Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei tee mökillä mitään ellen minä pyydä

Vierailija
21.08.2023 |

Jos en ohjeistaisi päivien kulkua tai ehdottaisi mitä milloinkin tehdään niin istuisimme kännykät kädessä aamusta iltaan sohvalla. Joojoo rentoutuminen sitä ja tätä plääplää, pystytään mökkeilemään enemmän kuin normi "vklp mökkeilijä", niin aikaa sille olemisellekin jää, myös minulle.

Alkanut kyllästyttää se ettei yhtään mitään tapahdu ellen sano. "Voitko lämmittää saunan, nyt tiskataan, mennään poimimaan sieniä, mennään mustikkaan, mennäänkö veneellä saareen kahville ja makkaranpaistoon, mennäänkö kalastamaan, korjataan tänään piha aitaa." No, sitten näidenkään jälkeen ei tapahdu mitään, minä huolehdin eväät, veneen lähtökuntoon, tankkaan sen tarvittaessa, katson sienikorit, veitset, saappaat itikkasuihkeet valmiiksi, keräilen likaiset astiat tiskausta varten, laitan vedet pesuvateihin jne. Alan olla ihan loppu, en siis siihen itse puuhailuun vaan siihen miten sivusilmällä näen kokoajan kuinka toinen ei laita tikkua ristiin minkään asian eteen. Onko muilla samanlaista?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sitä perässäs vedät. Jätä rutjake siihen sohvalle ja lähde itseksesi touhuilemaan mukavia. Saamaton mikä saamaton ja flegu.

T. MIES 50v

Vierailija
2/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua orjuuttavaa työleiriä, vaan rentoutua rauhassa. Laita se pahuksen mökki myyntiin ja viettäkää lomat eriksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on syytä lopettaa mökkikausi. Kamala avioliitto noin muuten.

Vierailija
4/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sitä perässäs vedät. Jätä rutjake siihen sohvalle ja lähde itseksesi touhuilemaan mukavia. Saamaton mikä saamaton ja flegu.

T. MIES 50v

No, en uskalla yksin metsään kun pelkään karhuja (ja hirviä).. venettä en jaksa yksin siirrellä ja pelkään että jos jotain käy niin ei ole apuvoimia.. aidan korjaaminen helpompaa jos toinen on kannattelemassa milloin mitäkin jos ruuvaa ja sahaa jne. Paljon teenkin yksin mihin vaan pystyn. Ap

Vierailija
5/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua orjuuttavaa työleiriä, vaan rentoutua rauhassa. Laita se pahuksen mökki myyntiin ja viettäkää lomat eriksen.

Miehellä ei varsinaisesti ole mitään tarvetta rentoutumiselle, helppo ja leppoisa työ, ei harrastuksia vapaa-ajalla muuta kuin kuntosali ja pyöräily joskus. Ja kuten sanoin niin aikaa sille oleilulle jää myös, kaipaan sitä myös itsekin. Ap

Vierailija
6/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen niitä miehiä jotka itse ohjautuvat sisäisesti tekemään tarvittavat työt ja tietävät mitä pitää tehdä.

Vierailija
7/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua tavallaan ap. Samalla totean, että ei hyvältä kuulosta.

Sujuuko teillä kuitenkin arki kotona kivasti, että onko nuo vain mökkeilyyn liittyviä ongelmia?

Vierailija
8/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei varsinaisesti ole mitään tarvetta rentoutumiselle, helppo ja leppoisa työ, ei harrastuksia vapaa-ajalla muuta kuin kuntosali ja pyöräily joskus. Ja kuten sanoin niin aikaa sille oleilulle jää myös, kaipaan sitä myös itsekin. Ap

No hittoako sitä miestäsi mökillä käskytät, antaisit olla. Koetat asettua pomoksi, toisen yläpuolelle.

Vierailija
9/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailen niitä miehiä jotka itse ohjautuvat sisäisesti tekemään tarvittavat työt ja tietävät mitä pitää tehdä.

Se varmasti on joidenkin miesten positiivinen puoli.

Mutta onnellisessa parisuhteessa pitää nähdä oman kumppanin ihanat puolet, eikä liikaa keskittyä puutteisiin. Jollei enäänöe kumppanissaan positiiivista ja ihanaa, niin silloin on itsetutkiskelun ja parisuhteen tarkastelun paikka.

Et kai itsekään liene täydellinen? Täydelliset ihmiset ne aika raskaita ovat.

Vierailija
10/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"tarvittavat" eli ne mitä sinun mielestä tarvitaan, marjassa käyminen jne.

Vierailija
11/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hittoako sitä miestäsi mökillä käskytät, antaisit olla. Koetat asettua pomoksi, toisen yläpuolelle.

Kyllähän noista asioista on mahdollista keskustella. Mutta se pitäisi osata tehdä syyllistämättä, mitätöimättä, ja suostumalla itsekin kompromisseihin.

Jollei ole halua kompromisseihin, eikä hyväksyä toista, alkaa parisuhde olla entinen.

Vierailija
12/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää mökki. Lomailua on saatava nauttia omalla tavallaan, eikä muiden mieltymyksiä toteuttain.

Anna miehesi löhöillä kaikessa rauhassa.

Vierailija
13/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa niitä töitä nainenkin tehdä.

Vierailija
14/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. MIES 50v

No, en uskalla yksin metsään kun pelkään karhuja (ja hirviä).. venettä en jaksa yksin siirrellä ja pelkään että jos jotain käy niin ei ole apuvoimia.. aidan korjaaminen helpompaa jos toinen on kannattelemassa milloin mitäkin jos ruuvaa ja sahaa jne. Paljon teenkin yksin mihin vaan pystyn. Ap

Voi Vit***U Ihan oikeesti! Mökki myyntiin ja lomat kotona.

JA mitä rutkutat ite olet ukkos valinnut!

Ärsyttää moinen kitinä, tee jotain, eroa!

Vierailija
15/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. MIES 50v

Saamaton ukko auttaisi sinua miten karhujen suhteen?

Vierailija
16/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan moni nainen on tyyyväinen, jos mies itse havaitsee kaikenlaista, mitä olisi syytä tehdä kotona, pihassa, mökillä, ja tekee omia aikojaan tällaisia asioita.

Ilman, että pitäisi tehdä naisen määräämiä asioita.

Mutta nainen ei välttämättä pidä sohvalla löhöävästä miehestä, joka suuttuu, jos jotain pitäisi tehdä.

Vierailija
17/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa niitä töitä nainenkin tehdä.

Niin naisen pitäisi hääriä keittiössä ja hoitaa lapset, ja vielä pilkkoa puut.

Vierailija
18/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko miehen nahjuilu ongelma vain mökillä, vai onko saamaton nahjus kaikessa? Jos vain mökillä, niin tuo on passiivisaggrea vastarintaa eli miestä ei kiinnosta mökkeily eli mökki myyntiin tai käyt yksiksesi.

Vierailija
19/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut noista asioista. Joko menet yksin, tai et mene ollenkaan, mutta rutiseminen pitäisi nyt lopettaa. Et voi päättää aikuisen ihmisen puolesta.

Vierailija
20/139 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan moni nainen on tyyyväinen, jos mies itse havaitsee kaikenlaista, mitä olisi syytä tehdä kotona, pihassa, mökillä, ja tekee omia aikojaan tällaisia asioita.

Ilman, että pitäisi tehdä naisen määräämiä asioita.

Mutta nainen ei välttämättä pidä sohvalla löhöävästä miehestä, joka suuttuu, jos jotain pitäisi tehdä.

Tämän puolen miehestä varmaan huomasi jo parisuhteeseen ryhtyessä. Ja tehdä se tekemättä, jos miehellä asioiden teetättäminen kerran on noin tärkeä asia. Vai ajattelitko, että mies kyllä muuttuu, kun "miestä kouluttaa".