En halunnut isäksi, koska tiesin olevani huono isä. Vaimo kuitenkin pakotti, ja nyt raivoaa kun olen huono isä
Sanoin monta kertaa, että minusta ei ole isäksi. Olen traumataustainen hermoilija, enkä mikään tasainen taneli. Elämä toimii minulla kun kaikki on tasaista ja ei ole esim liiallista meteliä tai jatkuvaa kaaosta. Parisuhde sinänsä toimi hyvin ja olimme onnellisia.
Vaimo kuitenkin tuli jollakin ilveellä raskaaksi. Sanoin, että minusta ei ole tähän. Vaimo sanoi, että on. Että lapsi muuttaa minua. En halunnut, mutta lapsi kuitenkin tuli. Rakastan tietysti lastani, mutta olen koko ajan uupunut, kireä, väsynyt. Pelkään, että olen samanlainen paska kuin oma isäni oli. En sentään huuda lapselle, mutta en vaan jaksa. Kaikki tuntuu työläälle, raskaalle. Masentavalle. Koko ajan tuntuu että olen suorituskykyni ylärajoilla. En ole lapselle paha, mutta valitettavasti lapseni vaistoaa asian ja turvautuu äitiinsä. Ja se tekee tästä vielä kurjemman asian.
Ja nyt vaimoni sitten raivoaa sitä että olen huono isä. Enkö minä sitä hänelle sanonut? Kuunnelkaa hyvät naiset jos joku sanoo että hänestä ei ole johonkin. Jos hän sen itse tietää etukäteen.
Kommentit (426)
Ap on kuin hyväksi käytetty uhri. Ajatelkaapa asia toisin päin mies haluaa lapsen nainen ei, mies kuitenkin tekee naisen raskaaksi. Naiselle jää vielä mahdollisuus tehdä keskeytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miten jotkut voivat syyttää miestä tässä tilanteessa, kun oletan, että nainen on salaa jättänyt ehkäisyn pois, kerta AP on tehnyt vaimolleen täysin selväksi sen, ettei hän halua lasta
Miksi sinä oletat niin?
Tekstistä tuo käy ilmi. Onko sulla lukihäiriö.
Ohis, mutta lainaatko sitä kohtaa?
Lue ite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miten jotkut voivat syyttää miestä tässä tilanteessa, kun oletan, että nainen on salaa jättänyt ehkäisyn pois, kerta AP on tehnyt vaimolleen täysin selväksi sen, ettei hän halua lasta
Miksi sinä oletat niin?
Lue ite.
Niin. Eihän siinä sellaista tosiaan lue.
Jos tämä tilanne olisi toisinpäin lynkattaisiin täällä tuo mies samoin kuin tässäkin tilanteessa tehdään vaikka nainen on toiminut ominpäin perhesuunnittelussa. Älkää olko noin läpinäkyvän tyhmiä ja naiset puolustamassa kanssasiskoaan joka haluaa sen lapsen keinolla millä hyvänsä. Tuollaiselta naiselta puuttuu rakkaus täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Miksi sinä oletat niin?
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä tilanne olisi toisinpäin lynkattaisiin täällä tuo mies samoin kuin tässäkin tilanteessa tehdään vaikka nainen on toiminut ominpäin perhesuunnittelussa. Älkää olko noin läpinäkyvän tyhmiä ja naiset puolustamassa kanssasiskoaan joka haluaa sen lapsen keinolla millä hyvänsä. Tuollaiselta naiselta puuttuu rakkaus täysin.
Miten toisinpäin? Mies olisi halunnut lapsen ja nainen ei, mutta olisi tullut vahingossa raskaaksi ja uhriutuisi nyt miten mies pakotti?
Ei minustakaan olisi ollut äidiksi ja aivan kamalaa jos olisi joku pakottanut siihen.
Kuinka miehiä voidaan pakottaa isäksi, sitä ihmettelen.
Vaimo pakotti saamaan siemensyöksyn ilman kondomia? Okei.
Jos mies ei halua isäksi, käyttäköön ehkäisyä. Tai putket poikki. Jos ei käytä ehkäisyä, kantaa vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa vähän trollilta. Kuka panisi esim. pillereitä syövää vaimoaan paljaalla, jos hän on useasti painostanut lapsienhankintaan? Tai harrastaisi seksiä tämän kanssa ollenkaan?
No monet miehet on kyllä sen verran pillun vietävissä että sinänsä mahdollista...
Todellakin. On kyllä aloitus niin naisen " käsialaa" että ei ole totta. Ap on hyvillään kun sai sohaistua kusiaispesää ja kasan kommentteja...osa on vietävissä..
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut läheskään koko ketjua lukea, mutta mikset ole hankkinut sterilisaatiota, kun olet lopullisen varma velaudestasi? Vai meinasitko että on tervetta syödä hormoneja koko elämä ja sallisit sen rakkaallesi?
Tuo on kyllä erittäin hyvä kysymys. Kun miehellä on selvät suunnitelmat, miksi ihmeessä ei toimi niiden mukaan? Ja vielä syyttää toista ihmistä, kun homma meni pieleen.
Vieläkin ihmeellisempää on että ventovieraat syyttelevät naista tahallisesta ehkäisyn pois jättämisestä. No, se on tietenkin palstamiesten vuosien vihakampanjoinnin tulosta. Samat kampanjat pyörii netissä kaikissa maissa. Kun ehkäisy pettää, miehet ovat laumana kiljumassa että nainen teki sen tahallaan. Ovat saaneet naisiakin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useammankin tapauksen jossa nainen on "vahingossa" hankkiutunut paksuksi miehelle, jota ei lasten hankkiminen voisi vähempää kiinnostaa. Tuo taitaa olla valitettavan yleistä. Luulisi tyhmemmänkin tietävän, millaista perhe-elämästä noista lähtökohdista tulee, mutta näemmä ei.
Nainen on piilottanut kondomit ja miehellä ei muuta vaihtoehtoa kuin harrastaa seksiä?
Ehkäisypillerit voi hyvinkin pettää, eikä nyt kovinkaan moni käytä tuplasuojausta, eli kondomia ja e-pillereitä.
Pillerin pettämiseen ei loppuviimeksi tarvita muuta kuin juuri hedelmällisimmällä hetkellä kunnon kertaripuli, jolloin lääke ei imeydy, ja siihen seksiä päälle.
T: IBS-potilas, joka ei voi käyttää pillereitä ehkäisyyn
Vierailija kirjoitti:
Pikainen seksivalistus miehille
- Seksistä on olemassa aina mahdollisuus saada lapsi, jos siihen kuuluu yhdyntä hedelmällisessä iässä olevan miehen ja naisen välillä. Melko luonnollista, sillä tätä tehtävää varten seksi on alunperin olemassa.
- Jos et halua lapsia, ainoa täysin toimiva ehkäisy on nimeltään selibaatti.
- Vasektomia on seuraavaksi varmin vaihtoehtosi.
- Kondomi ei ole täysin varma, mutta toisaalta suojaa myös taudeilta.
- Vastuu ehkäisystä omalla kohdallasi on sinulla itselläsi. Eli päätät minkä riskitason ehkäisyn hoidat omalta puoleltasi.
- Erittäin hyvä tietää että e-pillerit ovat vaikea käyttää täydellisesti ja edes täydellisesti käytettynä eivät anna täyttä suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha sanoa, että helpottaa. Ei meillä helpottanut ainakaan. Tuskin helpottaa koskaan.
Sanopa muuta! Meillä isä oli tyytyväinen isyyteensä vasta sitten, kun me lapset oltiin 25-30-vuotiaita aikuisia omine elämineen, eikä hänellä ollut enää mitään tarvetta olla meidän kanssa missään tekemisissä isän roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Miksi sinä oletat niin?
Vastaa kysymykseen. Miksi sinä oletat niin?
Vierailija kirjoitti:
Koitappa ap olla jatkossa tarkempi minkä neulansilmän läpi joudut seuraavaksi. Koska vaimo haluaa ilman lupaasi seuraavan lapsen.
Mitä tarkoitat? "Ilman lupaasi"?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ! Ihme syyttömän syyttelyä. Mies oli ilmoittanut en halua lapsia piste koska tiedän, että olisin paska faija ja ajautuisimme tod.näk avioeroon piste. Mutta nainenpahan tekee mitä itse haluaa ja raivoaa kun kävi kuten mies oli kertonut.
Miten oli naitu ja millä välineellä tai ilman ei ole merkitystä, kyse on luottamuksesta ja rehellisyydestä.
- ostetaanko uus auto, jooko hei ostetaan
- ei osteta, ei ole varaa
- kulta mä ostin sen , osamaksut tulee sit sulle kun ei mulla ole rahaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen mongerrusta tuo on!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ! Ihme syyttömän syyttelyä. Mies oli ilmoittanut en halua lapsia piste koska tiedän, että olisin paska faija ja ajautuisimme tod.näk avioeroon piste. Mutta nainenpahan tekee mitä itse haluaa ja raivoaa kun kävi kuten mies oli kertonut.
Miten oli naitu ja millä välineellä tai ilman ei ole merkitystä, kyse on luottamuksesta ja rehellisyydestä.
- ostetaanko uus auto, jooko hei ostetaan
- ei osteta, ei ole varaa
- kulta mä ostin sen , osamaksut tulee sit sulle kun ei mulla ole rahaa
Mitä tarkoitat, "nainen tekee mitä haluaa"?