Minulle oli jo nuorena selvää, että haluan lapsia
Minulle oli jo nuorena selvää, että haluan lapsia. Itselleni se ei ole koskaan ollut minkäänlainen talouskysymys, koska mielestäni tämä on sellainen asia mitä ei voi mitata rahassa ja kyseessä on ainutkertainen asia elämässä. Lapset olisivat syntyneet vaikka tilillä olisi ollut nolla euroa.
Kommentit (12)
Suomessa on lisäksi sosiaaliturva. Yksikään lapsiperhe tai lapsi ei joudu kadulle.
Mutta miten teet lapsia kun naisilta tulee aina pakit?
Eiköhän valtaosalle ihmisistä ole jo hyvin nuorena selvää, haluaako lapsia vai ei. On se niin merkittävä asia.
Itse tiesin jo alakoululaisena sataprosenttisen varmasti, että lapsia en tahdo.
t. N68
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän valtaosalle ihmisistä ole jo hyvin nuorena selvää, haluaako lapsia vai ei. On se niin merkittävä asia.
Itse tiesin jo alakoululaisena sataprosenttisen varmasti, että lapsia en tahdo.
t. N68
Tämä. Tiesin jo lapsena että äitiä minusta ei tule.
N31
Minullekin oli nuorena selvää, että en halua lapsia. Niitä syntyi lopulta kaksi, kun mieli muuttui matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin oli nuorena selvää, että en halua lapsia. Niitä syntyi lopulta kaksi, kun mieli muuttui matkalla.
No ei se sitten ollut sinulle alun perinkään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistäs sen voi siinä hetkessä tietää, onko selvää vai ei? Minäkin ajattelin aina etten ikinä ryhdy opettajaksi, mutta niin vain nelikymppisenä suoritin pedagogiset opinnot ja nyt olen AMK:ssa lehtorina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistäs sen voi siinä hetkessä tietää, onko selvää vai ei? Minäkin ajattelin aina etten ikinä ryhdy opettajaksi, mutta niin vain nelikymppisenä suoritin pedagogiset opinnot ja nyt olen AMK:ssa lehtorina.
En ole se jolle vastaat, mutta tuuliviireille mikään ei ikinä ole selvää. Never say never ja sitä rataa. Itsensä tuntevat ihmiset tietävät mitä elämältään haluavat.
Sama, mutta yksikään nainen ei ole ollut kanssani samaa mieltä. Tai oikeastaan edes halunnut selvittää kanssani koko asiaa.
Ei Suomessa tarvita rahaa mihinkään. Valtio kerää kyllä rahat työläisiltä jotta loiset voivat elellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se jolle vastaat, mutta tuuliviireille mikään ei ikinä ole selvää. Never say never ja sitä rataa. Itsensä tuntevat ihmiset tietävät mitä elämältään haluavat.
Olen tuo, jolle kommentoit, ja olen ihan samaa mieltä. Mutta tunnen kyllä itseni, ja olen aina tiennyt mitä elämältäni haluan. Juttu vaan on niin, että ne halut muuttuvat ajan myötä. Kolmekymppisenä olin unelmieni työpaikassa ja nautin täysin rinnoin urastani. Sitten kuitenkin seuraavan 10 vuoden aikana mieli muuttui. Ihan hyvin olisi lasten haluamattomuuteni kanssa voinut käydä samoin.
Lapsi saakin alkunsa rakkaudesta, ei rahasta. Lapsen syntymä on aina luonnollinen ja tarkoituksellinen. Lapsi tarvitsee rakkautta, ei rahaa.