Olisiko palelu raskausoire..?
Koko joulun ajan paleltanut, mutta kipeä en ole. Toivon tietty, että olisi raskausoire :) Lisäksi muutaman kerran vihlaissut toista rintaa ja alavatsaa. Niin ja makuulla kyljeltä kääntyessä vihlaisi ikään kuin munasarjoja... Kuukautisten pitäisi alkaa ensi sunnuntaina. Toiveajattelua?
Kommentit (7)
merkki ollut minulla raskautumisesta. Ja myös ystävilläni. Ruumiin lämpötila nousee 0,5 astetta, eli n.37 kun kiinnittyminen on tapahtunut. Siitä oireet usein vahvistuu:)) Onnea ja paljon peukutuksia yritykselle:))
nimittäin kehonlämpöhän nousee kohti ovulaatiota, ja pysyy koholla kunnes kuukautiset alkaa, tai jopa pidempään (jos on raskaana, niin alkuraskaudenkin ajan).
Tärppionnea!
itse asiassa tiesin juuri tuosta järjettömästä palelusta olevani raskaana jo ennen kuin tein testiä.
Plussaonnea, tulethan sitten kertomaan miten kävi :)
Pampula vierailulla odotuspuolelta
mutta ruumiin lämmön nousu ja sitä myöten palelu on aivan normaaliin ovulatoriseen kiertoon liittyvä juttu. Lämpö nousee n. 0,5 astetta pian ovulaation tapahduttua, mikä voi aiheuttaa vilun tunnetta. Lämpö laskee normaaliksi kuukautisiin mennessä. Mikään raskausoire palelu ei siis välttämättä ole. Mutta toisaalta - eihän se raskaus ala, jos ei ovista ole ollut, joten ihan hyvä, jos paleltaa!
kuukautiset alkoivat normaalisti, täsmällisesti samaan aikaan, kuin pillerien aikaankin. Viikkoa ennen kuukautisia o li myös repäisyjä sivuila, paineen tunnetta alavatsalla , vihlaisua rinnasta, ja ties mitä , mitkä olisi voinut luokitella raskausoireeksi.
kyllä se on kun ruumiinlämpö nousee korkeemmaksi. ja mä ainakin olen koko ajan jääpuikko :)