BIISI, joka on saanut teidät itkemään useammin kuin kerran?
Laittakaa biisejä, jotka ovat saaneet teidät itkemään useammin kuin kerran.
Kommentit (113)
Maamme
Finlandia
Veteraanin iltahuuto
Haloo Helsingin Lähtövalmiina (liittyy äitini kuolemaan)
Behmin Päästä varpaisiin
Jotkin Veikko Lavin laulut.
Mun sydämeni tänne jää.
Evakon laulu.
Jukka Kuoppamäen Paljon sanomatta jää.
Liittyy elämäni suurimpaan (ja menetettyyn) rakkaustarinaan.
Täällä olikin jo pari muuta biisiä, jotka saavat minut tirauttamaan. Mutta laitetaan vielä tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen hieman kuunnellut saamelaista musaa (en ole edes Lapista kotoisin vaan Hgistä), tämä on aivan upea ja liikuttava. Tämä ruotsalainen saamelainen teki tämän joikubiisin edesmenneelle ystävälleen. Niin kaunis. Joikaaminen on yleensä muutenkin niin rauhoittavan kuuloista.
Tämä on todella hyvä, tuolta samalta levyltä löytyy muitakin hyviä kappaleita. Kannattaa katsoa myös tämä video, jossa hän osallistuu tuolla kappaleella Ruotsin talenttiin vuonna 2014, taisi jopa lopulta voittaa sen. Aluksi tuomarit hieman naureskelevat hassuille vaatteille, mutta esitys koskettaa kaikkia. Kappale on kirjoitettu hänen edesmenneelle parhaalle ystävälleen.
Berceuse, Järnefeltin eli Kehtolaulu, Aulikki Oksasen sanat.
Sanaakaan en laulusta ymmärrä, mutta kyyneleet tulee.
Myrskyluodon Maija
Niin kaunis on maa, niin korkea taivas
Mun sydämeni tänne jää
Ai niin, ihan pikku lapsena mä aina tämän kuullessani aloin pillittää ja nykyäänkin saa herkän olon aikaiseksi:
Mun äidillä on Twin Peaks cd-levy niin sen levyn kautta Twin Peaksia tuli kuunneltua.
Levy on vieläkin tallessa, joten sitä voisin vielä joskus kuunnella. Hienot musiikit siinä sarjassa.
Hämäriä muistoja mulla on 2000 -luvun alun Twin Peaks ajoista, josta kyllä tiedän niiden olevan uusinta jaksoja ysäriltä.
M30
Aika useasti mä kuuntelen elokuva musiikkeja youtubesta ja covereinakin ja niistä nämä ainaskin vetoaa tunteisiini:
Jos ihan rehellinen olen niin itse aika paljon kuuntelen itseäni koskettavia kappaleita.
Tuntuu vaan niin hyvältä sisäisesti itkeä.
Mathias Fritschen coverit ovat myös aika liikuttavia ja tosi hienoja, joten suosittelen youtubesta tsiigaamaan hänen musiikkeja.
Myös Lucas King youtubekanavalla on tosi surullisen kuuloista musiikkia ja niistä tämä on yksi liikuttavimmista kappaleista:
M30
Walking in the air-lumiukko.
Joka joulu.
One More Light- Linkin Park
Kultareunukset - Anna Puu
Mustan kuun lapset - Morfiinisiivet
Suvivirsi