Kenen USKOT olevan Suomen seuraava presidentti?
Otsikossa kysymys. Kysymys ei siis ole kenen toivot olevan seuraava presidentti. Vaan jos pitäisi tällä hetkellä veikata niin kenen luulet voittavan vaalit ensivuoden alussa?
Itse veikkaan suurella varauksella Stubbia Suomen seuraavaksi presidentiksi. Oikeastaan suurta toivetta minulla ei ole asiaan liittyen ainakaan vielä. Veikkaan että jos toisella kierroksella tulisi olemaan Stubb ja Haavisto niin Stubb voittaisi. Tämä siitä syystä koska uskon että Stubb tulisi nappaamaan Rehnin, Halla-ahon, Harkimon ja kristillisten ehdokkaan äänet ja suurimman osan myös Aaltolan äänistä. Lisäksi jonkin verran Rkp:n ehdokkaan äänistä. Haavisto puolestaan tulisi saamaan Urpilaisen ja Vasemmistoliiton ehdokkaan äänet, ehkä enemmistön Rkp:n äänistä ja mahdollisesti pienen osan Aaltolan äänistä.
Jos taas toisella kierroksella olisi Haavisto ja Aaltola/Rehn niin en osaa sanoa kuka olisi seuraava presidentti, aika 50/50 koska kohtalainen osa (mutta vähemmistö) Stubbin äänistä tulisi menemään tällöin Haavistolle.
Kommentit (183)
Pekka top-miehenä ja Stubb varapressana kumi & kusi subina!
Ei ainakaan Aaltola kun on niin teennäinen ja haluaa linssiludeksi
Löin vetoa Aaltolan puolesta. En tosin itse aio häntä äänestää ja tyyppi voi vielä vaalikeskuisteluissa osoittautua täysin torveloksi..
Vierailija kirjoitti:
DeSantis
Tuskin kuitenkaan Floridan kuvernööri DeSantis. Hän ei näes ole syntyperäinen Suomen kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Pekka top-miehenä ja Stubb varapressana kumi & kusi subina!
Toisin päin.
Kerron sitten kun tiedän asettuuko Urpilainen ehdokkaaksi. Pitää myös nähdä ja kuulla hänen esiintymistään.
Ateistit ei voi tähän vastata kun ne ei usko.
Ei ainakaan Stubb tai Aaltola. Ketä tulen äänestämään niin se on tietenkin Pekka Haavisto.
Pekko aika Miespoika (noin kirjoitettuna)
Vierailija kirjoitti:
Löin vetoa Aaltolan puolesta. En tosin itse aio häntä äänestää ja tyyppi voi vielä vaalikeskuisteluissa osoittautua täysin torveloksi..
Niin on ehtinyt jo tapahtua.
Haavistosta tulee pressa.
Ei siellä ole muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DeSantis
Tuskin kuitenkaan Floridan kuvernööri DeSantis. Hän ei näes ole syntyperäinen Suomen kansalainen.
Saatavana on Suomen pikakansalaisuuksia.
Aaltola tietenkin. Ei ole muita parempia. Aaltolasta edustava pressa. Stubb on vähän sähläri. En oikein luota. 1. Aaltola 2. Häkkänen ja Stubb.
Pekka Haavisto.