Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pojalle/tytölle nimiehdotuksia!

19.12.2006 |

Kansainvälisiä, tai amerikkalaisia tai afrikkalaisia. Lapsi on suomalais-amerikkalais-afrikkalainen :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle:

Adanna/ya

Ama

Asha

Ebele

Manyara

Marjani

Mirembe

Monifa

Zuri

... ja pojalle:

Kibwe

Kirabo

Kofi

Kwame

Mosi

Neo

Udo

:)

Vierailija
2/9 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Adanya! Vallan ihastuin! Kiitos paljon, lisää nimiä vielä kaipailisin varsinkin näitä afrikkalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle:

Daniel Milo Amanuel

tytölle:

Anita Daniela ??

eli kolmas nimi (afrikkalainen) uupuu vielä kun ei tuo Adanna/ya tähän soinnu niin hyvin, liikaa a-kirjainta

Ehdotuksia kehiin! Pojallekkin voi vielä ehdotella kaikkea jos meillä vielä mieli muuttuu!

Vierailija
4/9 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle Milo Amanuel olisi ihana! Tuo Daniel ei minua niin sytytä, kun on niin perinjuurin tavallinen ja yleinen etunimi täällä Suomessa, muotinimi. Sen tilalle ehdotan vielä nimiä:

Han(n)ibal

Leo/Leon/Leonidas

Tytön nimi Anita Daniela ?

-Hmm. Sulla on selvästikin jokin juttu tuohon NI-tavuun/kirjainyhdistelmään? Minusta kaksi ANIa peräkkäin ei oikein toimi. Siinä on toinen liikaa. Entä:

Anita Is(l)a Daniela

Anita Gaia Daniela

Anita Uma Daniela

Anita Della/Bella Adannaya?

Vierailija
5/9 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neo, Nemo

Fanni, Fiona

Vierailija
6/9 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neo tarkoittaa setswanaksi (kieli Botswanassa) lahjaa.

Olisi helpompi tehda ehdotuksia jos sanoisit mihin pain Afrikkaa tai mihin kieleen nimen pitaisi liittya?????????

Tee google haku " african baby names"

sita kautta loytyy monta sivua merkityksineen.

Yleensa ottaen minun mielesta swahilin kieliset nimet on helppo myos suomalaisen lausua.

Vierailija
7/9 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki afrikkalaiset nimet maahan katsomatta kunhan eivät ole musliminimiä käy.

Vierailija
8/9 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi erityyppisiä nimiä. Ja esim. Nigeriassa paljon " musliminimiä" . Aika hankalan siis pistit - eikö ole mitään väliä: itä/länsi/etelä?

Itäafrikkalaiset (kenia, tansania, uganda..) nimet tyypillisimmillään swahilinkielisiä tai englanninkielisiä, ne on ehkäpä tutuimman kuuloisia suomalaisille.

Vierailija
9/9 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi nimi mika tuli mieleenja itse tykkaan on kans setswanalainen Naledi tytolle. Tarkoittaa tahtea. Olis helppo suomalaisen suuhun. Tuun myoh uudestaan katsomaan jos sina karhunpoikanen osaat tarkentaa, muuten vaikeeta. Jos mika tahansa Afrikan suunta kay niin sano sitten edes etta minka tyyppisista nimista tykkaat. Itse olen monessa Afrikan maassa tormannyt hyvin vanhoihin Raamatun nimiin esim pojalle Moses tai Lucas tai Shadrack, pitaisko tammoisia tarjota?

Anita-nimea en ole koskaan kuullut ja olen ollut eri puolella mannerta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi