Asun ammattikoulun/Lukion vieressä kulkevan koululaisten reitin varrella ja täytyy sanoa että järkyttää kävellä tätä suoraa päivisin
Karkkipusseja, energiajuomatölkkejä, McDonaldsin sapuskoja/papereita, paistopisteiden papereita, tupakka-askeja, nuuskakiekkoja, sähkötupakoita (lista jatkuu loputtomiin) pitkin teitä ja ojia. No onneksi olen itse sen verta kasvanut että poimin niitä suurempia siitä aina matkaan mukaan ja vien roskiin. Muut eivät välitä näköjään mistään.
Ilmastonmuutoksista ja ties mistä roskasta kyllä huudellaan, mutta ei viedä edes omia muoveja roskiin.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuoret oikeasti mistään ympäristöstä välitä. Se on pelkkää median keksintöä. Perusnuori ei osaa sellaisia ajatella, eikä sitä kiinnosta. On vanhempien vastuulla pakottaa nuoret keräämään paskansa, tarvittaessa vaikka nuolettamalla ne likaiset asfaltit.
Jep. Tämä on kuulemma "tiedostavin sukupolvi EVER", ja kuitenkin roskat lentävät luontoon, turhaa krääsää ostetaan heti kun TikTokissa joku niin käskee, eikä lyhyttäkään välimatkaa osata kävellä.
No kun pari vegaanikirppari -tyyppiä tuottaa nettiin jotain, niin se näyttää heti paljolta. Ja he erottuvat myös edukseen usein mölyjoukossa = kokonainen sukupolvi.
Vähän sama, kuin _kaikilla_ kavereilla on aina uusi puhelin -juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varikset tonkii roskiksia ja tuuli levittää ne.
Totta, mutta varikset eivät osta energiajuomia, suklaata tai paistopistetuotteita.
Totta. Mutta niitä löytyy roskiksesta mistä varikset niitä tonkii.
Ei nyt ehkä suoraan liity, vaan muistan kun toinen nuorempi ylästeellä, heillä oli jokin oppitunti ympäristöön liittyen, ja saivat kotitehtävksi mitä voi kierrättää ja saivat myös sen käsityksen että mihin paikkoihin.
Asuimme aiemmin kerrostalossa, yhteinen jätekatos, ei ollut lukkoa, verkkoa. Vaan tulihan nekin sit sinne.
Oli se yks kerta ennen sitä kun vein roskit, menossa töhin, siellä jokin pariskunta dyykkaamassa laatikoissa, oli aika uhkaava tilanne.
Ja jossain kylissä on nämä ympäristön "kevätsiivous" talkoot, hyvä asia, vaan tosiaan joo jotku nuoret ei vaan välitä, viskelee roskia ympäriinsä kun mikä lie pika ateria syöty, energiajuoma vedetty.
Vierailija kirjoitti:
ULIULIULIULI KUSIÄMMÄ
Läksyjen tekoon, iltapalalle, suihkuun ja nukkumaan.
Olen samaa mieltä.
-ope