Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se on ainakin niin, että jos vaimo lakkaisi antamasta (ei ole vielä lakannut, vaikka ollaan tässä jo 25 v oltu yhdessä), niin kyllä se meidän avioliitto olisi siinä. Molemmat tietää tämän ja seksiä on tiedossa myös tänäänkin.
Sama. En minä tässä iässä kyllä ketään uuttakaan kassientyhjennykseen löytäisi, enkä todellakaan haaveile mistään neitsytprinsessasta, mutta periaatteellisesti en halua elää ihmisen kanssa jos ei ole seksiä. En mitään romanttista rakkautta ole olemassakaan.
Näin on. Koko romanttinen rakkaus on Hollywood satu.
Avioliitto on sopimus, josta pihtaamalla pääsee eroon, kuten kuuluukin.
Naiset ei vain tahdo tätä sisäistää. Parisuhde on hyötysuhde, jossa panostetaan ja saadaan palveluksia vastavuoroisesti.
Väsyttää tuo rakkausroska. Ei ihme ettei suhteet kestä, kun näin kaukana ollaan todellisuudesta ja eletään Hollywood harhoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt vähän tuota, kun isokin osa ehdottaa sitä, että parisuhteessa halullisen pitäisi saada oikeus hakea seksinsä mistä huvittaa. Miksi? Eivätkö nämä halulliset osaa tyydyttää itseään vai miksi tarvitsevat toimitukseen toisen ihmisen?
Avatkaa tätä te, jotka haluatte hakea seksiä parisuhteen ulkopuolelta. Miksi ette riitä itsellenne?
No ne nyt ovat noita poikasia, jotka ovat vasta heränneet ajattelemaan koko seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se on ainakin niin, että jos vaimo lakkaisi antamasta (ei ole vielä lakannut, vaikka ollaan tässä jo 25 v oltu yhdessä), niin kyllä se meidän avioliitto olisi siinä. Molemmat tietää tämän ja seksiä on tiedossa myös tänäänkin.
Sama. En minä tässä iässä kyllä ketään uuttakaan kassientyhjennykseen löytäisi, enkä todellakaan haaveile mistään neitsytprinsessasta, mutta periaatteellisesti en halua elää ihmisen kanssa jos ei ole seksiä. En mitään romanttista rakkautta ole olemassakaan.
Naiset ei vain tahdo tätä sisäistää. Parisuhde on hyötysuhde, jossa panostetaan ja saadaan palveluksia vastavuoroisesti.Väsyttää tuo rakkausroska. Ei ihme ettei suhteet kestä, kun näin kaukana ollaan todellisuudesta ja eletään Hollywood harhoissa.
Jotkut meistä elää sitä satua :) Itselläni tosin halut eivät ole hävinneet ja vaikka häviäisi, haluaisin kyllä että rakastamallani ihmisellä olisi hyvä olla. Huomioimme toisiamme joka tapauksessa monin eri tavoin. Se on ruokkinut myös seksielämää, joka on aivan toisissa sfääreissä kuin kenenkään aikaisemman kanssa. Nyt jälkikäteen sitä miettii, miksi koskaan mihinkään muuhun tyytyikään.
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun perusteella monelle on hyvin arka paikka, että libido voi laskea vaihdevuosi-iässä.
Väitetään, että eihän kukaan haluttomia mollaa ja saa olla haluton, mutta niin vain täälläkin on 47 sivua muistutettu, että kasvoista näkee ettet saa, olet varmaan aina harrastanut surkeaa seksiä, että energia ja elämänilo lähtee, pahoinpitelet henkisesti puolisoa, että olet vanha kurppa, että mies vaihtaa nuorempaan ja pettää ym.
Jännä miten tämä herättää näin suuria tunteita.
Onhan se aina herättänyt suuria tunteita. Seksuaalisuus on iso osa ihmisyyttä, myöntää sen sitten tai ei. Näin siis kokonaisuutena ajatellen, yksilöitä toki olemme kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei vain tahdo tätä sisäistää. Parisuhde on hyötysuhde, jossa panostetaan ja saadaan palveluksia vastavuoroisesti.Väsyttää tuo rakkausroska. Ei ihme ettei suhteet kestä, kun näin kaukana ollaan todellisuudesta ja eletään Hollywood harhoissa.
Näin voi sanoa vain ihminen, joka ei ole sitä romanttista rakkautta koskaan kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt vähän tuota, kun isokin osa ehdottaa sitä, että parisuhteessa halullisen pitäisi saada oikeus hakea seksinsä mistä huvittaa. Miksi? Eivätkö nämä halulliset osaa tyydyttää itseään vai miksi tarvitsevat toimitukseen toisen ihmisen?
Avatkaa tätä te, jotka haluatte hakea seksiä parisuhteen ulkopuolelta. Miksi ette riitä itsellenne?
Eiköhän se himo kohdistu naiseen, eikä omaan k****n
Lopeta sinä syöminen ja tankkaa vitamiinit pillereinä ja IV:nä sokeri ja suolalioksena suoraan suoneen. Pärjäisit varmaan hyvin jonkin aikaa, muttei se syömistä voita.
Täytyy todeta, että onneksi olen lesbo. Jos tätä palstaa on uskominen, parisuhde miehen kanssa ei varmaan olisi kestänyt sitä, että menetin kaikki haluni viisikymppisenä (joskin enemmän sairauden kuin pelkkien vaihdevuosien vuoksi). Vaikka onhan naisissakin niitä, jotka jättävät haluttoman kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se hieman surullista, että elämässä on yksi iso nautinnon aihe vähemmän. Toki hyvä ettei sitä kaipaa, mutta eikö elämä olisi huomattavasti parempaa jos vaidevuosina ja pitkään sen jälkeenkin olisi vielä upeaa seksiä ja sitä myös haluaisi. Itsellä meni halut moneksi vuodeksi huonon parisuhteen vuoksi ja viimeinen uuden rakastavan kumppanin kanssa ja tantraseksin myötä sain taas halut takaisin ja elämä on huomattavasti parempaa kuin ilman seksiä.
Ei se seksi välttämättä elämääsi parantanut, vaan se saattoi myös tulla takasin parantuneen elämän myötä.
Niin siis minulla tuo syy haluttomuuteen oli hyvin pitkälti psykologinen ja haluttomuus johtui siitä, että edellinen kumppani ei kunnioittanut minua seksin aikana eikä muutenkaan ja se teki seksistä negatiivisen kokemuksen ja halut menivät sen myötä pitkäksi aikaa vielä senkin jälkeen kun olin eronnut tuosta eksästä. Vasta kun rupesin työstämään noita traumoja miksi seksihalut katosivat ja rakastava ymmärtävä kumppani niin aloin pikkuhiljaa saada halut takaisin. Kyllä minun mielestäni ainakin kannattaa miettiä mistä se voi johtua ettei seksihaluja ole ja olisiko mahdollista saada halut. Jos fyysinen syy niin lääkärintarkastus tai esim. seksuaaliterapiaa.
Miksi? Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut meistä elää sitä satua :) Itselläni tosin halut eivät ole hävinneet ja vaikka häviäisi, haluaisin kyllä että rakastamallani ihmisellä olisi hyvä olla. Huomioimme toisiamme joka tapauksessa monin eri tavoin. Se on ruokkinut myös seksielämää, joka on aivan toisissa sfääreissä kuin kenenkään aikaisemman kanssa. Nyt jälkikäteen sitä miettii, miksi koskaan mihinkään muuhun tyytyikään.
Juuri tuota Hollywood roskaa. Maailmassa on tuhansia ihmisiä, joiden kanssa voit kokea saman. Niin, ja sattumalta löysit elämäsi rakkauden. Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin voi sanoa vain ihminen, joka ei ole sitä romanttista rakkautta koskaan kokenut.
Ystävä hyvä,
Näillä Markoilla ja Tepoilla ei ole minkäänlaisia edellytyksiä kokea syvempiä tunteita. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa. Elämä on yhtä munanjatkeella pöristelyä ja paskanjauhantaa. Sen lisäksi voi tosiaan tyhjentää ne saastaiset kassit jos tuuri käy. Tällainen on nykypäivän keski-ikäinen suomimies. Asuuko teillä nurkissa oma paskamarko?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se varmaan joillekin riittääkin, ainakin jos aidosti kumppaniaan rakastaa ja suhde on muuten hyvä.
Mutta eihän se yksin ole sama kuin toisen kanssa, moni varmaan kaipaa sitä toisen läheisyyttä, ihoa, yhteyttä toiseen, yhteistä kokemusta ja nautintoa. Joskus toki voi olla parempaakin yksin.
Ehkä yksi syy voi olla tämä kehonkielen asiantuntijan ohje Meghan Marklelle tältä viikolta: Ruoki or(h)iasi tai joku muu ruokkii sen. - Ei hän ei tarkoittanut ruokaa, vaan mahdlollisesti/ilmeisesti juuri tämän ketjun aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy todeta, että onneksi olen lesbo. Jos tätä palstaa on uskominen, parisuhde miehen kanssa ei varmaan olisi kestänyt sitä, että menetin kaikki haluni viisikymppisenä (joskin enemmän sairauden kuin pelkkien vaihdevuosien vuoksi). Vaikka onhan naisissakin niitä, jotka jättävät haluttoman kumppanin.
Sinänsä erikoista, koska tuo 5-kymppinen on yksi perusikä paukahtaa lesboksi.
Aika koomista paukahtaa lesboksi ja naiset enää jaksa nuolla haluttomina edes p****a.
Kova kohtalo.
Ap taisi osua oikeaan. 48 sivua perusteluita siihen, että hän on vääränlainen kun ei halua eikä halua syödä hormoneita halutakseen.
pertti-antero kirjoitti:
Itse olen kyllä halukas, 6-kymppinen nainen. Paras, ihailtava, kaunis, seksikäs, nainen. Kyllä miehet kääntää kadulla pään joka kerta kun siellä liikun, koska seksikkyys uhkuu yhä mun pukeutumisesta ja kasvoistakin. Muistakaa naiset meikki, hame, korkokengät, pus upit ja avarat kaulaaukot!
Niin... monenlaisia lahopäitä sitä maa päällään kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta sinä syöminen ja tankkaa vitamiinit pillereinä ja IV:nä sokeri ja suolalioksena suoraan suoneen. Pärjäisit varmaan hyvin jonkin aikaa, muttei se syömistä voita.
Aika ontuva vertaus. Jos välttämättä haluat ruokaan vertailla niin ehkä sillein, että kumppanilla on allergia ja sen takia joudut muokkaamaan omia syömisiä ja huomioimaan allergian ruokaa tehdessä.
Jos himo kohdistuu naiseen, miksi niin usein miehillä on ajatus "tärkeintä, että kaksi nauttii - minä ja muna"? :D Noh, ei kai siinä mitään, ukko himoaa avioliiton ulkopuolisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ap taisi osua oikeaan. 48 sivua perusteluita siihen, että hän on vääränlainen kun ei halua eikä halua syödä hormoneita halutakseen.
Samaa mietin 😃
Seksin saa lopettaa milloin haluaa. Kumppania ei pidä kiusata haluttomuudella. Siinä tapauksessa on parempi elää yksin tai sopia järjestelyistä asian suhteen. Ei ole niin, että halukkaat automaattisesti löytävät jonkun puuhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ontuva vertaus. Jos välttämättä haluat ruokaan vertailla niin ehkä sillein, että kumppanilla on allergia ja sen takia joudut muokkaamaan omia syömisiä ja huomioimaan allergian ruokaa tehdessä.
Jos himo kohdistuu naiseen, miksi niin usein miehillä on ajatus "tärkeintä, että kaksi nauttii - minä ja muna"? :D Noh, ei kai siinä mitään, ukko himoaa avioliiton ulkopuolisia naisia.
Vertaus ei onnistu. Puhuttiin siitä, ettei enää lohkee, eli ruoka ei tipu.
Tuo yleistyksesi miehistä ei ole vastaamisen arvoinen.