Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistutko kaupungilla kävelystä tai kauppareissuista?

Vierailija
24.03.2023 |

Tunnistatko itsesi?
Lähdet ovestasi ulos kaupungin kadulle-yrität välttää vastaantulijoita, kiertää ihmiset mahdollisimman kaukaa, katsekontakti on ehdoton ei ja joku vastaantulija katsoo sinuun tai tuijottaa, ahdistut,ärsyynnyt ja mielesi tekee huutaa "mitä vit..a oikein töllötät?!" Ahdistut myös ohi ajavista autoista, sillä tiedät/tunnet, että sinua tuijotetaan sieltä. Päästyäsi kauppaan, sama jatkuu, mutta sen sijaan, että saisit ostoksesi hoidettua rauhassa, joka tunkee juuri sille hyllylle missä seisot kylkeesi kiinni tai hönkii niskaasi sanattomasti viestien "väisty edestä". Oma lukunsa ovat ne ihmiset, jotka huomaavat sinun olevan kiinnostunut jostain tuotteesta ja rynnivät kuin naudat paikalle saadakseen juuri sen tavaran tai saman tuotteen, jota olet ottamassa tai katsomassa-yleensä keski-iän jo ohittamassa olevat naiset.
Kassajonossa ostoksiasi kyylätään, oikein hartaasti toljotetaan mitä on tullut koriin valikoitua ja kun maksat käteisellä, ärsyyntynyttä tuhahtelua, muljauttelua ja kärsimätöntä liikehdintää koska "minä ensin, mikä siinä kestää?"
Olenko yliherkkä, vai onko suomalainen kulttuuri todella näin per..stä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ne on kivoja, nämä alapeukut ilman mitään perusteluita.. Jälleen yksi esimerkki suomalaisten ku..ipäisyydestä.

Vierailija
2/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en kärsi paranoiasta eli vainoharhaisuudesta. Suosittelen hoitoon hakeutumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ne on kivoja, nämä alapeukut ilman mitään perusteluita.. Jälleen yksi esimerkki suomalaisten ku..ipäisyydestä.

No kestätkö oikeasti totuuden? Kyllä, olet yliherkkä ja epäluuloinen. Ketään ei oikeasti yhtään kiinnosta sun tekemiset, menemiset tai ostokset. Kts: https://mielenihmeet.fi/tunnetko-ketaan-epaluuloisesta-persoonallisuude…

Vierailija
4/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yliherkkä.

Ulkona on ihan normaalia katsoa muita ihmisiä, täytyyhän heitä katsoa jo siksi että tietää väistää.

Kaupassa on yleensä muitakin ihmisiä, se on ikävää, mutta yritä käydä hiljaiseen aikaan, jos olisi vähän helpompaa.

Koko ikäni olen maksanut käteisellä enkä ole havainnut mitään "tuhahtelua, muljauttelua ja kärsimätöntä liikehdintää". Kassat usein toivovat kolikoita, heillä vaikuttaa olevan pulaa niistä. Kortilla maksajilla kestää toisinaan kauemmin, jos kortti ei heti toimikaan.

Vuodatuksestasi sain käsityksen, että huomaat kaikesta vain negatiiviset puolet etkä osaa ilahtua positiivisista. Elämäsi on varmasti kauhean raskasta. Otan osaa, ihan vilpittömästi.

Vierailija
5/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen lenkkeilijä. Usein naama punoittaa, se punotti jo nuorena vaikka olin laiha. Hikikin voi valua. 

Kyllä minua ainakin on tuijotettu.

Vierailija
6/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vakavalta mielenterveysongelmalta. En ole koskaan kokenut mitään tuollaista. Minulle Suomalaiset näyttäytyvät kohteliaina, mukavina ja rauhallisina.

Vierailija
7/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tosiaankin yliherkkä. Ehkä menee jo jonkun diagnoosin puolelle.

Vierailija
8/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ketään oikeasti kiinnosta kukaan muu kuin oma itse. Kun sisäistät tämän niin elämästä tulee paljon helpompaa. Eivät he sinuun kiinnitä huomiota, jostain syystä luulet vain niin.

Vierailija
9/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että en kestä yhtään ihmisiä enää. Osansa on varmaan sillä, että tiedän suurimman osan olevan niin älyttömiä, etten haluaisi olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Aika ennen somea oli ihanaa, koska silloin saattoi kuvitella, että maailma on täynnä fiksuja, ajattelevia ihmisiä, jotka haluavat toisilleen hyvää. Somen myötä olen huomannut, että näin ei ole, vaan suurin osa ihmisistä on joko ilkeitä, tyhmiä tai molempia. jJa lisäksi äärimmäisen huomihakuisia ja itsekkäitä. Some teki tämän tosiseikan näkyväksi.

Vierailija
10/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Vainoharhaa näyttää olevan.

Vierailija
11/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu, en kuvittele että mua tuijotettaisiin enkä ole huomannut kenenkään reagoivan mitenkään esim. käteisellä maksamiseen. Ihan rauhassa saan olla missä tahansa.

Vierailija
12/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yliherkkä. Olen 42 v. enkä ole ikinä huomannut tuollaista. Mielestäni ihmiset ovat mukavia.

Vierailija
13/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylipainoinen lenkkeilijä. Usein naama punoittaa, se punotti jo nuorena vaikka olin laiha. Hikikin voi valua. 

Kyllä minua ainakin on tuijotettu.

No mutta haittaako se mitään jos joku vähän pidempään katsoo? Katsoja unohtaa parin sekunnin päästä kuitenkin persoonasi ja punaisen naamasi. Ei minua häiritse muiden katsominen sen paremmin, katsokoot jos ei heillä ole muuta tekemistä. En edes huomaa jos katsovat. 

Vierailija
14/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina väitetään ettei suomalaiset katso tms. Sitten tämäkin palsta on täynnä jos kenenkin ulkonäön ja ostosten ja ties minkä haukkumista.

Eli älkää jauhako pjaskaa. Aikamoista kaksinaismoralismia.

Vierailija
15/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Vainoharhaa näyttää olevan.

Niin kenellä? Itse olet varmaan siinä uskossa, että kaikki ihmiset ovat mukavia ja pyrkivät tuottamaan toisillekin hyvän mielen. Selaa 10 minuuttia somea ja heräät todellisuuteen.

Vierailija
16/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, en kärsi paranoiasta eli vainoharhaisuudesta. Suosittelen hoitoon hakeutumista.

Olet ilmeisesti alan ammattilainen, koska kykenet suosittelemaan tuntemattomille ihmisille hoitoon hakeutumista? Kerrotko vielä, mikä lääkitys mielestäsi olisi sopivin? Tulen mielelläni vastanotollesi, jos laitat vielä yhteystiedot mukaan.

Vierailija
17/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri tuota. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta.

Vierailija
18/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kestätkö oikeasti totuuden? Kyllä, olet yliherkkä ja epäluuloinen. Ketään ei oikeasti yhtään kiinnosta sun tekemiset, menemiset tai ostokset. Kts: https://mielenihmeet.fi/tunnetko-ketaan-epaluuloisesta-persoonallisuude…

Olen pahoillani mutta mikään tuossa artikelissa kuvattu ei istu suoraan minuun.

Artikkelissa sanotaan mm: "Epäluuloisen persoonallisuuden kanssa kamppailevat ihmiset olettavat toisten ihmisten käyttävän heitä hyväksi, vahingoittavan tai huiputtavan heitä, vaikka näitä ajatuksia tukemaan ei löytyisikään konkreettisia todisteita."

"Usein tästä persoonallisuushäiriöstä kärsivä ihminen kokee että häntä on vahingoittanut yksi tai useampi ihminen syvästi ja peruuttamattomasti, jopa kun tästä vahingosta ei ole todisteita, saati siitä oliko vahingonteko tarkoituksellista."

Minulla on lakisääteisesti pätevää näyttöä (ihan on lakimiesten, ylilääkäreiden,VET-traumaterapeuttien ja lukuisten muiden PÄTEVIEN ammattilaisten ym. lausumat tästä) tietyistä itseeni kohdistetuista rikoksista, jotka todentotta: JÄTTIVÄT SYVÄT JA PERUUTTAMATTOMAT VAMMAT PAITSI FYYSISESTI MYÖS PSYYKKISESTI.

Kyllä, minulla on diagnoosi, mutta se ei todellakaan ole  "epäluuloinen persoonallisuushäiriö" vaan mm. PTSD, joka on syntynyt hyvin pitkäkestoisen, vakavassa vahingoittamistarkoituksessa oleva toiminnan seurauksena. Jos et tiedä, mistä PTSDssä on kyse, tutustu aiheeseen. Katsokaas kun kaikki pahuus tässä maailmassa ei ole aina jonkun pienessä päässään kehittelemään kuvitelmaa, vaikka se teille hulluksi huutelijoille niin kätevä mustamaalaamisen väline olisikin.

Toivoisin, että te "palstamammat" (olette sitten sotealalla tai ette), jotka heittelette täällä palstoilla näitä mihinkään faktatietoon perustumattomia "diagnoosejanne", jättäisitte sen tekemättä. Voitte väärällä toiminnallanne aiheuttaa paremmin tietämättömille ja juttujanne uskoville vahinkoa. Hankkikaa kunnollinen alan koulutus ja ammattikokemus ja tulkaa vasta sitten kertomaan muille heidän mielenterveytensä tilasta. 

Vierailija
19/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tuollaista. Lähden mielelläni ulos enkä koe, että minua mitenkään tarkkailtaisiin. Ei ahdista mikään.

Ihan tervettä ei ap:n ajatukset ole.

20/21 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jonkin verran aina ollut sosiaalisten tilanteiden jännitystä, ja esim. jännitän aina aavistuksen kassalla asiointia.

Olen kuitenkin siedättänyt itseni siihen koska tiedän, että toinen vaihtoehto olisi, että jonkun toisen pitäisi asioida puolestani eli menettäisin itsenäisyyttäni. Nykyään olisi näitä Woltteja yms. joiden kautta voisi tehdä ruokaostokset täysin ilman ihmiskontakteja. Ne kuitenkin maksavat. En vain pysty perustelemaan itselleni niiden käyttöä, kun ihan hyvin voin kävellä kivijalkakauppaan ja tehdä kaikkiaan edullisemmat ostokset.

Muutoin kyllä tykkään olla ihmisten ilmoilla, esim. kaupungilla. Olen myös aina hyväntuulisempi tullessani kotiin kuin lähtiessäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi