Asun ammattikoulun/Lukion vieressä kulkevan koululaisten reitin varrella ja täytyy sanoa että järkyttää kävellä tätä suoraa päivisin
Karkkipusseja, energiajuomatölkkejä, McDonaldsin sapuskoja/papereita, paistopisteiden papereita, tupakka-askeja, nuuskakiekkoja, sähkötupakoita (lista jatkuu loputtomiin) pitkin teitä ja ojia. No onneksi olen itse sen verta kasvanut että poimin niitä suurempia siitä aina matkaan mukaan ja vien roskiin. Muut eivät välitä näköjään mistään.
Ilmastonmuutoksista ja ties mistä roskasta kyllä huudellaan, mutta ei viedä edes omia muoveja roskiin.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Juu käyvät myymälöissä tyhjentämässä aamuisin paistopisteet ja kaikki roskat lentää suoraan ojaan kaupasta ulos päästyä nähty on!
Miksi kun kaupan pihalla on roskis??
Junttien lapsilla ei ole kotikasvatusta.
Itse satuin kerran samalle bussipysäkille muutaman nuoren (arviolta 13-15 v) tytön kanssa. Yksi söi suklaapatukan ja vei paperin roskikseen. Toinen tyttö katsoi tätä kuin vähä-älyistä ja sanoi: Miks sä veit sen roskikseen? Mä heitän aina maahan.
Ilmeisesti siis roskaaminen on jotenkin coolia ja roskiksen käyttäminen noloa..?
Vierailija kirjoitti:
Itse satuin kerran samalle bussipysäkille muutaman nuoren (arviolta 13-15 v) tytön kanssa. Yksi söi suklaapatukan ja vei paperin roskikseen. Toinen tyttö katsoi tätä kuin vähä-älyistä ja sanoi: Miks sä veit sen roskikseen? Mä heitän aina maahan.
Ilmeisesti siis roskaaminen on jotenkin coolia ja roskiksen käyttäminen noloa..?
No, joopa joo. Keksipä uutta kerrottavaa.
Minä kieltäytyisin koulun yhteisen roskien keruupvän hommasta, koska osaan siistiä jälkeni ja vien roskat roskikseen. Miksi lapset suostuvat tähän? Kuspäät sotkee, kiltit korjaa jäljet. Älytöntä. Kunnon sakot Suomeenkin roskaamisesta.
Ja nykyään huumemoskaa jokapaikassa. Vanhukset kaivelee tölkkejä roskiksista😱
Lukiolaisten ja amisten eron huomaa hyvin tässäkin asiassa. Kuljen bussilla, jonka reitti menee lukion ja amiksen ohi. Lukiolaiset ovat siistejä ja juttelevat kuin normaalit ihmiset mutta amikset sotkevat ja meluavat takapenkillä.
Ja sitten maataan kotona ja valitetaan kun ei mitään jakseta tehdä. Hyi olkoon.
varikset tonkii roskiksia ja tuuli levittää ne.
Siivottomin alue aiemmalla asuinalueella oli peruskoulun viereinen bussipysäkki. Nuoret heittivät kaiken maahan.
Keräsin vuosien ajan roskia työni jälkeen, koska pidän siisteydestä.
Vierailija kirjoitti:
varikset tonkii roskiksia ja tuuli levittää ne.
Totta, mutta varikset eivät osta energiajuomia, suklaata tai paistopistetuotteita.
Yhteys koulujen rehtoreihin ja pyyntö, että nuorisolle koulurutiineihin lähiympäristön siivoaminen.
Meidän kaupungissa on savuton alue koulujen ympärillä. Tasan siinä kohtaa, missä alue loppuu, on läjäpäin tupakannatsoja ja juomatölkkejä maassa. Flegmaattiset teinit seisovat vieressä mitään näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kieltäytyisin koulun yhteisen roskien keruupvän hommasta, koska osaan siistiä jälkeni ja vien roskat roskikseen. Miksi lapset suostuvat tähän? Kuspäät sotkee, kiltit korjaa jäljet. Älytöntä. Kunnon sakot Suomeenkin roskaamisesta.
Ja nykyään huumemoskaa jokapaikassa. Vanhukset kaivelee tölkkejä roskiksista😱
Ei, vaan kaikki keräämään. Näin nekin, jotka eivät sotke, huomauttavat helpommin sotkijoille.
En minäkään, nelikymppinen aikuinen ole sotkenut koskaan, mutta 25 vuotta olen kiertänyt ihan vapaaehtoisesti siivoamassa muiden sotkuja.
Vierailija kirjoitti:
Tätä käytöstä on ollut aina. Minulle on myös naurettu kun otan roskat mukaan kotiin tai etsin roskiksen. Ihmiset tuntuu pitävän ihan normaalina jätteidensä heittämistä luontoon.
Aiempi sukupolvi oppi jo nuorena laittamaan roskat roskikseen. He tekevät sitä yhä tänäkin päivänä tottuneesta syystä ja tietysti siksi että on kivempi kun on siistiä. Tuo ikäpolvi kuitenkin oppi laittamaan roskat roskiin lapsena, koska silloin oli roskiksia lähes jokaisen valotolpan kohdalla. Kun roskikset poistettiin säästösyistä, kyseinen ikäpolvi kyllä kantaa roskansa kotiin. Sitten on tämä uusi polvi, joka ei ole eläissään nähnyt roskista. Heidän tulevaisuuskin on romutettu tarkoituksellisesti, joten eivät he näe syytä miksi heidän tulisi palvella yhteiskuntaa joka ryösti heidän tulevaisuuden, rahat ja syyttää vieläpä heitä omista ongelmistaan.
Juuri edellinen hallitus losautti nuorille 50mrd euroa velkaa niskaan. Saatiin punavihreä utopia rahoitettua muutamaksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa on savuton alue koulujen ympärillä. Tasan siinä kohtaa, missä alue loppuu, on läjäpäin tupakannatsoja ja juomatölkkejä maassa. Flegmaattiset teinit seisovat vieressä mitään näkemättä.
Ei, kyllä he näkevät. On vaan fyysisesti mahdottomuus nähtävästi siivota. Nykynuoret kun rasittuvat jo ihan pienestä ja joko tarvitaan lepoa tai terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Villi ehdotus; sijoitetaan kyseiseen kohtaan tuhkakuppi-roska-astia kombinaatio. Tiedän, aika hurja ajatus mutta voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Siivottomin alue aiemmalla asuinalueella oli peruskoulun viereinen bussipysäkki. Nuoret heittivät kaiken maahan.
Keräsin vuosien ajan roskia työni jälkeen, koska pidän siisteydestä.
Miksi et kuvannut roskaajia ja vienyt kuvat koulun reksille. Pa,.ska..maista opettaa nuorisolle, että perfektionistimarttyyri eli 'joku' korjaa kuspäisten jäljet. Mikään ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Aiempi sukupolvi oppi jo nuorena laittamaan roskat roskikseen. He tekevät sitä yhä tänäkin päivänä tottuneesta syystä ja tietysti siksi että on kivempi kun on siistiä. Tuo ikäpolvi kuitenkin oppi laittamaan roskat roskiin lapsena, koska silloin oli roskiksia lähes jokaisen valotolpan kohdalla. Kun roskikset poistettiin säästösyistä, kyseinen ikäpolvi kyllä kantaa roskansa kotiin. Sitten on tämä uusi polvi, joka ei ole eläissään nähnyt roskista. Heidän tulevaisuuskin on romutettu tarkoituksellisesti, joten eivät he näe syytä miksi heidän tulisi palvella yhteiskuntaa joka ryösti heidän tulevaisuuden, rahat ja syyttää vieläpä heitä omista ongelmistaan.
Juuri edellinen hallitus losautti nuorille 50mrd euroa velkaa niskaan. Saatiin punavihreä utopia rahoitettua muutamaksi kuukaudeksi.
Ja lässytilässyti.
Se roskissukupolvi ei käyttänyt 50mrd sentään psykoterapioihin ja hommannut itselleen tahallaan elintososairauksia tulevaisuutta ajatellen, joten tasoissa mennään.
Juu käyvät myymälöissä tyhjentämässä aamuisin paistopisteet ja kaikki roskat lentää suoraan ojaan kaupasta ulos päästyä nähty on!