Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.
Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?
Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.
Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(
Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi syy, miksi teen vain etätöitä. En halua tartuntaa tuollaiselta typerykseltä, joka ehdoin tahdoin tulee työpaikalle tartuttamaan muut. Sulle se saattaa olla pieni nuhakuume, kollegalle tai kollegan perheenjäsenelle sairaalareissu.
Se tauti on tarttunut jo päiviä ennen kuin ap on tiennyt olevansa kipeänä. Lakatkaa mussuttamasta noita uhritarinoitanne.
Tauti tarttuu paljon enemmän oireiden alettua, kun silloin kun oireita ei vielä olet. Olet tietämätön! Lisäksi on aivan eri asia jos ehtii tartuttaa ennen kun tietää olevansa tartuttava, kun että tahallisesti menee kipeänä ihmisten ilmoille!
Korj; silloin kun oireita ei vielä ole.
Mikä siinä hengityssuojainten (FFP2) käytössä on hankalaa, jos on sairaana pakko käydä ihmisten ilmoilla? Koronapandemiasta ja virusten ilmalevitteisyydestä ei ole opittu mitään.
Minä menin ilman mitään tietämättäni sairaana töihin, joo oli kurkukipeä ja väsytti, myöhemmin tajusin vasta että olin kuumeessa. Olisin mennyt lääkäriin mutta työpaikka oli lähempänä ja yksin olin muutenkin. Ja ennen kuin kukaan alkaa moralisoimaan niin sieltä sen taudin sainkin, en kotona koska lapset on aikuisia
Mulla on vaan töissä vaippa päällä ja sellainen hevosen ruokakaukalo kaulassa kun on noro ja pitää painaa pitkää päivää ja joka tuutista tulee tavaraa. Kun on vaan pakko olla töissä. Lue sarkasmia.
Tietenkin tartutat vähintään pomon joka kerta, kun olet kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Tauti tarttuu paljon enemmän oireiden alettua, kun silloin kun oireita ei vielä olet. Olet tietämätön! Lisäksi on aivan eri asia jos ehtii tartuttaa ennen kun tietää olevansa tartuttava, kun että tahallisesti menee kipeänä ihmisten ilmoille!
Ihan turhaan saarnaat ja syyllistät. Pienessä työpaikassa EI VOI olla pois. Ei siis ole mitenkään oma valinta kulkea kuumeessa työpaikalla... kyse on halusta säilyttää työpaikka.
Olen sellainen ihminen että en hetkahda ihan pienestä ja siksi olen kuumeessakin töissä. Vaan kerran sitten kyseessä oli ihan eri voimakas tauti ja se alkoikin ihan oudolla ololla ja järjettömän kovalla horkalla. Lähdin töistä kotiin ja sinne viimeisillä voimillani päästyäni mittasin 40,6 astetta. Lääkkeitä naamaan. Lääkärintodistusta hankkimaan, piti saada saman vuorokauden puolella. Pää ihan sekaisin ja taksilla alle kilometrin matka. Todettiin A-influenssa ja sairaalassakin olin jo influenssan toisella viikolla. Pahin oli kuitenkin vasta edessä. Työnantaja säikähti kun olin kolmatta viikkoa pois ja irtisanoi minut. En kipeänä jaksanut ajatella koko asiaa. Siinä sitten makselin sairaalalaskua työttömänä. Alkukesään mennessä olin toipunut työkuntoon ja sain työtä.
Mutta kuumeista puheen ollen kyllä oikea tauti tekee heti selväksi että on kipeä eikä ole puhettakaan että jäisi töihin. Niin järjettömällä voimalla ja vauhdilla influenssa tuli minulle päälle.
voi pikku lafkassaki olla pois mut se lääkärin todistus pitää maksa itse ja se on aika kallista hakea pari kolme päivää kerrallaan todistuksia... mieluummin sinnittelee töissä kuumeessa.
Sydänlihastulehduksen kokeneena en enää koskaan mene kipeänä tai puolikuntoisena töihin.
Sanoisin tuossa vaiheessa että pitäkää tunkkinne. Oma henki on tärkeämpi kuin mikään työ. Ap, et ole korvaamaton töissä, mutta jos sulla on lapsia, heille olet korvaamaton.
Lepo on erittäin tärkeää flunssassa, koska se auttaa kehoa toipumaan ja ehkäisee taudin pahenemista. Tässä tärkeimmät syyt, miksi flunssassa kannattaa levätä:
🛌 1. Elimistö tarvitsee energiaa taisteluun
Flunssa on virustauti, joka kuormittaa elimistöä. Immuunijärjestelmä tarvitsee paljon energiaa torjuakseen viruksen, ja lepo vapauttaa tätä energiaa paranemiseen sen sijaan, että sitä kuluisi fyysiseen tai henkiseen rasitukseen.
2. Liiallinen rasitus voi pahentaa tilannetta
Fyysinen rasitus flunssan aikana voi pahentaa oireita ja jopa lisätä vakavien jälkitautien, kuten sydänlihastulehduksen, riskiä. Erityisesti kuumeessa tai jos oireet tuntuvat rintakehän alapuolella (esim. yskä, lihaskivut), liikuntaa tulisi välttää kokonaan.
🧠 3. Lepo nopeuttaa toipumista
Riittävä lepo voi lyhentää flunssan kestoa ja vähentää jälkitautien riskiä. Se myös auttaa palauttamaan elimistön normaalin toimintakyvyn nopeammin.
💧 4. Lepo tukee muita hoitokeinoja
Lepääminen yhdessä nesteytyksen, terveellisen ravinnon ja tarvittaessa lääkkeiden kanssa muodostaa tehokkaan kokonaisuuden flunssan hoidossa.
🧘 5. Stressin vähentäminen
Lepo auttaa myös vähentämään stressiä, joka voi muuten heikentää immuunipuolustusta ja pitkittää sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan saarnaat ja syyllistät. Pienessä työpaikassa EI VOI olla pois. Ei siis ole mitenkään oma valinta kulkea kuumeessa työpaikalla... kyse on halusta säilyttää työpaikka.
Ei varmaan auta näitä kirjoittajia, mutta sairausloman takia irtosanominen on laitonta, eli sehän olisi vain bonus. Liittoon yhteys ja he hoitavat loput, voitat takuuvarmasti ja saat korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kusipää.
Oli yritys minkä kokoinen tahansa, niin ketään ei voi pakottaa töihin sairaana. Olet vaarallinen ympäristöllesi, kun räit ja räiskit työpaikallasi. Minulla oli aikanaan yksi kollega, joka ei suostunut pitämään sairauslomaa, vaan tuli työhön kouluun jopa vatsataudissa ja kävi kesken oppitunninkin yökkäilemässä vessassa. Me kollegat pidimme hänelle aikamoisia saarnoja. Kukaan ei ole niin korvaamaton, ettei voi potea tautejaan kotona.
Nyt on koronaa liikkeellä, että maski naamaan siellä töissä!