Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?

Vierailija
16.08.2023 |

Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.

Kommentit (2165)

Vierailija
1061/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikean elämän eläneenä autismikirjolla olevana aseksuuaalina olen onnellinen edes siitä, että olen elänyt elämäni sinkkuna ja velana ja yrittänyt vältellä joutumista mihinkään tekemisiin vieraiden miesten kanssa. Yritän myös pukeutua peittävästi ja osoittaa kaikin tavoin haluavani olla rauhassa. Valitettavasti olen isorintainen ja isojen rintojen peittäminen on vaikeaa. Olen iloinen myös siitä, että olen pidättäytynyt kaikesta seksuaalisesta kanssakäymisestä, enkä myöskään aio koskaan sitä harjoittaa. Tunnen itseni toki syntiseksi, koska olen nähnyt seksuaalisia unia ja seksuaalista sisältöä ihan tavallisissa televisiosarjoissa ja elokuvissa. Haluaisin vain olla tuntematta ja oikeastaan näkemättäkään mitään seksuaalista. Elämässäni on riittänyt ongelmia ja vastoinkäymisiä. Nykyiselläänkin elämäni on todella kuormittavaa. Jos tähän olisi lisännyt vielä seksuaalisuuden ja sen harjoittamisen en olisi pystynyt yhtään mihinkään. Näin neljäkymppisenä tunnen itseni jo aika vanhaksikin. Tässä ei todellakaan enää mitään nuoria olla. En saanut itse valita syntymääni naiseksi ei- toivottuna lapsena tai niitä ankaria ja vaikeita olosuhteissa, joissa olen joutunut kasvamaan ja elämään. Mieluiten olisin syntynyt mieheksi, koska silloin elämäni olisi varmasti ollut helpompaa, mutta eipä sitäkään kysytty.

Ihmisen seksuaalisuus ylipäätään ihan kokonaisuudessaan on todella ällöttävää. Kaikkein ällöttävintä on heteromiesten seksuaalisuus, joka hallitsee yhä maailmaa. Miehet ovat seksuaalisuutensa vietävissä ja valmiit vaikka mihin päästäkseen vain toteuttamaan seksuaalisuuttaan, vaikka se aiheuttaakin paljon vahinkoa ja tuhoa. Jos miehet ajattelesivat enemmän järjellä libidonsa sijaan olisi maailma varmasti edes vähän parempi paikka. Miesten seksuaalisuutta ei myöskään ole kontrolloitu niin kuin naisen seksuaalisuutta. Vielä ei niin kovin kauan sitten kunnollisella naisella ei edes uskottu varsinaisesti olevan seksuaalisuutta, vaan ideaali oli sellainen aseksuaali. Seksuaalisuus liitettiin vain ns. huonoihin ja maksullisiin naisiin. Aseksuaalisuus taitaa olla miehillä olematonta, mutta naisilla oletettua yleisempää. Se on seksuaalisuuden muoto siinä missä muutkin. Kunpa yhä useampi uskaltaisi ympäristön ilmeisesti pakottamien heteroleikkien sijaan vaan olla tässäkin oma itsensä ja elää ihan sinkkuna ja velana. Tällä säästyisi jo paljolta.

Voi herrajumala mitä tekstiä. Ainakin yksi heterosuhde olisi saanut jäädä syttymättä, nimittäin äitisi ja isäsi.

Sen heteroleikin lopputulos ei mairittele millään muotoa.

Kukaan ei voi päättää syntymästään, siitä millaisiin olosuhteisiin syntyy ja keiden lapseksi syntyy. Ketään ei myöskään saa syyttää siitä, että on sattunut syntymään.

Vierailija
1062/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla sika miehen kanssa,joka hakkaa,käy vieraissa,haukkuu,juopottelee jatkuvasti,eikä kykene se loppui jo 30v Ei tollaset miehet ole oikein kiihottavia,eikä sitä seksiä ole tehnyt mieli 30v Miksi kukaan,ei ajattele ettei suhde ole pelkkää seksiä,kyllä halut kuolee tuollaisista sijoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tympii tuo jatkuva seksin tuputus. Kuulemma on jotain pahaa vikaa jollei koko ajan tee mieli, eli paheksutaan kauheasti jos seksi ei kiinnosta ja olisi heti hommattava jotain terapiaa ja hormoneita. Huoh.

Ne jotka haluaa harrastakoon ihan rauhassa vaikka satavuotiaaksi, mutta antakaa haluttomien olla rauhassa. Itse ajattelen kuinka ihanaa on kun halut on kadonneet. Johan kerkisinkin harrastaa tuota puuhaa ihan tarpeeksi kauan. Joskus kivaa, useimmiten haukotutti. Ei vaan sattunut omalle kohdalle kovin taitavia ja asialle omistautuneita kaksilahkeisia. Opettamisesta ei ollut apua asiaan. Kun ukkoa ei kiinnosta oppia uutta niin ei kiinnosta. Nyt sitten seksin sijaan voi harrastaa kaikkea muuta oikeasti mielenkiintoista.

Kuulostaa siltä että opettaja oli tasoton.

Vierailija
1064/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein riitelette?

Todetaan kuinka paskoja miehet ovat. Ei se ole riitelyä.

Lievää yleistystä. Totta ainakin isäsi kohdalla.

Miksi haastat riitaa puhumalla isästäni?

Eikö isäsi ole mies?

Miksi haastat riitaa puhumalla isästäni.

Leikit hölmöä. Tapa tuokin ilmaista itseä.

Eiku ihan oikeesti, selitä mikä tarve sulla on haastaa riitaa netissä.

Vierailija
1065/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii olla halukas. Mutta mies saattaa sitten hakea seksinsä muualta. Ei ketään voi pakottaa olemaan ilman vain siksi että itseä ei nappaa.

Mikä mies.

Ei kaikki naiset elä miehen kanssa.

Ihme putkiaivoja taas tääkin ketju täynnä.

Ja mitä te seksiriippuvaiset tässä ketjussa rehentelette seksihaluillanne, mitä helvettiä ne asiat meitä kiinnistaa, JOTKA IHMETTELEMME SEKSITUPUTUSTA KESki-IKÄISILLE MUUTENKIN.

Pällit! 🤦🏻

Vierailija
1066/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt vähän tuota, kun isokin osa ehdottaa sitä, että parisuhteessa halullisen pitäisi saada oikeus hakea seksinsä mistä huvittaa. Miksi? Eivätkö nämä halulliset osaa tyydyttää itseään vai miksi tarvitsevat toimitukseen toisen ihmisen?

Avatkaa tätä te, jotka haluatte hakea seksiä parisuhteen ulkopuolelta. Miksi ette riitä itsellenne?

Omat sormet tai dildo ei ikinä korvaa toisen ihmisen läheisyyttä. Ihon lämpöä, tuoksua, silittelyä, kosketuksia, suudelmia, huokauksia, sydämen sykettä, tunnetta siitä miten on saanut toisen lähes räjähtämään atomeiksi nautinnosta samalla kun itse kokee jotain ainutlaatuisen ihanaa. Ei ole sitä jälkilämpöä toisen sylissä, ei nukahdusta kainalossa, ei uutta heräämistä suudelmiin ja hyväilyihin...

Tuossa nyt pari ittensä räpläämisen ja rakastelun eroa. Surullista jos et tuota tiennyt??

Kaikkea tuota voi olla ilman seksiä, surullista ettet tiennyt.

Minkälaisessa muussa tilanteessa koet räjähtävää nautintoa, jos seksiä ei lasketa?

Kuinka usein se seksiä haluamaton kumppani jakaa auliisti hellyyttä, suudelmia, kosketuksia, ihokontaktia, hyväilyjä?

Vierailija
1067/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikean elämän eläneenä autismikirjolla olevana aseksuuaalina olen onnellinen edes siitä, että olen elänyt elämäni sinkkuna ja velana ja yrittänyt vältellä joutumista mihinkään tekemisiin vieraiden miesten kanssa. Yritän myös pukeutua peittävästi ja osoittaa kaikin tavoin haluavani olla rauhassa. Valitettavasti olen isorintainen ja isojen rintojen peittäminen on vaikeaa. Olen iloinen myös siitä, että olen pidättäytynyt kaikesta seksuaalisesta kanssakäymisestä, enkä myöskään aio koskaan sitä harjoittaa. Tunnen itseni toki syntiseksi, koska olen nähnyt seksuaalisia unia ja seksuaalista sisältöä ihan tavallisissa televisiosarjoissa ja elokuvissa. Haluaisin vain olla tuntematta ja oikeastaan näkemättäkään mitään seksuaalista. Elämässäni on riittänyt ongelmia ja vastoinkäymisiä. Nykyiselläänkin elämäni on todella kuormittavaa. Jos tähän olisi lisännyt vielä seksuaalisuuden ja sen harjoittamisen en olisi pystynyt yhtään mihinkään. Näin neljäkymppisenä tunnen itseni jo aika vanhaksikin. Tässä ei todellakaan enää mitään nuoria olla. En saanut itse valita syntymääni naiseksi ei- toivottuna lapsena tai niitä ankaria ja vaikeita olosuhteissa, joissa olen joutunut kasvamaan ja elämään. Mieluiten olisin syntynyt mieheksi, koska silloin elämäni olisi varmasti ollut helpompaa, mutta eipä sitäkään kysytty.

Ihmisen seksuaalisuus ylipäätään ihan kokonaisuudessaan on todella ällöttävää. Kaikkein ällöttävintä on heteromiesten seksuaalisuus, joka hallitsee yhä maailmaa. Miehet ovat seksuaalisuutensa vietävissä ja valmiit vaikka mihin päästäkseen vain toteuttamaan seksuaalisuuttaan, vaikka se aiheuttaakin paljon vahinkoa ja tuhoa. Jos miehet ajattelesivat enemmän järjellä libidonsa sijaan olisi maailma varmasti edes vähän parempi paikka. Miesten seksuaalisuutta ei myöskään ole kontrolloitu niin kuin naisen seksuaalisuutta. Vielä ei niin kovin kauan sitten kunnollisella naisella ei edes uskottu varsinaisesti olevan seksuaalisuutta, vaan ideaali oli sellainen aseksuaali. Seksuaalisuus liitettiin vain ns. huonoihin ja maksullisiin naisiin. Aseksuaalisuus taitaa olla miehillä olematonta, mutta naisilla oletettua yleisempää. Se on seksuaalisuuden muoto siinä missä muutkin. Kunpa yhä useampi uskaltaisi ympäristön ilmeisesti pakottamien heteroleikkien sijaan vaan olla tässäkin oma itsensä ja elää ihan sinkkuna ja velana. Tällä säästyisi jo paljolta.

En tiedä, kuka tietää tai mitä luulee tietävänsä seksuaalisuudestani. En ole siitä kiinnostunut, mutta toisaalta aseksuaalisuuttani on pidetty aina täysin selvänä asiana, josta ei kuitenkaan ole koskaan puhuttu. Aikuisten asioiden kieltäminen oli kohdallani selkeä pidättäytymisen vaatimus vanhemmiltani. Jos olisi tullut ns. kaapista heterona olisi se suunnilleen tuhonnut maailman siinä, missä joillekin vanhemmille oman lapsen homoseksuaalisuus on vastaavaa. Sisarukseni muuten tuli ns. kaapista heterona ja se, että sisarukseni ei ollutkaan aseksuaali oli jo tuollainen järkytys. Täytyy toki myöntää, että sitä se oli itsellenikin.

En koe tarvetta julistaa näitä asioita koko maailmalle tai osallistua mihinkään Prideen. En myöskään koe kokeneeni syrjintää tämän takia. Olen kuitenkin myös työtön ja tämän asian haluaisin julistaa koko maailmalle. Juurikin Pride työttömät- tapahtumaa myös tarvittaisiin, sillä koen joutuneeni tahtomattani syvälle ns. kaappiin työttömänä ja myös juurikin työttömyyteni vuoksi olen kokenut syrjintää ja perustuslainkin vastaista kohtelua, mutta ketään se ei kiinnosta.

Oletko kasvanut ympäristössä, jossa seksuaalisuus koettiin jotenkin hävettävänä asia? En kiellä, että aseksuaaleja ei olisi olemassa, mutta mielestäni sinun suuntautumisesi kuulosta pikemmin siltä, että sulla olisi jonkin moisia traumoja seksin suhteen, jotka ovat saaneet sinut suhtautumaan kaikkeen seksiin liittyvään iljettävänä.  

T. Eri

Vierailija
1068/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala mitä tekstiä. Ainakin yksi heterosuhde olisi saanut jäädä syttymättä, nimittäin äitisi ja isäsi.

Kukaan ei voi päättää syntymästään, siitä millaisiin olosuhteisiin syntyy ja keiden lapseksi syntyy. Ketään ei myöskään saa syyttää siitä, että on sattunut syntymään.

Säälittävää ruikutusta. Lapsia on myyty orjiksi ja tehty vaikka mitä kauheaa. Pakotettu ampumaan vanhempansa jne..

Silti ne kehitysmaissa yrittävät elää ja selviytyä. Lopeta ruikuttaminen ja itsesääli.

Vierailija
1069/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron oman kokemukseni: Minua alkoi seksi ällöttämään 42 vuotiaana. Esivaihdevuodet alkoivat 45vuotiaana. Sen jälkeen olen inhonnut ajatustakin seksistä. Onneksi olen sinkku. Nyt olen 60 ja en ole 18 vuoteen harrastanut seksiä. Ajatuskin oksettaa. Ajattelen niin, että luonto hoitaa asian. Kun nainen ei ole enää hedelmällinen, niin kaikki halut loppuvat. En osaa kuvitella ikäistäni naista harrastamassa seksiä. Ajatus tuntuu niin oudolta. Vanha nainen, ruma vartalo, seksiä?

Vierailija
1070/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein riitelette?

Todetaan kuinka paskoja miehet ovat. Ei se ole riitelyä.

Lievää yleistystä. Totta ainakin isäsi kohdalla.

Miksi haastat riitaa puhumalla isästäni?

Eikö isäsi ole mies?

Miksi haastat riitaa puhumalla isästäni.

Leikit hölmöä. Tapa tuokin ilmaista itseä.

Eiku ihan oikeesti, selitä mikä tarve sulla on haastaa riitaa netissä.

Mikä tarve sinulla on esittää tyhmää.

Vierailija
1071/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttomuus on ihan okei, jos

a) on sinkku

b) on parisuhteessa toisen haluttoman kanssa

Muussa tapauksessa joku kärsii. Jos halut eivät kertakaikkiaan kohtaa, eli toinen ei halua lainkaan tai suostuu äärimmäisen harvoin, ja tilanne on pysyvä, on yksinkertaisesti parempi erota. Kumpikin on eron jälkeen onnellisempi.

Vierailija
1072/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää ruikutusta. Lapsia on myyty orjiksi ja tehty vaikka mitä kauheaa. Pakotettu ampumaan vanhempansa jne..

Silti ne kehitysmaissa yrittävät elää ja selviytyä. Lopeta ruikuttaminen ja itsesääli.

Se, että muualla tapahtuu kauheita asioita ei anna sinulle oikeutta olla ilkeä muille. Miksi haluat tehdä maailmasta vielä pahemman paikan kun se jo on? 

Vierailija
1073/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. En voi sietää kumpaakaan lajia, ei kiinnosta ja liikaa erite- ja hajuhaittoja. Saan kiksini opperasta ja kirjallisuudesta. Myös maalaustaiteesta.

On täysin mahdollista nauttia em. asioista ja myös seksistä. N

Mitä sitten. Sinulle vastattiin ettei eritteet ja seksihajut kiinnosta, vaan muut asiat elämässä.

Tää on just tätä nykyajan seksituputusta. Ihan kuin ilman seksiä ei normaali vanheneva nainen voisi elää. Voi hyvää päivää, jankutetaan ja jankutetaan omasta pakkomielteestä.

Eri

Vierailija
1074/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri-Helenalla (78 v.) ja Tommi Liimataisella (46 v.) on vieläkin seksielämää. Katri on itse kertonut asian. Jos 6-kymppisenä pitäisi viimeistään lopettaa seksi, niin kaikki ei vain tottele.

Vierailija
1075/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) on sinkku

Muussa tapauksessa joku kärsii. Jos halut eivät kertakaikkiaan kohtaa, eli toinen ei halua lainkaan tai suostuu äärimmäisen harvoin, ja tilanne on pysyvä, on yksinkertaisesti parempi erota. Kumpikin on eron jälkeen onnellisempi.

Ok, Karen.

Vierailija
1076/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katri-Helenalla (78 v.) ja Tommi Liimataisella (46 v.) on vieläkin seksielämää. Katri on itse kertonut asian. Jos 6-kymppisenä pitäisi viimeistään lopettaa seksi, niin kaikki ei vain tottele.

Olisi voinut jättää kertomattakin. 🤢

Vierailija
1077/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten olemus tulee kuvottavaksi yli 50v ei sellaista enää halua.

Vierailija
1078/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron oman kokemukseni: Minua alkoi seksi ällöttämään 42 vuotiaana. Esivaihdevuodet alkoivat 45vuotiaana. Sen jälkeen olen inhonnut ajatustakin seksistä. Onneksi olen sinkku. Nyt olen 60 ja en ole 18 vuoteen harrastanut seksiä. Ajatuskin oksettaa. Ajattelen niin, että luonto hoitaa asian. Kun nainen ei ole enää hedelmällinen, niin kaikki halut loppuvat. En osaa kuvitella ikäistäni naista harrastamassa seksiä. Ajatus tuntuu niin oudolta. Vanha nainen, ruma vartalo, seksiä?

Jos tässä onkin se pieni ero: sinä sytyt näkemästäsi ja menetät halusi kun silmä ei enää lepää, minä sytyn tuntemastani ja halut ovat tallessa, tuntoaistimus on edelleen samanlainen?

Vierailija
1079/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) on sinkku

Ok, Karen.

Ole hyvä ja perustele, miksi olen mielestäsi väärässä. Miksi on oikein kieltää seksi (ei itsetyydytys, vaan toisen ihmisen kanssa harrastettava seksi) halukkaalta osapuolelta ikiajoiksi, jos toinen ei halua lainkaan?

Vierailija
1080/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi voinut jättää kertomattakin. 🤢

Pidät siis Katri Helenaa vastenmielisenä, koska hän on niin iäkäs? Hän ei saisi enää harrastaa seksiä, koska on vanha? Pidätkö muutenkin vanhempia ihmisiä vastenmielisinä? En tarkoita, että pitäisi innostua mummoseksistä, mutta tuo hymiö kertoo siitä, että sinua kuvottaa pelkkä ajatuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi