Riittäisikö 2500 euron kuukausipalkka sinulle?
Riittäisikö 2500 euron kuukausipalkka sinulle vai etsisitkö parempaa työpaikkaa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Brutto vai netto?
Eikös palkat aina ilmoiteta bruttona?
Saan tuon verran eläkettä bruttona ja se riittää asunnon, auton, kesämökin ja normaalin elintason ylläpitoon, kun velkoja ja ruokkoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto vai netto?
Aina puhutaan brutosta, koska nettoon vaikuttaa moni asia ja siihen pystyy itsekin vaikuttaa säätämällä veroprosenttia niin ei ole koskaan järkevää puhua nettopalkoista.
Missä "aina"? Mitä oikein selität?
Yleisessä järkevässä keskustelussa. Tuskin ilmoitat palkkatoivetta haastattelussa nettona.
Riittäisi jos olisi riitettävä
Mutta jos tulisi eteen viidenkympin tonnin paikka niin vaihtaisin
Todellakin. Se tuntuisi paljolta työmarkkinatuen jälkeen.
Brutto vai netto? Minä saan nettona 1800 euroa ja se riittää nipinnapin. Mitään ei jää kylläkään säästöön. Paremmin palkattua työtä olen etsinyt vuosia mutta olen liian iäkäs ja huonosti koulutettu.
Ois tuo enemmän kun nykyinen palkka.
Tuo on minun kuukausipalkkani, ja sen on pakko riittää. No, työ on helppoa, eikä vastuu kiinnosta, joten tuskin enempää voi pyytääkään.
Nettona riittäisi hyvin, on noin 100 euroa enemmän kuin mitä nyt saan nettona.
Bruttona selviäisin kyllä laskuista, mutta tiukille menisi eläminen.
Voiain tehdä lyhennettyä työviikkoa tuolla bruttopalkalla.
Joskus riitti mutta ei riittäisi enää, pitäisi myydä auto ja etsiä halvempi asunto.
Kyse on lähinnä työn mielekkyydestä. En usko että tuohon hintaan tekisin mitään älyllisesti haastavaa tai muutenkaan stimuloivaa.
Ei riittäisi. Jos työtäni ei pidettäisi tuota arvokkaampana pyrkisin tekemään jotain sellaista millä on enemmön arvoa työtä ostaville yrityksille.
Ehkä 20-22 vuotiaana tuo olisi ollut ihan Ok palkka vähäksi aikaa.
Minulla on toi 2500€ eläke,riittää hyvin.
Joo, asun yksin edullisesti. Tuon verran tienaan tekemällä 4 päiväistä työviikkoa.
Ei riittäisi. Suostuisin kuitenkin jos olisi esim 4 h päiviä. Eikä mitään ylityövinkumista. Köyhyysrajalla eli köyhän tulot suomen hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei riittäisi. Jos työtäni ei pidettäisi tuota arvokkaampana pyrkisin tekemään jotain sellaista millä on enemmön arvoa työtä ostaville yrityksille.
Itse teen vakassa erittäin vastuullista työtä tuolla palkalla. Tämä keskustelu osoittaa jälleen kuinka vähäinen arvostus palkan kautta annetaan työntekijöille, jotka huolehtivat lasten hengestä, sivistyksestä etc🙄
Tällä hetkellä bruttoni on 3400 + vuorolisät + ylityöt vaihtelevasti. Joten ei riittäisi.
Sivuhuomautuksena kerron, että tasan neljä vuotta sitten tästä samasta työstä samassa paikassa maksettiin 2600 brutto. Eli palkkakehitystä on tapahtunut.
Sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen vakassa erittäin vastuullista työtä tuolla palkalla. Tämä keskustelu osoittaa jälleen kuinka vähäinen arvostus palkan kautta annetaan työntekijöille, jotka huolehtivat lasten hengestä, sivistyksestä etc🙄
Höpö höpö, älä lue rivien välistä. Täasä ei kukaan ole sanonut että kaikki duunit joata maksetaan tuollaista palkkaa ovat turhia tai huonoja. Kuten tuossa ekassakin kommentissa sanottiin, se oaoittaa, ettei työnantaja arvosta työtä ja maksaa siksi liian vähän. Tämä on erityisen totta vaka:ssa.
Saattaisin saada sydänkohtauksen noin suuresta palkasta
Ei riitä alkuunkaan