Rehn mokasi pahasti: sanoi itseään albiinoksi
Albinismiyhdistys jyrähti: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e715eab6-ef57-49d0-aadc-07690b936…
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan oikeasti, mä en kerta kaikkiaan enää kestä näitä loukkaantujia. Mies on kieltämättä väritykseltään albiinoa vastaava. Ei taas saisi totuutta sanoa, vaikka puhuu itsestään! Ja eiköhän kaikki nyt ymmärrä, ettei viitannut varsinaiseen diagnoosiin vaan täysin valkoisiin hiuksiinsa.
Eikö tosiaan ihmisillä ole halua kiinnittää huomiota ennemmin vaikka talouspolitiikkaan kuin jonkun kommenttiin omasta hiusväristään. Alas on median, lukijoiden ja kuulijoiden taso mennyt, kun tuo kommentti ylittää uutiskynnyksen.
Jos sinulla olisi lapsi, jolla joku erityisyys. Vaikkapa down- lapsi. Olisiko ok, jos joku vääntäisi silmäluomiaan ja sanoisi, että olen tällainen downi? Ihan vastaavasta asiasta tuossa Rehnin " vitsissä" on kyse.
Ei kukaan downiksi sano itseään mutta joskus haukkuu ehkä kehariksi. Pitäisikö kehitysvammayhdistyksen tästä loukkaantua?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tosi turvaton olo tästä.
Ot, mutta mun työpaikalla on ihminen, joka sanoo aina tämän kommentin jos työpaikalla tapahtuu mitään. Oli se sitten pomon palaute tai ilmoitus jostain työhommasta tai siihen liittyvästä jutusta tai ihanmitävaan, aina hänelle tulee tosi turvaton olo ja saadaan siitä avautumista sitten kuulla vähän joka foorumilla. Mahtaa olla rankka elämä.
No niin, siinä oli sana joka pudotti ensimmäisen ehdokkaan.
Kukahan putoaa seuraavaksi ja millä sanalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olli Rehn tarkoitti, että hän on vaalea. Hän halusi sanallisesti kuvata vaaleuttaan. Ei hän halunnut pilkata ketään.
Albinismi on sairaus eikä vitsi.
Pikemminkin ominaisuus kuin sairaus.
Sukupuolikin on vain ilmoitusasia. Minäkin identifioidun tänään albiinoksi ja huomenna joksikin muuksi. Eikä kellään ole sanomista ja jos on niin hänet leimattakoon suvaitsemattomaksi rasistiksi.
Ukraina pohjaton kaivo.
Läpimärä korruptoitunut persssläpi.
Hiv joka sadannella.
Mutta hei, laita roposi sinne.
Irtisanoutuuko Saarikko nyt rasismista ja kertoo ettei kepu oikeasti ole nassukkapuolue.