Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Vierailija kirjoitti:
Naisia aivopestään, jotta he mukautuisivat miehen tahtoon. Liitot säilyy, omaisuus säilyy, perhe pysyy koossa. Nainen maksaa hinnan. Se ei tunnu tasa-arvoiselta.
Eihän tuo ole ollenkaan tätä päivää, missä nimenomaan sooloseksiä ylistetään ja sillä kaupataan ties minkälaista päristintä ja suristinta. Ja nimenomaan naisille.
Tämä kaikki alleviivatusti feminismin (ja miehistä vapautumisen) nimissä. Kehitytäänkö?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla halukas minkään ikäisenä. Mutta jos ei halua seksiä, ei voi ainaaan minun kanssani olla parisuhteessa.
Mistä tuollaisia miehiä löytää? Onko näille oma deittisivustonsa, kertokaa?!
Vierailija kirjoitti:
Itseä lakkasi seksi kiinnostamasta jo parikymppisenä. Teininä vielä kiinnosti, sitten kyllästyin. Kyllästyn yleensäkin äkkiä asioihin ja kiinnostun kaikista uusista jutuista. Onneksi mielenkiintoisia asioita maailmassa riittää. Liekö korkea äo sitten tähän syynä. Mensan virallisen testin mukaan kuulun pariin älykkäimpään prosenttiin.
Ei liity älykkyyteen eikä edes kyllästymiseen. Kyseessä on hormonihäiriö. Sairauden tuntoa ei ole, koska kun ei tee mieli ei mitään tarvitse muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lääkkeidenkö voimalla sitä pitää väkisin vääntää? Eikö se ole vähän kuin raiskaamista? Kun ei oikeasti haluta mutta toisen mieliksi pitää vaan jatkaa. Ei kuulosta kivalle eikä terveelle."
Moni ennemmin halukas nainen kokee menettävänsä todella paljon, jos haluttomuutta tulee. Moni pelkää sitä jo vuosia ennen vaihdevuosi-ikää. Siinä tilanteessa hän yleensä haluaa itse saada halunsa takaisin ja tekee kaikkensa, jotta niin kävisi. Miksi kukaan haluaisi luopua yhdestä elämän parhaasta ilosta?
Jos taas haluja ei ole aiemminkaan ollut niin miksi ihmeessä suhteessa vielä ollaan?
Komppaan tätä. Olen 46-v eikä vielä ole vaihdevuodet - mutta sensijaan nautin seksistä ja seksuaalisuudesta, myös sooloseksistä. En todellakaan haluaisi menettää tätä osa-aluetta elämästäni. Siksi toivonkin, että omalla kohdalla ei vaihdevuodet vie haluja - mutta jos nii
Minä olen jo vaihdevuodet ohittanut nainen ja nautin seksistä täysillä. Ehkä enemmänkin kuin nuorena. Pitkässä avioliitossa mies ei ollut kovin seksuaalinen ja leskeksi jäätyäni olen löytänyt aktiivisen, vähän nuoremman miehen. En ymmärrä, miksi täällä niin kovin paheksutaan seksiä vanhemmalla iällä. Se antaa iloa ja virtaa muuhunkin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun läpi ajankuluksi sairaslomalla, ja täytyy todeta että onpa teillä joillakin kauheita parisuhteita ja miehiä! Miksi ihmeessä olette ihmisen kanssa, joka "haluaa nähdä alasti vain pilkatakseen ja häpäistäkseen" tai joka suuttuu ja raivoaa ellei saa tahtoaan läpi? Tai miehen, joka seksissä hakee vain omaa nautintoaan ja naisesta viis? Kyllä minäkin olisin mieluummin yksin kuin tuollaisen miehen kanssa.
Mutta, oma mieheni on aivan ihana ja huomioonottava. Rakastan häntä ja hän minua ja haluamme seksiä edelleen toistemme kanssa, vaikka minulla jo vaihdevuodet on ohi ja miehelläkin välillä haasteita erektion kanssa. Puhumalla ollaan selvitty, ja muunkinlaista seksiä on kun yhdyntä. Mies myös aina huolehtii minulle ensin orgasmin, joten mielelläni teen saman hänelle. Muutenkin mieheni kohtelee minua kauniisti eikä ole koskaan pahaa sanaa minulle sanonut. Emme tosiaankaan halua nyt hieman päälle 5-kymppisinä lopettaa seksuaali
Ei ole epänormaalia.
Nykyään kun seksiä ylikorostetaan ja tuputetetaan aivan mahdottomasti, niin erikoista on se, että lisääntymisikäiset (naiset) joko työnnetään myymään kehoaan seksityöhön tai muuten välineellistämään kehonsa ns kaupankäyntinä ja vanhemmat työnnetään r*nkkaamaan lreluarsenaalilla TAI jos varallisuus sallii, ostamaan seksia rattopojilta TAI hommaamaan jostain (mistä?) nuoren oriin tyydyttämään itseään. Näistä pitäisi suunnilleen valita.
Joku polyamoria ja swingeriyskin tulee toki kyseeseen jos nyt et mitenkään pääse siitä yhdestä kestoriesastasi eroon ja elintasosikin romahtaisi.
"En ymmärrä, miksi täällä niin kovin paheksutaan seksiä vanhemmalla iällä."
Enemmänkin kyllä niin, että annetaan ymmärtää niiden seksistä välittämättömien olevan suunnilleen muumiona, jotka ovat kuivuneet pystyyn. Kuten aloituksessa mainitaan, seksistä pitäviä vanhempia naisia hehkutetaan mediassa. Vasta oli jossain isossa mediassa (ehkä Hesari?) juttu siitä, miten gyne ei ymmärrä, että jotkut eivät halua apua vaihdevuosihaluttomuuteen. Eivät kai, kun hoidoista tulee gyneille rahaa.
Onneksi harrastin nuorena seksiä yli oman tarpeen, joten minusta on vapauttavaa, kun se ei enää kiinnosta. Ehkä hieman muttei pakonomaisesti. Toisin oli tuntemallani tyypillä, joka oli ollut nuorena melko pidättyväinen ja koki melkein seitsenkymppisenä kiihkeän seksisuhteen siihen liittyvine sydänsuruineen, tunnemyrskyineen ja pettymyksineen. Itse seurailin sivusta ja ajattelin, että onneksi ei enää ja ei ikinä enää tuollaista.
Olkaa naiset sitten sinkkuina.
Ei tarvitsekaan olla. Mutta ei myöskään kannatta ihmetellä, kun mies vaihtaa toiseen ja nuorempaan.
Seksi kuuluu parisuhteeseen. Se on henkistä väkivaltaa, jos toinen on koko ajan mukamas "pää kipeä tai ei vaan nyt huvita". Silloin pitää sallia, puutteessa olevalle osapuolelle vieraissa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä lakkasi seksi kiinnostamasta jo parikymppisenä. Teininä vielä kiinnosti, sitten kyllästyin. Kyllästyn yleensäkin äkkiä asioihin ja kiinnostun kaikista uusista jutuista. Onneksi mielenkiintoisia asioita maailmassa riittää. Liekö korkea äo sitten tähän syynä. Mensan virallisen testin mukaan kuulun pariin älykkäimpään prosenttiin.
Ei liity älykkyyteen eikä edes kyllästymiseen. Kyseessä on hormonihäiriö. Sairauden tuntoa ei ole, koska kun ei tee mieli ei mitään tarvitse muuttaa.
Juuri näin. Ihminen ei voi olla kovin älykäs, jos luulee haluttomuutensa johtuvan älystään eikä hormonihäiriöstä. :D Älykäs ihminen osaa ehkä keskimääräistä järkevämmin suhtautua seksiin ja harjoittaa itsehillintää, ehkä, mutta ei ole muuten mitään korrelaatiota todellakaan haluttomuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Seksi kuuluu parisuhteeseen. Se on henkistä väkivaltaa, jos toinen on koko ajan mukamas "pää kipeä tai ei vaan nyt huvita". Silloin pitää sallia, puutteessa olevalle osapuolelle vieraissa käynti.
Olen tästä samaa mieltä. Ex-vaimoa ei koskaan huvittanut, oli pää kipeä ja väsytti jatkuvasti, mutta ei halunnut erotakaan, koska miellä oli hänen mielestä kaikki hyvin. No, nyt ovat lapset lähteneet pesästä ja erosin vaimosta. Minulla on uusi kumppani, jonka kanssa seksiä harrastan päivittäin. Ex-vaimo taas ei löydä ketään ja valittaa koko ajan lapsilleen yksinäisyyttään. Varsinkin nyt kun joulu lähestyy, niin alkaa ex-vaalimaan lapsiamme viettämään enemmän aikaa hänen kanssaan. Onneksi itse ei tarvitse olla enää missään tekemisissä ex:n kanssa. Harmittaa vaan lasten puolesta, kun heilläkin on oma elämä ja seurustelusuhteet menossa. Eivät he voi koko ajan äidilleen seuraa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy mihinkään. Ei parisuhde ole yhtä kuin seksisuhde. Odotapa kun itsekin olet 50-60v niin tajuat sen.
Vierailija kirjoitti:
On myös väkivaltaa kinuta ja pakottaa seksiin. Parisuhde on parisuhde, oli seksiä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan olla. Mutta ei myöskään kannatta ihmetellä, kun mies vaihtaa toiseen ja nuorempaan.
Miehet mitään naisia tartte kun on kaksi toimivaa kättä. Ukoille on muutenkin se ja sama, kunhan on joku kolo mihin tehdä tarpeensa.
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärrä, miksi täällä niin kovin paheksutaan seksiä vanhemmalla iällä."
Enemmänkin kyllä niin, että annetaan ymmärtää niiden seksistä välittämättömien olevan suunnilleen muumiona, jotka ovat kuivuneet pystyyn. Kuten aloituksessa mainitaan, seksistä pitäviä vanhempia naisia hehkutetaan mediassa. Vasta oli jossain isossa mediassa (ehkä Hesari?) juttu siitä, miten gyne ei ymmärrä, että jotkut eivät halua apua vaihdevuosihaluttomuuteen. Eivät kai, kun hoidoista tulee gyneille rahaa.
Plus että haluttomuus voidaan hyvin kokea myös helpotuksena. Ei tuota yhtään koe ongelmana. Sen huomaa niin selvästi ikääntymisestä johtuvaksi että tuo melkein naurattaa.
Ohis mutta kamalinta minusta on ollut se, kun kuulin että syöpäsairaallekin toitotetaan, että huomioi kumppanin s e k su aalisuus. Mitä halvattua?? Äitini oli saanut jonkun lehtisen asiasta. Tosi kiva kun kuolema kolkuttaa olkapäällä, niin pitäisi _ottaa huomioon_ kumppanin tarpeet. No, en tietenkään kysynyt että miten vanhempieni intiimielämä sairastumusen jälkeen sujui, mutta tuo jäi mieleen. Äiti kuolikin, niin ei siitä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä samaa mieltä. Ex-vaimoa ei koskaan huvittanut, oli pää kipeä ja väsytti jatkuvasti, mutta ei halunnut erotakaan, koska miellä oli hänen mielestä kaikki hyvin. No, nyt ovat lapset lähteneet pesästä ja erosin vaimosta. Minulla on uusi kumppani, jonka kanssa seksiä harrastan päivittäin. Ex-vaimo taas ei löydä ketään ja valittaa koko ajan lapsilleen yksinäisyyttään. Varsinkin nyt kun joulu lähestyy, niin alkaa ex-vaalimaan lapsiamme viettämään enemmän aikaa hänen kanssaan. Onneksi itse ei tarvitse olla enää missään tekemisissä ex:n kanssa. Harmittaa vaan lasten puolesta, kun heilläkin on oma elämä ja seurustelusuhteet menossa. Eivät he voi koko ajan äidille
Jospa vielä uusi lehti kääntyy eksällesikin. Toivotaan niin.
Seksiä ei voi pakottaa joten on oikein erota jos halut menevät ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy mihinkään. Ei parisuhde ole yhtä kuin seksisuhde. Odotapa kun itsekin olet 50-60v niin tajuat sen.
Jokainen pari arvioikoon ne syyt itse miksi pysyvät yhdessä tai eroavat. Mitä tuohon muut nokkansa tunkevat. Heidän seksinsä määrä tai laatu ei kuulu ulkopuolisille, elleivät jostain syystä halua sitä itse hirveästi esitellä ja siltäkin voi sulkea korvansa.
Menkat meni jo aikaa sit,ja mikä ihana olo.Liikuin 24/7.nyt 9v myöhemmin,on alapää ongelmaa ne kutinat,kuivuus jne.Koko kropassa.Apteekista löytyi apuja,ja vakifem lääkäri kirjoitti.Ulkoisesti oon kuin 20nen.Kyllä mua katselee miehet vielä.Säteily,joku...itsevarmuus mitä tekeekään..Oon huomannut ja ne eleet.Mutta en pysty suhteeseen varmaan ikinä,biologinen kello sanoo jo ei.Kuka tyytyisi pelkkään kädestä pitoon mies hklö,Vaik ei miehetkään aina pysty..Ystäviä hankin kyllä...riittääkö se?!?