Ymmärrän, että moni toivoo niin kovasti tulevansa raskaaksi..
että testaa jopa ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Mutta ei kannattaisi hätäillä, vaan odottaa kaikessa rauhassa vaikka viikko ylikin, ennen kuin testaa. Silloin tulos on aika varma, oli se sitten nega tai plussaa.
Kommentit (14)
Miksei ihan kotitestillä itseksesi?
ja sitten myöhemmin uudestan ja vaikka vielä myöhemmin uudestaan ja uudestaan?
Maksaahan ne testitkin, ja ihan reippaasti vielä jos niitä oikein kuluttamalla kuluttaa. Mutta muuta haittaahan ei ylettömästä testaamisesta kai ole.
Mutta en minä silti sitä ymmärrä miksi pitää monta kertaa testata. Itse olen molemmilla kerroilla testannut viikko menkkojen oletetusta alkamispäivästä ja kun on plussa tullut, olen ollut siihen tyytyväinen. En ymmärrä niitä jotka testaavat sitä plussaa aina uudelleen, pitkänkin ajan päästä.
mutta en minäkään ymmärrä, mitä hyötyä siitä on, että testailee monta kertaa. Rahat menee hukkaan.. no, ehkä sitten on vara laittaa useampi euro monta kertaa kuussa testeihin. Jokainen taplatkoon tyylillään.
molemmilla kerroilla vahva plussa ja tuossahan nuo lapsoset telmeää... miksi mun olis pitänyt odotella, kun muutenkin tiesin olevani raskaana ?
Kannattaakohan sitä lasta edes hankkia, jos mitää miettiä montako muutaman euron testiä on varaa ostaa?
Maksaahan ne testitkin, ja ihan reippaasti vielä jos niitä oikein kuluttamalla kuluttaa. Mutta muuta haittaahan ei ylettömästä testaamisesta kai ole.
Mutta en minä silti sitä ymmärrä miksi pitää monta kertaa testata. Itse olen molemmilla kerroilla testannut viikko menkkojen oletetusta alkamispäivästä ja kun on plussa tullut, olen ollut siihen tyytyväinen. En ymmärrä niitä jotka testaavat sitä plussaa aina uudelleen, pitkänkin ajan päästä.
riittää jopa että sä vaan tiedät olevasi raskaana. Siis tiedät, et luule.
Mulla on varaa kyllä testat vaikka joka päivä, ja silti jää ihan hyvin rahaa elämiseen, eihän se testi maksa ku päivittäisen röökiaskin tai jonkun kebabannoksen verran :)
Koska kuukautiskiertoni oli 30-180 päivää, ja esim. ennen jotain lääkekuuria oli pakko testata, ennen röntgeniä yms. Ja välillä ihan oman mielenrauhan takia, yritettiinhän lasta monta vuotta. Völillä olin hormonikuurilla, jonka aikana sei saanut tulla raskaaksi yms. On monia syitä testata.
Kannattaakohan sitä lasta edes hankkia, jos mitää miettiä montako muutaman euron testiä on varaa ostaa?
Mutta ei se mitenkään asiaa edistä, että heittelen vitosen seteleitä parvekkeelta alas. Yhtä paljon niistä kymmenistä testeistä on hyötyä siinä lapsen kasvattamisessa...
Luulisin, ettei pointti ollut se, onko niitä testeja vara ostaa vaan siinä, että onko siinä mitään järkeä? Toki saa laittaa vaikka kuinka paljon rahaa kuukaudessa testeihin, jos haluaa... mutta ei se sitä todennäköisyyttä muuta, että on aika lailla tasan kaksi vaihtoehtoa, joko olet raskaana tai et.
Ei se, että testaat joka päivä, asiaa muuta miksikään.. jos ei ole tärpännyt, ei ole tärpännyt. Jos on, niin hienoa, mutta molempien vaihtoehtojen toteamiseen riittää yksi testi, jos malttaa odottaa vaikka sen viikon.
Toki on poikkeuksia, jolloin ovulaatio on ollut arveltua myöhemmin ja testi näyttää negatiivista vaikka kuukautiset on viikon myöhässä. Silloin kannattaa tietenkin testata uudestaan, jos kuukautisia ei ala kuulumaan. Poikkeus on aina poikkeus.
että jos kuukautiset sitten alkavatkin positiivisen testin jälkeen, niin sitten itketään keskenmenoa. Kysehän on kuitenkin vain kemiallisesta raskaudesta, joita on kuitenkin aika paljon. Jos maltettaisiin odottaa, jäisi sekin suru väliin.
kun kuukautiset olivat reilusti myöhässä.