Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että elämässa on vihdoin vaihe, että ei ole tarvetta hinkua miesten perään. Nuorena naisena tuli liideltyä ihan tarpeeksi ja kunnolla uroksesta toiseen. Oli ihan paniikki, jos ei saanut. Nyt on mielenrauha ja elämässä on paljon muita mielenkiinnon kohteita. Aktiivisina aikoina oli rasittavaa se, jos piti näytellä kiihottunutta, vaikka oikeasti ei olisi ollutkaan. Yleensä se, että kaikki toimi miesten ehdoilla, teki hommasta tyksän. Joistakin kerroista jäi kuitenkin huippuhyvä kokemus. Kiva on kyllä katsella hyvännäköisiä miehiä edelleen.
Tämä vahvistaa kaiken mikä on aiemmin ketjussa tullut ilmi: haluttomat ovat marttyyreja.
Tuokin ulisee, että on teeskennellyt ja kaikki on tapahtunut miesten ehdolla. Wonder why... Jos et avaa sitä suutasi, ei kukaan voi tietää mitä ajattelet. Tuohonkin olisi ollut helppo ratkaisu, kun olisit vaan lopettanut feikkaamisen.
Taas yksi "miesten uhri". Ei mitään vastuuta itsellään.
Miehet tunnetusti vain odottaa, että nainen alkaa sängyssä esittää toiveita, ja toteuttavat näitä toiveita sitten oikein mielellään oman nautintonsakin kustannuksella 🤭
En minä muista miehistä mitään tiedä, mutta avioliittoni yksi luonnollisista kulmakivistä on se, että pidän (54v) vaimoni (49v) tyytyväisenä. Bravuurini on se, että pystyn pitkittämään hänen orgasmiaan sopivalla tavalla koskettelemalla lähes loputtomiin, niin kauan että hän lopulta katseellaan pyytää "armoa", mitään kun ei siinä vaiheessa pysty sanomaan. (Väärinkäsitysten välttämiseksi: en yritä väittää, että pystyisin tämmöiseen kenen tahansa naisen kanssa. En varmasti pysty, koska se on myös puolisosta kiinni, hänen orgasminsa ovat melkein pelottavan rajuja.) Minusta on itsestään selvää, että vaimo pidetään seksuaalisesti onnellisena, koska muu johtaisi aivan varmasti siihen, että seksiä, tai tarkemmin sanottua rakastelua olisi vähemmän. Suureksi onnekseni vaimoni vaikuttaa käyttäytymisensä perusteella ajattelevan samoin. Eipä ole paljoa eksien tai syrjähyppyjen perään tarvinnut haaveilla.
Eipä teidän elämässä kovin kummoista sisältöä sitten ole jos kaikki pyörii vain seksin ympärillä
Osa ihmisistä jää koko elämäkseen elimensä ja libidonsa ympärille pyörimään. Tavalla tai toisella. Siksi kehitys on niin kovin hidasta.
Tai sitten on ihmisiä, joilla on elämässä monia eri asioita eikä ole pakkoa keskittyä vain yhteen asiaan kerrallaan. Mä rakastan seksiä, mutta elämäni ei pyöri libidoni ympärillä. Se on yksi ihana alue elämässäni. Rakastan myös ruokaa mutta elämäni ei pyöri vatsalaukkuni ympärillä. Rakastan saunomista, liikuntaa, kirjallisuutta ja vaikka mitä. Kuitenkaan yhdenkään näiden asian ympärillä elämäni ei pelkästään pyöri vaan on niistä koostuva kokonaisuus. En saisi mitään enempää tai kehittyisi nopeammin, vaikka niistä joku, vaikkapa seksi tai saunominen jäisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että elämässa on vihdoin vaihe, että ei ole tarvetta hinkua miesten perään. Nuorena naisena tuli liideltyä ihan tarpeeksi ja kunnolla uroksesta toiseen. Oli ihan paniikki, jos ei saanut. Nyt on mielenrauha ja elämässä on paljon muita mielenkiinnon kohteita. Aktiivisina aikoina oli rasittavaa se, jos piti näytellä kiihottunutta, vaikka oikeasti ei olisi ollutkaan. Yleensä se, että kaikki toimi miesten ehdoilla, teki hommasta tyksän. Joistakin kerroista jäi kuitenkin huippuhyvä kokemus. Kiva on kyllä katsella hyvännäköisiä miehiä edelleen.
Tämä vahvistaa kaiken mikä on aiemmin ketjussa tullut ilmi: haluttomat ovat marttyyreja.
Tuokin ulisee, että on teeskennellyt ja kaikki on tapahtunut miesten ehdolla. Wonder why... Jos et avaa sitä suutasi, ei kukaan voi tietää mitä ajattelet. Tuohonkin olisi ollut helppo ratkaisu, kun olisit vaan lopettanut feikkaamisen.
Taas yksi "miesten uhri". Ei mitään vastuuta itsellään.
Miehet tunnetusti vain odottaa, että nainen alkaa sängyssä esittää toiveita, ja toteuttavat näitä toiveita sitten oikein mielellään oman nautintonsakin kustannuksella 🤭
En minä muista miehistä mitään tiedä, mutta avioliittoni yksi luonnollisista kulmakivistä on se, että pidän (54v) vaimoni (49v) tyytyväisenä. Bravuurini on se, että pystyn pitkittämään hänen orgasmiaan sopivalla tavalla koskettelemalla lähes loputtomiin, niin kauan että hän lopulta katseellaan pyytää "armoa", mitään kun ei siinä vaiheessa pysty sanomaan. (Väärinkäsitysten välttämiseksi: en yritä väittää, että pystyisin tämmöiseen kenen tahansa naisen kanssa. En varmasti pysty, koska se on myös puolisosta kiinni, hänen orgasminsa ovat melkein pelottavan rajuja.) Minusta on itsestään selvää, että vaimo pidetään seksuaalisesti onnellisena, koska muu johtaisi aivan varmasti siihen, että seksiä, tai tarkemmin sanottua rakastelua olisi vähemmän. Suureksi onnekseni vaimoni vaikuttaa käyttäytymisensä perusteella ajattelevan samoin. Eipä ole paljoa eksien tai syrjähyppyjen perään tarvinnut haaveilla.
Eipä teidän elämässä kovin kummoista sisältöä sitten ole jos kaikki pyörii vain seksin ympärillä
Jos suhteessa on riittävästi seksiä, niin se meinaa 5% koko hommasta.
Jos suhteessa ei ole riittävästi seksiä, niin se meinaa 95% koko hommasta.
Mietipä tota pikku hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun perusteella voidaan tehdä yhteenveto, että perus av-mamma on koko ikänsä esittänyt halukasta ihan vain koska näin kuuluu tehdä. On avattu haarat, koska kuvitellaan sen olevan tärkeää. Avioliittoon ja lasten saamiseen asti jatketaan samalla linjalla. Kituutetaan surkeassa liitossa, kun mies haluaa vieläkin seksiä. Ja toki haukutaan kaikki oikeasti seksistä pitävät vähä-älyisiksi.
Melkoista.
Analyysisi on täysin oikea!
On kyllä aika hirviöketju menossa. Naiset alkaa pihtaamaan jo 40 korvilla. Toivottavasti sallitte viriileille miehillenne mahdollisuuden toteuttaa seksuaalisuuttaan muualla. Epäilen toki tätä.
Jatkuvasti huudetaan kuinka kaikki miehet on sikoja. Kun ne pettää. No ketjua lukiessa en yhtään ihmettele, että miksi pettävät. En ymmärrä, miksi kukaan jaksaa tollasta suhdetta, jossa toisen diktaattorimaisella päätöksellä seksi loppuu.
Mä en tule tollaseen suostumaan ikinä. Jos loppuu seksi niin sitten loppuu muukin läheisyys. Sitten ollaankin jo kaverisuhteessa. Sellanen ei mua kiinnosta. Mutta jokainen elää tavallaan omaa elämäänsä. Toiset nauttien ja toiset naama norsunvitulla.
Missä muualla? Ihan oikeasti, keski-ikäisenä miehenä haluan kuulla että _missä_!!! Maksullisia ei nyt lasketa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin voisin jo pikkuhiljaa ajaa seksielämän alas eikä harmittaisi ollenkaan. N44v
Aika moni vaimoke ajaa. Sen takia miehet siirtyvät muihin kukkiin
Kerrotko vielä tosiaan, että mistä tällainen keski-ikäinen, taikinanaamainen ja mahakas mies löytää mahdollisesti kukkia? Tai edes rikkaruohoja?
Olisit miettinyt asiaa hiukan aiemmin ja pitänyt itsestäsi huolta.
Tälleen 53 mulla riittää kyllä vientiä. Varsinkin yli 20 vuotta nuoremmat naiset on jatkuvasti kimpussa. Ne vielä haluaakin seksiä. Mikäs tässä on ollessa. Itse lopetin suhteen, koska naisesta tuli juuri tuollainen aiemmin mainittu, omalla päätöksellä seksi lopettava pihtaaja. Nyt se tuntuu olevan kovin katkera mulle ja mun valinnoilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin ap.
En kaipaa seksiä enää yhtään. En hyvää enkä huonoa. Kun menkat ja ovikset loppui, loppui halutkin ihan kokonaan. En ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin tehdä hommaa, johon en tunne lainkaan halukkuutta?
Seksi oli kivaa silloin kun sitä halusi. Ei väkisin väännettynä.Tässä on vaan se dilemma, että jos on parisuhteessa miehen kanssa, niin se seksi lähtökohtaisesti kuuluu osana siihen suhteeseen. Jos ei oikeasti nappaa seksi pätkän vertaa, niin silloin on reilua ilmoittaa siitä miehelle niin, että tästä eteenpäin hänelle ei seksiä ole sinulta ole luvassa.
Silloin mies voi tehdä omat ratkaisunsa ja tarvittaessa tienne eroavat. Jos itse ei enää halua, niin ei siltä toiselta voi vaatia sitä samaa.
Kyllä mun mies sen tietää. Tuossa se roikkuu mukana tyytyväisenä yhäkin. Luuletko, ettei pariskunnat kommunikoi keskenään ollenkaan? Panee vaan?
Kylläpä provosoituvat ihmiset helposti seksistä ja libidosta 🤔
Vähän säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
"hormonitoiminta hiipuu --> halut hiipuu"
Eikö kaiken järjen mukaan minun halujeni pitäisi olla hiipunut; minulla on vahvin mahdollinen Mirena sairauden vuoksi (lääkevahvuinen,) ei ole ollut vuosiin kuukautisia. Naishormonien eritys on sairauden vuoksi minimoitu mahdollisimman vähäiseksi. Olen vajaa 40-vuotias. Tummia karvoja on Mirenan myötä alkanut kasvaa leukaan, mahaan, jne.
Seksihalut ei ole ainakaan vielä mennyt... Mitä ihmettelen, koska minun järkeilyni mukaan kroppani kuvittelee elävänsä vaihdevuosia
Kuulostaa karvojen kasvusta päätellen siltä että testosteroni alkanut jyllätä, ei ihme jos haluttaa
Se voi olla parisuhteelle rasitus. Jos olet sinkkunainen niin siitä vaan mutta parisuhteeseen mielestäni kuuluu seksi. Jos sitä ei ole, ollaan kämppiksiä. Tietysti kerrat saattaa vähentyä kun ikää tulee, mutta jos seksiä ei ooe enää ollenkaan niin iso ongelma, joka ainakin omalla kohdalla johtaa lopulta luultavasti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun perusteella voidaan tehdä yhteenveto, että perus av-mamma on koko ikänsä esittänyt halukasta ihan vain koska näin kuuluu tehdä. On avattu haarat, koska kuvitellaan sen olevan tärkeää. Avioliittoon ja lasten saamiseen asti jatketaan samalla linjalla. Kituutetaan surkeassa liitossa, kun mies haluaa vieläkin seksiä. Ja toki haukutaan kaikki oikeasti seksistä pitävät vähä-älyisiksi.
Melkoista.
On kyllä aika hirviöketju menossa. Naiset alkaa pihtaamaan jo 40 korvilla. Toivottavasti sallitte viriileille miehillenne mahdollisuuden toteuttaa seksuaalisuuttaan muualla. Epäilen toki tätä.
Jatkuvasti huudetaan kuinka kaikki miehet on sikoja. Kun ne pettää. No ketjua lukiessa en yhtään ihmettele, että miksi pettävät. En ymmärrä, miksi kukaan jaksaa tollasta suhdetta, jossa toisen diktaattorimaisella päätöksellä seksi loppuu.
Mä en tule tollaseen suostumaan ikinä. Jos loppuu seksi niin sitten loppuu muukin läheisyys. Sitten ollaankin jo kaverisuhteessa. Sellanen ei mua kiinnosta. Mutta jokainen elää tavallaan omaa elämäänsä. Toiset nauttien ja toiset naama norsunvitulla.
Huolehdi siis, että naisesi nauttii seksistä. Oikeasti nauttii eikä feikkaa. Tai sano, että "tuntuu hyvältä vaikka en orgasmia saakaan", koska sellainen seksi ei jatku pitkään. Ole vastaanottavainen naisen tarpeille ja toimi niin, että hän uskaltaa kertoa, jos ei saa, ja mitä haluaa ja tarvitsee saadakseen.
Aivan liian moni nainen pelkää edelleen, että mies leimaa hänet frigidiksi ja hankalasti tyydytettäväksi, jos hän alkaa haluta tyydytystä itselleen, ja sen takia feikkaa.
Nainen joka saa orgasmin ei menetä seksihalujaan.
Ei saisi sanoa näin, mutta toisaalta on ihan virkistävää, että naistenkin seksuaalisuus on 'vääränlaista'. Yleensähän se on vaan miesten ongelma.
Itsellä on halut pysyneet mutta mulle on täysin ok jos jollakulla muulla ne ovat vähentyneet tai poistuneet kokonaan. En ole myöskään kokenut että "pitäisi" olla halukas. Ylipäätään en usko että tuollaista asiaa voi itse päättää pysyykö halut vai ei. Molemmat ovat ok. En ymmärrä miten tästä voidaan saada väittely aikaan. Elämä menee miten se menee.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla parisuhteelle rasitus. Jos olet sinkkunainen niin siitä vaan mutta parisuhteeseen mielestäni kuuluu seksi. Jos sitä ei ole, ollaan kämppiksiä. Tietysti kerrat saattaa vähentyä kun ikää tulee, mutta jos seksiä ei ooe enää ollenkaan niin iso ongelma, joka ainakin omalla kohdalla johtaa lopulta luultavasti eroon.
Ja sieltä se tuli - tattararattattattaaaaa!
KÄMPPIKSET 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista.
Minä luulen, että tässä sukupolvessa (olen 60) on paljon naisia, jotka ovat feikanneet orgasminsa ja nyt maksetaan hintaa siitä. Itsekin nuoruudessa feikkasin, koska en uskaltanut paljastaa, etten saa yhdynnässä (suurin osa naisista ei saa). Onneksi 30+ vuotiaana osui kohdalle mies, joka rakasti nuolemista ja minäkin sain. Sen jälkeen en enää epäröinyt muiltakaan vaatia, että myös minut on tyydytettävä käsin tai suulla ennen kuin on yhdyntää (jos mies sitä haluaa).
Nyt olen 60, seksihalut ovat kovemmat kuin vaihdevuosien aikaan ja lokakuussa on seuraavat seksitreffit ulkomailla (tutun miehen kanssa).
Yäk. Ei seksiin kuulu mikään vaatiminen.
Kuinkahan moni mies suostuisi seksiin, jossa vain nainen saisi? Tuskin kukaan. Kyllä he "vaativat" että saavat oman tyydytyksensä ja sama oikeus on naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sieltä se tuli - tattararattattattaaaaa!
KÄMPPIKSET 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kyllä olet yksinkertainen. Miksi sellaista suhdetta sitten kutsutaan jossa ei ole seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän juontaa pohjimmiltaan siihen, että miesten on pakko saada seksiä hautaan asti ja siksi naisten pitäisi väkisin haluta seksiä vaikka toinen jalka olisi jo haudassa ja kaikki muu kiinnostaisi enemmän. Elämässä on oikeasti niin paljon kaikkea mielenkiintoisempaa kuin seksi, ällöttää että sitä tuputetaan naisille ihan joka iässä.
Ne kassit suositellaan tyhjennettäväksi kerran viikossa, muuten iskee eturauhassyöpä.
Se homma on naisten virka, joko kotona tai vieraalla.
Näin se vaan on.
Aivan kuin sukupuolia on kaksi joka ei ole mielipiteellä vaihdettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä provosoituvat ihmiset helposti seksistä ja libidosta 🤔
Vähän säälittävää.
Eikä ihan vähän olekaan.
En jaksaisi enää minäkään ällöä seksiä.
Mutta kai se on joskus pakko kun tuli tuo ukko otettua.
Kohta 60v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista.
Minä luulen, että tässä sukupolvessa (olen 60) on paljon naisia, jotka ovat feikanneet orgasminsa ja nyt maksetaan hintaa siitä. Itsekin nuoruudessa feikkasin, koska en uskaltanut paljastaa, etten saa yhdynnässä (suurin osa naisista ei saa). Onneksi 30+ vuotiaana osui kohdalle mies, joka rakasti nuolemista ja minäkin sain. Sen jälkeen en enää epäröinyt muiltakaan vaatia, että myös minut on tyydytettävä käsin tai suulla ennen kuin on yhdyntää (jos mies sitä haluaa).
Vähän kuulostaa ankealta vaatia kaavamaisesti tuolla tavalla. Minulla oli kauan aikaa sitten tuollainen "hoitele ensin minut niin sitten saat hoidella kanssani itsesi" -tyttöystävä. Se oli aika ankeaa. Vaimoni kanssa on sitten erilaista, kun kumpikin suorastaan kisaamme siitä, mitä hyvää voimme tehdä toisillemme. Sillä tavalla kummallakin on jatkuvasti hyvä mieli ja rakkauselämä on mallillaan.
Kovin kirjaimellisesti kommenttini otettiin, mutta kyllä minä tosiaan haluan ensin oman orkkuni koska ensinnäkään miehet eivät lauettuaan välttämättä enää jaksa panostaa ja toiseksi en ole ainakaan toistaiseksi kohdannut miestä, joka nauttisi enemmän nuolla naista yhdynnän jälkeen kuin sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin voisin jo pikkuhiljaa ajaa seksielämän alas eikä harmittaisi ollenkaan. N44v
Mulla sama. Oon usein jo niin väsynytkin, etten jaksaisi mitään 5 minuuttia pidempää aktia, että kerkeisin vielä lukemaan kirjaa tai katsomaan jotain hömppäsarjaa sängyssä.