Vaatteiden postittaminen kirjeenä? Nettikirpparit
Myyn nettikirppareilla lasten vaatteita ja välillä pyydetään postittamaan kirjeenä. Miten tuo käytännössä menee? Voiko vaikka lasten paidan tai pipon tai tossut lähettää kirjeenä? Pysyykö tavallinen kirjekuori ehjänä ja vaate ehjänä siellä sisällä? Vai käytättekö jotain erikoisvahvoja kirjekuoria? Meneekö nuo yhdellä ykkösluokan merkillä?
Kommentit (12)
Katso postin sivuilta kirjeen koko, jos mahtuu niin anna mennä vaan. Itse otan kuvan kirjeestä postimerkin kanssa ennen lähettämistä, jotta jos ostaja yrittää huijata ettei ole saanut, voi postille tehdä reklamaation että tällainen kirje on kadonnut.
Jotain pieniä juttuja olen postittanut kirjeenä mutta pitää olla alle 3 cm paksu että menee kirjeenä. Ja maksu menee painon mukaan, yhdellä postimerkillä ei juuri vaatteita lähetetä.
Iso kirjekuori ja hyvin teipillä kiinni, onnistuu kyllä hyvin pienten vaatekappaleiden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut ihmeaineesta nimeltä teippi?
Jos pipo painaa alle 50g, riittää yksi merkki, mutta muuten tarvitaan kaksi merkkiä aina 250 g asti. Minulla ei ole yhtäkään noin kevyttä pipoa!
En tiedä mitä ne pipot ja t-paidat painaa, ei ole sellaista vaakaa, joka näyttäisi alle kilon. Ap
Punnitsen lähetyksen keittiövaa'alla ja laitan merkkejä tarpeeksi. Teippaan kuoren kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pipo painaa alle 50g, riittää yksi merkki, mutta muuten tarvitaan kaksi merkkiä aina 250 g asti. Minulla ei ole yhtäkään noin kevyttä pipoa!
En tiedä mitä ne pipot ja t-paidat painaa, ei ole sellaista vaakaa, joka näyttäisi alle kilon. Ap
Postissa voi punnita tai kaupan hedelmävaaalla. Yksikään pipo tai paita ei paina alle 50 g.
Joskus on tullut kirjeellä lastenvaate, vaate on voitu viikata litteästi ja laitettu ilmat poistettuna muovipussiin ja sitten kirjekuoreen.
Eli käytännössä joutuu maksamaan 4,60 euroa eli kaksi postimerkkiä. Plus ostamaan kirjekuoret. Mitä järkeä on lähettää noin? Halvin pikkupaketti seurannalla on 5,90 euroa.
Kyllä, jos vaate täyttää kirjeen kriteerit eli ei ylitä mittoja. Itse käytän pehmustettuja kirjekuoria, ovat kestävämpiä ja joskus postitan myös muovipussissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä joutuu maksamaan 4,60 euroa eli kaksi postimerkkiä. Plus ostamaan kirjekuoret. Mitä järkeä on lähettää noin? Halvin pikkupaketti seurannalla on 5,90 euroa.
Yleensä ostaja maksaa lähetyskulut. Ja järki on siinä, että kirje maksaa 1,3 e vähemmän kuin paketti ja tulee kotiin asti, osa paketeista pitää noutaa postista, koska eivät mahdu postiluukusta, vaikka alle 3 cm paksuja.
Postin Pikkupaketti jaetaan postilaatikkoon. Tuota olen käyttänyt vaatteissa, jotka eivät mahdu isoon kirjekuoreen.
Vaatteet voi pakata muovikassiin.