Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostutko ostamaan työmatkaliput itse?

Vierailija
23.08.2023 |

Vaihdoin työpaikkaa ja uudessa paikassa on minusta kummallinen käytäntö: kaikki lento- ja junaliput yms pitää ostaa itse ja sitten ne laskutetaan matkalaskulla jälkikäteen. Vaiva nyt ei toisaalta ole suuri mutta ärsyttävä vähintään. Aiemmista paikoissa on ollut joko matkavarausjärjestelmä tai matkatoimisto, jonka kautta lippujen ostaminen on pyörinyt. Onko tämä itse ostaminen omalla luottokortilla nykyaikaa ja vallitseva käytäntö? Kyseessä myyntifirma eli matkoja on ihan säännöllisesti.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin tuohon ainoastaan jos firma tietäisin firman 100% varmuudella hoitavan rahat ajallaan ja oma kortti olisi sellainen jolla saisi hyvät edut jos sitä käyttää paljon. Paljon lentävälle rahamiehelle tuo voi olla houkuttelevakin vaihtoehto.

Vierailija
42/42 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh.... En ikimaailmassa alentuisi säästämään palkastani, jotta voin ostaa jotain ties kuinka kalliita lippuja, saadakseni rahat takaisin sitten joskus. Näin niitä tyhmiä vedätetään XDDDD.

No jotkut ei elä niin kädestä suuhun että yhdet lentoliput vaatisi erityistä säästämistä. 

Joo mutta kun luottokortilla on kolme asiakasdinneria a 400€, pari hotelliyötä ja kahdet lentoliput niin ollaan tonnissa hyvin äkkiä.

Niin, millä logiikalla se vaatii säästämistä jos kulut on luotolla? Tässä ketjussa pyörii joko röllejä tai porukkaa jolla ei ole mitään kokemusta työmatkailusta, matkalaskuista, luottokorteista tai tuskin työelämästä muutenkaan.

Monet käyttävät sitä omaa luottokorttiaan muuhunkin kuin työmatkojen maksamiseen. Esimerkiksi minulla ei ole omalla kortilla luottorajana kuin muutama hassu tonni, joka loppuisi äkkiä jos reissaisin sen kautta. Ja kokemusta kaikista mainitsemistasi asioista on jonkin verran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi