Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?

Vierailija
16.08.2023 |

Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.

Kommentit (2165)

Vierailija
541/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla parisuhteelle rasitus. Jos olet sinkkunainen niin siitä vaan mutta parisuhteeseen mielestäni kuuluu seksi. Jos sitä ei ole, ollaan kämppiksiä. Tietysti kerrat saattaa vähentyä kun ikää tulee, mutta jos seksiä ei ooe enää ollenkaan niin iso ongelma, joka ainakin omalla kohdalla johtaa lopulta luultavasti eroon.

Ja sieltä se tuli - tattararattattattaaaaa!

KÄMPPIKSET 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kyllä olet yksinkertainen. Miksi sellaista suhdetta sitten kutsutaan jossa ei ole seksiä?

Olen eri, enkä ole haluton, mutta kyllä mun avioliittoni olisi jotain muuta kuin kämppissuhde vaikka siinä ei olisikaan seksiä. Rakkaussuhteeksi sitä kutsutaan.

Ja miehesi on samaa mieltä?

Joo hänkin rakastaa mua muulloinkin kuin seksin aikana. Emme muutu kämppiksiksi heti jos seksiä ei ehdi, voi tai halua harrastaa.

Heti? Mikä se aikaraja siis on? Kyllä sellainen nimittäin on olemassa. Piste jolloin parisuhde on ohi kun seksi loppuu. Omalla kohdallani asia alkaa varmasti häiritsemään parin kuukauden kohdalla ja vuoden kohdalla alan jo miettimään, että nyt ollaan vaikeuksissa.

minkä ikäinen olet? Tämä ketju kertoo vaihdevuosi-ikäisistä, tarkoittaa yleensä reilusti päälle 40. Samoja ongelmia tulee aivan varmasti vanhuusiässä kaikille, meinasitko seitsemänkymppisenäkin vielä ihmetellä kahden kuukauden selibaattia? Nämähän ovat silkkaa biologiaa! Kuinka helvetin tyhmiä te oikeasti olette?

Ketjussa on alle kolmikymppisiä jotka ovat jo luovuttaneet naiseutensa ja halunsa suhteen ja  toisaalta meitä iäkkäämpiä jotka vielä saamme/osaamme nauttia läheisyydestä ja seksistä. On ihan eri asia luovuttaa/muuttaa asioita hitaasti iän mukana kuin jättää kaunis vaihe elämästä kokonaan elämättä! Jos dementia saa mut unohtamaan seksin ja läheisyyden se on eri asia kuin kuivahtaa kokoon kesken elämän.

Vierailija
542/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että elämässa on vihdoin vaihe, että ei ole tarvetta hinkua miesten perään. Nuorena naisena tuli liideltyä ihan tarpeeksi ja kunnolla uroksesta toiseen. Oli ihan paniikki, jos ei saanut. Nyt on mielenrauha ja elämässä on paljon muita mielenkiinnon kohteita. Aktiivisina aikoina oli rasittavaa se, jos piti näytellä kiihottunutta, vaikka oikeasti ei olisi ollutkaan. Yleensä se, että kaikki toimi miesten ehdoilla, teki hommasta tyksän. Joistakin kerroista jäi kuitenkin huippuhyvä kokemus. Kiva on kyllä katsella hyvännäköisiä miehiä edelleen.

Tämä vahvistaa kaiken mikä on aiemmin ketjussa tullut ilmi: haluttomat ovat marttyyreja.

Tuokin ulisee, että on teeskennellyt ja kaikki on tapahtunut miesten ehdolla. Wonder why... Jos et avaa sitä suutasi, ei kukaan voi tietää mitä ajattelet. Tuohonkin olisi ollut helppo ratkaisu, kun olisit vaan lopettanut feikkaamisen.

Taas yksi "miesten uhri". Ei mitään vastuuta itsellään.

Miehet tunnetusti vain odottaa, että nainen alkaa sängyssä esittää toiveita, ja toteuttavat näitä toiveita sitten oikein mielellään oman nautintonsakin kustannuksella 🤭

En minä muista miehistä mitään tiedä, mutta avioliittoni yksi luonnollisista kulmakivistä on se, että pidän (54v) vaimoni (49v) tyytyväisenä. Bravuurini on se, että pystyn pitkittämään hänen orgasmiaan sopivalla tavalla koskettelemalla lähes loputtomiin, niin kauan että hän lopulta katseellaan pyytää "armoa", mitään kun ei siinä vaiheessa pysty sanomaan. (Väärinkäsitysten välttämiseksi: en yritä väittää, että pystyisin tämmöiseen kenen tahansa naisen kanssa. En varmasti pysty, koska se on myös puolisosta kiinni, hänen orgasminsa ovat melkein pelottavan rajuja.) Minusta on itsestään selvää, että vaimo pidetään seksuaalisesti onnellisena, koska muu johtaisi aivan varmasti siihen, että seksiä, tai tarkemmin sanottua rakastelua olisi vähemmän. Suureksi onnekseni vaimoni vaikuttaa käyttäytymisensä perusteella ajattelevan samoin. Eipä ole paljoa eksien tai syrjähyppyjen perään tarvinnut haaveilla.

Eipä teidän elämässä kovin kummoista sisältöä sitten ole jos kaikki pyörii vain seksin ympärillä

Edelleenkin vuorokaudessa on 24h ja vuodessa 364 (365) päivää. Eiköhän siihen muutama mahtava rakastelutuntikin mahdu.

Jessus mitä hurskastelua... Ihana tuo edellisen miehen vastaus! Ihan yhtä upealta kuulostaa kuin omakin parisuhteeni, paljon nautinnollisia läheisyyden ja onnen vuosia heille!!

Kiitos ja sitä samaa!

Nautitaan elämästä ja annetaan muiden hoitaa murjottaminen! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen naisen kanssa naimisissa, koska hän on nainen. Eli vastakohta minulle joka olen mies. En ole kiinnostunut sisustamisesta, hän on. En ole kiinnostunut ihonhoidosta, hän on. En äänimaljarentoutuksesta, luontaistuotteista, käsilaukuista, kengistä, ihmissuhteista ylipäätään ja mitä kuuluu kenellekin. En tosi Teevee viihteestä tai spotify listahiteistä. En kynsihuollosta jne. Meitä yhdistää se että olemme eri sukupuolta ja meillä on seksuaalista vetoa toisiamme kohtaan. Jos sitä ei olisi, voisin kämpätä leivon tai toisen miehen kanssa. Tosin sekään ei houkuttele, olisin mieluummin yksin, mutta aivan sama asia kuin olla seksittömässä suhteessa oman vaimonsa kanssa. Ei parisuhteessa olla vain sen takia, että ollaan. Mies ei ainakaan saa siitä mitään, tuskin nainenkaan. Ilman seksiä, ei ole muuta läheisyyttä. Läheisyys on minulle miehenä ennenkaikkea seksiä, mutta toki muutakin. Se on osoitus siitä, että nainen oikeasti pitää sinusta. Seksuaalisesti. Jos hän ei pidä, niin yhdessäoloon ei ole edellytyksiä.

Hmm.. olen nainen, mutta en ole kiinnostunut sisustamisesta, ihonhoidosta (normaalihygienian ylläpitoa enempää), äänimaljarentoutuksesta (pidän huuhaana), luontaistuotteista, käsilaukuista, kengistä, tv-viihteestä, spotifysta, kynsihuollosta enkä muiden ihmisten ihmissuhteista (elleivät he nimenomaan halua minulle niistä avautua).

Ihan ohiksena mainitsen, kun oli niin erikoinen kuvaus naisen mielenkiinnonkohteista.

Olin se joka luetteli nuo. Ne olivat asioita joista minun vaimoni on kiinnostunut. En oleta että kaikki naiset samoista asioista kiinnostuvat. Sen sanon, että hyvin harvassa on miehet joita nuo asiat kiinnostavat noin keskimäärin. Esimerkkejä vain. Pointti oli se, että minä en ole parisuhteessa siksi, että saisin höpötellä joutavia asioita tai katsella temppareita yhdessä . Taas kärjistetty esimerkki. Me saamme suhteesta erilaisia asioita. Toki meillä on rakkautta ja välittämistä ja muunlaista läheisyyttä kuin seksi, mutta jos sitä seksiä ei ole, en laske suhdettamme enää parisuhteeksi miehen ja naisen välillä. Silloin olemme vain yhdessä asuvia ihmisiä. Suhteelta menee ilman seksiä pohja. Ymmärrän, että naiselle joka ei halua enää seksiä se kyllä sopii, mutta minulle miehenä ei, jolloin se ero ikävä kyllä tulee sitten väistämättä. Ellei sitten jotain erikoista järjestelyä saada sovittua, mutta tuskin. Jos saisi vaikka luvan harrastaa seksiä muualla niin kahdessa naisessa olisi luultavasti aivan liikaa joka tapauksessa, kun omaakin aikaa täytyy jäädä itselleen.

Vierailija
544/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen naisen kanssa naimisissa, koska hän on nainen. Eli vastakohta minulle joka olen mies. En ole kiinnostunut sisustamisesta, hän on. En ole kiinnostunut ihonhoidosta, hän on. En äänimaljarentoutuksesta, luontaistuotteista, käsilaukuista, kengistä, ihmissuhteista ylipäätään ja mitä kuuluu kenellekin. En tosi Teevee viihteestä tai spotify listahiteistä. En kynsihuollosta jne. Meitä yhdistää se että olemme eri sukupuolta ja meillä on seksuaalista vetoa toisiamme kohtaan. Jos sitä ei olisi, voisin kämpätä leivon tai toisen miehen kanssa. Tosin sekään ei houkuttele, olisin mieluummin yksin, mutta aivan sama asia kuin olla seksittömässä suhteessa oman vaimonsa kanssa. Ei parisuhteessa olla vain sen takia, että ollaan. Mies ei ainakaan saa siitä mitään, tuskin nainenkaan. Ilman seksiä, ei ole muuta läheisyyttä. Läheisyys on minulle miehenä ennenkaikkea seksiä, mutta toki muutakin. Se on osoitus siitä, että nainen oikeasti pitää sinusta. Seksuaalisesti. Jos hän ei pidä, niin yhdessäoloon ei ole edellytyksiä.

Suosittelen lämpimästi, että kannattaa valita sellainen kumppani, jonka kanssa on muutakin yhteistä kuin se seksi. 

Mutta kun tuota psykoa ei kiinnosta naisissa muu kuin seksi. Hänhän avoimesti kertoo haluavansa ennemmin asua miesten kanssa, mutta pimpin takia naisen.

Vierailija
545/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan juteltu aiheesta äitini kanssa ja hän on todennut, että seksihalut eivät loppuneet vaihdevuosiin vaan vasta lähempänä 70 ikävuotta alkoivat hiipumaan.

Itse olen 47v ja ainakin mulla seksihalut ovat viime vuosina lisääntyneet ja toivon vireen riittävän niin kauan kuin henki pihisee. Haluan miestäni vaikka joka päivä ja joskus useammankin kerran päivässä

Vierailija
546/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nuorempanakaan koskaan ollut kovin seksuaalinen. Ovulaation aikaan parina päivänä seksi kyllä pyöri mielessä, mutta koin aina nopean orgasmin vibraattorilla paljon tyydyttävämmäksi kuin seksin miehen kanssa. Kumppanin kanssa se oli aina pettymyksen tuottavaa ja liian kauan kestävää äheltämistä. Esivaihdevuosissa jossain 45 v paikkeilla alkoi ovulaatiot harvinaistua kierroissa, ja meni viimeisetkin seksihalut. Edes itsetyydytys ei enää kiinnosta, saati miehen kanssa seksi. Hyvä vaan. 

Vierailija
547/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätytään sitten että miehet lähtee nuoren halukaan neidon mukaan, paskamaisten miesten kosto rupsahtaneille narisiville eukoilleen, kun ei anna.

Kyllä jättää suomalainen viisikymppinen taikinanaama yllättämättä tässä kohtaa 😅 Halukas Neitokainen ennemmin taitaa kuolla kuin ottaa moisen porsaksen mukaansa.

Vierailija
548/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että elämässa on vihdoin vaihe, että ei ole tarvetta hinkua miesten perään. Nuorena naisena tuli liideltyä ihan tarpeeksi ja kunnolla uroksesta toiseen. Oli ihan paniikki, jos ei saanut. Nyt on mielenrauha ja elämässä on paljon muita mielenkiinnon kohteita. Aktiivisina aikoina oli rasittavaa se, jos piti näytellä kiihottunutta, vaikka oikeasti ei olisi ollutkaan. Yleensä se, että kaikki toimi miesten ehdoilla, teki hommasta tyksän. Joistakin kerroista jäi kuitenkin huippuhyvä kokemus. Kiva on kyllä katsella hyvännäköisiä miehiä edelleen.

Tämä vahvistaa kaiken mikä on aiemmin ketjussa tullut ilmi: haluttomat ovat marttyyreja.

Tuokin ulisee, että on teeskennellyt ja kaikki on tapahtunut miesten ehdolla. Wonder why... Jos et avaa sitä suutasi, ei kukaan voi tietää mitä ajattelet. Tuohonkin olisi ollut helppo ratkaisu, kun olisit vaan lopettanut feikkaamisen.

Taas yksi "miesten uhri". Ei mitään vastuuta itsellään.

Miehet tunnetusti vain odottaa, että nainen alkaa sängyssä esittää toiveita, ja toteuttavat näitä toiveita sitten oikein mielellään oman nautintonsakin kustannuksella 🤭

En minä muista miehistä mitään tiedä, mutta avioliittoni yksi luonnollisista kulmakivistä on se, että pidän (54v) vaimoni (49v) tyytyväisenä. Bravuurini on se, että pystyn pitkittämään hänen orgasmiaan sopivalla tavalla koskettelemalla lähes loputtomiin, niin kauan että hän lopulta katseellaan pyytää "armoa", mitään kun ei siinä vaiheessa pysty sanomaan. (Väärinkäsitysten välttämiseksi: en yritä väittää, että pystyisin tämmöiseen kenen tahansa naisen kanssa. En varmasti pysty, koska se on myös puolisosta kiinni, hänen orgasminsa ovat melkein pelottavan rajuja.) Minusta on itsestään selvää, että vaimo pidetään seksuaalisesti onnellisena, koska muu johtaisi aivan varmasti siihen, että seksiä, tai tarkemmin sanottua rakastelua olisi vähemmän. Suureksi onnekseni vaimoni vaikuttaa käyttäytymisensä perusteella ajattelevan samoin. Eipä ole paljoa eksien tai syrjähyppyjen perään tarvinnut haaveilla.

Eipä teidän elämässä kovin kummoista sisältöä sitten ole jos kaikki pyörii vain seksin ympärillä

Osa ihmisistä jää koko elämäkseen elimensä ja libidonsa ympärille pyörimään. Tavalla tai toisella. Siksi kehitys on niin kovin hidasta.

Kyllä me olemme ehtineet muutakin. Tehneet vuosikymmenten urat, rakennettu 3 taloa ja rempattu ulkomailla 1, kasvatettu 4 lasta, harrastettu, tavattu ystäviä, hoidettu lastenlapsia, matkustettu jne jne jne jne jne.

Siitä huolimatta että rakkaus, läheisyys ja seksi on parisuhteessamme todella tärkeitä asioita

Turha noille murjottajille on alkaa elämänsä saavutuksia selvittämään. He ovat pimeässä mielissään päättäneet, että kaikki mikä on erilaista kuin heillä, on huonoa ja väärin, eikä heitä järkipuheella saa käännytettyä. Kyllä sinä nyt vain olet huono, elimesi ympärille pyörimään jäänyt surkkis joka ei edes kehity. Päin vastoin kuin edellinen, hyvin kehittynyt kommentoija, jonka elämä on epäilemättä hyvin täyttävää.

Vierailija
549/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla parisuhteelle rasitus. Jos olet sinkkunainen niin siitä vaan mutta parisuhteeseen mielestäni kuuluu seksi. Jos sitä ei ole, ollaan kämppiksiä. Tietysti kerrat saattaa vähentyä kun ikää tulee, mutta jos seksiä ei ooe enää ollenkaan niin iso ongelma, joka ainakin omalla kohdalla johtaa lopulta luultavasti eroon.

KÄMPPIKSET 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kyllä olet yksinkertainen. Miksi sellaista suhdetta sitten kutsutaan jossa ei ole seksiä?

Olen eri, enkä ole haluton, mutta kyllä mun avioliittoni olisi jotain muuta kuin kämppissuhde vaikka siinä ei olisikaan seksiä. Rakkaussuhteeksi sitä kutsutaan.

Joo hänkin rakastaa mua muulloinkin kuin seksin aikana. Emme muutu kämppiksiksi heti jos seksiä ei ehdi, voi tai halua harrastaa.

Heti? Mikä se aikaraja siis on? Kyllä sellainen nimittäin on olemassa. Piste jolloin parisuhde on ohi kun seksi loppuu. Omalla kohdallani asia alkaa varmasti häiritsemään parin kuukauden kohdalla ja vuoden kohdalla alan jo miettimään, että nyt ollaan vaikeuksissa.

minkä ikäinen olet? Tämä ketju kertoo vaihdevuosi-ikäisistä, tarkoittaa yleensä reilusti päälle 40. Samoja ongelmia tulee aivan varmasti vanhuusiässä kaikille, meinasitko seitsemänkymppisenäkin vielä ihmetellä kahden kuukauden selibaattia? Nämähän ovat silkkaa biologiaa! Kuinka helvetin tyhmiä te oikeasti olette?

Oletko itse tyhmä? 40-50 on sama kuin 70? 70 vuotias on jo vanhus. Nykyään puhutaan senioreista ja muista ikäihmisistä. Heissäkin on hyväkuntoisia ja viriilejä yksilöitä toki. 40-50 vuotias on vielä täysin toimintakykyinen ja nuori henkilö jolla elämää suhteellisesti edessä vielä vuosikymmeniä noin keskimäärin. 70 vuotiaalla alkaa monesti taas jo fysiikkakin olemaan ongelma. Miten näitä voi edes verrata?

Vierailija
550/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätytään sitten että miehet lähtee nuoren halukaan neidon mukaan, paskamaisten miesten kosto rupsahtaneille narisiville eukoilleen, kun ei anna.

Aika monella keski-ikäisellä pariskunnalla varmaan menee kuten meilläkin, eli molemmilta vähenee ja loppuu seksihalut. Mieheltä myös ehkä kyvyt. Eikä ole mitään motivaatiota lääkkeillä alkaa niitä hankkimaan takaisin, jos on tyytyväinen seesteiseen seksittömään elämään.

Vierailija
551/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi. Seksi päättyy hääkakkuun taitaakin olla ihan totta.

Miksi teillä frigideillä on sellainen ajatus, että seksistä pitävän ajatuksiin ei mahdu muuta kun paneminen. Varmaan siksi, kun omaan päähänne se ei mahdu ollenkaan.

Äläs nimittele ja liioittele.

Hääkakun ja vaihdevuosien välissä oli kylläkin 30 vuotta runsasta seksiä ja useita lapsia.

Seksihän voi loppua moneen muuhunkin syyhyn jo paljon aiemmin. Mainittakoon vaikka sairastuminen ja kuolema.

Eipä ketjun mukaan ole monellakaan noin paljoa "panoaikaa" ennen selibaattia, jos jo 40 laittaa jalat ristiin.

Vierailija
552/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaivoinpa esille vanhat päiväkirjani.

Vuosilta 68-70.

Kavereideni kanssa keskusteltiin seksistä.

Olin joukosta lähes ainoa, joka oikeasti halusi usein seksiä.

Monet sanoivat suostuvansa, ettei poikaystävä jättäisi.Nyt olemme n 70+ kaikki kaverukset.

Näkyy olevan niin, että nämä säälistä antavat eivät ole oikeasti koskaan halunneet seksiä ollenkaan ja me muutamat sitten haluamme edelleen sairauksista ja vaivoista huolimatta.

Olemme myös pysyneet yhdessä sen nuoruuden rakkauden kanssa n 50+ vuotta.

Suurinmosa meistä on vielä elossa, mutta nämä seksittömät valittaa tuntitolkulla vaivojaan aina tavatessamme. Huoh!

Sulla on bipo, eikö niin?

Tuskin bipo olisi ollut saman kumppanin kanssa yli 50 vuotta.

Sen verran työni puolesta tiedän noista sairauksista.

Itse ehkä olet.

Vierailija
553/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että naisen pitää kuivettuneena rusinanakin vielä antaa miehelleen vaikka väkisin jos on sellaisen erehtynyt joskus ottamaan?

Mikä hitto siinä on, että miehen tarve on niin tärkeä, että se ajaa naisen tarpeen ohi vielä elämän viime metreilläkin?

Vierailija
554/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KÄMPPIKSET 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Miksi kysyt minulta? En osaa sanoa mikä se aikaraja on, koska aikaraja on sinun mielessäsi, ei minun. Minulla ei ole aikarajaa jonka tietäisin, koska meidän välillä rakkaus ei ole päättynyt niihin seksitaukoihin joita pitkässä suhteessamme on ollut. Päättyisikö se vuoden taukoon, en osaa sanoa koska en ole ennustaja. Toistaiseksi emme ole muuttuneet kämppiksiksi seksikertojen välillä.

Vierailija
555/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella keski-ikäisellä pariskunnalla varmaan menee kuten meilläkin, eli molemmilta vähenee ja loppuu seksihalut. Mieheltä myös ehkä kyvyt. Eikä ole mitään motivaatiota lääkkeillä alkaa niitä hankkimaan takaisin, jos on tyytyväinen seesteiseen seksittömään elämään.

No ei se kyllä vielä keski-iässä mitenkään kauhean yleisesti ainakaan kokonaan lopu. Toki saa loppua jos se ei itselle eikä parisuhteelle aiheuta ongelmia. Mutta vähän liian usein sen halukkaamman halut yritetään selittää jotenkin vääriksi väittämällä että ei ne muutkaan enää seksiä harrasta.

Vierailija
556/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies hankki - kyllä, hankki, elämäntavoillaan ja työnarkomaniallaan - verenpaine- ja kolesterolilääkitykset jo nelivitosena. Minulla samaan aikaan ekat vaihdevuosioireet. Minulla lähti halut, ja miehellä lääkitysten seurauksena kyvyt. Ihan mukavaa meidän elämämme yhäkin on, eikä todellakaan lähdetä satunnaisten seksikertojen vuoksi riskeeraamaan terveyttämme vielä entisten vaivojenkin lisäksi joillakin libidoa nostattavilla valmisteilla. Epäilen että aika monen tarinan kerroin tässä.

Vierailija
557/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille miehille se seksi on tosi tärkeää, jopa parisuhteen tärkein asia. Naisille on harvoin niin. Minä "annan" aina miehelleni kun hän haluaa, mutta hän on aivan huippurakastaja ja tuottaa minulle suurta nautintoa joka kerran. Huonolle en antaisi. Miehet tosiaan lähtevät joskus piparin perässä ja jättävät koko perheensä. Tämä naisten kannattaa tiedostaa. Aika moni nainen ajattelee, että parempi yksin joka tapauksessa. Miehet jotka ihmettelevät naisten haluttomuutta eivät varmaankaan pysty edes kuvittelemaan miten inhottavalta vastentahtoinen seksi tuntuu. Se tuntuu r aiskaukselta ja alkaa nopeasti pilata suhdetta. Jos vaimo antaa hampaat irvessä, hän saattaa alkaa vihata ennen rakasta miestään todella syvällisesti. 

Minusta suhde on sitten ohi, jos joutuu seksiä harrastamaan oman miehensä kanssa hampaat irvessä. Miksi se asia on kiin vaikea myöntää?

Jos seksi ei kiinnosta niin silloin hampaat irveessä seksin harrastaminen varmaan tuntuukin pahalle ja ei sitä oman mielenterveyden takia tulekaan harrastaa ja rakastava mies ei tietenkään painosta seksiin. Ite kyllä vastaavassa tilanteessa alkaisin selvittää miten seksihalut voisi saada takaisin, koska mieheni on minulle rakas ja tiedän, että hänelle seksi on tärkeä muoto osoittaa sitä läheisyyttä ja rakkautta. Yhtälailla jos minulla olisi esim. masennus tai alkoholin liikakäyttöä niin koittaisin saada niihin apua, koska tiedän että se vaikuttaa myös kumppaniin. Jos haluttomuutta ei lääkärinkään tai terapeutinkaan avaulla saada parannattua niin sitten ei toki voi mitään, mutta ainakin omasta mielestäni on minun vastuulla selvittää voiko asialle tehdä jotain, koska sillä on kuitenkin suuri vaikutus suhteesemme. Ja ei, en usko että mieheni ikinä jättäisi minua sen vuoksi, että en halua seksiä, mutta miksi en yrittäisi edes ottaa selville voisiko tilanne olla toisin. 

Vierailija
558/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että naisen pitää kuivettuneena rusinanakin vielä antaa miehelleen vaikka väkisin jos on sellaisen erehtynyt joskus ottamaan?
Mikä hitto siinä on, että miehen tarve on niin tärkeä, että se ajaa naisen tarpeen ohi vielä elämän viime metreilläkin?

Ihmisillä nyt vain on tiettyjä parisuhteen perustarpeita. Yhdelle se on seksi, toiselle muu läheisyys ja kolmannelle vaikka hyvä kommunikaatio tai yhteiset kiinnostuksen kohteen. Ja jos se itselle tärkeä asia parisuhteessa loppuu tai vähenee liikaa niin ei kukaan muu voi sanoa että olisi jotenkin väärin jos ei enää sitten halua olla siinä suhteessa.

Vierailija
559/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheltä menee halut ja kyvyt keski-iässä eli 40-60v niin hän on monesti laiminlyönyt itsensä ja terveytensä. Mieshormonit voi toki romahtaa muutenkin, mutta terveellinen tasapainoinen ruokavalio, painon kurissa pitäminen ja liikunta kyllä ylläpitää yleensä miehen toimiktakykyisenä keski-iän ajan. Se että ukkosi on antanut itsensä lössähtää voi tietysti olla Ok jos itseä ei seksi huvita. Terveisin toinen keski-ikäinen mies jolla pelit toimii ja kunto hyvä.

Vierailija
560/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies hankki - kyllä, hankki, elämäntavoillaan ja työnarkomaniallaan - verenpaine- ja kolesterolilääkitykset jo nelivitosena. Minulla samaan aikaan ekat vaihdevuosioireet. Minulla lähti halut, ja miehellä lääkitysten seurauksena kyvyt. Ihan mukavaa meidän elämämme yhäkin on, eikä todellakaan lähdetä satunnaisten seksikertojen vuoksi riskeeraamaan terveyttämme vielä entisten vaivojenkin lisäksi joillakin libidoa nostattavilla valmisteilla. Epäilen että aika monen tarinan kerroin tässä.

Jep. Täällä sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi