lapsiperheen koti? Kenelle se on tehty? Yksi makkarin on lastenhuoneeksi sisustettu, mutta ei tuo lasten kanssa toimi
No siis vauvaperheillehän tuota markkinoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Lieden alapuolella olevassa kaapissa sijaitsee isokokoinen liesituulettimen moottori ja poistoputkisto. Ei sinne mahdu uuni kun tila on jo käytössä. Toivottavasti sentään kaappitilasta on jotain jäljellä. Ehkä alempi hylly on vielä käytössä tavaroiden säilyttämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas poikkeuksellisen huono pohja talossa! Kiva istua sohvalla ja tuijottaa keittiön sotkuja... koska normi elämässä keittiö on harvoin täysin siisti. En yhtään ihmettele, että ei ole myynyt. Huono suunnittelu johtaa juuri tähän. Jäi myös hieman epäselväksi mitä siinä pihavarastossa on tai miksi sitä hehkutetaan niin paljon.
Ihan kiva idea heillä on ollut mutta suunnitelu on päin mäntyä.
En mäkään sohvaa tohon laittaisi. Mitä pienemmät tilat, sitä siistimpänä ne pitää pitää. Tuo ei ole suuri asunto, vain keskikokoinen.
Mä käyttäisin sitä talousrakennusta vierastalona.
Mäkin vähän luulen että ihmiset vertaa tota isompiin taloihin. Yläkaapit keittiössä tekisi siitä ihan mahdottoman, avohyllyt toki olisivat lamppuja fiksummat. Aamiaiskaapin mä tohon hankkisin lisäksi.
Eikä vertaa. Me asuttiin lasten ollessa pieniä kaksikerroksisessa 56-neliöisessä asunnossa ja arki rullasi oikein hyvin. Meillä tosin olikin erillinen keittiö yläkaapeilla ja makuuhuoneet samassa kerroksessa vierekkäin.
Siis jos miettii että tuossa keittiössä tuohon lieden alle tulee kattilat ja tarjoiluastiat, sen vieressä on pesukone ja sitten roskis- ja siivouskaappi, niin tuossa jää yksi kaappi muille astioille ja yksi kaappi ruoalle. Meille tuo ei riittäisi missään tapauksessa, olisi ihan mahdotonta.
Ja sitten ainakin minulla on astioita ja pannuja, joita ei sovi pestä apk:ssa, vaan käsin, eli kyllä sitä kuivauskaappiakin tai vähintään -telinettä pakosti kaipaa.
Jos keittiössä on astianpesukone, ei sitä kuivauskaappia tarvitse mihinkään. Suurimmalla osalla se kaappi on täynnä jotain purkkeja, joita ei jaksa laittaa paikalleen. Ei ole järkevää, että pannulle on kuivauspaikka ja säilytyspaikka erikseen. Pannun ja kipon voi kuivata pyyheellä 15 sekunnissa ja laittaa paikalleen. Olen ollut 15 vuotta ilman kuivauskaappia enkä halua sellaista enää ikinä.
En tarvitse mitään kuivauskaappia, mutta tarvitse kaappeja, että saan kaikki astiani mahtumaan keittiöön.
Ei ihme että ei mene kaupaksi, asuntoilmoitukset kuvissa myyntistailaus on niin järkky. Laadukas ja ekologinen hirsitalo on kalustettu Jyskin huonekaluilla, on halpoja tauluja ja heiniä saviruukuissa. Olisivat valinneet kotimaisia laatutuotteita, jotka sopivat talon henkeen ja vetoavat kohderyhmään. Arkkitehdilläkin päällä lehtikuvissa Marimekkoa jne., siitä voisi lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan avokeittiöitä, mutta niitähän on nykyään kaikkialla. Kylppärissä en näe mitään vikaa.
Kyllä tuo minulle kelpaisi. Mutta kun ei ole rahaa edes puolet halvempaan asuntoon...
Ei tuo edes ole keittiö vaan keittiön laitteet on vaan laitettu riviin olohuoneen seinustalle. Muutenkin ihmettelin että talossa olisi kyllä tilaa mutta sitä on tuhlattu aika massivisesti siihen että olohuone on kaksikerroksinen. Ei sitä tilaa 2.5 metrin yläpuolella kukaan käytä joten miksi sitä tarvitaan noin paljon?
No okei, saahan sinne tosiaan sisätrampoliinin tai jotain muita voimisteluvälineitä jotka ei normihuoneeseen mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miettikää, että pariskunta ei itsekään halua muuttaa tuonne.😂😂😂😂😂😂
Miksi haluaisi? Jos mä rakennuttaisin talon, en mä sinne muuttaisi, mulla ja perheellämme on jo koti. Tuntuu olevan täällä vaikea tajuta.
Liikenneyhteyksien kannalta sijainti on varsin hyvä.