Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?

Vierailija
16.08.2023 |

Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.

Kommentit (2165)

Vierailija
301/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi kyllä kamalaa, oikeesti hirveetä, jos kohta 3-kymppinen tyttäreni rakastuisi isänsä ikäiseen mieheen. Siinähän menisi sitten elämä vanhenevan miehen rinnalla ja kun hän vihdoin pääsisi eläkkeelle, kotona olisikin 90v pappa, jonka kanssa ei tehtäisi reissuja, ei mökkeiltäisi. Yksinäinen vanhuus odottaisi. Minusta tällaiset ikäerot ovat ihan luonnottomia ja naisen hyvinvoinnin ja elämänlaadun sivuuttavia. Mies taas pääosassa.

Jos oma mieheni lähtee nuoremman matkaan, minkä sille voin, mutta ihmetyttää tällainen, ettei sen nuoren naisen elämänkulkua ajatella yhtään. Vanhemman miehen innostuksen toki ymmärrän. Itsekästä kuin mikä, mutta toki ymmärrettävää, jos nuoren naisen onnistuu saamaan.

Vierailija
302/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kielaritkin oli ihan normaalia toimintaa, nyt 52 vuotiaana yököttää pelkkä ajatuskin sellaisesta, en työntäisi kieltä kenenkään suuhun vaikka maksettaisi.

Elämä muuttuu ja jotkut asiat kulkee mukana vain tietyn aikaa, kielarit ja seksi on sellasia.

En tiedä kuka huru-ukko päätti, että seksiä on harrastettava loppuikä, kun sen kerran on alottanut. Ei elämässä raahata mukana muitakaan asioita, jotka kuuluu nuoruuteen.

Tämä! Itse eronneena on hyvin vaikea kuvitella, että joku kipuaisi päälleni hikoilemaan ja nylkyttämään. Tai ylipäätään olla alastomana jonkun kanssa miettimässä alapäätouhuja. Hyvin kaukaisia asioita, ja ajatuksen tasolla epämiellyttäviä, jopa kuvottavia.

Kaikkea sitä onkin tullut harrastettua 😅

Juuri näin. 🤢😂

Hyi hitto, jotain muniakin sitä on vaan nuollut, NUOLLUT, ja suurella himolla vielä. Hyi olkoon. Ei sissus. Kaikkeen sitä on pystynytkin. Ei ole todellakaan kaipuuta samanlaiseen toimintaan enää.

Kun ei nyt uniin tulis mikään penishirviö ähkimään tämän ketjun takia. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin seksin 39 vuotiaana. Ei huvittanut yhtään. Olen 60 ja 21vuotta ilman seksiä. Mielestäni seksihommat kuuluvat nuorille ja kauniille. Vanhempien, lihavien seksiasiat, tuntuvat jotenkin niin groteskilta ja iljettäviltä.

Minä olen 60v nainen. En ikinä kehtaisi edes ajatella seksiä. Media täynnä, kauniita, nuoria. Kuka meitä, vanhoja kurppia huolisi? Suomessa 50+ , ovat jätettä.

Niin ja kun se kuusikymppinen ukko kiitenkin haluaa sankyynsä sen täydellisen timmin pimatsun. Ainakin minä sain henkisestä väkivallasta ja lyttäämisestä tarpeekseni parisuhteissa. Mies ei halua nähdä alasti kuin pilkatakseen ja häpäistäkseen. Ei kiitos. Harrastakaa te masokistit seksiä, mutta itseäni ei kiinnosta.

Vierailija
304/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelusta käy ilmi; suurin osa vaihdevuodet ohittaneista naisista on seksuaalisesti kuolleita. He olivat aseksuaaleja käytännössä koko ikänsä. Lisääntymiskauden hormoni-myrsky peitti tämän hetkeksi alleen. Vaihdevuodet asettivat heidät taas perustilaan, aseksuaaleiksi.

Hormonaalinen ehkäisy on vienyt heiltä halut, eivätkä he koskaan ole saaneet kunnon orgasmia, jos ei saa yhdynnässä orgasmia, niin kuka sellaista seksiä kaipaakaan?

Höpö höpö. Ensinnäkin suurin osa naisista ei tee penetraatiolla itsessään hevon helvettiä, ellei halua hedelmöittyä. Itse nylkytys ilman klitoriksen kitkaa on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
305/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään miksi erotilastot ovat niin korkeita.

Onneksi ymmärsin lähteä ajoissa pois seksittömästä liitosta ja löysin kiihkeän kumppanin.

Mä en ihmettele yhtään. Mieheni voi kävellä vaikka tänä iltana pois tästä liitosta. Ymmärrän häntä, jos tekee sen ratkaisun. Mutta omasta mielestäni myös minä saan olla minä hiipuvan libidoni kanssa, enkä väkisin yrittää olla jotain muuta.

Oletko koittanut selvittää mistä hiipuva libido johtuu ja voisiko sen saada takaisin? 

Miksi se pitäisi saada takaisin?

Jos asialle voidaan tehdä jotain, se varmasti lisäisi läheisyyttä aviomiehesi kanssa. Toki on ymmärrettävää, että kun haluja ei ole, seksiä ei harrasteta, mutta eikö ihanteellisessa tilanteessa kumpikin haluaisi seksiä? Nainen ei ole tietenkään mikään seksikone, mutta seksi on kyllä sen verran olennainen osa avioliittoa, että ainakin kannattaa yrittää korjata tilanne, jos mahdollista.

Ei. Ei naisen tarvitse enää 50+ ikäisenä syödä lääkkeitä sen takia, että mies saisi tyydytyksen. Jos mies ei sitä kestä, niin senkus lähtee kävelemään.

Nainen voi syödä hormoneja jos HÄN ITSE niin haluaa mutta jos ei halua, niin ei tarvitse eikä KENENKÄÄN pidä niitä myöskään tyrkyttää.

Mä en kiitos vaan halua enää olla fyysisesti läheinen mieheni kanssa. En kaipaa sitä elämän aluetta tippaakaan. Nukumme eri huoneissa ja meillä on omia harrastuksia.

Vierailija
306/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttaa nyt vaihdevuosissa kärvisteleviä, tai no, kaikki eivät kai kaipaa koko seksielämää vanhempana. Itse olen sinkku, enkä aio pariutuakaan enää. Liian vanha, enkä jaksa mukautua toisen ihmisen tarpeisiin jne jne. Mutta olen kuitenkin huomannut yllättäen, että jonkinlaiset halut ovat palanneet ikävän sairauden ja raastavien vaihdevuosien jälkeen. En voinut siis käyttää juuri sairauden takia estrogeenia.  Enkä tietenkään käytä nytkään. Pärjään tässä ihan itsekseni, mutta näinkin voi käydä. Minulla on jopa mielialalääkitys, Venlafaxin. Sillä ei kai yleensä ole vaikutusta seksihaluihin. Yleensä, mutta ainahan nämä on yksilöllisiä asioita.

Vierailija
307/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä sitä miestä kiusaamaan seksittömyydellä? ja varsinkaan kiukutella sitten, kun mies hakee seksin muualta. 

Voisko se mies erota jos haluaa seksiä muualta? Kasvattaa selkärangan ja erota?

Miksi pitäisi erota jos naiselle ei ole seksillä väliä ja kaikki on muuten hyvin?

Eihän naiselta oteta mitään pois, jollei miehen itsemääräämisoikeutta lasketa.

Vierailija
308/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidäkään.

Minusta on outoa että keski-ikäiset naiset edes miettii seksiä. Ne keski-ikäiset naiset, jotka julkisuudessa jankuttavat seksistään, vaikuttavat vähän säälittäviltä hahmoilta, kadonnutta nuoruuttaan etsiviltä.

Parisuhteessa eläville naisille yhdyntä lienee usein vain pakkotoiminto, johon suostutaan, ettei tule miehelle paha mieli.

Onneksi en ole parisuhteessa, saa ainakin olla rauhassa seksitön, ilman mitään draamaa.

Hyvä sulle.

Mulle läheisyys ( ilman seksiä tai seksin kanssa) on kaunis rakkaudenosoitus parisuhteessa. Ei ole ikinä tarvinnut pakottaa toista, ei kinuta einä vaatia kun on luonnollista intohimoa ja rakkautta toista kohtaan. Emme ole kuin eläimet kuopimassa toisiamme 24/7 vaan elämme ihan normaalia arkea kuten muutkin. Mutta varmasti onnellisempina kuin niissä suhteissa missä toinen halua ja toinen ei.

Miksi te olette miestenne kanssa jos nämä inhottavat teitä? Ovat teille vain iljettäviä lääppijöitä?? Rahako on teidän rakkautenne mitta??

No noin se nyt vain useimmissa pitkissä liitoissa on, että harvaa (yleensä naista) seksi enää keski-iässä kiinnostaa.

Eräs tuttuni antaa silti miehensä panna itseään koska muutoin mies suuttuu.

Eivät ole rikkaita, että eipä ole mikään raha motiivina. Tollasta se vaan on vaimoelämä. Monet varmaan toivovat että mies kävisi naimassa salaa muualla, että itse saisi olla rauhassa sen suhteen.

Ihmiset kaiketi ovat yhdessä koska eivät halua olla yksin.

Miksi sitä ei voi ilman seksiä muka asua yhdessä, jos yhteen on nuorena muutettu kun vielä hormonit hyrräsi. Pitääkö erota kun hormonihuurut haihtuu. Tällä logiikalla vain nuoret aikuiset saavat asua yhdessä, koska naiminen on vielä normaali osa elämää.

Mielestäni kuulostaa varsin surulliselta tuollainen elämä, että naama irveessä seksiä vaikka ei yhtään tekisi mieli. MIkäs siinä jos molemmat ovat onnellisia seksittömässä liitossa, mutta ei sekään pidä paikkaansa että hormonihuurut automaattisesti haihtuu iän myötä. Rakkaudettomassa avioliitossa tosin usein ne seksihalutkin lopulta katoavat, kun taas syvä henkinen yhteys kumppaniin pitää ne seksihalutkin yllä.

Niin, surullistahan se on, mutta aika moni avioliitto on sitä että nainen antaa säälistä, ettei tarvitse katsella kiukuttelevaa äijää.

Tottakai ihminen muuttuu vanhetessaa, ihminen joka muuta väittää, valehtelee. Tarkoitin hormonihuuruilla että on nuoren aikuisen biologia ja halut.

Keski-ikäinen joka leikkii parikymppistä, kuulostaa myös surulliselta.

Meinaatko että se orgasmi tuntuu paremmalta kun on nuori?

Vierailija
309/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on yliarvostettua,kaupallistettua. Ukot runkkaa ruudulle hullunkiilto silmissä. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Elämässä on paljon muuta.

Vierailija
310/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut, että vaihdevuosi-ikäisen (ja yli sen) naisen haluttomuuteen tuputetaan lääkkeitä/hormoneja aivan automaattisesti. On aivan luonnollista että aika aikansa kutakin. Aika monella iän myötä kiinnostus seksiin vähenee ja se on aivan luonnollista.

Vaihdevuosioireisiin voi saada hormoneja kyllä. E pillerit eivät kuitenkaan auta haluttomuuteen vaan vähentävät sitä.

Höpsistä. Vv oireisiin ei saa 4-kymppinen mitään apua jos hormonimääritys on kohdallaan. Silloin todellakin e pillerit auttaa

Jos hormonit on kohdallaan ei vaihdevuosia vielä ole.

Vierailija
311/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa pois että on vaihdevuosi ikäisiä naisia jotka ovat luonnostaan halukkaita.

Molempia osapuolia löytyy. Niin haluttomia kuin halukkaita.

Eivät myöskään ihan kaikki miehet ole halukkaita

Vierailija
312/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelusta käy ilmi; suurin osa vaihdevuodet ohittaneista naisista on seksuaalisesti kuolleita. He olivat aseksuaaleja käytännössä koko ikänsä. Lisääntymiskauden hormoni-myrsky peitti tämän hetkeksi alleen. Vaihdevuodet asettivat heidät taas perustilaan, aseksuaaleiksi.

Hormonaalinen ehkäisy on vienyt heiltä halut, eivätkä he koskaan ole saaneet kunnon orgasmia, jos ei saa yhdynnässä orgasmia, niin kuka sellaista seksiä kaipaakaan?

Ja höpsis. Ei ole ikinä niin surkeaa seksiä saatu että yhteen tai edes kymmeneen tai kahteenkymmeneen orgasmiin olisi pitänyt tyytyä. Silti ei kiinnosta enää.

Vierailija
313/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin seksin 39 vuotiaana. Ei huvittanut yhtään. Olen 60 ja 21vuotta ilman seksiä. Mielestäni seksihommat kuuluvat nuorille ja kauniille. Vanhempien, lihavien seksiasiat, tuntuvat jotenkin niin groteskilta ja iljettäviltä.

Minä olen 60v nainen. En ikinä kehtaisi edes ajatella seksiä. Media täynnä, kauniita, nuoria. Kuka meitä, vanhoja kurppia huolisi? Suomessa 50+ , ovat jätettä.

Läheisyys ja rakkaus ja seksi on maailmaan kaunein asia. Ihan kaiken ikäisille ja näköisille.

Vierailija
314/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on yliarvostettua,kaupallistettua. Ukot runkkaa ruudulle hullunkiilto silmissä. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Elämässä on paljon muuta.

Seksi on toki yliarvostettua mutta koen että ruudulle runkkaaminen aivan liian aliarvostettua.

Vierailija
315/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kielaritkin oli ihan normaalia toimintaa, nyt 52 vuotiaana yököttää pelkkä ajatuskin sellaisesta, en työntäisi kieltä kenenkään suuhun vaikka maksettaisi.

Elämä muuttuu ja jotkut asiat kulkee mukana vain tietyn aikaa, kielarit ja seksi on sellasia.

En tiedä kuka huru-ukko päätti, että seksiä on harrastettava loppuikä, kun sen kerran on alottanut. Ei elämässä raahata mukana muitakaan asioita, jotka kuuluu nuoruuteen.

Jep! Musiikki vuosien varrelta on tosin jäänyt mieleen ja sydämeen.

N57

Vierailija
316/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olisi kyllä kamalaa, oikeesti hirveetä, jos kohta 3-kymppinen tyttäreni rakastuisi isänsä ikäiseen mieheen. Siinähän menisi sitten elämä vanhenevan miehen rinnalla ja kun hän vihdoin pääsisi eläkkeelle, kotona olisikin 90v pappa, jonka kanssa ei tehtäisi reissuja, ei mökkeiltäisi. Yksinäinen vanhuus odottaisi. Minusta tällaiset ikäerot ovat ihan luonnottomia ja naisen hyvinvoinnin ja elämänlaadun sivuuttavia. Mies taas pääosassa.

Jos oma mieheni lähtee nuoremman matkaan, minkä sille voin, mutta ihmetyttää tällainen, ettei sen nuoren naisen elämänkulkua ajatella yhtään. Vanhemman miehen innostuksen toki ymmärrän. Itsekästä kuin mikä, mutta toki ymmärrettävää, jos nuoren naisen onnistuu saamaan.

No kuusikymppisenä se tytär ottaa sitten 30 v toyboyn tilalle kun vanha äijä kupsahtaa.

Vierailija
317/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Tähän ketjuun vastaavat vain tietynlaiset henkilöt.

Ai sinä kuvittelet että normaalit keski-ikäiset on samanlaisia seksihulluja kuin joku ikuista nuoruutta elävä huomionymfo.

No pyh, on ihan normaalia olla haluamatta seksiä enää, kun se on biologisestikin turhaa. Ei se ole mikään ongelma, eikä se ole mitään aseksualismia. Semmoista se ikä tuo tullessaan. SE ON NORMAALIA.

Miksi seksihullut ikinuoret ovat pahoittaneet mielensä, kun ikänsä mukaan elävät kertovat luonnollisista asioista.

Ei tätä ketjua ole pakko lukea, jos niin ahdistaa.

Miksi pitäisi olla joku seksihullu? Hyvin harva on nuorenakaan mikään seksihullu, mutta jos nuorena jaksoi pari kertaa viikossa, niin pitäisi viisikymppisenä jaksaa edes pari kertaa kuussa, ja ihan vaan siksi että orgasmi tuntuu äärimmäisen hyvältä ja on kaikinpuolin terveellistä, se vapauttaa mielihyvähormoneja joka on parisuhteen henkiselle puolellekin hyväksi, se saa rakkauden puolisoa kohtaan voimistumaan.

Vierailija
318/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailma somessa hehkuttaa nuoruutta, kauneutta. Normaali nainen, 40+ on ikäloppu, kelpaamaton mihinkään. Ei ihme, että masennus, yksinäisyys, sinkkuus, yms. lisääntyy, kun media luo kuvaa, että normaali nainen ei kelpaa mihinkään. Ei ihme, että syntyvyys laskee, kun kukaan ei kelpaa enää kenellekään. Tinder on pilannut kaiken, aina on tarjolla kauniimpaa, kukaan ei ole enää tarpeeksi hyvä.

Vierailija
319/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mikään ei saisi muuttua. Ei edes seksihalut. Suorastaan syyllistetään, jos ei halua tehdä asialle mitään. Monet naiset jäävät erottuaan tai leskeydyttyään vapaaehtoisesti yksin, vaikka tilaisuuksiakin olisi.

Vierailija
320/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elääkö ap juuri niin kuin lööppilehdet "käskee"?

Monikaan ei elä niinkuin lööppilehdet käskevät, mutta miksi tuputetaan juuri tuota asiaa?

Tai tiedän kyllä, seksuaalikasvatuksen nimellä tämä tyrkytys kulkee ja sen yksi tehtävä on korostaa seksuaalisen nautinnon keskeisyyttä elämänlaadussa. MIkä taas pohjautuu ideologiselle näkemykselle ihmisyydestä nautintokoneena. Oleellista myös seksin irrottaminen lisääntymisestä yhä kauemmas.