Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesittekö, että nuo Näkijät ja muut Tarot-jutut tulevat pimeyden henkivalloista.

Vierailija
18.12.2006 |

Samoin kuin kaikki horoskoopit. Ei ehkä kannattaisi mennä niihin mukaan. Olen varma, että monia teistä epäilyttää koko touhu ja omatuntonne soimaa ja silti lähdette niihin mukaan. Kuunnelkaa itseänne.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten annoin ennustaa itselleni, ennustaja oli kaveri, joka oli vakuuttunut siitä, että hänellä on jonkinlaisia yliluonnollisia kykyjä. Hänen ennustuksensa esim. lapsiluvusta on osunut aina oikeaan.

No, minulle hän ennusti 0 lasta. Oli vielä syvästi pahoillaan puolestani. Uskoi siis itse ennustamansa. Itse en missään vaiheessa tuolloin uskonut koko juttuun, se oli pikemminkin vitsi.

Nyt 7 vuotta myöhemmin olemme mieheni kanssa tuloksettomasti yrittäneet lasta jo kohta 2 vuotta. Tänä aikana olen myös tullut uskoon. Tajusin, että kaikenlainen noituus, ennustaminen ja henkien kanssa seurusteleminen on todella pimeydestä; turhaan niistä ei kristittyjä ole varoiteltu. Ne vahingoittavat ihmista, ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella.

Asia sai päässäni tolkuttomat mittasuhteet. Aloin jopa ajatella, että koko lapsettomuus on omaa syytäni, koska annoin ennustaa itselleni. Lopulta sain puhuttua koko asian luotettavalle papille, joka ymmärsi kauhean syyllisyydentuntoni. Sain sitten lukea katumuspsalmin ja sain synninpäästön. Samalla tuli varmuus, että Jumalalla on valta tällaisten asioiden yli eikä lapsettomuutemme johdu siitä. Onneksi sain asian käsiteltyä, pahassa tapauksessa häpeä ja syyllisyys olisivat voineet estää minua tunnustamasta omaa heikkouttani tämän prosessin joka vaiheessa, mikä taas olisi voinut johtaa vaikka mihin.

Halusin vain sanoa, että tämän kokemuksen jälkeen olen tullut tarkemmaksi näiden asioiden suhteen, ja se on ollut hyväksi. Pystyin esimerkisi lopettamaan noita- ym yliluonnollisteemaisten sarjojen katsomisen telkkarista. Horoskooppejakaan en enää lue vaikka en koe niitä vaarallisiksi. No, enhän kokenut sitä ennustamistakaan aikoinaan.

Ja jottei iki-ihana av-palsta nyt ala tehdä minusta hätiköityjä johtopäätöksiä, niin kerrottakoon vielä, että on paljon ihan ok fantasiaakin. Hyvänä esimerkkinä juuri neloselta tullut trologia " Taru sormusten herrasta" josta nautin kovasti ja hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
2/8 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi rauhassa uskoa omaan näkemykseensä, koska silti ihmisillä jotka eivät hänen kantaansa allekirjoita on oma tietonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä katsoin jokin aika sitten Taru sormusten herran-trilogian päätösjakson. Vaikka siinä on kyse luodusta fantasiamaailmasta, niin sama hyvän ja pahan taistelu on tässä maailmassakin käynnissä. Uskoontulleen ei tarvitse etsiä vastauksia mistään poppatohtoreilta tai horoskoopeista, jotka vain eksyttävät. Jumala on luonut juuri sellaisiksi, ainutkertaisiksi olennoiksi kuin meistä jokainen on, hänellä on jokaiselle meistä suunitelma ja hän haluaa meidän tulevan sellaisiksi, kuin hän meidät loi. Jumala antoi meille järjen ja mielen, jolla suunnistaa, mutta kun meillä on tässä kylmässä pahassa maailmassa vaikeaa ja vihollinen hyökkää, Jumala on ainoa turvamme. Hän kantaa meitä ja ohjaa meitä.

Minua on viime päivinä puhutellut. Maa on niin kaunis-laulun sanat:

Maa on niin kaunis, kirkas Luojan taivas, ihana on sielujen toiviotie. Maailman kautta, kuljemme laulain, taivasta kohden matka vie...

Maailma on vain läpikulkupaikka ja koettelemusten tie, kuten se oli Jeesuksellakin, mutta kun ihmisellä on usko Jeesukseen ja Jumalaan, hänellä on aina johdattaja ja lohduttaja tiellä kohti parempaa maailmaa, uutta taivasta ja maata, jossa kaikki on kauniimpaa, kirkkaampaa, ihmeellisempää, jossa ei ole enää syntiä, kuolemaa, kärsimystä ja hätää.

Siunausta sinun ja kaikkien palstailijoiden elämään sekä rauhallista, kaunista joulua kaikille.

-Ap

Vierailija
4/8 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama tapahtunut uskoontulon jälkeen, en pysty katsomaan mitään kauhuelokuvia tai edes poliisisarjoja, jossa mässäillään verellä ja kuolemalla, koko television katselu on itseasissa jäänyt vähälle.. Kaikenlaisesta noituudesta, horoskoopeista, " Näkijöistä" ja muista vastaavista haluan pysyä mahdollisimman kaukana. En enää pysty katsomaan edes Iltalehtien tai seiskalehtien lööppejä, koska ne ovat jotenkin niin pahoja ja niissä mässäillään ihmisten pimeillä puolilla ja esim. monien kauniina pitävät anorektiset vahvasti meikatut itseään esittelevät julkkikset ovat lähinnä traagisia, hukassa olevia hahmoja. Nuo kaikki todellakin vahingoittavat ja sen, että ne ovat vahingoittavia aistii siitä, että itselle tulee epämiellyttävä olo.

Uskoontulo antoi silmät nähdä sen Jumala on olemassa, myös sen, että Jumalan vastavoima on todellakin olemassa ja että tämä pimeä voima ei ole mikään huvittava sarvipäinen otus, vaan todella äärimmäisen pimeä, tuhoava voima. Pyrin suojelemaan itseäni tältä pimeyden voimalta rukouksella sekä olemalla millään asteella ruokkimatta sitä, vaikka helppoa se ei aina ole, koska tässä maailmassa elämme.

Ap.

Vierailija
5/8 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkimaailma on olemassa ja se on yhtä todellinen kuin tämä meidän näkyvä maailmamme. On hyvät ja pahat henkivallat ja tästä pahasta meidän kannattaa oman etumme tähden pysyä kaukana.

Tämä kaikki voi vaikuttaa länsimaalaisesta maallistuneesta ihmisestä ihan huuhaalta, mutta esim lähetystyöntekijöillä on kerrottavanaan mitä hurjimpia juttuja. Kristillinen perintö on suojannut Eurooppaa näiltä ilmiöiltä tähän saakka, mutta se on muuttmassa nopeasti.

Toivotan lopuksi kaikille hyvää Vapahtajamme syntymäjuhlaa, iloitaa yhdessä siitä, että Hänen kauttaan meillä kaikilla on mahdollisuus poistua pimeyden valtapiiristä ja elää valon lapsina.

t. 5

Vierailija
6/8 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä näkijät ja ennustajat ovat mielestäni aivan samalla kalkkiviivalla jeesuksen & co kanssa.

Kumpaankin on uskomista aivan yhtä paljon (jokainen sitten voi miettiä mielessään, kuinka paljon)....

Vierailija
7/8 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että moni uskoontullut ahdistuu kaikesta mikä on ristiriidassa uskonsa kanssa. Esim maailmaa halutaan katsoa ruusunpunaisten lasien läpi, ei kestetä lööppejä jne.

Tämä ihmisten maailma on mitä on. Pitää vain vahvistaa itsensä ja antaa ikävienkin asioitten tapahtua tässä maailmassa. Jokaisen on nekin käytävä läpi. Jokaisella meillä on omat haasteemme.

Vierailija
8/8 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni ei kyllä ole lainkaan tarkoituksenmukaista, että näkijöitä käytetään viihteenä ja hypätään kysymässä jokainen pikkuasia, ja annetaan saadun " tiedon" johdatella omaa elämää. Itse jokaisen on omat haasteensa kohdattava ja kasvettava niiden avulla.