Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä ällötä ja tympäse matkustaa busseissa, ratikoissa, junissa ja metroissa?

Vierailija
18.08.2023 |

Joskus ne ovat niin täyteen ahdettuja ettei pääse edes istumaan vaikka on maksanut matkan.
Kesällä todella kuumia jos ilmastointi ei pelaa.
Voi olla vaarallista matkustaa kun on häiriökäyttäytymistä, alkoholisteja, narkkareita, roadmaneja jne..
Ihmiset voi haista pahalle.
Kuka tahansa epämiellyttävä henkilö voi ängetä viereen tai vastapäätä istumaan ja matkasi on pilalla.
Flunssat tarttuu kun ahtaassa tilassa ihmiset pärskii toisia päin.
Joudut odottamaan pysäkeillä vesisateessa tai pakkasessa joissa ei ole välttämättä edes katosta suojana.
Aikataulut ei aina täsmää ja voi joutua vaihtamaan useampaan eri bussiin että pääsee perille ja silti voi joutua kävelemään.

Itse ajelen kalliiilla isomoottorisella luksus bensamersulla jossa on kaikki ylellisyys hierovista ilmastoiduista nahkapenkeistä lähtien.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse ajelen kalliilla isomoottorisella luksus bensamersulla jossa on kaikki ylellisyys hierovista ilmastoiduista nahkapenkeistä lähtien."

Ja sitten heräsin ruuhkabussissa ja kerroin uneni AV-palstalla

Vierailija
22/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Voi kuunnella kuulokkeilla musiikkia ja palstailla ja joku muu hoitaa ajamisen. 

Vierailija
24/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen aina käyttänyt joukkoliikennettä tyytyväisenä.

Vierailija
25/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin usein sitä, että kumpikohan ihmisryhmä on terveempää ja elää kauemmin, he jotka liikkuvat julkisilla, kävellen ja pyörällä vai he jotka huristelevat joka paikkaan autolla.

Julkisissa voi vaihtaa paikkaa jos ei pidä seurasta, seisominen on välillä hyvä kun istuu kaiket päivät, voi kohdata kiinnostavia ihmisiä, katsella ohikiitäviä maisemia. Tietty vapaus kiehtoo. Bussissa istuessa ja musiikkia kuunnellessa vaipuu ajatuksiinsa ja unohtaa ympäristön.

Vierailija
26/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pyöräilen työmatkat ja se on oikeasti kivaa. Tiedän, että olen onnekas.

Aiemmin asuin ulkomailla isossa kaupungissa ja työmatkat kuljin bussilla ja toisinaan eri työpisteeseen täytyi mennä paikallisjunalla.

Ei ällöttänyt, se oli vain tavallista elämää silloin. Samanlaisena työmatkalaisena muiden joukossa.

Välillä oli ahdasta, välillä tuoksui valkosipuli, välillä tulinen ruoka, välillä oli meteliä, välillä bussi seisoi ruuhkassa tunnin, välillä juna oli myöhässä. Ihan tavallista elämää.

Vierailija
27/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan todellakin (taas) kerran ymmärtää, miksi sitä autoa sanotaan pyhäksi peltilehmäksi.

Minä olen autoton ja kortiton, en saa ajaa korttia neurologisen sairauden takia.

Olen lähempänä 35 ja aina olen pärjännyt, vaikka ei ole koskaan autoa taloudessa ollut.

Olen aina kulkenut julkisilla.

Sen lisäksi mm pyöräily ja kävely ovat edullisin tapa kulkea, pyörässä on nastarenkaat talvisin.

Autoa tarvitsen 1-4 VUODEN välein, esim muuttoihin ja se on aina järjestynyt kysymällä apua ja maksamalla bensat yms.

Ihme kyllä moni tuttu säälii minua yms kun tähän ikään mennessä ei ole korttia jne - miksi ihmeessä pitäisi olla?

Mikä elämää suurempi tarkoitus sillä autolla on?

Pyörällä kuljen päivässä esim kesäisin 30 km suuntaansa, vaatii vain vähän jaksamista.

Vierailija
28/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ällötä. Se on vain elämää.

Ehkä enemmän olisin huolissani, jos ihminen EI pystyisi julkisilla/pyörällä kulkemaan. Nykyaikana se auto on monelle täysin "välttämättömyys" jota ilman "ei vain pärjätä" vaikka mikä olisi. Ja paskat sanon minä.

Vierailija
29/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo autoon tottuneet ihmiset pärjäisivät, jos kortti esim menetettäsiin ja/tai autosta olisi pakko luopua? Sen verran tuntuu se auto olevan itsestään selvä asia, ettei ilman sitä voi elää edes? Ainakaan viesteistä päätellen, huh:(

Vierailija
30/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen moneen otteeseen kesäkuumalla ajanut hikisen ruuhkabussin vieressä avoautollani katto alhaalla ja nauttinut siellä kärvistelelevän väen tuskasta.

Niin, elämä on sellaista kun sen itselleen tekee.

Vierailija
31/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hakunilassa. En voi kulkea enää bussilla. Bussit täynnä m amuja. Jatkuvaa mölinää, huutoa, tappeluita. Kuljen pyörällä.

Vierailija
32/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harvoin noissa matkustan. Junassa kyllä varaan paikan extra luokasta. Ihanan rauhallista.

Vierailija
33/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tänäänkin oli suorastaan ihanaa diversiteettiä paikallisjunassa. Mikäs onkaan miellyttävämpää, kuin narkkien kanssa sielä matkustaa samalla kuunnellen jotain kovaäänistä etelän molotusta huudettuna. 

Vierailija
34/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ok se kusisen näköinen läntti ratikan istuimella oli kyllä ällö, samoin puliukko joka rämppäsi koko ajan maskia ees taas naamalla nenää kaivaessaan. Mutta yleensä ei ällötä.

Vierailija
35/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱 Olen helsinkiläinen ja tottunut pikkulapsesta asti matkustamaan noilla. Ei ällötä yhtään. Veikkaan, että vailla hyötyliikuntaa olet itse ällö pahasti ylipainoinen plösö.

Vierailija
36/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti ällötä, mutta inhottaa kyllä paljon, jos ne ovat niin täysiä, ettei siellä mahdu tuuppimatta kulkemaan. Kerran kun näin noin täyden bussin, niin vaikka olisin ehkä vielä mahtunut kyytiin, niin päätin odottaa 10-15 minuuttia seuraavaa, jossa yleensä oli vähän väljempää. Ei huvittanut mennä sinne tungokseen, aiemmat kokemukset oli sen verran epämiellyttäviä.

Vierailija
37/76 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kiitos stadi hyvin hoidetusta julkisesta liikenteestä.

Vierailija
38/76 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttäisi ajella autolla Helsingistä Leville tai New Yorkin tai Tokion lomalle.

Vierailija
39/76 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mieluummin nauran toisten kanssa bussissa kun itken yksin Jaguarissa.

Vierailija
40/76 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttäisi arjessa. Ulkomaan matkalla liikkuminen julkisilla oli jännittävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi