En jaksa enää tehdä töitä 100% enkä elää kuten muut. Haluan vain kauas kaikesta.
Mitä järkeä on mennä töihin, olla uupunut, levätä ja mennä takaisin. En tarvitse materiaa paljoakaan.
Riittää, että saan levätä, olla ulkona rauhassa (ilman melua, liikennettä ja ihmismassoja).
Olisi kaikki välttämätön elämiseen. Kävisin puusaunassa, hoitaisin pihaa, kuuntelisin radiota.
En jaksa tätä kaupungin kalliissa vuokrayksiössä asumista, jatkuvaa työntekoa ja sitä etten tunne olevani elossa vaan todella väsynyt ja ahdistunut suoritettavasta elämästä. Velkaa on 30 t mutta olen miettinyt jos jotenkin saisin ne maksetuksi hiljalleen.
Tiedä oikein mitä tekisin. Ikää on vain 28v. Tämä elämä on turhaa ja puun makuista. Ei ole muuta kuin työ ja voimia ei riitä muuhun.
Ei onneksi parisuhdetta tai lapsia.
Mitä ihmettä tekisin?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Uliuliulivalivalivali...
V*tun yk*inkertrinen s*asta. Mene Siperiaan ja lakkaa valittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työ ainakin matalapalkka alalla on aivan turhaa, kaikki raha riittää juuri ja juuri elämiseen.
Jos ei kokopäivätyötä tekevän työtä arvosteta senkään vertaa, että saisi kunnollisen toimeentulon, niin kannattaa lopettaa työt.
Jos vaan ei saisi palkata alle 15e tunti, niin turhat työt loppuisi. Jos haluaisi siivoojan tai kassalle jonkun töihin niin pitäisi maksaa vaan se 15e, ellei niin tehkööt työnantaja itse.
Ymmärrän jos palkkoja nostetaan niin yritysten omistajien täytyy pienentää katteitaan, yrityksillä pitäisi olla alasta riippuen maksimi kate ja jos sen ylittää se jaettaisiin työntekijöille osinkoina.
Muutetaan vaan yhtiö lakia se on vaan tahto tilasta kiinni.
Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä
Älkää kommunistit aina valittako.
K
Idiootti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työ ainakin matalapalkka alalla on aivan turhaa, kaikki raha riittää juuri ja juuri elämiseen.
Jos ei kokopäivätyötä tekevän työtä arvosteta senkään vertaa, että saisi kunnollisen toimeentulon, niin kannattaa lopettaa työt.
Jos vaan ei saisi palkata alle 15e tunti, niin turhat työt loppuisi. Jos haluaisi siivoojan tai kassalle jonkun töihin niin pitäisi maksaa vaan se 15e, ellei niin tehkööt työnantaja itse.
Ymmärrän jos palkkoja nostetaan niin yritysten omistajien täytyy pienentää katteitaan, yrityksillä pitäisi olla alasta riippuen maksimi kate ja jos sen ylittää se jaettaisiin työntekijöille osinkoina.
Muutetaan vaan yhtiö lakia se on vaan tahto tilasta kiinni.
Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä
Älkää kommunistit aina valittako.
K
Työkyky??? Haista v****. Etkö osaa edes lukea ä*liö??
Vierailija kirjoitti:
Niin. Joko menehdyn omasta päätöksestäni tai sitten ryntään vapauteen. Olen tosissani, en tule jaksamaan näin.
Nytkin mietin, miten jaksan vielä kuukauden. Se on vähän mutta olen silti väsynyt.
Ehkä voisin jatkaa kelan sairauspäivärahoilla olemista, jos sanoisin lääkärille, että masennus on palautunut. Totta se on. Olin puoli vuotta viimeksi pois töistä ja nyt alkaa päässä taas naksuilemaan.
Ei vain pysy kasassa.
Olen ollut ennen todella ahkera tekijä mutta nykyään palan loppuun helposti. Se vähän vetuttaa. Voimavaroja ei vaan ole.Niin, eli ehkä pyydän jatkoa.
Onneksi vakuutukset on lainoille. Ehkä jotenkin selviäisin. Nyt tuntuu, että mielummin kuolen kun jatkan näin. Olen maassa ja ahdistunut. Inhoan elämääni.
Menen töihin mutta hengitän syvään. Sitten palaan takaisin kotiin lepäämään.
Ap
No pakkoko sun on olla " ahkera tekijä"? Pidät yllä kestämätöntä omakuvaa ja se syö sun voimat.
Eli sinä kuitenkin haluat, että muut ihmiset ovat töissä täysipäiväisesti tekemässä sinulle sitä radiota ja tuottamassa ruoat ja ne vähäiset tarvikkeet, joita haluat? Noin nuoren ei pitäisi olla noin raato.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisit että muut rahoittavat ikuisen retriittisi?
Siellä taas empatiakyvytön täydellinen ihminen öyhöttää. Eikö sulla ole mitään muuta tekemistä?
edelleenkään ei heru empatiaa tuilla makaajia kohtaan ei sitten yhtään.ja hyvä kun tukia leikataan.
Vaikutat siltä, että sujuu hyvin töissä kun noin positiivinen olet. Taidat nauttia elämästä :) Ei sulla taida empatiaa olla, katsos kun kaikki ihmiset eivät ole sinä. Katsot elämää vain omien ajatuksiesi kautta. Jos osaat jotain, pitäähän jokaisen muunkin, osata tai on tyhmä. Miten toi ei tota osaa? mäki osaan, miten toi ei? Eikö kaikilla ookkaa sama elämä ku mulla wtf, luulin et kaikki on kiinnostuneita samoista jutuista ja siks niittenki pitäis osata nää jutut. Valehtelet! onhan se niin. On myös mahdollista, että haluaisit olla työtön, mutta et uskalla tai "pysty". Olisit iloinen ja ylpeä, että olet ahkera ja jaksat käydä töissä, tollanen muitten ihmisten polkeminen alas vie kyllä kaiken arvostuksen. Anyway, toivottavasti löydät tolle sun katkeruudelle oikean syyn ja saat sen korjattua. Jos muilta haluat apua, kannattaa kokeilla toista tapaa kuin haukkuminen. Jos nyt on enää ketään jälellä lähipiirissä.
Suomi on siitä ikävä persläpi että asumiseen tarvii suhteellisen kovat tulot koska talvella ei pärjää missään hökkelissä.
Kai sielä kaukanakin tarvitsee jollain elää. Oletko strong independent woman joka pärjää itse.
Nykyinen palkkaorja tekee enemmän töitä mitä keskiaikainen maataloustyöntekijä. Ollaan me hyvä maailma luotu itsellemme.
Tähän on helppo samaistua, etenkin näin sunnuntaisin kun tuleva työviikko taas kolkuttelee.
Olin aikanaan samassa tilanteessa, paljon pahemmassakin, ja oikeastaan vieläkin. On omistusasunto, lapsia, asuntolainaa, varallisuutta ja työ, jolla juuri ja juuri tulee toimeen, mutta kuormittaa.
Eniten minua auttoi irtipäästäminen siitä yhteiskunnan asettamasta vaateesta, että kuinka pitäisi olla. Tarkat laskelmat ja muutaman vuoden päästä jään pois työelämästä, noin 20 vuotta ennen eläkeikää. Muutan saman tien maalle, mökki on jo muutettu vakituiseksi asunnoksi.
Ei tarkoitus leveillä, eikä syytäkään, koska tulen elämään lopun elämääni hyvin vaatimattomasti ja pienillä varoilla, mutta ensimmäisen vastaajan viesti oli ehkä se kaikkein paras. Seuraa sydäntäsi. Toivottavasti se on mahdollista. Työelämä kaupungissa on kyllä yksi helvetti ja pahenee koko ajan, samoin kaupunkien ongelmat. Ei tosiaan enää mikään lintukoto.
Ymmärrän tunteen, mutta en sitä, että se tulee jo tuossa iässä. Itsellä 36 työvuotta takana ja ankeaa on ollut jo kymmenkunta vuotta. Työelämä on sellainen ohjelmistojen ja toimintamallien koelaboratorio, että ei siinä pysy nuoremmatkaan mukana. Ei ole enää mitään strategiaa vaan erinäisiä kokeiluja, joista joku saattaa tuurilla joskus onnistua, mutta yleensä tulee turhaa työtä ja vaivaa.
Olen yli puolet vanhempi kuin sinä, pienipalkkaisessa ja raskaassa töissä. Odotatko meidän elättävän sinutkin ?
Ihan samat fiilikset ja olen saman ikäinen kuin sinä AP. Itsellä vain vielä päälle pieni lapsi, asunto- ja opintolaina. Ihan kamalaa tuhlata elämäni parhaat vuodet tähän paskaan :( Jotain on keksittävä.. En kestä jos tulen kuolemaan tähän enkä koskaan pääse "lepäämään" ja oikeasti nauttimaan elämästä.
AP tuntemukset ovat normaaleja ja ne pystyy varmasti jakamaan moni. Minäkin.
Mutta: Jonkun pitää maksaa se downshiftaus ja oleiluelämä, jos ei ihan omavarainen ole.
Vierailija kirjoitti:
AP tuntemukset ovat normaaleja ja ne pystyy varmasti jakamaan moni. Minäkin.
Mutta: Jonkun pitää maksaa se downshiftaus ja oleiluelämä, jos ei ihan omavarainen ole.
Onhan meillä valtio joka sen maksaa ja mahdollistaa. En näe syytä olla hyödyntämättä tätä mahdollisuutta vain siksi, että se aiheuttaa joillekkin katkeruutta. Jos valtio haluaa maksaa oleilusta, niin tehköön niin. En minä ainakaan koe mitään tunnontuskia siitä, että elän verorahoilla. Loppupeleissä se ei ole minusta kiinni. Täytän vain hakemukset ja joku toinen ihminen tekee päätöksen siitä, kolahtaako ne veronmaksajien rahat tililleni. Ja kolahtaahan ne.
Haista v*ttu sa*tanan *äliö.