Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mimsi ihmiset haluaa näitä yhdistettyjä olohuoneita ja keittiöitä? Ihan kauheita!

Vierailija
20.08.2023 |

Vai onko se sen vuoksi että muuta ei ole, ainakaan uudisasunnoissa?

Kommentit (229)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on niin hieno ajatus, että kun kokkailet keittiössä vieraille, niin kaikki seurustelevat samalla kanssasi. Mäkin ajattelin näin, mutta ei mennyt niin. Vieraat istuu usein sohvalle ja jos häärään keittiössä, ei mulle kukaan saarekkeen yli juttele...

Just tällä ajatuksella niitä yritetään myydä. Mutta kenellä on muka jatkuvasti vieraita joiden kanssa pitää seurustella ruuanlaiton lomassa? Ei meillä ainakaan ole kuin pari kertaa vuodessa. Jos joku käväisee kylässä, keitän kahvit ja thats it.

En ikinä muuta tuollaiseen avokeittiöasuntoon. Kaikki hajut, äänet yms siinä ja kenelläkään ei ole aina niin siisti keittiö, ettei tasoilla olisi mitään tms.

Ehkä nuorilla hyvätuloisilla lapsettomilla? Ja varmaan ajatuksena on sekin, että emännän/isännän kokkailu on yksi tilaisuuden ohjelmanumero, jota muut voivat mukavasti seurata samalla, kun istuvat olohuoneessa. 

Vierailija
182/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut, että ihmiset haluaa? Ei vaan suunnittelijat ovat keksineet tällaisen hienon ja muodikkaan jutun, jota toteutetaan piittaamatta siitä, mitä ihmiset haluaa.

Keittiöitä ovat aina suunnitelleet sellaiset, jotka eivät itse sitä käytä. Juuri nyt kirjoitan tätä keittiössä, jossa on useita erittäin epäonnistuneita suunnittelun tuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on niin hieno ajatus, että kun kokkailet keittiössä vieraille, niin kaikki seurustelevat samalla kanssasi. Mäkin ajattelin näin, mutta ei mennyt niin. Vieraat istuu usein sohvalle ja jos häärään keittiössä, ei mulle kukaan saarekkeen yli juttele...

Just tällä ajatuksella niitä yritetään myydä. Mutta kenellä on muka jatkuvasti vieraita joiden kanssa pitää seurustella ruuanlaiton lomassa? Ei meillä ainakaan ole kuin pari kertaa vuodessa. Jos joku käväisee kylässä, keitän kahvit ja thats it.

En ikinä muuta tuollaiseen avokeittiöasuntoon. Kaikki hajut, äänet yms siinä ja kenelläkään ei ole aina niin siisti keittiö, ettei tasoilla olisi mitään tms.

Ehkä nuorilla hyvätuloisilla lapsettomilla? Ja varmaan ajatuksena on sekin, että emännän/isännän kokkailu on yksi tilaisuuden ohjelmanumero, jota muut voivat mukavasti seurata samalla, kun istuvat olohuoneessa. 

No me kanssa kuviteltiin just tuota, että sitten kun on vieraita niin kokataan ja jutellaan vieraiden kanssa. Taloon tuli sitä ajatellen yhtenäinen keittiö/ruokailu/oleskelutila. Oltiin nuoria ja lapsettomia, tulotkin oli ihan ok. Ei se niin mennyt ikinä vaan kyllä ne ruuat tehtiin aina etukäteen ja laitettiin pöytään :D . Ainoa poikkeus on kesällä grillailu mutta sekin tapahtuu sitten terassilla ja siellä olevan ruokapöydän/oleskelutilan ääressä.

Vierailija
184/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas oh on turha koska vieraat ei ole ikinä siellä (no jouluna juodaan glögit sohvalla istuen). Aina jumitetaan saarekkeella tai ruokapöydässä, helposti menee 8h päivällisellä vaikka on samassa tilassa!

Kaksin toki ollaan olohuoneessa arkisin.

Vierailija
185/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas oh on turha koska vieraat ei ole ikinä siellä (no jouluna juodaan glögit sohvalla istuen). Aina jumitetaan saarekkeella tai ruokapöydässä, helposti menee 8h päivällisellä vaikka on samassa tilassa!

Kaksin toki ollaan olohuoneessa arkisin.

Meillä myös ruokapöydässä istutaan tuntikausia silloin kun on vieraita, mutta on erillinen ruokailuhuone. Ei siihen yhteyteen keittiötä kaipaa. Sieltä pistäydytään hakemaan lisää tarjottavia tai juotavaa tms, mutta kaikki on kyllä valmisteltu etukäteen.

Vierailija
186/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Meillä kans tutut rakentaa ja hehkuttaa tätä heidän tupakeittiösysteemiä jo nyt, jota ei edes vielä ole olemassa. Kuvittelevat, että elämä koostuu siitä kun he laittaa keittiössä ruokaa vieraille ja vieraat istuvat mukavasti sohvalla/pöydässä ja seurustelevat. Lisäksi jo suunnitellaan, että heidän kaksi lasta tekevät läksyt saarekkeen ääressä. Mitähän se arki tulee olemaan... Joka päivä joku vieras kelle kokataan. Heh, odotan jo kutsua jahka ensi vuonna talo valmistuu..

Vierailija
187/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me olemme kyllä jo +/-60v nuoria ja meillä on vähintään 1 lapsemme perhe viikonlippuna syömässä, joskus piipahtavat arkenakin. Kerran kk meitä on 12-20 ku. kaikki tulevat yhtäaikaa. Lisäksi käymme puolin ja toisin ystävien luona syömässä.

Esim viime vkl: pe koko sakki tyttären perheen luona, la ystävien luona ja su 1 lapsen perhe meillä.

Tiedän että olemme poikkeuksellisia kun viihdymme yhdessä ja rakastamme hyvää ruokaa mitä jopa tehdään yhdessä:) Sama jatkuu nuortemme perheissä heidän ja ystäviensä kesken, jopa opiskelijatyttömme 1,5m2 keittiöstä on jo tullut kaveriporukan ruokataivas:)

Vierailija
188/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joku välimalli tupa/avokeittiöstä vissiin. Pieni matala seinäke olohuoneen ja keittiön välillä. Ruokapöytä on selkeästi keittiössä. Jos meidän pöytä olisi olohuoneen puolella, keittiö olis jotenkin liian ankea, kun on iso.

Vierailija
189/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut, että ihmiset haluaa? Ei vaan suunnittelijat ovat keksineet tällaisen hienon ja muodikkaan jutun, jota toteutetaan piittaamatta siitä, mitä ihmiset haluaa.

Keittiöitä ovat aina suunnitelleet sellaiset, jotka eivät itse sitä käytä. Juuri nyt kirjoitan tätä keittiössä, jossa on useita erittäin epäonnistuneita suunnittelun tuloksia.

Sama juttu, suunnittelussa ei ole ollut päätä eikä häntää. Suunnittelusta puheen ollen, viimeisimmässä Puustellin lehdessä oli artikkeli oikein keittiösuunnittelijan omasta keittiöstä, jota hän oli kuulemma hartaasti pyöritellyt, ennen kuin sai mieleisen. On sellainen keittiö, että Maiju Gebhart takuulla pyörii haudassaan. Yläkaapit kyllä löytyvät, mutta mahamakkaraikkunan päällä. Lisäksi uuni, liesi ja vesipiste helkutin etäällä toisistaan ja se aamiaiskaappihirvitys mahdollisimman kaukana vesipisteestä. Se siitä pikaisesta aamukahvinkeitosta.

Vierailija
190/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotien haetuimpia sanoja asunnoissa oli avokeittiö. Eli kyllä, tosi moni haluaa avokeittiön pienen kopin sijaan.

Av:lla joku avaa tämän keskustelun monta kertaa. Ja ryöppää omassa kopissaan sieniä ja on 12 projektia kesken.

Mun avokeittiö on siisti, toimiva ja hyvä. Sen jatkeena on 40 neliön olohuone. Toimii.

Vierailija
191/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, suunnittelussa ei ole ollut päätä eikä häntää. Suunnittelusta puheen ollen, viimeisimmässä Puustellin lehdessä oli artikkeli oikein keittiösuunnittelijan omasta keittiöstä, jota hän oli kuulemma hartaasti pyöritellyt, ennen kuin sai mieleisen. On sellainen keittiö, että Maiju Gebhart takuulla pyörii haudassaan. Yläkaapit kyllä löytyvät, mutta mahamakkaraikkunan päällä. Lisäksi uuni, liesi ja vesipiste helkutin etäällä toisistaan ja se aamiaiskaappihirvitys mahdollisimman kaukana vesipisteestä. Se siitä pikaisesta aamukahvinkeitosta.

Tuo kolmioajatus vesipiste-hella-jk on ihan elänyttä aikaa. Nykymammoille tekee vaan hyvää ottaa muutama extra askel! Ei ne keittiöt koskaan ole niin isoja että 10 askelta enempää noiden välillä olisi:) Vesipisteen hellan lähellä ymmärrän kuuman veden valuttamisen vuoksi turvallisuussyistä.

Vierailija
192/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten kaikki toiminnot ängetään nykyään saarekkeeseen/niemekkeeseen? Näin siis meillä melkein kaikilla tutuilla jos viimeaikoina rakentanut/rempannut. Meillä saareke on selkeästi oma paikkansa/tilansa , siihen laitetaan tarjolle juhlissakin tarjottavat.

Olin taannoin juhlissa, jossa niemekekeittiö ja siinä sitten tasolta otettiin ruokia kun toisella puolella emäntä roiskii likaista tiskivettä laittaessaan riskejä koneeseen. Samoin hanan ja altaan vieressä likainen haiseva tiskirätti ja tiskiharja... Tosi houkuttelevaa...

Vierailija
193/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on todella iso tila, joka on L-mallinen. Keittiöosa jää piiloon, jos istuu sohvalla, mutta ruokailuryhmä näkyy, samoin se tietysti näkyy keittiöstä. Neliöitä tässä tilassa on yhteensä n. 150 ja kun avaa terassin lasiovet (koko seinä), tilaa tulee vielä 100 m2 lisää. Tykkään kovasti tästä ratkaisusta.

Vierailija
194/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten kaikki toiminnot ängetään nykyään saarekkeeseen/niemekkeeseen? Näin siis meillä melkein kaikilla tutuilla jos viimeaikoina rakentanut/rempannut. Meillä saareke on selkeästi oma paikkansa/tilansa , siihen laitetaan tarjolle juhlissakin tarjottavat.

Olin taannoin juhlissa, jossa niemekekeittiö ja siinä sitten tasolta otettiin ruokia kun toisella puolella emäntä roiskii likaista tiskivettä laittaessaan riskejä koneeseen. Samoin hanan ja altaan vieressä likainen haiseva tiskirätti ja tiskiharja... Tosi houkuttelevaa...

Kai se on niin hienoa siinä käristää jauhelihaa ym kun muut katselee ja koittaa nauttia olostaan

Vierailija
195/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä, ei hellaa eikä vesipistettä saarekkeessa. Se on valmistelu ja nautiskelutila!

Vierailija
196/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikotien haetuimpia sanoja asunnoissa oli avokeittiö. Eli kyllä, tosi moni haluaa avokeittiön pienen kopin sijaan.

Av:lla joku avaa tämän keskustelun monta kertaa. Ja ryöppää omassa kopissaan sieniä ja on 12 projektia kesken.

Mun avokeittiö on siisti, toimiva ja hyvä. Sen jatkeena on 40 neliön olohuone. Toimii.

Ehkä AP ta harmittaa kun ei ole sitä unelmien avokeittiöö

Vierailija
197/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä, ei hellaa eikä vesipistettä saarekkeessa. Se on valmistelu ja nautiskelutila!

Näin just. Katselin juuri kun tutuilla saarekkeessa hana ja Hella, että aika vähän siihen jotenkin jää sellaista järkevää tilaa juhlien tarjoiluille ... Sitten takaseinällä on aamiaiskaappi (mun mielestä turhake) .

Vierailija
198/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saareke ehdottomasti ilman toimintoja.

Vierailija
199/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi virhe mikä tehtiin oman keittiön kohdalla. Saarekkeen baarijakkaroita varten oleva syvennys on väärässä kohdassa. Nyt se on lieden kanssa samalla puolella.

Vierailija
200/229 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että aina joku puuttuu toisten tekemisiin liikaa. Kaikkihan suunnittelee oman keittiönsä omiin tarpeisiin , jos siis itse suunnittelee talon. Minä sitten anopille kerroin , miten innoissani olen, kun saan integroidun uunin ergonomisesti (leivon ja kokkaan paljon) ja miten iloinen olin kun saan saarekkeen. Anoppi alkoi hokemaan, että onhan uunin vieressä laskutilaa ja kai tulee myös ergonominen tiskikone. Kerroin, että tasotilan vuoksi piti valita jompi kumpi : joko ergonominen uuni tai tiskikone, ei molempia. Hän takertui johonkin aivan typeriin juttuihin. Keittiö oli minua varten, ei häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän