Miten raitis juhlii juhannusta tai uuttavuotta jos ystävät ovat normaaleja?
Itse ahdistun jos olen selvä ja muut nauttii sivistyneesti.
En voi sille mitään.
Seurauksena retkahdus ja olen umpihumalassa, puhun rivoja ja oksennan.
Pelkään mennä juhliin..
Lähinnä odotan poispääsyä
Mieheni on normaali ja kärsii.
Kutsui minua tänään puliakaksi.
En käytä alkoa kotona ..ei oo pullon pulloa.
En kaipaa himoa viinaa
Juhlissa mokaan jos mokaan.
Kommentit (38)
Kysymys taitaa olla, että miten selviän alkoholistina juhlista, joissa muut juovat. Jos joka kerta olet retkahtanut juomaan itsesi umpihumalaan ja katunut myöhemmin, taitaa olla selvää ettet pysty olla juhlissa raittiina tai juoda sivistyneesti. Joko et mene, tai menet ihan suunnitellusti vetämään perskännit.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas kaipaan hyviä ystäviä joiden kanssa puhua rivoja häpeilemättä.
Baarista löytyy:)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys taitaa olla, että miten selviän alkoholistina juhlista, joissa muut juovat. Jos joka kerta olet retkahtanut juomaan itsesi umpihumalaan ja katunut myöhemmin, taitaa olla selvää ettet pysty olla juhlissa raittiina tai juoda sivistyneesti. Joko et mene, tai menet ihan suunnitellusti vetämään perskännit.
Sanoin miehelle tästä.
Mies sanoi että normaali ihminen pystyy olemaan baarissa selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesta kommentista.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon vähemmän kuin kukaan kommentoijista.ap
Minä en ole ottanut tippaakaan alkoholia sitten kevään 2014. Jos juot vähemmän, niin mikä pointti tässä on koko jutussa?
11
Käytkö juhlimassa juovien ystäviesi kera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon vähemmän kuin kukaan kommentoijista.ap
Minä en ole ottanut tippaakaan alkoholia sitten kevään 2014. Jos juot vähemmän, niin mikä pointti tässä on koko jutussa?
11
Käytkö juhlimassa juovien ystäviesi kera?
Voitko vastata..??,
Ongelmahan on se että et voi olla ottamatta viinaa kun sitä on tarjolla ja kun otat niin otat sitten kunnolla.
Itse voin olla ihan hyvin raittiina muiden juodessa koska minulla ei ole viinanhimoa. Ja koen olevani ihan normaali vaikka en juo viinaa, ihan kuin raittiina oleminen ei olisi normaalia.
Pysyn sellaisissa paikoissa, joissa ei kännätä. Vaikka kotonani.
Älä mene sitten juhliin. Vietä kotona. Opettele annoskoot alkoholissa, älä pilaa muiden iltaa. Ei ole pakko ottaa väkeviä lainkaan. Drinkeissäkin on sääntönä yksi tai kaksi, jos ei tunne sen ylittäviä annoskokoja. Miedoissa pari, jos ei ota väkeviä. Booli on liian arvaamaton, ellei tunne sen annoskokoja. Ei ole pakko ottaa lainkaan jos ei hallitse itseään, ottaa vaikka syötäviä.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene sitten juhliin. Vietä kotona. Opettele annoskoot alkoholissa, älä pilaa muiden iltaa. Ei ole pakko ottaa väkeviä lainkaan. Drinkeissäkin on sääntönä yksi tai kaksi, jos ei tunne sen ylittäviä annoskokoja. Miedoissa pari, jos ei ota väkeviä. Booli on liian arvaamaton, ellei tunne sen annoskokoja. Ei ole pakko ottaa lainkaan jos ei hallitse itseään, ottaa vaikka syötäviä.
En menekkään.
Pysyn kotona .
Muut voi juhlia keskenään.ap
Vierailija kirjoitti:
Älä mene...
Älä pilaa toisten iltaa..
Pysy kotona..
Jos et voi olla alkoholia ottavien ihmisten seurassa itse selvinpäin niin KYLLÄ, sinulla on ongelma. Se ei ole normaalia.
Itse osaan ottaa enemmän mutta minulle ei ole myöskään ongelma olla selvinpäin baarissa tai juhlissa vaikkapa kuskina.
Nytkin olen raskaana ja monissa juhlissa ollut selvänä yöhön asti.
Normaalisti myös viihteellä tupakoin mutta ei tee edes pahaa olla tupakoivien vieressä itse polttamatta. Osaan ottaa myös alkoholia vaikka sen pari lasia seurassa. Alkoholi ei juuri muuta minua ihmisenä, tekee vain korkeintaan puheliaammaksi.
Ei ongelmaa kirjoitti:
Jos et voi olla alkoholia ottavien ihmisten seurassa itse selvinpäin niin KYLLÄ, sinulla on ongelma. Se ei ole normaalia.
Itse osaan ottaa enemmän mutta minulle ei ole myöskään ongelma olla selvinpäin baarissa tai juhlissa vaikkapa kuskina.
Nytkin olen raskaana ja monissa juhlissa ollut selvänä yöhön asti.Normaalisti myös viihteellä tupakoin mutta ei tee edes pahaa olla tupakoivien vieressä itse polttamatta. Osaan ottaa myös alkoholia vaikka sen pari lasia seurassa. Alkoholi ei juuri muuta minua ihmisenä, tekee vain korkeintaan puheliaammaksi.
Ongelmani ei ole keksitty.
Ahdistun koska tiedän että en saa ottaa yhtään.
Muut juo tai on juomatta normaalisti.
Minulla ei ole kissaa tai lasta kotona.
No tämä on minun vammani.
Luen vaikka kirjaa kun mies on synttäreillä, festareilla ym.
Oli lomalla kuinka kiire tahansa, yritä varata aikaa myös rakkaasi kanssa oleskeluun. Kenties paras tapa nauttia yhteisestä ajasta onkin suunnata terassille nauttimaan auringon lämmöstä ja muutamista juomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene...
Älä pilaa toisten iltaa..
Pysy kotona..
Entäs minun iltani? ap
Vierailija kirjoitti:
No tämä on minun vammani.
Luen vaikka kirjaa kun mies on synttäreillä, festareilla ym.
Pelkään tulevani katkeraksi ihmiseksi. Lapsia jos olisi, ne ois joka tapauksessa kohta pois kotoa. Koiraa en ota.
Sit kun näen kavereita selvinpäin niin kyselenkö: olix kivat synttärit, festarit?
kaverit ; juu , oisit vaan tullu.
Minä: olen rivo ja joudun tappeluun kännissä, en voi
tai: tykkään lukea kotona kirjaa, mut jutellaan nyt vakka Ukrainasta:)
11