Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?

Vierailija
16.08.2023 |

Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.

Kommentit (2165)

Vierailija
321/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmi vapautti aivoissa opioideja samalla tavalla kuin esimerkiksi syömiseen tai toisten ihmisten seuraan liittyvät nautinnot.

Suomalaiset naiset tosin keskittyvät roskan syömiseen nuoresta naisesta pitäen.

Vierailija
322/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelusta käy ilmi; suurin osa vaihdevuodet ohittaneista naisista on seksuaalisesti kuolleita. He olivat aseksuaaleja käytännössä koko ikänsä. Lisääntymiskauden hormoni-myrsky peitti tämän hetkeksi alleen. Vaihdevuodet asettivat heidät taas perustilaan, aseksuaaleiksi.

Tästä keskustelusta ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Tähän ketjuun vastaavat vain tietynlaiset henkilöt.

Ai sinä kuvittelet että normaalit keski-ikäiset on samanlaisia seksihulluja kuin joku ikuista nuoruutta elävä huomionymfo.

No pyh, on ihan normaalia olla haluamatta seksiä enää, kun se on biologisestikin turhaa. Ei se ole mikään ongelma, eikä se ole mitään aseksualismia. Semmoista se ikä tuo tullessaan. SE ON NORMAALIA.

Miksi seksihullut ikinuoret ovat pahoittaneet mielensä, kun ikänsä mukaan elävät kertovat luonnollisista asioista.

Ei tätä ketjua ole pakko lukea, jos niin ahdistaa.

Miksi pitäisi olla joku seksihullu? Hyvin harva on nuorenakaan mikään seksihullu, mutta jos nuorena jaksoi pari kertaa viikossa, niin pitäisi viisikymppisenä jaksaa edes pari kertaa kuussa, ja ihan vaan siksi että orgasmi tuntuu äärimmäisen hyvältä ja on kaikinpuolin terveellistä, se vapauttaa mielihyvähormoneja joka on parisuhteen henkiselle puolellekin hyväksi, se saa rakkauden puolisoa kohtaan voimistumaan.

Miehelle riittää runkkaus. Se paikallaan makaava mätisäkki saa hoidella itse itsensä jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Tää maailma ja ihmiset on vaan niin tylsiä että seksi on aina muodissa, muka.

Vierailija
324/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pahinta on, että noita juttuja kirjoittavat toiset naiset.

Kyllä, koska seksuaalivallankumous on pitkälti feministinen hanke ja sen tarkoitus on hämärtää muiden elämänsisältöjen merkitystä. Toki jokainen tolkku näkee tuon suoranaisen koomisuuden. Seksiaddiktit sitten erikseen, tämähän riippuvuus ei katso sukupuolta.

Vierailija
325/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mennyt monella puurot ja vellit sekaisin.

Tietysti saa haluta seksiä.

Kysymys kuuluikin, että miksi syötetään sellaista kuvaa, että pitäisi haluta. Tai että nämä haluavat ovat jonkinlaisia ihannenaisia, joiden kaltaiseksi muiden pitäisi pyrkiä.

ap

Vierailija
326/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelusta käy ilmi; suurin osa vaihdevuodet ohittaneista naisista on seksuaalisesti kuolleita. He olivat aseksuaaleja käytännössä koko ikänsä. Lisääntymiskauden hormoni-myrsky peitti tämän hetkeksi alleen. Vaihdevuodet asettivat heidät taas perustilaan, aseksuaaleiksi.

Hormonaalinen ehkäisy on vienyt heiltä halut, eivätkä he koskaan ole saaneet kunnon orgasmia, jos ei saa yhdynnässä orgasmia, niin kuka sellaista seksiä kaipaakaan?

Höpö höpö. Ensinnäkin suurin osa naisista ei tee penetraatiolla itsessään hevon helvettiä, ellei halua hedelmöittyä. Itse nylkytys ilman klitoriksen kitkaa on yhtä tyhjän kanssa.

Kyllä minä saan yhdynnässä jopa useitakin orgasmeja, klitorisorgasmit on lyhyitä ja tekee suorastaan kipeää, mutta yhdynnässä tuntuu joskus että mun orgasmi kestää koko yhdynnän ajan, se ei vaan lopu, tosin ei mies enää jaksa niin pitkään kuin 20 vuotta sitten. Silloin nuorena tuli paikat kipeeksi kun mies jyysti 20-30 min.

Jos ei yhdynnässä saa orgasmia, on turha kuvitella että muutkaan ei saa, todennäköisesti kumppani on väärä, ei ole rakkautta ja halua sitä kumppania kohtaan, en minäkään varmaan saisi jonkun kanssa jota en rakasta, en halua koskaan koskea ketään muita.

Vierailija
327/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheisyys ja halailu on kivaa.seksiä en kaipaa.

Kyllä. Olen itse 50-vuotias, heteroseksuaali. Pitkien mietintöjen lopputulemaksi on tullut, että jos koskaan enää alottaisin suhteen, se olisi juurikin romanttinen, mutta mitä varmimmin seksitön. Kaipaan kosketusta, syliä ja halailua, mutta mitään seksuaalisia tuntemuksia tai haluja minulla ei ole.

Itselläni päinvastoin. Haluan seksiä, mutta en romantiikkaa, syliä tai halailua. Sellainen on minulle vastenmielistä. En tosin ole vielä vaihdevuosi-ikäinen, olen 34, joten ei vaihdevuosiinkaan ole enää pitkä aika. En siltikään osaa uskoa, että muutaman vuoden päästä vaihdevuosi-ikäisenä yhtäkkiä lakkaisin haluamasta seksiä. Olen harrastanut itsetyydytystäkin ainakin 3-vuotiaasta lähtien. Olenkohan naiseksi keskivertoa seksuaalisempi?

Vierailija
328/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halut on olleet pois nyt jostain komikymppisestä asti, olishan se kiva jos ne vielä palais viisikymppisenä. Tai toisaalta ei, kun ei ole miestä.

Vierailija
329/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle, haluttomalle ja mahdollisesti aseksuaaliselle, että minkälaista on upea seksi? Haluaisin niin kovasti kokea sen mitä aina hehkutetaan, mutta ei, ei vaan kiinnosta tai oikein tunnu miltään.

N34

Vierailija
330/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonaalinen ehkäisy on vienyt heiltä halut, eivätkä he koskaan ole saaneet kunnon orgasmia, jos ei saa yhdynnässä orgasmia, niin kuka sellaista seksiä kaipaakaan?

Höpö höpö. Ensinnäkin suurin osa naisista ei tee penetraatiolla itsessään hevon helvettiä, ellei halua hedelmöittyä. Itse nylkytys ilman klitoriksen kitkaa on yhtä tyhjän kanssa.

Kyllä minä saan yhdynnässä jopa useitakin orgasmeja, klitorisorgasmit on lyhyitä ja tekee suorastaan kipeää, mutta yhdynnässä tuntuu joskus että mun orgasmi kestää koko yhdynnän ajan, se ei vaan lopu, tosin ei mies enää jaksa niin pitkään kuin 20 vuotta sitten. Silloin nuorena tuli paikat kipeeksi kun mies jyysti 20-30 min.

Jos ei yhdynnässä saa orgasmia, on turha kuvitella että muutkaan ei saa, todennäköisesti kumppani on väärä, ei ole rakkautta ja halua sitä kumppania kohtaan, en minäkään varmaan saisi jonkun kanssa jota en rakasta, en halua koskaan koskea ketään muita.

Mahdatko olla nainen ollenkaan, kun olet anatomisesti tuollainen erikoistapaus, että pelkkä penis vaginassa aiheuttaa tuommosen ekstaasin, vieläpä ilman klitoriskosketusta.

Eri

Vierailija
331/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on mennyt monella puurot ja vellit sekaisin.

Tietysti saa haluta seksiä.

Kysymys kuuluikin, että miksi syötetään sellaista kuvaa, että pitäisi haluta. Tai että nämä haluavat ovat jonkinlaisia ihannenaisia, joiden kaltaiseksi muiden pitäisi pyrkiä.

ap

En ole saanut tuollaista käsitystä.

Naisten seksuaalista halua paheksutaan, varsinkin jos nainen ei ole nuori ja kaunis. Siksi on hyvä, että tuodaan esiin myös sitä tosiasiaa, että nainen(kin) haluaa seksiä, vaikka ei olisikaan enää nuori.

Vierailija
332/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska seksuaalisuus on voimavaroja, nautintoa ja iloa tuova elämän osa-alue.

Kyllä, mutta siihen tarvitaan useimmille muutakin, siis ihmissuhde. Ja se on osa sitä suhdetta.

Varmaan ihmiset erilaisia tässäkin. Osaa elää hyvin vitaalia elämää seksittä. Joskus puhuttiin siitäkin, että selibaatti buustaa henkisiä toimintoja. Seksin todellakin voi unohtaa eikä tunne menettävänsä mitään korvaamatonta. Jopa helpottavaa kun huomion voi suunnata muihin sisältöihin. 

Vierailija
333/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orgasmi vapautti aivoissa opioideja samalla tavalla kuin esimerkiksi syömiseen tai toisten ihmisten seuraan liittyvät nautinnot.

Orkku voi tuntua hyvältä mutta onhan se hiton vaivalloinen ja aikaa vievä tapa verrattuna muulla tavoin hankittuun mielihyvään. Ja terveyteen. 

Vierailija
334/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä hehkutetaan mediassa sen takia että ihmiset yrittäis olla mahdollisimman seksuaalisia ja ajattelisi että on normaalia miettiä pelkkää seksiä koko ajan, muuten on jotain vikaa. Sitten jos ei mieti seksiä, niin pitää miettiä että mikä itsessä on vikana kun ei mieti seksiä. Näin saadaan ihmisten huomio pois tärkeämmistä asioista ja päättäjät saa tehdä mitä haluaa, kun tavallisen kansan ajatukset pyörii kaikessa turhassa ja merkityksettömässä. Samaan ihmisten ajatusten harhauttamisen sarjaan kuuluu kaikki aivottomat tv-ohjelmat. Ihmisten kiinnostus pitää pitää kaikessa tyhjänpäiväisessä, ettei ne sekaannu tärkeimpiin asioihin.

Taas niin taattua av-mammojen vikinää. Tämä palsta ei petä koskaan :D

Eipä tuo viharutina mieltä tosiaan ylennä, mutta hullua on, että joku kuvittelee seksisalaliiton :D

Surullisinta on, että nuo harhaluulot saattavat liittyä menopaussiin ja olla hoidettavissa hormonilla, mutta kun nuo tätiläiset pelkäävät. Niillä ei ole tietoa, ei ymmärrystä.

Ja sinulle, mies, sellainen ehkä huojentava tieto, että meitä halukkaitakin naisia on. Minulla ja miehelläni seksi on päivittäinen ilo, josta kumpikin suuresti nauttii. Se paitsi purkaa stressiä, myös lujittaa suhdetta. En osaa kuvitella parisuhdetta jossa ei olisi seksiä. Hyvä luoja, sitähän olisi kuin sisko ja veli.

Ei mulla ole vielä vaihdevuosia. Olen 34-vuotias. Melko tyhmä saa olla jos ei ole huomannut että tavallisten ihmisten huomio koitetaan pitää yhteiskunnassa vähäpätöisissä asioissa, jotta ne on kiltisti ja hiljaa eikä puutuu oikeasti tärkeisiin asioihin.

t. Tuon lainausketjun aloituksen kirjoittaja.

Niitä lehtiä ja tv-ohjelmia suunnittelevat ihmiset yrittävät myydä sitä tuotettaan. Saadakseen rahaa työstään. Ne eivät ole mukana missään kansainvälisessä salaliitossa. Voihan sitä kaikenlaista täällä heittää huvikseen, mutta jos joku uskoo oikeasti tuollaiseen, kyseessä on vakava mielenterveyden ongelma. Tai saattaa liittyä hormoneihin. Kannattaa kysyä lääkäriltä.

Vierailija
335/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orkku voi tuntua hyvältä mutta onhan se hiton vaivalloinen ja aikaa vievä tapa verrattuna muulla tavoin hankittuun mielihyvään. Ja terveyteen. 

Orgasmi on hyväksi terveydelle.

Vierailija
336/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elääkö ap juuri niin kuin lööppilehdet "käskee"?

Monikaan ei elä niinkuin lööppilehdet käskevät, mutta miksi tuputetaan juuri tuota asiaa?

Tai tiedän kyllä, seksuaalikasvatuksen nimellä tämä tyrkytys kulkee ja sen yksi tehtävä on korostaa seksuaalisen nautinnon keskeisyyttä elämänlaadussa. MIkä taas pohjautuu ideologiselle näkemykselle ihmisyydestä nautintokoneena. Oleellista myös seksin irrottaminen lisääntymisestä yhä kauemmas. 

Lehdet kirjoittavat juuri siitä mitä ihmiset haluavat lukea. Esim. nettisivustoilla seurataan hyvinkin tarkkaan mitkä artikkelit saavat eniten klikkejä ja samaten myös seurataan mitkä ovat suosittuja aiheita muualla netissä. 

Vierailija
337/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa minulle, haluttomalle ja mahdollisesti aseksuaaliselle, että minkälaista on upea seksi? Haluaisin niin kovasti kokea sen mitä aina hehkutetaan, mutta ei, ei vaan kiinnosta tai oikein tunnu miltään.

N34

Eipä se sen erikoisempaa ole, mitä jo tiedät.

Sisään, ulos, sisään, ulos, pruits.

Ei se normaalille naiselle mitään ilotulitusta tuota. Olet ihan normaali, et mikään erikoisseksuaali.

Ainoastaan jos on kiimassa, sitä haluaa enemmän, mutta samaa nykimistä se silti on.

Parempi kun unohtaa koko yhdyntätouhun ja käyttää omaa sormea, saa ainakin orgasmin.

Vierailija
338/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä hehkutetaan mediassa sen takia että ihmiset yrittäis olla mahdollisimman seksuaalisia ja ajattelisi että on normaalia miettiä pelkkää seksiä koko ajan, muuten on jotain vikaa. Sitten jos ei mieti seksiä, niin pitää miettiä että mikä itsessä on vikana kun ei mieti seksiä. Näin saadaan ihmisten huomio pois tärkeämmistä asioista ja päättäjät saa tehdä mitä haluaa, kun tavallisen kansan ajatukset pyörii kaikessa turhassa ja merkityksettömässä. Samaan ihmisten ajatusten harhauttamisen sarjaan kuuluu kaikki aivottomat tv-ohjelmat. Ihmisten kiinnostus pitää pitää kaikessa tyhjänpäiväisessä, ettei ne sekaannu tärkeimpiin asioihin.

Tämä tuntuu oikeasti hyvin todennäköiseltä, niin typerinä ihmisiä nykyään pidetään. Mitään muuta ei saisi oikein miettiä kuin panemista yksin ja loputtomin eri sovelluksin. Oma lukunsa asiantuntijat joiden velvollisuus on yllyttää kokeilemaan seksuaalisesti kaikkea taivaan ja maan väliltä. Koska sitä ei kuulema tiedä mitä ihanaa aistimusta jää muuten kokematta.

Tämäkin menisi jos tuota sisältöä näkyisi toisinaan, muuta siitähän ei nykyisessä pommituksessa ole kyse.

Vierailija
339/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii enää. Saa olla jo luvan kanssa rauhassa.

Vierailija
340/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päättyi pari vuotta sitten 25 vuoden avioliitto, kun vaimo pikkuhiljaa menetti kiinnostuksensa seksiin. Viimeisenä aviovuonna ei enää ollut kertaakaan seksiä, eikä oikeastaan mitään muutakaan läheisyyttä.

Onneksi kyseinen liitto on jo ohi, ja löysin vuosi sitten uuden kumppanin, jolla vielä kiinnostus seksiin on tallella. Olin jo unohtanut miltä tuntuu haluta kumppaniaan, ja tuntea olevansa haluttu. Tämä on kuin olisin saanut uuden elämän.

Mies, 52v