" Ei lahjoja aikuisille, lapsille vaan" GRRR!!!
Meillä ei ole toistaiseksi lapsia, mutta tuo hokema ärsyttää! Meillä on kolme kummilasta ja heillä 8 sisarusta eli yhteensä 11 lasta, lisäksi toisen sisaren 1 lapsi. Ostamme lahjat siis 4 perheeseen 12 lapselle ja 4 aikuispariskunnalle, saamme itse 4 lahjaa.
Olenko pikkusieluinen kun vertaan asioita? Jos keskimäärin lapsilahjaan menee 15 eur, kummilapselle 25 eur ja pariskunnalle tuplana, ostamme noin 330 eur lahjoja ydinperheen ulkopuolelle. Onko palkkani vaan niin pieni että kyseinen summa tuntuu suurelta vai mikä mättää? Kommentteja - puolesta ja vastaan - luetaan mielellään.
Verenpaine taivaissa...
Kommentit (25)
Vierailija:
- - -Toisekseen jos joku käy sulle vinoilemaan, että et sitten ostanut lahjaa kuin tuolle yhdelle, niin voit kyllä kuitata takaisin, että ostikos ne muut kuin tuo yksi mulle yhtään mitään?...
Kyllä, asia on testattu ja vinoilu on varmaa. Täytynee varmaan vaan sitten antaa takaisin.
Ap (tollo, epäkypsä, lapsellinen ja mitä muita olikaan mainittu) kiittää kommenteista ja poistuu, kysyin ja sain vastauksia.
Kaikesta huolimatta hyvää joulua kaikille!
miten ihmeessä " kummilapsia tuli lisää" ei kai niitä noin vain tule lisää itsestään?
Minä ostan lahjat vain sisarteni lapsille. Ja kun yhdellä sisarella on neljä lasta niin ostan lapsille vain yhteisiä lahjoja, pelejä jne. Ajatus se on tärkein eikä rahallinen arvo ja he saavat taatusti tarpeeksi lahjoja muutenkin mummeilta ym.
Vierailija:
miten ihmeessä " kummilapsia tuli lisää" ei kai niitä noin vain tule lisää itsestään?
Kaikesta päätellen oma moka kun suostuttiin kahdelle uudelle vauvalle kummiksi. Niin niitä " tulee lisää" .
Ei kukaan voi pakottaa sinua lahjaa ostamaan. Lahja on lahja ja se annetaan antamisen halusta, ei siksi, että toivoaan vastalahjaa. Osta lahja vain niille, joille sen oikeasti haluat antaa, olipa se sitten kummilapsi tai joku hänen sisaruksistaan!
Toisekseen jos joku käy sulle vinoilemaan, että et sitten ostanut lahjaa kuin tuolle yhdelle, niin voit kyllä kuitata takaisin, että ostikos ne muut kuin tuo yksi mulle yhtään mitään?...
Meillä lahjotaan vain kummilapset ja sisarusten lapset ja ihan siksi, että pidämme heitä tärkeinä! Jos rahallisesti lasketaan, niin miinukselle jäädään ja reilusti, mutta mitä väliä? Yhden kummilapsien sisarukset ovat muutaman kerran sanoneet, että toivovat, että mä olisin heidän kumminsa koska ostan aina niin hyviä lahjoja ja olen niin kiva. Kerrran ovat myös pyytäneet, että ostaisin lahjan myös heille. Ja tuohon vastasin, että olisiko se sitten reilua kummilastani kohtaan? Eihän hän kuitenkaan teidän kummeilta lahjoja saa... Mikä tekee kummista erityisen henkilön lapselle, jos hän kohtelee myös tämän sisaruksia erityisinä henkilöinä?