Te, jotka elätte vähänkin poikkeavasti: kohtaatteko paljon arvostelua?
Millaisista asioista ihmiset on teille räksyttäneet?
Monia tuntuu ärsyttävän suuresti se, että minä asun maaseudulla, kaukana taajamasta. Miten noin voi elää, kamalan tylsää kun kauppa ei ole 100 metrin päässä, hirveän pitkä matka kaikkialle. Tämä on suuri ongelma muille, itselleni ei ole ongelma ollutkaan missään vaiheessa.
Kommentit (44)
Kyllähän sitä suoraa ja epäsuoraa v*ttuilua tulee välillä. V*ttuilen takas, jos jaksan provosoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se että asutaan ihan vakituisesti maalla pienenpienessä torpassa, eikä ole edes sisävessaa eikä suihkua :D Pesulla käydään vanhassa pihasaunassa, talvisin kynttilän valossa koska siellä ei ole sähköjä. Vesi sinne kannetaan navetalta.
Sisälle tupaan tulee kylmä vesi. Lämmintä vettä saa vedenkeittimellä tai talvisin kattilasta joka lämpiää puuhellan päällä.
Ihan normaalia elämää, mutta joillekin tuntuu olevan iso ongelma. Osa vieraistakin peruu käyntinsä kun kuulevat ettei meillä ole sisävessaa :DMinäkin peruisin, mutta ihan vaan sen takia ettei teidän luona pystyis pesee käsiä lämpimällä vedellä edes talvella! Hyrr...
Pystyyhän. Voi mennä vaikka saunaan pesemään, siellä on kiukaan säiliössä lämmintä vettä. Ja sisällä tuvassa on tosiaan aina lämmintä vettä kattilassa.
Vai pitääkö sen lämpimän veden tulla hanasta että se kelpaa? ;)
Kohtaan aika paljon arvostelua nykyään 😂
Haluatteko johtoon tälläistä:
.
Toimittaja jutteli monille Stubbin luokkakavereille yläaste- ja lukioajoilta. Sekä parhaille ystäville että vierestä seuraajille.
Osaksi laajaa juttua syntyi pienimuotoinen skuuppi: joukko luokkakavereita oli pitänyt Alexander Stubbia koulukiusaajana.
Eräs sivustakatsoja kertoi: "Se oli sporttinen ja iso vahva tyyppi, joka kävi kauluksiin kiinni."
YKSI KIUSALLINEN TARINA koski samassa koulussa ollutta sokeaa poikaa. Luokkakaverin mukaan lukion aloittaneella Stubbilla oli tapana naljailla pojalle pahastikin.
Hän muisti Stubbin kerran kiusoitelleen poikaa siitä, ettei tämä päässyt sokeutensa vuoksi muiden mukaan juomaan kaljaa ja iskemään tyttöjä.
"Stubb oli kaikista pahimpia koulussa. Se oli pahimpia koulukiusaajia. Sellainen niinkuin mitä pelkäsi"
Kuulin nuo sanat Alexander Stubbin vanhalta koulukaverilta. Kaivoin vanhat haastattelumuistiinpanoni Stubbista esiin nyt, kun Stubb ilmoittautui mukaan.
Toimittaja
Helsingin Sanomat
https://www.hs.fi/nyt/art-2000002729071.html
.
.
.
Hetkinen
Häntä pelättiin
Mitä helvettiä
Myös Alexander Stubb myöntää Helsingin Sanomille, ettei hänkään ole ollut nuoruudessaan täysin nuhteeton.
- On tullut elämän aikana hölmöiltyä.
Haastattelussa nousivat esiin myös vanhat puheet Stubbin koulukiusaajataustasta.
Koulukiusaamisen nosti alun perin esille HS:n Nyt-liite vuonna 2009. Lehden haastattelemien koulutovereiden mukaan teräväkielinen Stubb saattoi naureskella ja naljailla julmastikin muille heidän vaatteistaan tai fyysisistä piirteistään. Toinen koulutoveri sanoo suoraan Stubbin olleen koulukiusaaja.
Suomen tunnetuimpia koulukiusaajia on entinen pääministerimme Alexander Stubb. Koulukiusaaja, joka puristeli koulussa käsivarsiani hokien silavaa.
Olin lihava lapsi.
Olin lihava jo syntyessäni, eikä tilannetta parantanut luontainen hyvä ruokahaluni, eikä kotona syötyihin aterioihimme aina kuuluneet jälkiruoat ja runsaat kahvipöydän herkut, olihan äitini kotitalousopettajana erinomainen ruoanlaittaja.
Pituuskasvun lakattua paino-ongelma vain paheni. Koulussa olin Miss Läskiperse. Useimmilta huomauttelu oli puolihuolimatonta ajattelemattomuutta, eräiltä puhdasta pahuutta.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/laurakorpinen/273102-kiitan-sinua-kius…
Lestadiolaisuudesta räksytetään. Kuulemma olen alistettu, vaikka itse olen elämäntyylini valinnut ja voisin koska tahansa muuttaa suuntaa.
Kiusatun pojan äitinä en voisi ikinä äänestää tuota hirviötä, Koulukiusaaja Stubb olisi pahin mahdollinen vaihtoehto johtoon. Jo pienestä pitäen sokeaa luokkakaveriaan ja muita heikompia kiusannut ihminen ei sovi tämän maan johtajaksi.
Stubb on itseään täynnä oleva egoisti, ollut jo nuoresta pitäen. Kaikki kiusaajat ovat sadisteja, jotka nauttivat itseään heikompien pelottelusta.
Stubb irvaili sokealle pojalle
Koulukiusaaja silloin - myös nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se että asutaan ihan vakituisesti maalla pienenpienessä torpassa, eikä ole edes sisävessaa eikä suihkua :D Pesulla käydään vanhassa pihasaunassa, talvisin kynttilän valossa koska siellä ei ole sähköjä. Vesi sinne kannetaan navetalta.
Sisälle tupaan tulee kylmä vesi. Lämmintä vettä saa vedenkeittimellä tai talvisin kattilasta joka lämpiää puuhellan päällä.
Ihan normaalia elämää, mutta joillekin tuntuu olevan iso ongelma. Osa vieraistakin peruu käyntinsä kun kuulevat ettei meillä ole sisävessaa :DMinäkin peruisin, mutta ihan vaan sen takia ettei teidän luona pystyis pesee käsiä lämpimällä vedellä edes talvella! Hyrr...
Pystyyhän. Voi mennä vaikka saunaan pesemään, siellä on kiukaan säiliössä lämmintä vettä. Ja sisällä tuvassa on tosiaan aina lämmintä vettä kattilassa.
Te elätte todella epähygienisesti, enkä yhtään ihmettele, että vieraat eivät halua teille tulla. En tulisi minäkään. 🤯
Mun elämässä on kuulemma ihan kaikki pielessä muiden mukaan. Paitsi silloin kun rahoitan sisarusten lapsia avokätisesti, silloin olen maailman paras täti. Ja kun kuskaan naapuruston mummuja asioille.
Muuten olen outolintu, kun elän minimalistisesti vuokralla ja käyn osa-aikatöissä. En koskaan osta mitään tavaroita, asuntoni on askeettisesti sisustettu ja ruokaa ostan vähemmän kuin tarvitsen. Minulta ei tule juuri yhtään jätettä, biojätettä ei lainkaan. Omasta mielestäni olen vain säästäväinen ja tykkään auttaa ihmisiä. Se on sitten ilmeisesti niin ikävää muiden mielestä.
Tuo ei ole poikkeavaa elämistä, jos asuu maaseudulla.
Siis oikeesti, tuolleenko ihmiset kuittailee, en keksi yhtään syytä miksi menisin kenellekään aukomaan päätäni kun EN VOI tietää toisen tilanteesta mitään. Kyllä, totta kai sitä joskus ohimennen ajattelee että ai jaa tuo tekee tuolleen, mutta se on vain hetki, ei siitä voi päätellä mitään eikä todellakaan mennä sanomaan toiselle asiasta. Kaikenlaisia typeryksiä sitä onkin. Koettakaa kestää hei, tuo on ihan moukkamaista käytöstä.
Joskus. Mulla on migreeni, eli se aina näy päällepäin, varsinkin auravaiheessa. Olen kohdannut tekoystävällisiä "ota aspiriinia" -kehotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen elätte mökkielämää.
En ole koskaan kohdannut elämäntapani takia, vaikka olin ystäväpiirini ainoa kotiäiti ja nyt olen ainoa kotirouva. En kyllä olisi tekemisissä kenenkään kanssa, joka arvostelisi minua avoimesti. Uskoisin, että eräs, johon katkaisin välit ilkeilyn takia arvosteli minua noistakin asioista, mutta hän teki sen selän takana. Hän oli kateellinen siitä, että minulla ja meillä menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai pitääkö sen lämpimän veden tulla hanasta että se kelpaa? ;)Toisin sanoen elätte mökkielämää.
Voihan sen niinkin halutessaan ajatella. Vaikka kyse onkin vakituisesta asumisesta, vakinaiseen asumiseen tarkoitetussa talossa. :)
"Monia tuntuu ärsyttävän suuresti se, että minä asun maaseudulla, kaukana taajamasta. Miten noin voi elää, kamalan tylsää kun kauppa ei ole 100 metrin päässä"
Miksi olet tekemisissä räksyttävien ihmisten kanssa?
Minä olen asunut Helsingissä niin, että lähin kauppa oli kilometrin päässä. Joillakin on pitempikin matka.
Olen täällä joskus kertonut kun aikoinaan oli töissä pohjalaisella syväjoki-tyyppisellä paikkakunnalla töissä. Sitten kun sana levisi, että olen lapseton enkä edes naimisissa, niin eräs vanhempi boomeri tuli oikein erikseen työpisteelleni homottelemaan. Koska jos vielä 30veenä on lapseton ja naimaton niin homohan silloin täytyy olla! Siellä päin kun "kaikki" tapasi perustaa perheen jo parikymppisenä ja muuttaa vanhempien naapuriin. Tapahtui vielä ihan 2020-luvulla.
Onneksi nykyään olen vähän suuremmalla paikkakunnalla ja suuremmassa firmassa, missä ihmiset eivät menetä yöuniaan yksityiselämääni murehtien.
En kohtaa. Enää.