Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli-ilmoitus aikuisesta

Vierailija
20.08.2023 |

Voiko tehdä? Vai pitääkö sen olla joku lapsi tai teini tai vanhus?

Naapurin vuokrakämpässä asuu joku semmoinen vähän tolvsna pari-kolmikymppinen tyyppi. Kantaa usein kaljaa ja kuluneet vaatteet päällä. Aina tupakalla jossain.

Vissiin ulosottomies vierailee ovella joskus. Perhettä ei oo käsittääkseni, eikä töitä

Nyt vissiin jotain vuokranmaksu häiriötä ja kerran postilaatikko oli tukossa kaikista perintäkirjeistä ym. Vaikuttaa oikeesti henkisesti lapselta ettei tiedä miten systeemit toimii

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet huolissasi ja haluat auttaa, niin tarjoudu maksamaan ne perintälaskut. Sitten ne ei enää häiritse sinua.

Vierailija
22/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli-ilmoitusta ei voi kai tehdä nimettömästi ap. Onnea vain, jos naapurisi saa jotain kautta tietää kuka sen ilmoituksen teki:)

Miten luulet, että naapurisi suhtautuu sinuun sen jälkeen? Ja ajattele jos vaikka saat aiheettomasta ilmoituksesta haasteen oikeuteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet, että sillä huoli-ilmoituksella saavutetaan naapuri tapauksessa ap? Esim dementikko voi huoli-ilmoitukseen jälkeen päästä nopeammin palvelutalon.

Mutta entä sinun naapurisi? Eihän tuollaisessa tilanteessa ole aihetta tehdä yhtään mitään. Haluatko vain nöyryyttää naapurisi tai saada hänet muuttamaan?

Vierailija
24/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ettei kiusaaminen ole liian helppoa:) kirjoitti:

Huoli-ilmoitusta ei voi kai tehdä nimettömästi ap. Onnea vain, jos naapurisi saa jotain kautta tietää kuka sen ilmoituksen teki:)

Miten luulet, että naapurisi suhtautuu sinuun sen jälkeen? Ja ajattele jos vaikka saat aiheettomasta ilmoituksesta haasteen oikeuteen?

"Huoli-ilmoituksen voi tehdä nimettömänä tai omalla nimellä. Jos teet ilmoituksen omalla nimelläsi, huoli-ilmoituksen kohteella on oikeus saada tietää tekijän nimi. "

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/huoli-ilmoitus

Vierailija
25/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin huoli-ilmoitus aikuisesta!? Onko tämä maa ajautunut DDR kyttääjä yhteiskunnaksi??

Vierailija
26/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo riitä syyksi tehdä naapurista huoli-ilmoitusta. Kyseessä on todella iso asia, joka vaikuttaa varmasti naapurin elämään.

Itse olisin todella, siis todella loukkaantunut jos joku tekisi minulle noin. Sen jälkeen tekijään katkesivat välit, menisimme oikeuteen ja luottamusta ei korjaisi enää mikään.

Vierailija
27/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo riitä syyksi tehdä naapurista huoli-ilmoitusta. Kyseessä on todella iso asia, joka vaikuttaa varmasti naapurin elämään.

Itse olisin todella, siis todella loukkaantunut jos joku tekisi minulle noin. Sen jälkeen tekijään katkesivat välit, menisimme oikeuteen ja luottamusta ei korjaisi enää mikään.

"Voit tehdä huoli-ilmoituksen, jos olet huolissasi jonkun henkilön hyvinvoinnista, terveydestä tai turvallisuudesta. Huoli-ilmoituksen voi tehdä myös, jos epäilet jonkun joutuneen ihmiskaupan uhriksi.

Huoli-ilmoituksen voi tehdä esimerkiksi silloin, kun henkilöllä on taloudellisia vaikeuksia, päihdeongelmia tai hän ei pärjää itsenäisesti asumisen kanssa. Sosiaalitoimi tutkii tilanteen ja tarjoaa henkilölle apua ja palveluita, jotta hän selviytyisi tilanteestaan. "

Vierailija
28/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ihmiset hiiltyy jostain ilmoituksista. Tehkööt ihan niin monta vaan. Ei tuollaiset naapurit mistään huoli ilmoista välitä. Mä otan asiat niin että tehköön kuka mitä haluaa, vaikka huoli ilmoituksia, kunhan ei mitään rikollista, pervoa ja ällöä tee. Ja mä elän mun elämääni, vaikka ne tollot perässä sitten.

Vierailija
29/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa n. 68v.juopotteleva mies. Juo usein. Huuto jamehkaaminen kovaan ääneen alkaa ilta 7 ja voi kestää yö yhteen. On annettu 3 varoitusta, mutta toisaalta ei rasittaisi ukkoriepua nostaa ulos omasta asunnosta.. Paikallaan varmaan huoli ilmoitus. En tiedä miten tuomossessa toimivat.

Vierailija
30/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että ne on perintätoimistoista? Oletko googlannut lähettäjät? Mitä apua kyseiselle ihmiselle ajattelit saavuttaa huoli-ilmoituksella? Ei kaikilla ole oikeutta täydentäviin tukiin ja toisaalta, ei-häiriötä aiheuttava boheemikaan elämäntyyli ei kuulu kenellekään

Vierailija
31/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teki joku huoli-ilmoituksen vuosia sitten.

Soittivat sosiaalitoimistosta, selitin tilanneet ja eivät ahdistelleet enempää.

Tilanne oli siis se, että meni vähän hammaslääkärikäynti pieleen. Puoli naamaani jäi turvonneeksi, ja kuumeilin.

Samalla minulle puhkesi autoimmuunitaudin usi oireisto päälle. Olin todella kipeä.

Samaan aikaan alkoi korona-pandemia, se vei terveydenhuollon resurssit, sain kökkiä kotona syöden panacodia, nukkuen, oksentaen, katsoen aa poskeni on vieläkin turvonnut.

Äitini meinasi kuolla verenmyrkytykseen. Joo, minulla oli rankkaa.

MITÄ SOSIAALITÄTI VOI TÄLLE TEHDÄ?

Vierailija
32/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voit tehdä huoli-ilmoituksen, jos olet huolissasi jonkun henkilön hyvinvoinnista, terveydestä tai turvallisuudesta. Huoli-ilmoituksen voi tehdä myös, jos epäilet jonkun joutuneen ihmiskaupan uhriksi.

Huoli-ilmoituksen voi tehdä esimerkiksi silloin, kun henkilöllä on taloudellisia vaikeuksia, päihdeongelmia tai hän ei pärjää itsenäisesti asumisen kanssa. Sosiaalitoimi tutkii tilanteen ja tarjoaa henkilölle apua ja palveluita, jotta hän selviytyisi tilanteestaan. "

Suomi on täynnä alkoholisteja, joita ei laiteta pakkohoitoon.

Tämä siltikin, vaikka lain mukaan myös päihdeongelmaannvoidaan määrätä pakkohoitoa.

Tuo päihdeongelmaisten pakkohoito on ns kuollut kirjain laissa.

- Me emme myöskään tiedä, mikä sen ap:n naapurin tilanne oikeasti on, voi olla ettei ole riippuvuutta nähnytkään.

Suomessa on myös yli miljoona köyhää tilastojen mukaan, pitääkö heistä kaikista tehdä huoli-ilmoitus?

Miksi köyhyydestä halutaan rangaista myös tuollaisilla ilmoituksilla?

Eikö se riittävän iso taakka jo valmiiksi, ilman sosiaalista häpäisyä?

Ja ap naapurina on se, jonka sanaan pitää tässä luottaa?

Ap:n naapuri tuskin on ihmiskaupan uhri, mutta kyseinen kohta mielestäni viittaa siihen ettei huoli-ilmoitusta tehdä siis ikinä kevein perustein.

Eli vaikka naapuri ottaisi huikkaa paljonkin tai olisi köyhä, ei se riitä vielä huoli-ilmoitukden tekoon.

Järjen käyttö lienee edelleen sallittu?

Nämä myös ovat asioita, joista saatetaan oikeasti tapella oikeudessa paljonkin..

Vierailija
33/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno keino kiusata naapureita, työkavereita yms ihmisiä joista ei pidä. Aiheettomat lasut kun eivät lapsettomiin onnistu, niin jotain muuta pitää keksiä.

Vierailija
34/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin huoli-ilmoitus aikuisesta!? Onko tämä maa ajautunut DDR kyttääjä yhteiskunnaksi??

Ilmeisesti.

Ja pahinta on, ettei osa ihmisistä näe tässä mitään outoa tai väärää.

Kohta on pakko alkaa miettiä mm asumista niin, ettei naapureita ole lähellä kyttäämässä.

Tämä on Suomi vuonna 2023 kun kulttuurimme muuttui täysin...

Vierailija
35/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muka ulosottomies vierailee kenenkään ovella, vieläpä useaan otteeseen? Itsekin olen ollut ulosotossa ja kerran minulle soitettiin, muuten tuli vain postissa ilmoitus.

Eipä ne taida tosiaan mielellään kenenkään ovella käydä ellei sitten ole aivan pakko tilanteessa missä posteihin tai puheluihin ei vastata. Enkä ihmettele kun tietää minkälaisia heidän "asiakkaansa" ovat hyvin suurissa määrin.

Vierailija
36/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen varmaan tekisi huoli-ilmon, jos naapuri ei moikkaa eikä kato silmiin.

Eikö huoli ilmoon pitäisi kuitenkin olla jotain. muutakin, mitä tietää henkilöstä kun sen,

että näkee ehkä vilaukselta ulkona.

No mutta ilmostahan se selviää sitten, jos joku käy juttelemassa. Voi olla että tuollaisista ilmoista ei edes reagoida mitenkään.

Vierailija
37/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naapurin asuminen vuokralla, laskut, tupakointi, kirjeet tai vaatteet kuulu aloittajalle. Jotain rajaa tuohon kyttäämiseen.

Vierailija
38/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sossu joka käsittelee huoli-ilmoituksia joka viikko. Osa tomerammista tådeistä tuntuu oikein tehtailevan niitä, tiettyjen asuinalueiden ilmoituksista näkee heti, että aidon huolen sijasta taustalla on ilmoittajan oma ylemmyydentunto. Esim. naapurin 'nuhruisen näköisestä pukeutumisesta kun aina samat vaatteet' on ilmoitettu.

Suomessa on vahva yksilön itsemääräämisoikeus, joka antaa mahdollisuuden elää omannäköistä, valtaväestön normeista poikkeavaa elämää. Naapurin hiukan erakkomainen elämäntapa, mahdolliset maksuhäiriömerkinnät tai päiväkaljoittelu eivät ole järjellinen syy ottaa yhteyttä sosiaalitoimeen. Naapurillasi on itsemääräämisoikeus ja hän saa elää elämäänsä omalla tavallaan, vaikka se ei vastaisikaan sinun käsityksiäsi hyvästä elämästä.

Vierailija
39/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sossu joka käsittelee huoli-ilmoituksia joka viikko. Osa tomerammista tådeistä tuntuu oikein tehtailevan niitä, tiettyjen asuinalueiden ilmoituksista näkee heti, että aidon huolen sijasta taustalla on ilmoittajan oma ylemmyydentunto. Esim. naapurin 'nuhruisen näköisestä pukeutumisesta kun aina samat vaatteet' on ilmoitettu.

Suomessa on vahva yksilön itsemääräämisoikeus, joka antaa mahdollisuuden elää omannäköistä, valtaväestön normeista poikkeavaa elämää. Naapurin hiukan erakkomainen elämäntapa, mahdolliset maksuhäiriömerkinnät tai päiväkaljoittelu eivät ole järjellinen syy ottaa yhteyttä sosiaalitoimeen. Naapurillasi on itsemääräämisoikeus ja hän saa elää elämäänsä omalla tavallaan, vaikka se ei vastaisikaan sinun käsityksiäsi hyvästä elämästä.

Tämä!

Miksi ihmeessä pitää kiusallaan tehtailla aiheettomia ilmoituksia ihmisistä, joista ei pidä?

Siitähän tässä on ap:n tapauksessa kyse:(

Vierailija
40/41 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen varmaan tekisi huoli-ilmon, jos naapuri ei moikkaa eikä kato silmiin.

Eikö huoli ilmoon pitäisi kuitenkin olla jotain. muutakin, mitä tietää henkilöstä kun sen,

että näkee ehkä vilaukselta ulkona.

No mutta ilmostahan se selviää sitten, jos joku käy juttelemassa. Voi olla että tuollaisista ilmoista ei edes reagoida mitenkään.

No ei kyllä tekisi. Se välittäminen ja kuulumisien iloinen kysely siellä on pelkkää opittua teatteria. Jos naapuria ei näy niin siellä ei piitata paskan vertaa asiasta. Ainoastaan jos naapuri tulee kadulla vastaan ollaan iloisia ja jauhetaan paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi