Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhösi liittyvä kysymys: mikä asiakkaiden yleinen harhaluulo/tietämättömyys ärsyttää sinua?

Vierailija
22.08.2023 |

Tuli tuosta avopuolison kuolema ketjusta mieleen. Ihmisillä on usein harhaluuloja tai jopa suoranaista tietämättömyyttä joihinkin asioihin liittyen. Mihin tällaisiin asioihin törmäät työssäsi ja mitkä sinua ärsyttävät?

Teen töitä virkamiestehtävissä ja nyppii asiakkaat, jotka eivät käsitä, etten voi joustaa lakiasioissa. Jos laki sanoo asiasta x jotakin, en voi tehdä tehdä toisin, vaikka asiakas sitä pyytääkin. Eli on asioita, joissa ei voida joustaa. Tätä on joidenkin ihan mahdoton ymmärtää.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, missä kaikki tuotteemme sijaitsevat. jos joku tulee kysymään jotain harvinaista elintarviketta, niin en osaa ulkomuistista sanoa, myydäänkö meillä sitä ja jos myydään, niin mistä hyllystä se varmasti löytyy.

Vierailija
2/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että laskua ei tarvitse maksaa jos ei ole rahaa tai jos ei huvita 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiedä, missä kaikki tuotteemme sijaitsevat. jos joku tulee kysymään jotain harvinaista elintarviketta, niin en osaa ulkomuistista sanoa, myydäänkö meillä sitä ja jos myydään, niin mistä hyllystä se varmasti löytyy.

Itseäni on hämmästyttänyt se, miten hirmuisen paljon myymälähenkilökunta muistaa erilaisten tuotteiden paikkoja. Ja ovat avuliaasti etsimässä, jos eivät muista. 

Vierailija
4/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä hautajaisiin liittyen eli läheistensä menettäneiden parissa. Todella usein tulee vastaan tilanteita, joissa läheisensä menettäneet eivät ole etukäteen edes ajatelleet, että kuolema saattaisi koittaa tämän ihmisen kohdalla. Ei sitä vaihtoehtoa tietenkään mietitä terveen nuoren kohdalla, mutta jos Seija 95 v kuolee, niin eihän se mikään 100 % yllätys ole. 

Vierailija
5/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun minulle tullaan avautumaan, miten pettyneitä ollaan organisaatiomme toimintaan. Usein nämä jutut ovat jotain "60-luvulta on niin kurja kokemus teidän toiminnasta". Organisaatio on luokkaa Posti, en ole missään johtotehtävissä vaan ihan ruohonjuuritason työntekijänä. Eipä ole paljon minun vastuullani nuo asiat.

Vierailija
6/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minun tili ja minun rahat, ei kuulu pankille miten rahani käytän tai mitä tililläni tapahtuu"

Kyllä kuuluu.

Vierailija
7/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan, että meidän aikataulut joustaa loputtomasti asiakkaiden toiveen mukaan. Ja sitten suututaan, jos asiakas ei saa vapaasti valita aikatauluja oman mieltymyksensä mukaan. 

Vierailija
8/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vähän ihmiset tietää vaatteiden materiaaleista ja niiden kestävyydestä. Ihme luulos kaikesta, älytöntä ennakkoluuloa. Kaikki se tieto on vanhentunutta.

Vierailija
9/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, yläkoululaisen huoltaja ei välttämättä ymmärrä, että luokanvalvojuudesta nettoaa noin satasen kuussa. Ja luokalla on oppilailta 20 - 30. Jos tämän älyäisi, tuskin esimerkiksi ehdottelisi, että lv seuraisi ja laskisi minuutin tarkkuudella myöhästymisiä ja sitten jollain laskukaavalla istuttaisi oppilaita viikoittain... Siis niiden muiden lv-hommien lisäksi. Koko luokanvalvojuus on oikeastaan hyväntekeväisyyttä. Itse olisin valmis maksamaan sen satasen, ettei tarvitsisi olla lv. Mutta pakko on nekin hommat jonkun hoitaa.

Vierailija
10/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirkon työntekijä. Tykkään työstäni, mutta en jaksaisi kuunnella ihmisten avautumista siitä, kuinka turhaa/hihhulia/paskaa työni on. Usein tätä kommentoivat ne, jotka eivät työni sisällöstä aidosti juuri tiedä. Olisi kiva, että ihmiset kunnioittaisivat toisten työtä ja antaisivat toisten tehdä työnsä rauhassa.

Vierailija
11/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ekonomi. Olen tällä palstalla sanonut ziljoona kertaa, että: "Veroja ei käytetä mihinkään. Verot poistetaan taloudesta.". Mutta typerykset eivät vaan usko!!!!!!!! Valtio voi "painaa" rahaa, ja painaakin, miten paljon vaan! Miksi ihmeessä valtio tarvitsee veroja rahoitukseensa? Minusta tämän asian ymmärtämiseen ei tarvita paljonkaan järkeä!

Vierailija
12/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan päivystystä ja moni potilas yllättyy että siellä pitää siivota pyhinä ja yölläkin. Odotustilaan saattaa tulla yölläkin oksennus. Ei se joulun pyhien yli siinä voi odottaa siivousta.

Vierailija
13/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen apteekissa töissä.

Aina löytyy joku, joka nurisee lääkekatosta. Kun on niin väärin, että yhteiskunta tukee paljon lääkkeitä käyttäviä. Nämä kommentit ovat siis heidän suustaan, joilla tuo lääkekatto ei täyty.

Tekisi mieli kertoa, millaista monien pitkäaikaissairaiden todellisuus on. Ei ole herkkua olla sairas ja eiköhän jokainen olisi mieluummin terve, jos saisi valita. Ne korvaukset on olemassa ihan syystä ja hyvä niin.

Vierailija
14/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan on helppo antaa 9 tai 10 oppilaan osaamisen ollessa 6:n tasoa, sen kun antaa vaan. Jos ei anna, aletaan uhkailla valituksella, siinäpä valittaa.

Vierailija
15/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä valtion virastossa x, jossa siis hoidetaan henkilön asioita. Asiakas itse ei viitsi/osaa/ei kiinnostele hoitaa asioitaan , vaan väittää melkein joka asiaan että : Kyllä ne sieltä lupas soittaa tänne/kyllä me lupas lähettää ne paperit teille/kyllä ne sieltä lupas teille ilmoittaa.

Kun kysyy että kuka lupasi, minkä niminen tää lupailija on, niin ei ole tietoa; joku vaan lupas.

Kun kysyy että minkälaisen valtakirjan sää olet sinne oikein antanut, että joku voi sun puolesta sun asioita ilmoittaa ja hoitaa niin ei tietenkään mitään ole.

Ja ei, ei yhdestä valtion viraston koneelta pääse näkemään sun kelatietoja, sun verotietoja, sun lääketereseptejä tms. Ne on ihan erillisiä. Joku tietoturva-spesialisti on tehnyt paljon töitä juurikin asian tiimoilta. Samoin tietojenluovutuksia selvittelee kallispalkkaiset lakimiehet kokonaisia työuria.

Vierailija
16/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku tulee ja hoitaa teidän lapsen (tai teidän ryhmäläisen lapsen) haasteet pois. No ei tule, vaan vanhemmille ja pävähoitoon annetaan ohjeita miten parhaiten pärjäätte teidän lapsen kanssa ja miten pystytte parhaiten tukemaan sen kehitystä. Duunin teette kuitenkin te, jotka lapsen arjessa olette.

Vierailija
17/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sairaalasiivous on vain vessojen pesua ja lattioiden pyyhkimistä. Kuka tahansa myös pystyy siihen, kunhan vaan vetää työvaatteet päälle.

Vierailija
18/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettaja, mutta opettaja ei kaada tietoa oppilaan kalloon! Lähes kaiken oppimisen oppilas tekee ITSE KOULUN ULKOPUOLELLA!

Vierailija
19/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos instrumentit tuodaan keskukseen vasta klo 8.00 aamulla ei voida mitenkään saada instrumentteja takaisin asiakkaalle klo 10.00 alkavaan leikkauksen. Huoltokierto kestää vähintään 4 tuntia, ja silloinkin on kaiken mentävä nappiin ja laitteiden pelattava moitteettomasti.

Vierailija
20/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen it-alalla niin luullaan että olen hyvä tietokoneiden kanssa. Ei, en ole mikrotukihenkilö vaan mietin lähinnä prosessien kehittämistä ym asioita työssäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän