Onko normaalia että vuokraisäntä haluaa puolet maksusta tilille ja puolet käteisellä?
Kommentit (63)
Pysy erossa tuollaisista kuspäistä. Kiertävät veroja, kieroja käärmeitä. Ole kohta suuremmissa hankaluukisissa. Etsi parempi vuokran-antaja, joku tunnetumpi firma parempi, kuin yksityinen kiero.
Vierailija kirjoitti:
On tietysti. Myös puolet luonnossa on ihan tavanomaista ja hyvän vuokraustavan mukaista.
Vedä köteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just, kohta pyytää maksamaan luonnossa😱
Luonnossa maksaminen on perinteinen tapa.
Mä maksan osan luonnossa ja loput käteisellä.
En ikinä sais muuten asua Hki keskustassa omassa yksiössä 160€/kk.N17
No niin setä 57v, haaveile vaan. Vaihda vaippa ja mee nukkumaan, tuti suussa😂
Ei oo normaalia.
Enkä tiedä ainoatakaan yksityisen asunnon vuokraaja joka noin tekesi.
Mitä pienemmät vuokratulot omistajilla asunnostaan on. sitä vähemmän omistaja voi vähentää omistamiensa asuntojen kuluista, omassa verotuksessaan.
Asunnonomistaja on asuntosijoittaja, joka laittanut suuren summan rahaa likoon, ostamalla asunnon.
Hän on siis omalla tavallaan yrittäjä.
Hän vuokraa asuntoa, sitä tarvitseville ihmiselle, tiettyä summaa vastaan.
Vuokran on oltava sen verran suuri, että sijoittaja saa takaisin omat kulunsa asunnosta.
Sekä tietysti myös voittoa sijoituksestaan.
Vois miettiä sitä, kenelle itse lainaisi rahaa vaikkapa 100 000 euroa, ilman kuluja ja korkoja?
Kun samaan aikaan sama summa muualle.sijoittettuna tuottaa jopa kymppitonnien osinkoja. Ja voittoja.
Vierailija kirjoitti:
Veronkiertoa.
Miten heitossa se verenkiertoa on.
Kun samaan aikaan asunnonomistaja maksaa itse asunnon vastikkeen, ja mahdolliset remontit, mitä asunto-osakeyhtiössä milloinkin on?
Kyllä verottaja tietää AINA, kulloisenkin alueen vuokratason.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole normaalia, eikä sinun kannata sitä niin maksaa. Millä todistat että olet maksanut koko vuokran, jos hän päättääkin alkaa perimään sitä käteisenä maksettua osaa uudelleen?
Erittäin hyvä pointti👍
Vuokranantajasi tarkoitus on selkeästi välttää veroseuraamuksia, minkä vuoksi hän osan käteisellä pyytää. On täysin hänen vastuullaan verottajan suuntaan ilmoitukset, niistä sinun ei tarvitse huolehtia. Muutenhan asiassa ei ole ongelmaa sinun kannaltasi, mutta varmista että saat kuitit myös käteismaksuista, että pystyt myöhemmin osoittamaan vuokrat maksetuksi. Muuten olet heikoilla, jos jälkiselvittelyjä tulee. Suuri osa vuokranantajista ovat ihan ok tyyppejä, mutta koskaanhan ei voi tietää, sillä kepulejakin löytyy. Varmista siis oma selustasi kuitenkin, niin voit nukkua yösi rauhassa.
Ei ole tervettä. Veronkiertoa, jotain muuta hämärää, johon pimittää käteistä rahaa. Mahdollisesti huu meet ym. Älä sotkeudu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronkiertoa.
Miten heitossa se verenkiertoa on.
Kun samaan aikaan asunnonomistaja maksaa itse asunnon vastikkeen, ja mahdolliset remontit, mitä asunto-osakeyhtiössä milloinkin on?
Kyllä verottaja tietää AINA, kulloisenkin alueen vuokratason.
Vuokratulot ovat veronalaista tuottoa. Siten ob veronkiertoa.
Yksityiseltä kun vuokraa, niin siinä on aina omat kujeensa. Tästä on kohta 25 vuotta, kun muutin pois kämpästä, jonka olin vuokrannut yksityiseltä. Pimitti tonnin takuuvuokran, koska niissä 30 vuotta vanhoissa tapeteissa oli elämisen jälkiä. Niin rumat tapetit vuodelta 1968, että eiköhän nuo olisi joutaneet vaihtoon jo kasarin alussa. Vuokranantaja pisti sen kämpän vielä myyntiin ja laittoi takuuvuokran tilille, jonka tuo oli tehnyt minun nimiin. Siellä oli tuhat markkaa visusti säilössä 20 vuotta. Se raha, joka oli mennyt 35 neliön yksiön tapettien vaihtoon. Miten voi olla tilillä säästössä raha, joka on laitettu remontointiin? Ja miksei hän voinut pantata sitä tonnia tilillä, joka oli hänen omissa nimissä? Miksi piti olla tilillä, joka oli minun nimissä, kun se raha ei kerran minulle kuulunut? Lopulta pankki ratkaisi tämän asian ja tuo minun nimissä ollut tili lakkautettiin. En tiedä, onko kyseinen henkilö enää edes elossa, vai mitä on tapahtunut.
Ei enää ikinä yksityiseltä vuokrakämppää.
käteinen on edelleen laillinen maksuväline.syyttely ilman todisteita ei kuulu hyviin tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiseltä kun vuokraa, niin siinä on aina omat kujeensa. Tästä on kohta 25 vuotta, kun muutin pois kämpästä, jonka olin vuokrannut yksityiseltä. Pimitti tonnin takuuvuokran, koska niissä 30 vuotta vanhoissa tapeteissa oli elämisen jälkiä. Niin rumat tapetit vuodelta 1968, että eiköhän nuo olisi joutaneet vaihtoon jo kasarin alussa. Vuokranantaja pisti sen kämpän vielä myyntiin ja laittoi takuuvuokran tilille, jonka tuo oli tehnyt minun nimiin. Siellä oli tuhat markkaa visusti säilössä 20 vuotta. Se raha, joka oli mennyt 35 neliön yksiön tapettien vaihtoon. Miten voi olla tilillä säästössä raha, joka on laitettu remontointiin? Ja miksei hän voinut pantata sitä tonnia tilillä, joka oli hänen omissa nimissä? Miksi piti olla tilillä, joka oli minun nimissä, kun se raha ei kerran minulle kuulunut? Lopulta pankki ratkaisi tämän asian ja tuo minun nimissä ollut tili lakkautettiin. En tiedä, onko kyseinen henkilö enää edes elossa, vai mitä on tapahtunut.
Ei enää ikinä yksityiseltä vuokrakämppää.
Tämä ap! Vuokraa firmalta, maksa vuokra tilille kokonaisuudessaan.
Voit maksaa vaikka kaiken käteisellä kunhan saat maksuistasi normaalin kuitin ( maksaja, maksun syy, summa, maksupäivä, maksun saajan allekirjoitus ja nimenselvennys) ja käytäntö on myös merkitty vuokrasopimukseen. Se mitä vuokranantaja sitten tekee, ei ole sinun murheesi. Mutta kuten edellä todettu, ei ole kyllä ihan tavanomainen käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
käteinen on edelleen laillinen maksuväline.syyttely ilman todisteita ei kuulu hyviin tapoihin.
Käteinen puolet vuokrasta on pimeää bisnestä. Tiedät sen varsin hyvin.
Ap, kysy miksi pitää maksaa puolet käteisellä? Mitä selittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää ikinä yksityiseltä vuokrakämppää.Tämä ap! Vuokraa firmalta, maksa vuokra tilille kokonaisuudessaan.
Miltä firmalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää ikinä yksityiseltä vuokrakämppää.Tämä ap! Vuokraa firmalta, maksa vuokra tilille kokonaisuudessaan.
Miltä firmalta?
Riippuu mistä päin haet asuntoa. Netistä löytyy, katso esim. Oikotie, Lumo.
Minä olen maksanut vuokran tilille. Toimii.
On tietysti. Myös puolet luonnossa on ihan tavanomaista ja hyvän vuokraustavan mukaista.