Onko tässä tilanteessa ok ottaa etäisyyttä lasten isovanhempiin?
Lasten isä kuoli ja siihen liittyi kaikenlaista erimielisyyttä, minkä seurauksena välit isovanhempiin on oikeastaan olemattomat. He ovat tehneetkin ja sanoneet asioita mitä en voi hyväksyä. En halua että lapseni ovat tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa.
Muut ihmiset on kuitenki ihmetelleet tätä vaikka olen kertonut syyt. Heidän mielestään lapsilla on oikeus isovanhempiin vaikka nämä olisi minkälaisia. Itse en ole ihan samaa mieltä. Haluan lapsille turvallisia ja hyviä ihmissuhteita.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
On
Ei kenenkään tarvi sietää mitä tahansa sukulaisuuden vuoksi.
Huoltaja arvioi ja päättää.
Älä hölötä yksityisasioitanne muille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat viimeisellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että mustamaalaat isovanhempia ulkopuolisille.
Et kuitenkaan tässä ketjussa tarkemmin kerro, mitä on tapahtunut, joten on mahdotonta kommentoida päätöstäsi.
Liittyykö tämä niihin hautajaisasioihin? Suuressa surussa ihmiset sekoilee huolella.
No ei ole ok.
Veisit sitten vielä lapsenlapsetkin ja lapsiltasi isovanhemmat? Mietis nyt oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kuitenkaan tässä ketjussa tarkemmin kerro, mitä on tapahtunut, joten on mahdotonta kommentoida päätöstäsi.
Eipä ne mitään mustamaalailua tarvitse kun ovat ihan itse esimerkiksi huudelleet sukulaisille yhteisille tutuille että lasten isän mt- ja päihdeongelmat sekä itsemurha oli minun syytäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita ihmisiä jouille ap kertoilee.
Ei kai kyse ole pelkistä mielipide eroista, johon aloitus saattaa sanalla erimielisyydestä viitata?
On ymmärrettävää, jos isovanhemmat alkkiksia, pahoinpitelee tai käyttäytyy muuten siten, etteivät ole lapsille sopivia seuraksi.
Monta tapausta on itsellä tiedossa, että lapsien välit isovanhempien kanssa poikki pelkkien vanhempien ja isovanhempien mielipide erojen vuoksi, eikä tämä mielestäni ole oikein.
No millaisia he ovat lasten kans? Sillä on väliä. Ei sillä miten sinua kohtelevat.
Syyt on Mitättömiä jos muut ihmettelee.
Mieti tarkkaan mitä teet ja kiinnostaa tietää mitä lasten isä olisi ajatellut asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kyse ole pelkistä mielipide eroista, johon aloitus saattaa sanalla erimielisyydestä viitata?
On ymmärrettävää, jos isovanhemmat alkkiksia, pahoinpitelee tai käyttäytyy muuten siten, etteivät ole lapsille sopivia seuraksi.
Monta tapausta on itsellä tiedossa, että lapsien välit isovanhempien kanssa poikki pelkkien vanhempien ja isovanhempien mielipide erojen vuoksi, eikä tämä mielestäni ole oikein.
Yleisin syy on se että isovanhemmat tunkee niitä mielipiteitäön lastensa ja lastenlastensa rajojen yli.
Silloin on erittäin hyvä ottaa rutkasti etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne mitään mustamaalailua tarvitse kun ovat ihan itse esimerkiksi huudelleet sukulaisille yhteisille tutuille että lasten isän mt- ja päihdeongelmat sekä itsemurha oli minun syytäni.
Ja toki tämä alkoi jo silloin kun olin raskaana. Kuulemma valitin turhasta kun pelkäsin synnytystä ja valitin kipeää selkää. Heidän mukaansa olin vaan heikko, kun on ihmiset ennenkin raskaudet ja synnytyksen kestäneet. Syntyneen lapsen sukupuoli oli heille pettymys. He olisi halunneet kolmen oman poikansa jälkeen tytön edes lapsenlapseksi.
Olin huono äiti, tein mitä tahansa. Silloin vasta olinkin, kun menin töihin lapsen ollessa vuoden ikäinen. Heidän maailmassaan kun on äidin tehtävä hoitaa lapset kotona kouluikäisiksi. Tätä voisi jatkaa vaikka ja miten.
Ihan missä tilanteessa vain. Äiti päättää mikä on lapselle hyväksi ja mikä ei. Ja mikä rasittaa itse ja mikä taas on ok.
Ihan mahdotonta täällä kenenkään on sanoa asiaan juuta tai jaata tai eitä. Emmehän me tuosta tiedä nyt muuta kuin ap. n kertoman pienen pätkän kaikesta tapahtuneesta ja sanotuista.
Kun et sen enempää avaa asiaa, että mitä isovanhemmat ovat tehneet niin vaikea arvioida, että kuka on oikeassa. Sen kyllä sanoisin, että jos miehen vanhemmat ovat poikansa kuoleman aikoihin surussa ja shokkitilassa (mies varmasti kuollut nuorena ja tilanne ollut shokki) sanoneet ja tehneet asioita joita eivät normaalitilanteessa olisi tehneet/sanoneet niin yrittäisin ymmärtää heitäkin. Ovat menettäneet jo lapsensa ja jos tilanne vaan on sovittavissa niin että lapsetkin saavat pitää yhteytensä isänsä sukuun niin yrittäisi saada asiat sovittua. Sinäkin olet saattanut sen oman surusi ja shokkisi keskellä ottaa asiat eri tavalla kuin jos tilanne olisi ollut normaali. Kysyisin myös itseltäni mitä mies olisi halunnut, olisiko halunnut että lapset ovat yhteydessä hänen vanhempiin.
Tai voihan toki olla , että kyse on jostain sellaisesta ettei siitä pääse yli ja eteenpäin mutta tosiaan vaikea sanoa kun ap ei avaa tilannetta.
Jos ne isovanhemmat oikeasti syyttää sinua lasten isän kuolemasta ja purkaa tätä lapsille niin ehdottomasti pysy erossa. Todella haitallista muutenkin vaikeassa tilanteessa oleville lapsille. Huoltajana saat estää yhteydenotot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisin syy on se että isovanhemmat tunkee niitä mielipiteitäön lastensa ja lastenlastensa rajojen yli.
Silloin on erittäin hyvä ottaa rutkasti etäisyyttä.
Olen samaa mieltä ja tämä pätee myös lapsiin ja lapsenlapsiin. Jos heillä on mielipiteitä, joita en hyväksy, niin en ole kanssaan missään tekemisissä. Ei minun tarvitse!
On