En jaksa enää tehdä töitä 100% enkä elää kuten muut. Haluan vain kauas kaikesta.
Mitä järkeä on mennä töihin, olla uupunut, levätä ja mennä takaisin. En tarvitse materiaa paljoakaan.
Riittää, että saan levätä, olla ulkona rauhassa (ilman melua, liikennettä ja ihmismassoja).
Olisi kaikki välttämätön elämiseen. Kävisin puusaunassa, hoitaisin pihaa, kuuntelisin radiota.
En jaksa tätä kaupungin kalliissa vuokrayksiössä asumista, jatkuvaa työntekoa ja sitä etten tunne olevani elossa vaan todella väsynyt ja ahdistunut suoritettavasta elämästä. Velkaa on 30 t mutta olen miettinyt jos jotenkin saisin ne maksetuksi hiljalleen.
Tiedä oikein mitä tekisin. Ikää on vain 28v. Tämä elämä on turhaa ja puun makuista. Ei ole muuta kuin työ ja voimia ei riitä muuhun.
Ei onneksi parisuhdetta tai lapsia.
Mitä ihmettä tekisin?
Kommentit (116)
Pystytkö tekemään työtäsi etänä? Tai mitään mitä osaat josta saisit rahaa? Jos osaat tai saat edes vähän rahaa, niin muuta maalle. Suomessa on tosi paljon kiinteistöjä ilman asujaa ja monikin olisi helpottunut jos siellä olisi joku joka pitää siitä huolta. Alat vaan valkkaamaan mikä paikka olisi kiva ja sitten kyselemään voisiko kunnossapitoa vastaan asua siellä. Hyvin pienellä tulee toimeen jos ei kuluta mihinkään isoon ja on omavarainen.
Minä estää sinua muuttamasta maalle tai johonkin pikkukuntaan? Ottamasta halpaa vuokra-asuntoa ja aluksi vaikka viljelypalstaa tms. Ja osa-aikatyötä. Kokeile niin vuoden verran ja katso sitten viihdytkö vielä. Nyt voit muuttaa kun ei kerran ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisit että muut rahoittavat ikuisen retriittisi?
Siellä taas empatiakyvytön täydellinen ihminen öyhöttää. Eikö sulla ole mitään muuta tekemistä?
Ja minä olen sejoka tuollaisia laiskapaskoja elättää. En kyllä enää kovin kauan. Kunhan OMALLAtyöllä kerättyä omaisuutta on tarpeeksi jätän teidät empaattiset elättämään empatiallanne toisianne. Pitäkää kivaa.
Taidat olla sellainen kotkottaja joka teettää työt muilla ja puhuu kuinka paljon töitä teet. Näitä riittää työpaikoilla.
Sellaiset hiljaiset ja ahkerat ne työt tekee.
Jos minä olisin totaalisen vapaa kaikista perhejutuista, niin lähtisin jonnekin tekemään vapaaehtoistyötä. Joku maa, minne vaan uusiin ympyröihin. Saa perspektiiviä elämään.
Olen nyt 55-vuotiaana ymmärtänyt että kun nuoriso on tällaista tai vielä huonompaa ei tänne kannata jäädä eläkkeelle. Tarttee muuttaa johonkin siedettävän ilmaston matalapakkamaahan missä nuoret vielä haluavat tehdä töitä elantonsa eteen.
Huilailkaa te täällä ja elättäkää toisenne vaikka laamapaitoja virkkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksi jotain sellaista työtä joka ei kuormita sinua, tai siirry täysin omavaraistalouteen. Älä pistä muita ihmisiä, siis yhteiskuntaa, elättämään sinua koska sinua ei huvita tehdä töitä.
Huvita tehdä töitä
Lue tarkemmin. Todennäköisesti masennus taustalla joka vie voimat.
Joku nämä elämäntapamasentuneetkin elättää. Kolmekymppinen ihminen, kymppitonnien velat, eikä huvita tehdä mitään. Hoitakoon päänsä kuntoon (yhteiskunnan rahoilla sekin) ja menköön töihin.
Opiskele hoiva-alalle ja saat mielekästä työtä jota voit tehdä melkein missä tahansa ja myös osa-aikaisena.
Minulla vähän sama tilanne. Olen hyväpalkkaisella alalla ja jkv varallisuuttakin on kertynyt. En ole vuosiin jaksanut tehdä työn lisäksi mitään muuta, vapaa-ajalla olen aivan poikki koko ajan. Pärjäisin hyvin paaaljon pienemmällä rahalla, mutta en millään pääse osa-aikatyöhön. En nykyisessä työssä enkä uusissa töissä, kaikissa vaaditaan täyttä työaikaa ja iltaisin kotonakin pitäisi välillä jaksaa tehdä vähän ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksi jotain sellaista työtä joka ei kuormita sinua, tai siirry täysin omavaraistalouteen. Älä pistä muita ihmisiä, siis yhteiskuntaa, elättämään sinua koska sinua ei huvita tehdä töitä.
Huvita tehdä töitä
Lue tarkemmin. Todennäköisesti masennus taustalla joka vie voimat.
Joku nämä elämäntapamasentuneetkin elättää. Kolmekymppinen ihminen, kymppitonnien velat, eikä huvita tehdä mitään. Hoitakoon päänsä kuntoon (yhteiskunnan rahoilla sekin) ja menköön töihin.
Tämä.
Ei irtoa sääliä näille 28-vuotiaille loppuunpalaneille.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 55-vuotiaana ymmärtänyt että kun nuoriso on tällaista tai vielä huonompaa ei tänne kannata jäädä eläkkeelle. Tarttee muuttaa johonkin siedettävän ilmaston matalapakkamaahan missä nuoret vielä haluavat tehdä töitä elantonsa eteen.
Huilailkaa te täällä ja elättäkää toisenne vaikka laamapaitoja virkkaamalla.
Anteeks nyt helvetti vaan mutta mitä sinäkin tiedät toisten elämästä? Varmaan pistäisi sunkin pään sekaisin jos kohtaisit lapsuudesta lähtien seksuaalista hyväksikäyttöä, vanhemmat dokaisivat ja eksyisivät baarireissuille sekä perheessä olisi muitakin mt-ongelmia ja vaikeuksia.
Kyllä minulla on ollut aika vaikeaa rakentaa elämääni. Olen yrittänyt todella tunnollisesti, ahkerasti ja määrätietoisesti työelämässä pärjätä.
Useita palkankorotuksia olen saanut, parhaat todistukset. Muutama ammatti on.
Olen pärjännyt mutta väsynyt valitettavasti. Olen ollut altistunut hyväksikäytölle ja väkivallalle aikuisenakin.
Olen väsynyt. Olen turta. Yritän kyllä mutta en tiedä miten jaksan. Saako tässä maassa apua tällä hetkellä? En ole saanut. Lääkkeitä kyllä ja sairaslomaa välillä.
Kaksi vuotta olen odottanut psykiatrialle viimeisimmän itsmyrityksen jälkeen.
Niin. Niin. Tiedätkö nyt kuinka saatanan laiskoja ihmiset sinun mielestäsi ovat!??
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lainoja on siis 30 000 euroa, mutta et välitä materiasta. Mielenkiintoinen yhtälö.
Olisitko joskus palaamassa töihin ja "kaupunkiin", vai ajattelitko elellä loppuikäsi tekemättä töitä? Minua nimittäin kiinnostaa täsmälleen samanlainen loppuikä, mutta en vielä ole keksinyt, miten sen rahoittaisin.
Jospa vaikka auto ja/tai asunto??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huilailkaa te täällä ja elättäkää toisenne vaikka laamapaitoja virkkaamalla.Anteeks nyt helvetti vaan mutta mitä sinäkin tiedät toisten elämästä? Varmaan pistäisi sunkin pään sekaisin jos kohtaisit lapsuudesta lähtien seksuaalista hyväksikäyttöä, vanhemmat dokaisivat ja eksyisivät baarireissuille sekä perheessä olisi muitakin mt-ongelmia ja vaikeuksia.
Kyllä minulla on ollut aika vaikeaa rakentaa elämääni. Olen yrittänyt todella tunnollisesti, ahkerasti ja määrätietoisesti työelämässä pärjätä.
Useita palkankorotuksia olen saanut, parhaat todistukset. Muutama ammatti on.
Olen pärjännyt mutta väsynyt valitettavasti. Olen ollut altistunut hyväksikäytölle ja väkivallalle aikuisenakin.Olen väsynyt. Olen turta. Yritän kyllä mutta en tiedä miten jaksan. Saako tässä maassa apua tällä hetkellä? En ole saanut. Lääkkeitä kyllä ja sairaslomaa välillä.
Kaksi vuotta olen odottanut psykiatrialle viimeisimmän itsmyrityksen jälkeen.Niin. Niin. Tiedätkö nyt kuinka saatanan laiskoja ihmiset sinun mielestäsi ovat!??
Ap
Osanottoni. Toivottavasti jonain päivänä voit paremmin.
Itse olen saanut nollatunti sopimuksella töitä, se on kuin lottovoitto, saan välillä soviteltua päivärahaa ja toisinaan on jaksoja jolloin voin määrätä tulenko töihin vai en. Työnantaja yrittää välillä saada pidemmäksi jaksoksi töihin, mutta kieltäydyn kokopäivätöistä, sillä silloin en saisi pidettyä niin helposti vapaata.
Työnteko on kyllä kivaa tiettyyn pisteeseen asti n.6 tuntia päivässä on maksimi, teen fyysisesti raskasta työtä, siis oikeasti liikkeessä kokoajan ja jatkuvaa 10-20kg nostelua, ehkä noin tuhat kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainoja on siis 30 000 euroa, mutta et välitä materiasta. Mielenkiintoinen yhtälö.
Olisitko joskus palaamassa töihin ja "kaupunkiin", vai ajattelitko elellä loppuikäsi tekemättä töitä? Minua nimittäin kiinnostaa täsmälleen samanlainen loppuikä, mutta en vielä ole keksinyt, miten sen rahoittaisin.
Jospa vaikka auto ja/tai asunto??
Kaupungin vuokrayksiössä hän kertoo asuvansa. Eikä kuulosta ihmiseltä, joka investoisi 30 000 euroa autoon.
Nuo velat ovat luultavasti kulutusluottoja ja/tai pelivelkoja. Nyt on enää vain tylsää työelämää ja velanmaksua, joten ei ole ihme, että pakoon ja rauhaan tekee mieli. Kun kerran ammatteja on useitakin ja työtaitoja niin, että palkankorotuksia satelee, luulisi, että niistä ammateista jotakin voisi hoitaa etänä maaseudulta. Taitaa kuitenkin olla niin, ettei työnteko maistu ollenkaan. Silloin ovat vaihtoehdot vähissä.
Mä teen 3 kertaa vkossa 6 tuntia, loput ns. kuntoutustukena, oon sairaseläkkeellä. Silti kyrsii, kun työssä ei enää muuta kivaa, kuin asiakkaat ja muutama työkamu. Moni hyvä työkaveri lähtenyt pois, niin tuntuu ihan tylsältä ees lähteä töihin. Työpäivän päätteeksi niin kovat kivut, ettei muuhun kykene, kuin vuoteessa makaamaan. Ihan hanurista
Vierailija kirjoitti:
Onko koko ala väärä vai vain työpaikka? Vaihda vähintään jompaakumpaa. Osa-aikatyö tai määräaikaisia työsuhteita, joiden välissä pidempiä taukoja, voisiko sopia? Etätyömahdollisuus lisää vapautta ja vähentää työpäivään kuluvaa aikaa.
Epävarmuus toki tulojen epäsäännölisyyden takia on, mutta ei haittaa minua. Pystyn tekemään 100% työaikaa, jos tiedän saavani siihen kuitenkin pitkiä taukoja välillä. Muutama hassu viikko vuodessa ei riitä, 2kk loma vähintään pitää olla.
Opettajan työ sopisi minulle työaikojen puolesta, harmi ettei työnkuvan vuoksi pätkän vertaa! Teen koulutusalalla kuitenkin hallinnossa töitä. Onnekseni paljon määräaikaisuuksia tarjolla.
Tämä on kyllä ihanteellinen ratkaisu, kun tietää, että Välillä työt loppuu ja on pidempi aika vapaata, niin jaksaa paremmin ei kannata sitoutua työhön. Huonoakin tilannetta tai työtä jaksaa jos tietää että parempaa tulossa.
Mä teen laitoshuoltajana vain pätkiä ja pidän niiden välissä kuukausien taukoja. Aina pääsee takaisin ja töitä on ympäri maata. Kesät ollaan tien päällä, nyt reilut 2 kk Norjassa. Ei ole pakko elää kuten muut.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaispalkka! Kansalaispalkka on ainoa oikea ratkaisu.
Ja kyllä, siihen on ihan hyvin varaa jos halutaan.
kommari! Yrität ottaa muiden rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Joko menehdyn omasta päätöksestäni tai sitten ryntään vapauteen. Olen tosissani, en tule jaksamaan näin.
Nytkin mietin, miten jaksan vielä kuukauden. Se on vähän mutta olen silti väsynyt.
Ehkä voisin jatkaa kelan sairauspäivärahoilla olemista, jos sanoisin lääkärille, että masennus on palautunut. Totta se on. Olin puoli vuotta viimeksi pois töistä ja nyt alkaa päässä taas naksuilemaan.
Ei vain pysy kasassa.
Olen ollut ennen todella ahkera tekijä mutta nykyään palan loppuun helposti. Se vähän vetuttaa. Voimavaroja ei vaan ole.Niin, eli ehkä pyydän jatkoa.
Onneksi vakuutukset on lainoille. Ehkä jotenkin selviäisin. Nyt tuntuu, että mielummin kuolen kun jatkan näin. Olen maassa ja ahdistunut. Inhoan elämääni.
Menen töihin mutta hengitän syvään. Sitten palaan takaisin kotiin lepäämään.
ApÄlä vaan tee itelles mitään pahaa. Sä oot niin nuori vasta.
Monet on tehneet sen, että myyneet omaisuutensa, ostaneet pakun ja tehneet siitä asunnon itselleen ja lähteneet kiertelee maailmaa.
Mutta jostain tarviit rahaa, voisitko tehdä jotain matkakertomusta nettiin tms?
Tai jos yrität saada jotain kivempaa hommaa jostain kauniista paikata maaseudulla.
Rukoile Taivaan Isän johdatusta Jeesuksen nimessä, Hän auttaa varmasti!
Ap:n tavoin uupunut ihminen ei välttämättä jaksa lähteä kiertelemään maailmaa pakettiautolla. Siihen pystyvät kyllästyneet ja energiset ihmiset.
Netti on täynnä matkakertomuksia. Niillä on vaikea maksella kymppitonnien velkoja.
Älä vaan tee itelles mitään pahaa. Sä oot niin nuori vasta.
Monet on tehneet sen, että myyneet omaisuutensa, ostaneet pakun ja tehneet siitä asunnon itselleen ja lähteneet kiertelee maailmaa.
Mutta jostain tarviit rahaa, voisitko tehdä jotain matkakertomusta nettiin tms?
Tai jos yrität saada jotain kivempaa hommaa jostain kauniista paikata maaseudulla.
Rukoile Taivaan Isän johdatusta Jeesuksen nimessä, Hän auttaa varmasti!