***SYYSKUUN SISSIT*** ti 19.12.
Eilen oli keskustelua josko näihin päiväpinoihin siirryttäisiin, niin kokeillaan! Tuleehan noista pinoista äkkiä tosi pitkiä kun meitä on näin monta ja varmasti kun lähestytään loppukuuta niin asiaa tulee vielä enemmän..
(.) ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Väsyttää kyllä. mutta se johtunee vielä viime viikon yövuorosta. Yleensä keskiviikkoon mennessä on rytmin saanut muutettua ja loppu viikko menee hyvin, kunnes taas maanantaina aloitetaan alusta...
Joko olette kaikki lahjat saaneet ostettua? Tämän pitäisi käydä vielä jotain puuttuvia etsimässä, mutta yhtään ei tee mieli lähteä tuonne ryysikseen pörräämään. Pitkö tämäkin taas jättää viimeiselle viikolle?
Mukavaa päivän jatkoa kaikile!
-Rimpe- kp19/n.26
Kommentit (13)
Menkat on päällä, ei mikään maailman paras fiilis. Aika seuraavaan ovikseen tuntuu pitkältä.... Ja odotus pitkä kierron loppuun PIIITKÄÄÄLTÄÄÄ.... ;-)
Mutta hei, keksimpä aikani kuluksi mitä kaikkea kivaa voikaan tehdä kun ei ole vielä raskaana:
*Syödä ja juoda mitä haluaa
*Aloitta selluliitin harjaus- ja rasvauskuurin
*Laihduttaa
*Aloittaa uuden urheiluharrastuksen
Keksikääpä lisää kivoja juttuja ! :)
PS.Niin, mä olen siis 31v yhden lapsen (3v2kk poika) naimisissa oleva äiti. Kroonisten selkäkipujen kanssa kamppailen, mutta toisen muksun silti toivoisin saavani. Nyt yksi mönkään mennyt yrityskierto takana. Tästä jatketaan.
PPS.Aikuisten joululahjat vielä ostamatta....
Ihan ensiksi buamille lohdutushali!
ON: Eilen illalla iski ihan hirveä alaselkäkipu, joka säteili reisiin asti. Olisikohan se voinut olla ovulaatiokipuilua? Mittasin lämmönkin, kun monesti kuume alkaa samanlaisilla selkäkivuilla, mutta 36,2 oli, eli ihan normaali. Limoja on edelleen tullut. Tänään en ole kyllä asiaa testannut, mutta eilen ainakin tuli.
Uudelle kuumeilijalle tervetuloa! (Anteeksi, en muista nimimerkkiäsi)
Jahas, poika haisee, pitää mennä pyllypyykille. Laiska äiti ei ottanut heti yövaippaa pois, niin tässä tulos. Muutenhan meillä on päiväkuiva tuo napero.
Unikonkukka kp 10/23-27
lahjat ostettu kaikki. Vielä jotain pientä ajattelin pipoa yms. ku nuo pakkaset tuli ja tänä talvena ei noita paksuja talvikamppeita ole vielä tarttenut ostaa. Nyt meillä pakkasta -17´c hui!
En keksi mitään kivoja juttuja mitä voisi tehdä kun ei ole raskaana mutta joitakin juttuja mistä ei tartte kärsiä kun ei odota (vielä)
1. selkäsärky/iskias
2.jatkuva pissahätä
3.migreeni
4.pahaolo
5.huimaus
Itselläni edellinen raskaus olisi käynnistetty 2 viikkoa etuajassa migreenin takia mutta poika päätti äidin kauhuksi tulla 3 viikkoa etuajassa...
Selkä mennyt 4:n raskauden takia niin huonoksi että viides kauhistuttaa muttei niin paljoa ettenkö sitä yhtä vielä tekisi :o) Kahta viimeisintä odottaessa jouduin pitämään tukiliivejä että voin edes kävellä ja aina sekään ei onnistunut :o( minä taidanki olla pesunkestävä masokisti!
).( tänään kp 11 ja aloitin ovistestit tänään ja tuloksena oli hyvä kontrolliviiva ja haamuviiva siinä tulos kohdassa eli nega oli niin kuin vielä odotinki. Sitä pohdin että pitäiskö noilla testat illalla sekä aamulla? meneekö se ovis tosiaan niin äkkiä ohi?
Nyt ollaanki menty jtp menetelmällä ja sillä jatketaan kun ja jos ovis bongataan niin sitten ahkerampaa pöllyyttelyä :o)
Jännittää hieman ku tämä on eka kuukausi jolloin yritetään tosissaan muutama kuukausi ollaan jo oltu tulee jos on tullakseen menetelmällä huonoin tuloksin.
Viime yönä näin unta että sain kaksi keskenmenoa raiskauksen takia :o( jonkinlaisia paineita ilmeisesti on ja pelkään että jokin menee pieleen kun on jo 4 onnistunutta raskautta takana ilman keskenmenoja.
ja kun nelonen syntyi joutui teho-osastolle kahdeksi viikkoa ja siellä näki mikä kaikki voi mennä pieleen :o(
niiloakseli kp11/?
Kirjoittelin viime viikolla, että mies yhtäkkiä alkoikin empiä vauva-asiaa... Mutta olin itse taas tulkinnut väärin, kyllä se on ihan menossa mukana!
Yhtenä aamuna se vain huokaisi väsyneenä, " ai että vielä toinenkin..." (meillä aika aamuvirkku poika 02/05) ja minä ajattelin heti, että se siitä. Mutta kun myöhemmin kysyin, haluaako toisen lapsen, niin sanoi että " tottakai, eikös me se jo sovittu?" . Eli ei tarkoittanut tuolla väsymyskommentilla mitään. Minä heti puhkitulkitsen kaiken mitä mies sanoo... On ennenkin tullut väärinkäsityksiä tästä syystä.
Eli mukana menossa! Ovis olisi tiedossa joulun aikaan :)
Iloitsen ainakin siitä, että uskallan syödä kaikki jouluherkut, hih!
Piipaa, me taidetaankin tuntea, olen haikaroissa ruusupapu ;)
Tirlittan joulun odotuksin :D
kp 7/28
Joulutunnelmissa siis täällä! Lahjaostoksille tarvisi vielä päästä. Viime tippaan on jäänyt kuten jollain muullakin. Aina sitä vannoo ostavansa lahjat seuraavana jouluna ajoissa, mutta kuinkas käykään (huokaus).
Alkaa olemaan jännät paikat. Kp 25/22-26! Mutta olo ei tunnu yhtään raskaana olevalta. Eipä kyllä tuntunut viimeksikään ja keskenmenoon päätyi se raskaus. Jotenkaan en siis nyt " hötkyile" vaan katsotaan ja odotellaan. Ja vaikka raskaana olisinkin, niin tuon km:n takia en vielä mitään riemujuhlia juhlisi. Ei tuo km niin hirveästi mua masentanut, mutta uuteen raskauteen suhtaudun kyllä nyt todella varovaisesti.
Testailen ehkä kuitenkin ennen joulua... tai sitten en...
Peittojen pöllyyttelyintoa, plussatuulia ja jouluiloa kaikille!
Tsemppiä
Ruusulle :) Odotellaan siis iloista jouluyllätystä!!!
Täälä on joululahjat plakkarissa, muutamia joulukukkia vielä pitää toimitella perille. Itse odottelen joulua tosi paljon, ihanaa päästä lepäämään pitkän ja pimeän syksyn jälkeen - ja odottaa vihdoin tulevaa kevättä!! :)
Katarina kp 6/25-28
Enpäs ole hetkeen palstalle ehtinytkään. Kiirettä on piisannut töissä ja joululahjaostoksilla. Tälle päivälle ei vissiin omaa pinoa ollut? En viitsi enää näin iltatuimaankaan sellaista perustaa.
Tervetuloa mukaan uudet. Tamatun kanssa ollaanki jo vanhoja tuttuja.
Tirlittan: kiva että mies ei emmikään, kyllä sitä tosiaan joskus tulee iteki tulkittua vähän liikaakin miehen sanomisia, ja toinen on sitten ihan että " höh enhän minä noin sanonut" ... :)
Jännät paikat on jo joillakin piinailijoilla. Itse olen ihan tööt nyt tämän kierron kanssa. Ensin ne ovistikut ei näyttänyt mitään, tai siis selviä negoja. Tänä aamuna ovistikuissa oli suht samanlaiset viivat, lähes yhtä tummat. Ja nyt illalla taas nega. Että höh, tuliko ja menikö se ovis vai eikö nyt tule ovista ollenkaan. Otan nyt alustavasti tuon ovisplussana, katsotaan nyt miten tämä kehittyy tästä huomenna.
Työstressi on kyllä taas ollut sitä luokkaa, etten kyllä ihmettele vaikka koko ovis jäis tulemattakin. :( Miten sitä oppis rentoutumaan...maanantai-iltana tuli touhattua, niin että jos ovis oli tänään niin ehkä se riittää. Toisaalta ei ole ollut oviskipuja nyt lainkaan, että epäilen kyllä mahtaako koko ovista tullakaan. Lämmöt oli tosi alhaiset koko alkukierron ja nyt ovat parina päivänä kivunneet vähän ylöspäin. Ihan mystistä. Limoja on ollut mut nyt illalla vähempi, että ehkä se ovis jo meni. Harmi, kun ei eilen tullut touhattua, ei vaan jaksanut. Tänään oli tarkoitus nyt illalla vähän peuhata, ehkä se vielä riittäis johonki.
Tärppionnea kaikille!
Koralli73 kp 15/24-27 yk6
Jaahas, kuka mahtaa sitten olla ensimmäinen plussaaja syyskuulle? Täällä alkaa varmaan olemaan monella jo jännät paikat! =)
voi kun pääsis itse ees ovikseen asti.. huoh. aika menee tässä vaiheessa tuhottoman hitaasti. no onnneks jouluna ei kerkiä tuskailemaan!
Lahjat on onneks jo ostettu, siivoukset ja ruoat pääosin aloittamatta. mut onhan tässä vielä neljä päivää aikaa.. iiks, ettei vaan tulis kiire!
Tirlittan! *vilkutus* Joo, tunnetaanhan me! =D Kiva nähdä täälläkin!
Koralli! Mä oon käyny syynämässä sun käyrää. jos sulla on vielä huomenna lämmöt ylhäällä niin eikös se ovis sitten ois jo ollu pari päivää sitten? Kurja juttu, kun mokomat työstressit ja sen semmoset haittaa. mutta tuo on kyllä outoa, että tänään tuli vasta paksu viiva. hmm, mystistä.
Mulla muuten nuo kilpparihäiriöt on selkeesti laskenu ruumiinlämpöä miltei puolisen astetta. Ja sen piikkiin oon laittanu myös sen, kun ne menee kauheeta siksakkia välillä. Mut nyt on kyllä joku outo juttu mullakin menossa. Tulee miltei viivasuoraa käyrää.. Omituista. Oiskohan ihmiskokeeksi syömälläni kortisonikuurilla ollu vaikutusta asiaan! Toivottavasti ainakin ees positiivista jos jotain..
Ja toivottavasti se sun ovis on vaikka vasta tulossa ja jostaan syystä vaan alkukierrossa lämmöt on ollu matalat. Kyllähän se tikku sen puolesta puhuis.
Nyt iltakylvyn laittoon!
piipaa kp 4/26 ja tänään alotin sitten clomit!
Myös minä oon hukassa oviksen kanssa, joko oli luultavasti kp 14 paikkeilla (kunnon ovislimat, nippailut ja ovistestissä -taas kerran- vain aavistuksen himmeämpi testiviiva tai tulkinnanvaraisesti yhtäpaksut..hmmm) MUTTA kp 19/28-32 huomasin kohdunnipukan olevan tosi ylhäällä ja auki (!?) myös vetistä limaa ja nippailuja. Tikuttanut en ekan " plussan" jälkeen. Lämpö nousi tuon kp 14 jälkeen päiväksi, palautui melkein normaaliin ja on nyt vain vähän normaalia korkeampi. Johtopäätös= ihan outoa ja sekavaa. Pupuiltu päivää ennen molempia kertoja, muuten ollut hiljaista sillä saralla :-/
Juu sori sekava selitys. heh. Oiskohan muuten kortisonilla oikeesti jotain lämpöihin tms. vaikuttavaa juttua...syön säännöllisesti nykyään, samaten Azamunia.
Kp nyt 21/28-32 ja välillä pientä nippailua, ei ns. kuivaa kautta, lämmöt 36.7 (norm.36.5-36.6), pari päivää nännit kutisi...ei siis oikeastaan mitään erikoista oiretta mikä viittaisi tärppiin. Väsy kyllä on, mutta mulla on muutenkin ollut viime aikoina. Testailen aikaisintaan aattona.
Ei muuta kuin hyvät illanjatkot sisseille!
tämäpä varsin mielenkiintoista, että meitä on nyt näin monta joilla on ovis hukassa...mulla on yleensä todella tarkkaan arvioitavissa ovisajankohta ja merkit kaikki on olemassa, mutta nyt oon ihan ymmälläni. ovis on ollu joko kp7-8 mutta tikutin plussan kp12-13 ja nyt kp 16 on toiminta ihan sekaisin. oletetun oviksen jälkeen ei oo ollu kuivaa kautta vaan paremminkin päinvastoin, ja oikeesti en ees tiedä msitä päivästä alan loppukiertoa laskemaan, että nyt ei sit oo hajuakaan millon tädin pitäs tulla, HOHHOIJAA, toisaalta aikas hauskaakin pääseepä vähemmällä stressaamisella ja joku pv vain huomaa että kassos vaan tätsy tuli. lämpöjä en mittaile tässä kierrossa ku viimeksikin ne näyti mitä vaan.
Piipaa, voi kuinka harmillista tavata sut täällä, ehin jo niin toivoa teille viime kierrolla onnistumista. Jännitellään nyt sit yhdessä tämä joulu ja uusivuosi ja peukutetaan sen minkä ehitään!!!!!!!
me lähetään huomen aamulla ajelemaan kohti pohjoista, odottaa semmonen 8-12h ajomatka(riippuen kuinka kiukkunen toi esikoinen on)aamusta olis tarkotus startata ja enpä sit ehdi ennen perjantaita kuulumisia lukemaan.
Ei tännekään joulu hössötystä ja piinaavaa mahdollisen oviksen bongaamista kummempaa kuulu, aika kuluu hitaasti ja oviksen odotus on kovaa.
Tällä kierrolla oli pari päivää lyhyempi vuoto kun normaalisti, ei kestäny kun 4 päivää ja yleensä kestää 6-7pvää.
Oon yrittäny olla stressaamatta ja ajattelematta koko vauva-asiaa, ja keskittyä vaan joulu juttuihin mutta se ei aina oikein onnistu. Mutta ei sitä tässä vaiheessa kiertoa oo samanlainen kuumeilu, piinailu ja jännitys päällä kun mitä on ne kierron viimeiset 1-2 viikkoa. Ihan jo pelottaa!!
Mutta nyt toivotaan niin paljon plussia ettei tälle palstalle jää enää ketään tämän jälkeen:D
ON: yk 4, kp 6/26-28
Täällä on kanssa se ovis hukassa. Niitä limojahan alkoi tulemaan jo kp 6 vai 7? Kp 9 oli kovaa alaselkäkipua ja pahaa oloa muutaman tunnin (oviskipu?). Nyt sitten (kp 12) tuntuu jo vähän kuivemmalta olo, mutta nipukka on vielä pehmeä ja korkealla. Oliskohan se ovis sitten eilen tai toissapäivänä ollut? Vai kenties jo silloin maanantaina? Vai onko mahdollisesti vielä tulossa? Mä oon nyt ihan sekaisin. Ennen on aina selvästi ollut ne limat parina päivänä. Tikkuja ei ole ollut käytössä enkä lämpöjäkään mittaile.
Niin, ja eilen kipeytyi nännit ja tänään rinnat, joten ehkä se ovis jo meni. Lyhyt kierto siis taas odotettavissa. Onneksi on tuossa joulupyhinä niin paljon menoa, että ei kerkeä asiaa edes miettiä. Sitä siis odotellessa...
Unikonkukka kp 12/23-27 dpo 2?
saipahan mies puhuttua ympäri tähän yritykseen, ja nyt onkin sit yritetty ihan tosissaan :))) ovis vain käyttäytyy nyt hirmu oudosti, yleensä aina tunnen ku irtoaminen tapahtuu mutta nyt on ollu kipua molemmilla puolilla ja en ole tuntenut irtoamista ollenkaan. (ovistesti näytti plussaa la+su, yleensä saan vain nopsan plussan ja sit jo alkaa haalenemaan), mietitttää nyt vain että voinko aloittaa jo terolutkuurin vai mitähän tässä tekis. Loppuviikosta lähdetään mun vanhemmille ja ollaan siellä vuodenvaihteeseen, jää piinailut varmaan aika vähäisiksi, mutta yritän päästä lukemaan mitä teille kuuluu.
Joulunodotusta ja plussasäteitä roppakaupalla kaikille tasapuolisesti!!!
ps. koralli laitan esittelyn heti kun ehdin ja löydän sen tuolta :)) mutta joka tapauksessa la olis 11.9 että nyt mennään sit käsikädessä
t. tamatu 15/27-30