Eikö teitä ällötä ja tympäse matkustaa busseissa, ratikoissa, junissa ja metroissa?
Joskus ne ovat niin täyteen ahdettuja ettei pääse edes istumaan vaikka on maksanut matkan.
Kesällä todella kuumia jos ilmastointi ei pelaa.
Voi olla vaarallista matkustaa kun on häiriökäyttäytymistä, alkoholisteja, narkkareita, roadmaneja jne..
Ihmiset voi haista pahalle.
Kuka tahansa epämiellyttävä henkilö voi ängetä viereen tai vastapäätä istumaan ja matkasi on pilalla.
Flunssat tarttuu kun ahtaassa tilassa ihmiset pärskii toisia päin.
Joudut odottamaan pysäkeillä vesisateessa tai pakkasessa joissa ei ole välttämättä edes katosta suojana.
Aikataulut ei aina täsmää ja voi joutua vaihtamaan useampaan eri bussiin että pääsee perille ja silti voi joutua kävelemään.
Itse ajelen kalliiilla isomoottorisella luksus bensamersulla jossa on kaikki ylellisyys hierovista ilmastoiduista nahkapenkeistä lähtien.
Kommentit (76)
Ei minua sinänsä ahdista, mutta kieltämättä koulusta tulevien teinilaumojen ölinä käy hermoille. Mielestäni busseissa voisi olla ykkös ja kakkosluokka, olisin valmis maksamaan ykkösluokan lipusta että siellä olisi hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen moneen otteeseen kesäkuumalla ajanut hikisen ruuhkabussin vieressä avoautollani katto alhaalla ja nauttinut siellä kärvistelelevän väen tuskasta.
Niin, elämä on sellaista kun sen itselleen tekee.
Nimenomaan! Nytkin istun bussissa kirjoittamassa tätä ja kohta rupean lukemaan kirjaa. Voin tehdä mitä haluan eikä tarvitse keskittyä liikenteeseen tai ajamiseen.
t. ex-autoilija
Autolla olisit perillä jo.
Muurahaispesässä istumistakin voisit kuvailla upeaksi kokemukseksi vaikkei se sitä sitä ole....
Autolla olisin nopeammin perillä, mutta koko matkustusaika olisi hukkaan heitettyä aikaa. Lisäksi olisin uupunut ajamisesta ja liikenteen vahtaamisesta enkä virkistynyt niin kuin nyt.
Asennekysymys.
Itse nautin autolla ajamisesta enkä ikinä alennu joukkoliikenteeseen.
No se nautinto ajamisesta on vähän missä asuu. Helsingissä kun osut ruuhka-aikaan ja niiden satojen tietöiden keskelle, niin ei se ole herkkua sekään. Kiva se on silloin istua ratikassa ja ajella ruuhkien ohi kuulokkeet korvilla omissa ajatuksissaan.
Pelkkä ajatuskin ällöttää. En ole ikinä matkustanut julkisilla. Mielestäni siellä kulkee pohjasakka ihmiset ja varmaan hajukin on aika kamala.
Öllöttää ja tympäisee joukkoliikenteen hinnat. Ja se, että omalta asuinalueeltani kaikki suorat yhteydet on poistettu. Meetpä mihin hyvänsä, et pääse enää yhdellä välineellä. Sisäilman laatu on heikko.
Kanssamatkustajat ovat ilon lähde.
Vierailija kirjoitti:
Joskus joutunut,en enää.Siellä dösässä on niin Vasemmistolainen fiilis,kuskia ei nää.
Tosi rikkaatkaan eivät näe kuskia, joka on tummennetun välilasin takana limusiinin ohjaimissa.
Sinä et voi kuin unelmoida sellaisesta elämästä :D. Köyhä!
Ainakin tympäisee matkustaa bussilla. Aina täynnä ihmisiä ja kaikki vaan naamat norsun vtulla. En malta odottaa että pääsen ajamaan omalla autolla taas.
No ei tympäise, paitsi tietty silloin kun joutuu sietämään häiriökäyttäytymistä tai idiotismia. Esim. aikuiset ihmiset eivät käytä kuulokkeita ja huudattavat musiikkiaan tai viihdettä niin että muutkin joutuvat kuulemaan. Tai kälättävät täysiä luuriinsa, raivostuttavaa. Oma lukunsa on myös nää erityisen heikkolahjaiset pölvästit jotka istuvat niin että paskaiset kengät ovat istuimella. Siis teinit tätä tekevät, on ällöä istua kun ei tiedä kuka siinä on koiranpaskaisilla kengillään istunut.
Kaupungeissa ällöttää, tai suorastaan v*tuttaa, erityisesti Helsingissä. Siellä metrot, bussit ja ratikat ovat täynnä mölyävää ha aggressiivista viidakon kansaa.
Olen niin laiskistunut, että annan kuskin ajaa ja itse chillaan bussin tai junan tai metron penkillä.
Mua ei haittaa muut ihmiset. Ajattelen muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen moneen otteeseen kesäkuumalla ajanut hikisen ruuhkabussin vieressä avoautollani katto alhaalla ja nauttinut siellä kärvistelelevän väen tuskasta.
Niin, elämä on sellaista kun sen itselleen tekee.
Nimenomaan! Nytkin istun bussissa kirjoittamassa tätä ja kohta rupean lukemaan kirjaa. Voin tehdä mitä haluan eikä tarvitse keskittyä liikenteeseen tai ajamiseen.
t. ex-autoilija
Autolla olisit perillä jo.
Muurahaispesässä istumistakin voisit kuvailla upeaksi kokemukseksi vaikkei se sitä sitä ole....
Autolla olisin nopeammin perillä, mutta koko matkustusaika olisi hukkaan heitettyä aikaa. Lisäksi olisin uupunut ajamisesta ja liikenteen vahtaamisesta enkä virkistynyt niin kuin nyt.
Asennekysymys.
No se nautinto ajamisesta on vähän missä asuu. Helsingissä kun osut ruuhka-aikaan ja niiden satojen tietöiden keskelle, niin ei se ole herkkua sekään. Kiva se on silloin istua ratikassa ja ajella ruuhkien ohi kuulokkeet korvilla omissa ajatuksissaan.
Ja vahtia, ettei joku viidakon tähtönen varasta lompakkoa tai puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin laiskistunut, että annan kuskin ajaa ja itse chillaan bussin tai junan tai metron penkillä.
Ei julkisessa liikenteessä voi "chillata". Olet juntti.
Käytin paljonkin julkksia nuorena ja vähävaraisempana, nykyään ihana ajaa ilmastoidulla/lämmitetyllä saksalaisvalmisteisella autolla, töissäkin pysäköidä lähelle ovea varatulle paikalle eikä kävellä jostain tienvierestä. Kuunnella mieluista musiikkia, puhua vaikka puhelua, juoda kahvia ym. Kaikki tavarat kyydissä, ei tarvitse raahata.
Vierailija kirjoitti:
Käytin paljonkin julkksia nuorena ja vähävaraisempana, nykyään ihana ajaa ilmastoidulla/lämmitetyllä saksalaisvalmisteisella autolla, töissäkin pysäköidä lähelle ovea varatulle paikalle eikä kävellä jostain tienvierestä. Kuunnella mieluista musiikkia, puhua vaikka puhelua, juoda kahvia ym. Kaikki tavarat kyydissä, ei tarvitse raahata.
Ai niin ja julkisilla maksaisi esim. Helsingin keskustaan vissiin kympin edestakaisin, kestoa en nyt saa kun reittiopas ei toimi, mutta viimeksi oli lähes 1,5 h suunta vaihtoineen. Autolla alle puoli tuntia ja tuolla kympillä maksaa jo helposti parin tunnin pysäköinnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja julkisilla maksaisi esim. Helsingin keskustaan vissiin kympin edestakaisin, kestoa en nyt saa kun reittiopas ei toimi, mutta viimeksi oli lähes 1,5 h suunta vaihtoineen. Autolla alle puoli tuntia ja tuolla kympillä maksaa jo helposti parin tunnin pysäköinnit.
Tietysti jos noin skutsissa asuu niin auto on hyvä ja käytännössä usein ainoa vaihtoehto. Helsingin keskustaan ajaminen on kyllä aivan hanurista, mutta onneksi lähes kaikki palvelut löytyvät muualtakin.
Asennekysymys.