Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylaasteen/lukion aineenopettajia paikalla? Kertokaapas hyvia puolia tyostanne :-) Haen potkua tulevan kevaan opintoihini (suomen kieli)... jatkan pitkan tauon jalkeen!

Vierailija
19.12.2006 |

Tuntuu vaan, että oma kielitaito rapistunut viimeisien vuosien aikana ja pelottaa vähän miten pärjään melko tuoreiden ylioppilastyttöjen joukossa...

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt alan vaihtoa...

Vierailija
42/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoksella ehkä nähdään, oletko Helsingissä?) Työtä on ihan hirveästi, mutta minusta se on juuri sitä työtä, mitä haluan tehdä. Pystyn kuitenkin yleensä pitämään viikkotunnit 40 - joskus allekin - ja sitten ne lomat. Liian perfektionistina ei saa opeksi lähteä - pitää päättää, että tekee vaikka sen 40 tuntia viikossa ja se on siinä, vaikka kaikki ei sitten olisikaan ihan täydellistä. Ihana työ, ihanat oppilaat. Minä tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole äidinkielenopettaja, vaan toisen aineen aineenopettaja. Nyt olen opiskelemassa toiselle alalle. Onneksi siihen on mahdollisuus.

Vierailija
44/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luksusta! Itse olen aineenopettajana lukiossa, ja olen työstäni nauttinut! Nuorena opena lukio on tosi haasteellinen paikka aloittaa ja pari ekaa vuotta oli rankkoja työmäärän suhteen, mutta niin se vaan alkaa helpottaa, kun samat kurssit pyörii uudelleen ja uudelleen.

Ja itse korostaisin kyllä ylikaiken sitä taivaallista työrauhaa, joka lukiossa on verrattuna yläkouluun! Niistä ei voi puhua samana päivänä:) Ja kun ei tässä nyt enää nuorene kukaan meistä, niin on mahtavaa työskennellä nuorten, innokkaiden (ja välillä vähemmän innokkaiden) oppilaiden kanssa...heissä on parhaimmillaan sellaista " freshiä" , ettei sitä muualta paljon löydy...