Lainasin tuolta Kalevan sivulta
ilma
Vaativat lapset
Tuttavani poika täytti 4 vuotta. Sain kutsun synttäreille. Ostin lapselle heijastinliivin lahjaksi. Lapsi avasi lahjan ja nakkasi sen nurkkaan ja sanoi minulle" Onko tuo muka lahja? Paska lahja" Vanhemmat eivät reagoineet asiaan... Taisipa olla viimeinen kerta kun siinä perheessä käyn. Kauhistuttaa ajatus jos jo 4 vuotiaat ovat materialisteja.
Täti
Kommentit (3)
Vierailija:
Ja jos lahja ei täysin miellyttäis niin olen myös sanonut ettei kenekään tarvitsisi tuoda lahjaa. Meillä lapset ovat tyytyväisiä kun joku edes tulee käymään ja ihan sama onko lahjaa. Kasvatuksestakin se on kiinni.
Joku tuossa toisessa ketjussa sanoo, ettei 4-vuotiaan käytös kerro vanhemmista, mutta kyllä tuossa tapauksessa jotain kertoo vanhempienkin arvoista. Jos opetetaan arvostamaan mitä tahansa lahjaa, niin ei lapsi noin käyttäydy.
kaissut ostamaani korttia, heitti sen vaan sivuun. Kirjapaketin avasi ja tokaisi heti, että tyhmä kirja, heitti sen pöydälle ja lähti menemään huoneesta. Sanoin siskolleni, että annatko lapsesi tosiaan käyttäytyä noin, niin siskon vastaus oli vaan, että koita nyt vähän ymmärtää, että hänhän on vasta lapsi. Tytölle ei sanonut sanaakaan hänen käytöksestään.
Ja jos lahja ei täysin miellyttäis niin olen myös sanonut ettei kenekään tarvitsisi tuoda lahjaa. Meillä lapset ovat tyytyväisiä kun joku edes tulee käymään ja ihan sama onko lahjaa. Kasvatuksestakin se on kiinni.