Kestätkö hyvin nälkää
Kommentit (33)
En kestä! Olen keski-ikäinen ja pidän huolen, ettei nälkä ja nälkäkiukku ehdi liian suureksi.
Todellakin. Vaikka minulla olisi nälkä, voin hyvin painaa menemään vielä tuntikausia. Ei nälkäkiukkua, ei mitään.
Kestän. Paastoan. Eli päivittäin olen syömättä 16h yhteen putkeen.
Helposti. Voin olla vaikka vuorokauden syömättä ja siinäkään vaiheessa en tunne juurikaan nälkää, saattaa vaan alkaa pyörryttää. Olen hoikka.
Vierailija kirjoitti:
16 tuntia nyt ei kunnon paastoa ole nähnykkään, itse paastonnut vuosia 22 tuntia päivässä.
Kestän. Vettä pitää saada, mutta nälkäisenä menee tuntikausia ilman ongelmia. Sitten pitää kyllä olla jotain järkevää syötävää kun pääsee taas syömään eli käytännössä kotiin. Muuten syö ihan mitä tahansa sekaisin, ja liikaa.
Kyllä. Syömishäiriötausta, joka uusiutui nyt keski-iässä fyysisen sairauden ja vaikean masennuksen seuraksi. Ei tunnu nälkä missään, lähinnä se on nautinto! Jossakin kohtaa särkee fyysisesti ruho nälästä, otan siihen Buranaa.
En. Nälkäkiukkuni on suorastaan vaarallista.
Kyllä kai. Onhan tuota tullut paastoiltua viittäkin päivää kerrallaan.
Ei mulla yleensä kyllä kovin paha nälkä tulekaan kun syön kerran päivässä, jos syö tiheämmin niin on nälkäkin useammin.
Tänäänkään en ole syönyt vielä mitään.
Joo, mutta nukkua en pysty nälkäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16 tuntia nyt ei kunnon paastoa ole nähnykkään, itse paastonnut vuosia 22 tuntia päivässä.
Välillä senkin verran mutta minimissään tuon.
Miksi pitäisi kestää, kun syömättä oleminen ei ole ainakaan mikään laihdutus konsti.
trtuy kirjoitti:
Miksi pitäisi kestää, kun syömättä oleminen ei ole ainakaan mikään laihdutus konsti.
On se 😅 Täytyy vain olla tarpeeksi kauan syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Vaikka minulla olisi nälkä, voin hyvin painaa menemään vielä tuntikausia. Ei nälkäkiukkua, ei mitään.
Olen kateellinen ja toki iloinen että sinulla on noin! Terveisin yksi keski-ikäinen nälkäkiukuttelija, ei sama joka aikaisemmin kirjoitti. Yritän huolehtia ettei nälkäkiukku pääse iskemään, tänä vuonna olen epäonnistunut tässä kolmesti =(
Kestän todella hyvin. Yksi kaveri totesi, että jos joutuisin maanjäristykseen, varmaan vielä kahden viikon kuluttua kun sinnittelisin ihan mielikuvilla.
Tästä voisi tehdä tutkimuksen, miten nälänkestokyky korreloituu painoon. Olen todella laiha
Aika harvoin edes tulee nälkä. Syön 2 krt päivässä, klo 12-13 ja klo 18-19 ja olen normaalipainoinen, noin kerran viikkoon pidän 24 tunnin paaston ja jätän myös silloin päivällisen väliin jos vasn ei tee mieli syödä mitään.
Toisinaan paastoan 2-3 vuorokautta, eikä silloin ole ongelmallista olla syömättä. Ketoosissa ateriarytmini on omad, mutta hiilaripitoinen ravinto voimistaa näläntunnetta. Paras olotila on ketoosissa, jolloin ei tule nälkäkiukkuja tai ruoka ole muutoinkaan mielessä.
Lihavat ei kestä,laihat helposti kun nälkähormonit toimii.
Kyllä ja en. Jos on jotain tekemistä tai olen muualla kuin kotona, saatan unohtaa syödä ja havahtua vasta illalla siihen, että pitäisi syödä jotain.
Sitten taas jos hengailen kotona eikä ole mitään erityistä tekemistä, niin ravaan jääkaapilla ja tuntuu, että tekisi mieli koko ajan napostella jotain.
En. Mulla on aikuisiän diabetes ja olen ympäristölleni vaarallinen nälkäisenä