Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin sen yksi päivä verannalla sateen ropistessa ikkunoihin, että niin moni elää täysin väärin

Vierailija
19.08.2023 |

Tehdään vääriä valintoja, eikä ymmärretä niiden seurauksia. Haarat ovat levällään joko liian aikaisin (bye bye ura) tai liian myöhään (säteilykään ei enää auta). Ostellaan velaksi autoja ja eletään muutenkin sillä tavoin, että taloudellista puskuria ei synny. Tonnin lisälasku voi romahduttaa kaiken. Ei perehdytä asioihin, ei ymmärretä edes itseään. Ajelehditaan vain virrassa. Eletään täysin väärin.

Tuolla ei ole mitään tekemistä elämäni kanssa. Koko ajan minulla on ollut punainen lanka mielessäni, punainen lanka, joka on johdattanut minut aina kohti parempaa, vain kohti parempaa. Niin moni katsoo peruutuspeiliin ja elää menneisyyden houreita uudestaan ja uudestaan pääsemättä niiden ylitse. Elämäni on ollut täydellinen menestys. Kaikessa olen valinnut vähintään hyvin, suurimmissa osassa erinomaisesti. On mielenrauhaa, joka tulee vankasta taloudesta, on hieno omakotitalo isolla tontilla, on mies ja lapset, jotka ovat sisäistäneet arvomaailmani.

Voi elää väärin. Voi elää oikein. Älä valehtele itsellesi.

"Minna"

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä potaskaa täällä saa lukea 👏👏😂😂

Tämä oli päivän paras 🤣🤣

Ei ole potaskaa vaan minun elämääni. Käykö kateeksi?

AP

Tuskinpa kukaan on sulle kateellinen. Vaikutat kirjoitustesi perusteella melko yksinkertaiselta ihmiseltä. Ja se olisi ihan ok, jos et pikkusieluisuudessasi vähättelisi muita.

Vierailija
22/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin suoritettu elämä, harmi vain että jäi ilman sisältöä. Ja kun se punainen lanka katkeaa ja korttitalo hajoaa, koko rakennelma romahtaa. On parasta ollakin järeät puskurit henkisesti ja materiaalisesti. Niiden kaikissa merkityksissä ja tarkoituksissa. Onnea sinne kuplaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti olet saanut edes kerran kunnon panos.

Vierailija
24/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa trollaus tai ei, niin kysehän on aina oman elämänsä arvoista versus muiden elämänarvoista. Oikeaa ja väärää ei ol ole, sillä sellaista opaskirjaa ei ihmiskunnalle ole kirjoitettu.

Vierailija
25/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli päivän paras 🤣🤣

AP

Tuskinpa kukaan on sulle kateellinen. Vaikutat kirjoitustesi perusteella melko yksinkertaiselta ihmiseltä. Ja se olisi ihan ok, jos et pikkusieluisuudessasi vähättelisi muita.

Uhosi paljastaa kateutesl.

AP

Vierailija
26/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli päivän paras 🤣🤣

AP

Uhosi paljastaa kateutesl.

AP

Mikä uho? Totesin vain sen, minkä jokainen kirjoituksistasi näkee. Ja minullakin on talo, mies, lapset, työ ja lemmikki. En silti kuvittele olevani muita parempi, tai että kaikki riippuu omista valinnoista. Vielä elämä opettaa sinullekin nöyryyttä ja laittaa polvilleen.

Vierailija
27/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin syntyä köyhänä mutta on kiinni omista valinnoista kuolla köyhänä.

Vierailija
28/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehdellaan, että ei olla kateellisia? Miten todistat, että et ole?

AP

Vierailija
29/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin onnellinen ettei mulla ole omia lapsia eikä aviomiestä, joka on sisäistänyt mun arvomaailman....

Vierailija
30/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehdellaan, että ei olla kateellisia? Miten todistat, että et ole?

AP

Todistaa itse ensin, että olet kuka väität olevasi. Linkitä oma ja miehesi FB ja LinkedIn, talonne osoite ja linkki kuviin, sekä lastenne koulu. Katsotaan sitten onko aihetta kateuteen.

Vierailija
31/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi sanoa toiselle että elät "väärin". Jokainen elää omalla tavallaan, niiden mahdollisuuksien mukaan mitä on ja onnistuu saamaan. Se toki täytyy sanoa, että helppoa ei ole nykymaailmassa pärjääminen, vaikka on kaikki koneet ja teknologia olemassa. Niitä ei laitettukaan palvelemaan ihmistä, vaan ihmiset kilpailutettiin niitä vastaan, joten työelämä on täyttä orjuutta :/

Koneita olisi pitänyt alkaa verottamaan heti alkuunsa, koska niiden tuottavuus on ylivoimainen ihmistyöhön verrattuna. Nyt yli-inhimillisen tuottavuuden korjaa yksin itselleen koneiden omistaja, eikä kukaan muu hyödy niistä yhtään mitään. Pikemminkin kaikki haitat koskevat jokaista, kuten koneiden syrjäyttämien ihmisten työttömyys, josta raukkamaisesti ja halveksittavasti, sekä sivistymättömästi syytetään vain työttömäksi joutuneita, eikä tämä paska systeemi ota vastuuta tietoisesti tekemästään vahingosta ihmisille!!

Vierailija
32/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa niin paska aloitus, että ansaitsisi kunniamaininnan maanviljelijöiden lannoitusosastolta.

Jos tuollaiselle ihmiselle tulisi jokin vaikea sairaus, tai joutuisi onnettomuuteen missä tulisi pysyvä vamma, niin se luultavasti ihmettelisi suuresti, että kuka saamari katkaisi hänen punaisen lankansa. Etsisi lähipiiristä jonkun, jota sitten pitäisi vastuullisena, ja tekisi sen elämästä helvettiä.

Kaaos vallitsee, ja jos on välttynyt siltä, se on hyvää onnea, ei oma ansio.

Vierailija
33/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi olla aito. "mies ja lapset ovat sisäistäneet"jne. Onnellinen aivopesty perhe!

Vierailija
34/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm onkohan se sun mies joka halusi aloittaa seksisuhteen mun kanssa 🤔

Omia valintoja? 😄 Sinäkin voit sairastua, jäädä työttömäksi, mies voi pettää ja jättää.

Vierailija
35/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tuo kaikki ja sitten sairastuin vakavasti. Ei edes auta raha, pyörätuolissa ollaan, kärsitään päivästä toiseen kivuista jne. Ja ero kolkuttaa jo ovella. Mulla se punainen lanka tulevaisuudessa on pysyä hengissä niin pitkään että lapset kasvaa ja pärjää paremmin ilman äitiään.

Vierailija
36/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset olisivat kateellisia, jollekin omakotitalo voi olla se pahin painajainen vastineensa ja töinensä. Ja osa taas ei halua omistaa mitään, mikä sitoo johonkin paikkaan, vaan haluaa elää vapaana.

Usea haluaa elää yksin ja toiset puolison kanssa, mutta vapaaehtoisesti lapsettomana.

Sitä joku yritti sanoa, että kaikki ei haaveile samoista asioista.

Vierailija
37/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viim kesänä, juodessani aamukahvia maatalomme puutarhassa, tajusin kuinka olin tehnyt oikeita valintoja elämäni aikana, ikäänkuin jokin korkeampi voima olisi johdattanut tietäni helppoon elämään.

Kouluja en koskaan käynyt kuin pakolliset ja nuoruuden sekopäisten, mutta muistoissa niin rakkaiden vuosien aikana totuin helppoon elämään myymälävarkauksineen ja kilikaleineen.

Röökiä ja Nordforsin pöytäviiniä meni mieletön määrä ja hommaa tuli rahoitettua pääosin yötöinä sorkka-ja nyrkkiraudan avittaessa varallisuuden hankkimisessa.

Siihen aikaan korvaukset juoksivat työttömälle työnvieroksujalle vakaammin kuin minä pakoon vartioliikeen edustajia kännin ja pillereiden sekoittaessa askelteni rytmiä.

Siirryin kolmenkympin hujakoilla pankkikortteihin, joita pystyi käyttämään muistaakseni 200:n markkaan saakka ilman henkilällisyyden varmentamista ostotapahtuman yhteydessä.

Riitti juuri kartonkiin röökejä, joita tulikin sitten tuhansittain myytyä kaduilla ja toreilla+kapakoiden omistajille eteenpäin trokaamiseksi.

Kymmenisen vuotta olin ihan oikeassa duunissa kunnalla, joka tekikin minusta epäkelvon yksityisille työmarkkinoille, jonka seurauksena aloinkin hakeutua sairaslomille ja vielä kun eläkkeelle pääsy niinä vuosina oli helppoa, sainkin työkyvyttömyyseläkkeen vakavan masennuksen vuoksi muutama kymmenen vuotta sitten.

Naimisissa olen ollut useampaan kertaan, kunnes löysin naisen jota todella rakastan ja jolla riittää maatilan omistajana riittävästi pätäkkää harrastuksillemme, matkailulle, moottoripyörille ja muille teknisille härpäkkeille joita aikanai kuluksi ostan halavalla ja myyn hieman kalliimmalla, ettei aika tule pitkäksi vapaan ihmisen elämää elellessä.

Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa :-)

Vierailija
38/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä jos tykkää tuollaisesta. Itselleni ok-talo elämä kakaroineen olisi aivan helvettiä Puhumattakaan tästä "haarat levällään"-asenteesta, ikään kuin seksi olisi olemassa vain lisääntymistä varten. Varmaan on avioliitto sen lasten isän kanssa tosi hyvässä kunnossa jos asenne on tuo.

Toivoa sopii että tuo elämä on rakennettu siksi että aidosti nauttii tuollaisesta, eikä siksi että "näin nyt vaan kuuluu elää". Voi tulla aika katkera olo sitten kun tajuaa, että muut ovat koko elämänsä ajan eläneet vapaassa maailmassa omaa elämäänsä ja itse on suorittanut veren maku suussa niitä "oikeita arvoja".

Vierailija
39/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko persut on mainittu?

Vierailija
40/50 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko persut on mainittu?

Onko na tsikortti vedetty esiin?

Onko otettu huomioon hybridivaikutusmahdollisuus?

Onko ketjussa ollut silmäniskuja äärioikeistolle, havaijipaitoja, pesukarhuja, liian suoralla kädellä heilautettuja moikkauksia?

Onko kielenkäyttö ollut kaikilta osin poliittisesti korrektia?

Epäilen vahvasti, joten ilmiannoin varmuuden vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan