Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatteiden postittaminen kirjeenä? Nettikirpparit

Vierailija
20.08.2023 |

Myyn nettikirppareilla lasten vaatteita ja välillä pyydetään postittamaan kirjeenä. Miten tuo käytännössä menee? Voiko vaikka lasten paidan tai pipon tai tossut lähettää kirjeenä? Pysyykö tavallinen kirjekuori ehjänä ja vaate ehjänä siellä sisällä? Vai käytättekö jotain erikoisvahvoja kirjekuoria? Meneekö nuo yhdellä ykkösluokan merkillä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut ihmeaineesta nimeltä teippi?

Jos pipo painaa alle 50g, riittää yksi merkki, mutta muuten tarvitaan kaksi merkkiä aina 250 g asti. Minulla ei ole yhtäkään noin kevyttä pipoa!

Vierailija
2/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso postin sivuilta kirjeen koko, jos mahtuu niin anna mennä vaan. Itse otan kuvan kirjeestä postimerkin kanssa ennen lähettämistä, jotta jos ostaja yrittää huijata ettei ole saanut, voi postille tehdä reklamaation että tällainen kirje on kadonnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pieniä juttuja olen postittanut kirjeenä mutta pitää olla alle 3 cm paksu että menee kirjeenä. Ja maksu menee painon mukaan, yhdellä postimerkillä ei juuri vaatteita lähetetä.

Iso kirjekuori ja hyvin teipillä kiinni, onnistuu kyllä hyvin pienten vaatekappaleiden kohdalla.

Vierailija
4/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pipo painaa alle 50g, riittää yksi merkki, mutta muuten tarvitaan kaksi merkkiä aina 250 g asti. Minulla ei ole yhtäkään noin kevyttä pipoa!

En tiedä mitä ne pipot ja t-paidat painaa, ei ole sellaista vaakaa, joka näyttäisi alle kilon. Ap

Vierailija
5/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen lähetyksen keittiövaa'alla ja laitan merkkejä tarpeeksi. Teippaan kuoren kiinni.

Vierailija
6/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä ne pipot ja t-paidat painaa, ei ole sellaista vaakaa, joka näyttäisi alle kilon. Ap

Postissa voi punnita tai kaupan hedelmävaaalla. Yksikään pipo tai paita ei paina alle 50 g.

Vierailija
7/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tullut kirjeellä lastenvaate, vaate on voitu viikata litteästi ja laitettu ilmat poistettuna muovipussiin ja sitten kirjekuoreen.

Vierailija
8/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä joutuu maksamaan 4,60 euroa eli kaksi postimerkkiä. Plus ostamaan kirjekuoret. Mitä järkeä on lähettää noin? Halvin pikkupaketti seurannalla on 5,90 euroa.

Vierailija
9/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos vaate täyttää kirjeen kriteerit eli ei ylitä mittoja. Itse käytän pehmustettuja kirjekuoria, ovat kestävämpiä ja joskus postitan myös muovipussissa.

Vierailija
10/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä joutuu maksamaan 4,60 euroa eli kaksi postimerkkiä. Plus ostamaan kirjekuoret. Mitä järkeä on lähettää noin? Halvin pikkupaketti seurannalla on 5,90 euroa.

Yleensä ostaja maksaa lähetyskulut. Ja järki on siinä, että kirje maksaa 1,3 e vähemmän kuin paketti ja tulee kotiin asti, osa paketeista pitää noutaa postista, koska eivät mahdu postiluukusta, vaikka alle 3 cm paksuja.

Vierailija
11/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin Pikkupaketti jaetaan postilaatikkoon. Tuota olen käyttänyt vaatteissa, jotka eivät mahdu isoon kirjekuoreen.

Vierailija
12/12 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet voi pakata muovikassiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi