Oletko helpottunut kun kesä on ohi ja syksy saapuu?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Olen. Vihaan kuumaa ja sitä ettei voi tehdä mitään ilman että tulee hiki, luonto kuivuu, asunnossa liian kuuma ja mieliala muutenkin huonompi. Kun tulee viileää tuntuu että pystyy taas hengittämään, rakastan sadetta, lunta, syksyn värejä, vilttejä, kuumia suihkuja ja Halloweenia sekä Joulua. On ihanaa käydä talvella metsälenkillä ja sitten tulla lämpöiseen kotiin peittojen alle. Keväällä kun valon määrä lisääntyy ja tulee siite- ja katupölyä olo menee taas huonommaksi, sitten kesän ajan olen ihan jossain horroksessa, ei huvita mikään. Viileyden saapuessa herään taas henkiin.
Laihduta!
En nyt sanoisi olevani helpottunut, mutta olen valmis syksyyn. Nautin jo nyt pimenevistä ja viilenevistä illoista. Odotan syksyn värejä luonnossa. Hieman jo luntakin odotan, koen lenkkeilyn mielekkäämmäksi talvella...se lumen narskahtelu kengänpohjissa.
Ja itseasiassa asunnon yläkerran viilentymisestä olen todella helpottunut, kesä on ollut yläkerrassa nukkujille tuskaa öiden kuumuuden takia. Olen kyllä muuten nauttinut kesästäkin.
Pidän syksystä. Jo nyt ovat illat pimeämpiä, ihanaa! Olen niitä ihmisiä, joiden mielestä yöllä pitäisi olla pimeää ja päivällä valoisaa. Suomessa pimeyttä ja valoa on yllin kyllin, mutta epätasaisesti jakautuneena vuodenaikojen mukaan.
Kuluva kesä on säiden puolesta ollut hyvä, eli suht normaali kesä. Sadetta on tullut, ei ole ollut liian kuuma, kuten viime vuosina on tupannut usein olemaan. Nuorempi väki luulee, että kaikki kesät ovat hellettä kolme kuukautta peräkkäin, mutta eihän se Suomessa ihan niin mene. Eikä pidäkään mennä, näin pohjoisessa.
Minua ei talven pimeys ahdista, vaikka ymmärrän kyllä, että se on joillekin ihan todellinen ongelma. Eniten talvessa ärsyttää liukkaat jalkakäytävät, mutta nastakengät on onneksi keksitty.
En ole.
Jo nyt saa värjötellä peiton alla villasukat jalassa kun asunnossa on vain 21c lämmintä. Ulos mennessä pitää olla jo kevytuntsikka ja pipo vähintään. Kauhulla taas odotan talvea ja pakkasia. Ei tässä taida muu auttaa, kuin muuttaa Etelä-Eurooppaan kun täällä pohjolassa saa kesäisinkin palella.
Roomalaiset olivat aivan oikeassa etteivät alueet joilla viinirypäle kasva ole elinkelpoisia. Koko lumivyöhykkeen olisi saanut jättää asumattomaksi periferiaksi.
Ei oikeastaan ole väliä. Minulla on sellainen työ, että voin suunnitella työmatkoja lämpimämpiin suuntiin pimeimmille ja kylmimmille ajoille.