Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tuoko lapsia ravintolaan, elleivät osaa yhtään käyttäytyä!

Vierailija
18.12.2006 |

Olipa äärimmäisen nautinnollinen ja rauhallinen ruokailuhetki, kun päätimme miehen kanssa eilen lähteä kerrankin ihan kaksistaan syömään. Paikan ainoa vapaa pöytä oli melkoisen villin perheen vieressä, mutta eipä siinä auttanut mikään muu, kuin istahtaa siihen. Huolimatta siitä, että jo ennen kuin saimme tilattua, mukulat juoksivat ja kirkuivat ympärillämme kuin viimeistä päivää (äidin vuoroin huutaessa ja vuoroin hyssytellessä). Lapset törmäilivät tarjoilijaan, tyrkkivät toisiaan kumoon (ja tokihan kaatunutta itketti sitten), piiloutuivat naulakoille ihmisten takkien alle, ja kävivätpä meitäkin tökkimässä jalkaan syödessämme.

En ymmärrä, että minkä ihmeen vuoksi 5 alle kouluikäistä pitääkin tuoda ravintolaan syömään, jos se menee tuollaiseksi hulinaksi? Sympatiat sinulle niiden lapsien äiti, näytit perin väsyneeltä. Harmittaa vain vieläkin itseäni, kun viikon kohokohdasta tulikin ärsyyntymisen huippu. En olisi äiti-ihmisenä uskonut, että vieraat lapset saavat minun sappeni noin kiehumaan, mutta kyllä ketuttaa yhä..

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en liioitellut lasten käytöstä mielestäni lainkaan, kyllä minä sellaisen " normaalin" lapsen innostuneisuuden kestän (hieman hihkutaan pöydässä, ehkä kurkataan naapuripöytään), mutta edestakaisin juoksemista, tarjoilijoiden ja muiden asiakkaiden häiritsemistä en näemmä kestä.

ap

Vierailija
22/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä jatkaa kulkuaan, vapaahetkistäsi huolimatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis voi vaatia, että ihmiset ei saa tuoda lapsia ravintolaan. Jos sinua häiritsee lapset, valitset lapsettoman ravintolan, tai jäät kotiin.

Vierailija
24/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä ei olisi aihetta närkästyä. Mutta kun meni ravintolaan ja siellä ilta piloille, närkästyminen on mielestäni aiheellista.

Vierailija
25/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuitenkin, että minkä vuoksi pieniä lapsia täytyy tuoda ravintolaan riehumaan. Itse en kehtaisi, koska se nyt vain osoittaisi minun olevan kotioloissa melkoisen lepsu vanhempi. Ja kuten sanottu, niin kyllä minä sellaisen normaalin vilkkaan käytöksen ymmärrän lapselta, mutta tuo nyt jo meni täysin yli. Eikä sillä, kyllä lasten äiti yritti kieltää lapsia, mutta jatkoivat riehumistaan.

ap

Vierailija
26/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy poissa ihmisten ilmoilta, jos et kestä noin pientä. Säälin lapsiasi, olet varmasti tosi tiukka äiti.

Vierailija
27/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aika epätodelliselta, jopa provolta.

Vierailija
28/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin rasittaisi, jos minua käy lapset pöydän alla tökkimässä ja kukaan ei kiellä.

Tietenkin lapset ovat lapsia ja monet puhuvat asiaa tässä ketjussa.

Mutta kyllä minä ymmärrän ap:eeta. Jos haluaa ja odottaa rauhallista illallista ja sitä ei saa, niin on luonnollista pettyä.

Jos ap:n ilta ravintolassa olisi mennyt pilalle vaikka törkeän henkilökunnan, ravintolan putkivahingon tai jonkun muun takia niin sympatiaa sataisi. Mutta kun kyse on lapsista, niin johan kiehahti.

Vierailija
29/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa saa juosta ja rääkyä, lentokoneessa käytävä on juoksurata. Kaupassa rääkyvä kakara lahjotaan hiljaiseksi karkilla tai mitä keksiikin vaatia. Lainaa omaa 4v poikaani, joka ihmetteli miksi täti osti lapselleen karkkia kun tämä kiljui kuin hyeena. " Ensin on tuhma ja sitten saa karkkia, onko tuo oikein?"

Vierailija
30/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tämän asian nyt sanoisi ilman, että kaikkien esimerkkini kaltaisten lasten äidit eivät hermostuisi.. Mutta siis en minä kotonakaan jaksa lapsia joka rasahduksesta kieltää, mutta toki lapsillekin pitää jo opettaa, että toiset ihmiset tulee ottaa huomioon. Jo kaksivuotias ymmärtää, jos johdonmukaisesti on aina kielletty riehumassa tietyssä tilanteessa (esimerkiksi ruokapöydässä). Ja jos nyt joku kotonaan haluaa antaa lastensa juosta ruokailun aikana edestakaisin ja kestää sen ok, niin mikäs minä olen siihen sanomaan. Kuitenkin jos edes joskus kotona on käynyt vieraita, niin luulisi lapsille opetetun, että silloin volyymia laitetaan hieman hiljemmalle ja kenties juoksuaskeltakin vähennetään.

Anteeksi kovasti, jos joku nyt otti itseensä, mutta minua todellakin harmittaa se, että rentoutumiseni rankan viikon jälkeen meni plörinäksi. Ja siitä olen yhtä mieltä, että eräiden (lähinnä selvästi päihtyneiden) aikuistenkaan käytös ei aina ruokaravintolassa miellytä, mutta nyt kun tällä kertaa sellaisia ei osunut samaan paikkaan, niin sovitaanko että olen väsähtänyt nyt vain tuohon LASTEN riehumiseen.

ap

Vierailija
31/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä oli 5 ALLE kouluikäistä ja oli yksin heidän kanssaan ravintolassa. Kuulostaa jos on totta erittäin epätavalliselta tilanteelta. Ajattele, jos kotona oli riehuva isä ja pakenivat syömään ulos. Lapset tietenkin reagoivat levottomuudella tällöin. Ihmisiltä, kuten ap, puuttuu toisten ihmisten ymmärtäminen. Eletään vain omaa pikku elämää. toivon kuitenkin tätä aloitusta surkeaksi provoksi, jonka ap turhautuneena teki.

Vierailija
32/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä nyt oli perheen näkymättömin elementti, kun rauhallisena syötteli nuorimmaista muksua, ja antoi äidin hoitaa lasten torumisen.

ap

Vierailija
33/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan näkyy kaikkialla. Esim. lentokoneessa on kuolettavaa istua, jos joku juoksee siinä vieressä käytävällä koko ajan. Jos on pitkä ja uuvuttava matka muutenkin.

Tai jos pitkän työpäivän jälkeen bussissa joku vie vaunuineen koko keskitilan (4 istumapaikkaa) ja väsyneet ihmiset joutuvat parveilemaan käytävillä.

Mutta toki lapset ovat lapsia ja niistä aiheutuvia " rasitteita" on ymmärrettävä. Mut voi se silti ärsyttää ja siitä on ok mainita täällä, kun ei pahoita kenenkään mieltä henk. koht.

Vierailija
34/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tämä perhe useinkaan pääsee ulos syömään. Sattumalta osuit heidän kanssaan samaan paikkaan. Se oli ehkä heidän hääpäivä? Varmasti olivat sinuakin pettyneempiä iltaansa. Oli varmasti noloa ja väsyttävää hoitaa tuollaista katrasta. Sinun katseesi ja lähtösi huomasivat varmasti ja ei varmaan ollut mieltä ylentävää. Itse olisin antanut äidille edes rohkaisevan hymyn tai sanan, että olisi jaksanut urakkaansa. Mutta ihmisten asenne on aina vaan Minä, minä ja minä. Kaltaisesi kylmä äiti ja lähimmäinen tekee surulliseksi mihin tämä maailma on mennyt.

Vierailija
35/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne käytöstavat opitaan kotona ja ravintolassa ne otetaan korvan takaa käyttöön! Meidän 3,5 vuotias oli pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa ravintolassa illallisella ja kyllä olin ylpeä pojan käytöksestä;) Jaksoi odottaa ruuan saapumista, söi lähes kokonaan ison lehtipihvin ja lisukkeet. Tarjoilijakin kehui;)

Vierailija
36/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiaa olisin äidille antanut, jos sitä olisi ollut jakaa. Kuten sanottu, hyvin rankka viikko takana, olisi voinut hetken vain olla, syödä ja keskustella..

Kiitos muuten teillekin, jotka ymmärsitte mistä puhun (tai ehkä paremmin sanottuna tiesitte, mistä puhun). Tätä tosiaan tapahtuu varmaan muuallakin kuin ravintolassa, mutta mulla se kamelin selkä katkesi nyt nimenomaan ruuan äärellä.

ap

Vierailija
37/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin pitkän kaavan mukaan. Tarjoilija kehui, kuinka reipas ja kiltti lapsemme olikaan. Ikää hänellä on 8 kk.

Vierailija
38/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lähteä kokeilemaan siinä vaiheessa, kun on aikuisilla tuntuma ja fiilis, että lapsi tottelee heitä. Jos on kurittomia kakaroita, joihin ei sana tehoa kotonakaan, lienee turhaa lähteä pilaamaan samalla muidenkin iltaa. Harjoitella voi vaikka pyytämällä tyttökaverin kahville ja siinä sitten muka istutaan vähän tavallista hienommin kahvilla.

Vierailija
39/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolaan tällä viikolla. En taidakaan enää uskaltaa. Olisin yksin kolmen alle kouluikäisen kanssa, ja en voi taata pöydässä istumista koko ajaksi.

Vierailija
40/57 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on pikkusielujen ongelma, jos häiritsee