BIISI, joka on saanut teidät itkemään useammin kuin kerran?
Laittakaa biisejä, jotka ovat saaneet teidät itkemään useammin kuin kerran.
Kommentit (113)
Lisäksi
Johanna Kurkela-ehkä ensi elämässä
Niin kaunis on maa
Vierailija kirjoitti:
Berceuse, Järnefeltin eli Kehtolaulu, Aulikki Oksasen sanat.
Soi Radion Sinfoniaorkesterin versiona paljon, kun olin pieni lapsi. Se kosketti jo silloin.
Tiedän tasan tarkkaan, millaisen videon (piirretyn) tekisin siitä, jos osaisin.
Joel Hallikaisen ikivanha: Surun pisaroita
Yön: Viimeiseen auringonlaskuun ( liittyy pikkuveljeni kuolemasn 😥)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Kari Rydmanin "Niin kaunis on maa", varsinkin kun tietää tarinan taustalla. Rydmanhan sävelsi kappaleen musiikkiluokkansa oppilaalle joka menehtyi liikenneonnettomuudessa. Tuo lapsikuoro, juu pala kurkussa välittömästi...
Nuorisokuoro esitti tämän kappaleen pikkuveljeni hautajaisissa, hän kuoli myös liikenneonnettomuudessa nuorena.
Tästä esityksestä välittyy niin raaka tunne (ja sen lisäksi myös teknisesti tämä on uskomattoman hieno), että vaikka en itse ole ollut laulun naisen tilanteessa, kyyneleet valuvat joka kerta ennen kuin pääsen kappaleen loppuun asti. Uskomaton tarinankerronta, tulkinta, tunteiden välitys.
Josh Groban : To where You are
Paula Vesala : Sinuun minä jään
Sinfoninen melodia/teemamusiikki Schindlerin listasta
Maarit: Lainaa vain
Yö: Ihmisen poika
Ai niin!
Lapsena mä oon nähnyt elokuvat Armageddonin ja Titanicin niin silloin lapsena tuli vetisteltyä, kun niissä alkoi soimaan I Don't Want to Miss a Thing ja My Heart Will Go On.
Noissa biiseissä kun on se muistojälki noihin elokuviin niin lapsena muutenkin oon herkistynyt noiden soidessa, esim. radiosta.
Näin aikuisena noi ei enää vaikuta niin tunteellisesti, kun oon kuullut noita niin monet kerrat.
Oon mä vaan kova itkemään, kun katsotaan kuinka monta biisiä oon laittanut tähän ketjuun.
M30
Tämä. Tosi kaunis ja surumielinen laulu.
Lumiukon Walking In the air-en pysty kuuntelemaan itkemättä.
Yö-Joutselaulu
Julee Cruise-the world spins
Laura Närhi-Mä annan sut pois
Nyt itkettää :(